Nakomelingen Gomel-ox

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vickyyy

Re: Nakomelingen Gomel-ox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 18:03

ja, dat lees ik ook steeds.. vet mooie fotos allemaal van hem.. maar wil graag meer informatie van de moeder.. maar k zal even rijden Cool .. spreek je Pling

Bouwien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 18:06

Ik kan echt bijna geen foto's van hem vinden!!!
Ben ik dan zo.. Blond

Rijse! en ik eis een verslag Tong uitsteken

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 18:09

Bouwien schreef:
Halloo!!

Mijn ex-verzorgpaardje inmiddels is een zeun van Gomel-ox, en moeder Shjakila van stal karima.. (als ik haar naam goed heb geschreven..)

Nu ben ik benieuwd of hier op Bokt ook mensen zijn met nakomelingen van Gomel of Shjakila, En of deze ook de eerste maanden erge problemen hebben gehad met het rijden.

(lees wegschieten bij het opstappen... of ineen keer tijdens het stappen heel hard weg schieten)

We zijn 3 maanden met hem bezig geweest... en het ging heeeeel langzaam beter, maar nadat ik er uiteindelijk nog een keer afgevallen ben, en mijn rug zwaar gekneusd is, hebben we besloten de prijs te verlagen en meneer binnen een week weg moest zijn. (hij stond al te koop)

Hij had verder geen stal gebreken, maar was ergggg schuw naar nieuwe mensen en met name mannen.

Heb jij een Gomel/Shjakila? En ken je dit.. dan hoor ik dat graag! ( ook wil ik dit weten voor zijn nieuwe bazinnetje!)

Alvast dank je wel

P.s foto's zijn MEER dan welkom!

hoihoi er zit een herkenbaar verhaaltje in Knipoog ik heb een palomino Gomel zoon gehad, uit een Baccarat moeder , Hij is verkocht naar zweden, en is inmiddels overleden daar.. Hij was de eerste maanden erg dramatisch met hoofdstel opdoen, ook was hij erg schuw tegenover vreemde mannen. Verder was mijn pony werkwillig, mooie gangen, en kon ook super springen. Ik vond Gomel een beeldschone hengst!! Haha!

Bouwien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 18:12

Haaj!

Wat leuk:D weer en slachtoffer.. hoofdstel bij Ghalid omdoen was de eerste maanden ook een krieemm
Later werd dat wel beter..

En palomino...? Dan moet dat wel een plaatje zijn geweest... Jammer dat hij weg is..

Ghalid was ook werkwillig...wanneer hij over zijn angst heen was.. Springen snapte hij niet... wist hij niet wat hij er mee aanmoest...

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 20:31

Voor vragen over Gomel kun je het beste contact opnemen met de http://www1.kossack.com/ deze kunnen je alles over hun overleden kanjer vertellen Knipoog

Hebben jullie pony´s met alle angstige panieke trekjes niet iets vervelends meegemaakt voordat jullie met hun in aanraking kwamen, want om het op hun afstamming te gooien in dit geval vind ik echt onzin Knipoog

Bouwien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 20:40

@ Bren79: Ik was onder andere benieuwd naar karaktertrekken van deze nakommelingen:)

En ja, dit paard is niet fijn behandeld zijn eerste 4 levensjaren waarschijnlijk, maar als je op de site van zijn moeder kijkt, lees je dat dit een moeilijke merrie is, die niet iedereen duldt op haar rug.

Afijn, ik ben dus gewoon benieuwd hoe de rest van zijn nakomelingen het er vanaf brengen, misschien heb ik het niet helemaal goed verwoord:) Ik gooi het niet volledig op zijn afstamming, maar een groot deel heeft hij toch echt geerft van zijn moeder... en zijn 'vluchtgedrag' is hem waarschijnlijk aangedaan door de mens:)

Dank je voor die site! Blonde ik had daar nog niet aan gedacht!

