Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
littleroosie schreef:Ik moet eerlijk toegeven dat ik van me levensdagen nooit met Flemmingh zal dekken.
Maar ik denk wel dat ik een goed paard heb, tevens komt ze ook uit een hele goede merrielijn, is het een PROK merrie en zeker ook een interessante merrie voor de fokkerij.
creool schreef:littleroosie schreef:Ik moet eerlijk toegeven dat ik van me levensdagen nooit met Flemmingh zal dekken.
Maar ik denk wel dat ik een goed paard heb, tevens komt ze ook uit een hele goede merrielijn, is het een PROK merrie en zeker ook een interessante merrie voor de fokkerij.
Waarom zou jij Flemmingh nooit gebruiken als hengst?

Foryourneeds schreef:panache: ik vraag me af wat je tegen Flemmingh hebt? Dat jij hem misschien niet mooi of goed vindt, is jouw recht. Maar anderen vinden dat misschien wel. Er zijn genoeg goede paarden van hem.
creool schreef:Net als met iedere hengst moet je bijna zeker weten dat hij de minpunten van je merrie gaat compenseren. Ik denk dat in het geval van Flemmingh niet zozeer Flemmingh degene is waaraan je de 'slechte' ruggen kan wijten maar wel aan een onjuiste combinatie van hengst en merrie. Heb je een korte, vierkante merrie, dan zal je waarschijnlijk ook met Flemmingh geen extreem langgelijnd paard krijgen. Flemmingh is natuurlijk een enorm populaire hengst (geweest) waar enorm veel mee gefokt is. Je krijgt dan automatisch dat er ook meer slechtere rondlopen.
(zie profiel)

Mijne is denk ik geen typische flemming om te zien.
sabine1985 schreef:alweer een vos