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 20:50

Wat is de site van de moeder dan daar ben ik dan ook wel benieuwd naar Knipoog

Hetgeen wat ik zelf wel heb meegemaakt dat een kruising vaak heter kan zijn als dat een zuiver gefokt paard is
Van de Gomel nakomelingen die ik heb gekend waren allemaal erg werkwillende paardjes, met een zeer aangenaam karakter, en ook niet echt die trekjes van het vluchten e.d Knipoog
Nare ervaringen die een paard heeft meegmaakt zal denk ik ook de grootste rol spelen hoe het paard wordt, en is idd heel erg moeilijk om dat eruit te krijgen Knipoog

Bouwien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 22:29

Mag ik zomaar een link hier plaatsen?

Anders verwijder ik hem daarna wel weer:P en dan pm ik hem je wel..

Stal Karima kwam zijn moeder vandaan..

http://www.geocities.com/stalkarima/depaarden.html Site, haar naam is dus Sjakila

Hij had ergggg last van vluchtgedrag ( dankzij een van zijn poging lig ik nu met rugletsel thuis:P)
En zijn nieuwe baasje heeft zijn hele achtergrond uitgeplozen en daar kwam dus uit,

dat de meeste nakomelingen van of sjakila of Gomel dat weet ik niet precies allemaal het eerste halfjaar moeilijk te berijden waren.. maar daarna super paarden waren!

De eerste 10 minutern was hij niet te rijden, na 4 maanden konden we pas heeeeel rustig zonder longeerlijn op hem stappen, en zelfs dan had hij zijn kont bijna op de grond hangen van gespannenheid, eenmaal daar doorheen gereden was het klaar! kon je alles met hem en was hij zelfs bijna niet vooruit te branden! Haha, daarna wilde hij alles!! maar als er bijvoorbeeld iemand vanuit de kantine de stallen in kwam lopen, was het goed mogelijk dat je eerst weer vliegend door de bak ging.

Maarrr ik blijf benadrukken dat hij daarna poeslief was en supergangen had! ( had ook vrij snel alles door)

Grappig was wel, wanneer jij als ruiter op hem stapte, en je had stiekum in je achterhoofd ik hoop dat hij er vandaag niet vandoor gaat.. hij dan dus wel ging.( karakter trekje van zijn moeder!)

Is het zo dat ze dan heter worden? Interessant heb ik dus nooit geweten:) maar heel heet was hij niet..maar gewoon bang.. ( ook voor mannen.. vooral voor vreemde mannen )

Trouwens toen hij bij ons kwam, stond hij heel schuw achter in zijn box en wilde hij niet geaaid worden over zijn hoofd ( gek want hij was goed getrimd daar!)
Naarmate ik meer met hem reed, en dus een betere band kreeg werd dit beter en stak hij ook zijn hoofd uit de staldeur.. (word een lang antwoord dit Tong uitsteken typ even alles wat in me opkomt...)

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 22:38

Je mag die link gerust plaatsen hoor Knipoog
Lijkt er idd op dat hij wat van moeders vreemde gedrag heeft meegekregen, maar ook hierbij denk ik dat er wat voorgevallen is, maar sommige paarden hebben van zichzelf gewoon een vreemde kronkel Knipoog

Maar zoals jij dat paardje beschrijft en de angst voor vreemde mannen is er duidelijk iets voorgevallen, en dan duurt het lang om hem idd aan ook andere dingen vertrouwt te maken, hierbij is gewoon ellenlang geduld nodig, en gaat iets mis moet je ook bereidt zijn weer een stap terug te doen Knipoog

Bouwien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 22:58

Ja, hij is helaaaaaas verkocht... want het werd gevaarlijk.. en ik reed hem voor iemand anders, maar die heeft nog 7 paarden.. en per mei gaan wij van een stal naar een bos...En het was dan gewoon gevaarlijk geweest...

Plus het feit dat wij misschien niet de ervaringen hadden om hem er weer bovenop te krijgen... persoonlijk denk ik dat als je mij een jaartje had gegeven... hij ook los in het bos had kunnen rijden.. Maar de eigenaresse wilde niet meer.. vond het gevaarlijk.

Maar hij is nu bij een meisje die hem goed in de smiezen heeft. Is er helaas al wel een keer afgekukkeld maar hij gaat als het straks wat beter word wedstrijden rijden. Maar dan blijft het besef dat ik ook wedstrijden had kunnen rijden als ik wat meer tijd had gehad Extreme duivel

Trouwens ik heb nog een topic in HAW met werkfoto's van hem.. kun je helaas niet zien hoe zuiver zijn gangen waren.. maar de hoefsmid was er verliefd op Tong uitsteken en die had het niet op arabieren!

Vickyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 15:29

Hee! Haha! Daar was ik weer! Ik zou nog een verslag uitbrengen!.. Bloos
Het poetsen, opzadelen en rijden ging super! Harstikke super.. maar hij is wel schuw voor jongens. Gister was een vriend van mij mee.. en daar stond ie recht overeind.. Bloos Maar voor de rest is alles top! Cool Pling

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 15:39

Bouwien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 16:55

@ Vickyyy: Gelukkig dat het goed ging Haha! leuk!

@ Peterina: Wat een plaatje om te zien... Hoe kom je daar aan? Zo gevonden op het internet of kende je hem ook nog?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 17:34

Ik heb ook een Gomel en herken geen van de trekjes die jij noemt in mijn paard. Hij was wel wat eigenwijs, maar dat kwam meer van moeders kant.
Het karakter wordt ook meer door moeder bepaald dan door vader. Die ziet het veulen wsl "nooit" meer Knipoog terwijl het toch een aantal maanden bij moeders loopt.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 17:45

Hier een oude tekening van Gomel

Afbeelding

Hij is gewoon tekenpapier gemaakt met pastelkrijt, dus vandaar de ribbels in de tekening.
Hoop dat je hem leuk vind.

Vickyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 15:33

Afbeelding

27-04-'07 Bloos

Bouwien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 15:34

Ohh Beautyy Haha!

Edit: Sorry lees nu pas dat jij het bent:D

Hij ziet der gut uit! Heb je al meer met hem gereden?

Vickyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 15:55

He Bouwien! Haha!
Ja.. heb dinsdag, woensdag, donderdag, gister gereden.. vandaag heb ik hem even lekker gelongeert.. Cool wat ie ook leuk vond..! Alleen het is zo vervelend om een foto te maken.. als hij nog mooi aan het draven is.. hij kan zoooo mooi zweven, hihi! Bloos Maar.. hij krijgt nu ook wel z'n streekjes hoor.. Beetje stom hippen.. om te gaan steigeren.. Duivel als ie ongeduldig word.. of als ie zijn zin niet krijgt.. maar de omgeving is natuurlijk nieuw.. Heb ook al even een klein stukje langs de weg gereden.. waar onder hij ook vrij rustig was! Pling
Nou bye!:D

Bouwien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 15:58

Hooiiii!

Goed man! Zorg nou even dat je een mooi kiekje voor ons maakt! Kunnen we hem nog even beter zien.

Trouwens het nieuwe baasje van Ghalid komt per nu ook bokt onveilig maken Haha! Hoop snel op foto's!
Ghalid kon inderdaad ook zo mooi zweven..en showen... En super verzamelen!

Vickyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 15:59

Of.. dan loopt ie los in de bak.. en dan jaag ik hem gwoon een beetje op om een mooie foto te maken.. let ik even niet op.. en dat staat ie alweer voor me.. met zijn oortjes naar voren.. nou baasje, zijn we nu klaar.. haha kleine boef is het Cool

Vickyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 15:59

Ja, leuk is dat om te zien.. en dat nekje er dan bij hoe ze lopen.. stelletje patsers haha

Bouwien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 16:00

Hahaha ja dat hadden wij ook! of je achtervolgen langs de bakrand...Tong uitsteken
Hoop trouwens binnen nu en een paar seconden op een berichtje van zijn nieuwe bazin!

(je had hem moeten zien toen we buiten liepen langs een stel shetlandhengsten! Leek het even een volbloed:P)

Vickyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 16:02

haha leuk toch!!:D Ik vind het ook super als ik hem buiten zet.. en dat staat de merrie al buiten.. en dan gaat ie helemaal huppelen .. neusgaten wijd open.. oren naar voren en maar hinniken.. machtig.. haha.. k vind het super

Bouwien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 16:03

Oh die van ons was aardig rustig bij merrie's.. stond naast een en daar stond hij alleen maar mee te bekvechten:p

Clasine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 16:05

heej,
vanavond stuur ik je de foto´s even, dan rennen Ghalid en Selesto samen door de wei Haha! het lukt mij nu niet, en vnavond is mijn broer er weer. Bloos