Wie heeft er een nakomeling van Kennedy?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IndezzW

Re: Wie heeft er een nakomeling van Kennedy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:34

Ik heb zelf ook een kennedy!!!
Het is een supersuper paard
hij is nu 3 jaar en zoooo ontzettend lief!
Alleen af en toe een beetje lui Vork maar dat gaat er wel uit!!!
Hier nog hoofdfoto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Groetjes Margit

Lucky1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 10:09

Zo onze kennedy is weer terug van de merrietest met goed gevolg...ze is geslaagd en daarmee dus ook keur. Ik ga er vandaag weer voor het eerst op ben benieuwd....
Zal er straks wel een paar foto's opzetten!

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 21:44

Nou ik ben benieuwd naar de foto's van je Keur-Kennedy, gefeliciteerd hoor Haha!

Ik wil met mijn merrie ook naar de keuring gaan, gewoon om te kijken wat eruit komt. Ik denk haast niet dat ik haar in 2007 meeneem Ze is een echte laatbloeier, ze gaat denk ik pas in 2008 mee, maar tijd zal het leren...

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 21:50

Hallo,

Ik rij een ster merrie van Kennedy voor stoeterij SAG....het is een zeer inteligent paard met veel werklust en een zeer goed achterbeen,je moet wel consuqent zijn maar een zeer leif paard in de omgang,het knuffel gehalte is zeer hoog Pling Knipoog
Ik rij haar nu bijna een half jaar,we zijn in maart 06 begonnen met wedstrijden en we vliegen er door heen,we zijn alweer L2 startgerechtig.

Voor foto's kijk maar in mijn profiel

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 21:52

Oh ja er is eerder een topic geweest over Kennedy waar veel mensen negatief waren over Kennedy het zouden gemene en zeer moeilijk paarden zijn,wat vinden jullie daar van???

Ik ben zeer blij met mijn Kennedy, we hebben tevens uit deze kennedy merrie een 3 jarige ster merrie van Houston,super beest en zeer werklustig.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 21:59

Ik vind het ook een leuk karakter. Niet altijd makkelijk maar vooral het mensgerichte vind ik erg prettig.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:18

jojo23 schreef:
Oh ja er is eerder een topic geweest over Kennedy waar veel mensen negatief waren over Kennedy het zouden gemene en zeer moeilijk paarden zijn,wat vinden jullie daar van???

Ik vind het bovenstaande de meest grote onzin Nagelbijten / Gniffelen Elk paard is in niet-goede handen een gemeen en moeilijk paard te noemen.
De een kan wel goed overweg met een Kennedy en de ander weer niet Knipoog

Kijk maar eens naar de combinatie die je zelf opnoemt, Houston staat ook 'bekend' om rot-karakters door te fokken. Dan zou jouw Houston x Kennedy "levensgevaarlijk" moeten zijn Tong uitsteken Haha!

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 09:03

jojo23 schreef:

Mijn Kennedy is dus niet makkelijk. Zelf gefokt. Maar vanaf begin af aan niet makkelijk, een behoorlijk eigen wil en niet altijd te vertrouwen.
Zomaar de stal in lopen is er niet bij, een helper bij trailer laden is niet veilig. Zomaar achter haar kont komen is spelen met je leven. Ze heeft behoorlijk losse achterbenen. Dit is ook te merken tijdens het rijden.
Daarentegen doet ze op wedstrijden altijd goed haar best. Bijna nooit zonder winstpunt thuisgekomen.

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 10:35

Die van mij was in het begin ook niet makkelijk wat betreft het rijden,ze moest echt toch eerst het vertrouwen in mij hebben voor dat ze voor mij door het vuur ging,maar in de omgang is het een schat...ik heb er nu totaal geen last meer van ze gaat echt lettelijk voor mij door het vuur,op wedstrijden doet ze super haar best en inderdaad wat Vajramani zegt,we hebben altijd winstpunten Haha! en vaak ook prijs.
Maar je moet altijd wel rekening houden dat het geen dooie is qua rijden Haha! ,hoofd er wel bij houden.

Tja haar dochter (houston X Kennedy) zou in werkelijkheid een monster moeten zijn omdat houston ook niet een makkelijk paard zou( als je de meeste mensen mag geloven) zijn,maar integendeel het is de grootste knuffel beer op de planeet,ze wil alles voor je doen.

Ik vindt het erg jammer dat er zo negatief wordt gesproken over Kennedy,na mijn weten zijn het harstikke mooie sportpaarden met karakter,tja en je moet er wel mee om kunnen gaan en dan niet de opvoeding te vergeten.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 12:57

Het is inderdaad jammer dat er negatief wordt gesproken over Kennedy. De mijne is ook niet makkelijk, ze heeft zoals vele paarden gewoon een sterke eigen wil, je kan haar niet dwingen om iets te doen. Ze moet het echt zelf willen. Als je haar toch probeerd te dwingen, dan staat de steil op overeind Bloos!
Als ze dan ook weer eens dwars is, dan zegt men vaak dat het komt omdat het een Kennedy is, dat is natuurlijk pure onzin! Ik kan me er best kwaad om maken...

Mijn merrie is nu 2,5 op mijn nieuwe stal waar we nu ongeveer 2,5 maand staan wilde ze de wasplaats niet op, en ook niet onder het solarium/wasplaats ruimte. Ze kwam toen echt recht omhoog of ze rende gewoon weg, ik kon er niet mee, nadat ze ook een keer was gevallen, en heel lelijk haar been had opengehaald ben ik ermee gestopt (ze had zich achterover laten klappen met steigeren). Ik heb toen de hulp ingeschakeld van www.2moons.nl zij had immers ervaring met lastige paarden. Ook zij heeft er 3 x over moeten doen, en in totaal bijna 5 uur om het voor elkaar te krijgen. En dan moet je nagaan dat ze normaal met mishandelde paarden werkt, en het binnen een korte tijd voor elkaar krijgt. Zarina heeft helemaal geen negatieve ervaringen gehad, maar ze wilde gewoon niet Clown
Nu loopt ze als een sukkel achter je aan de wasplaats op en ook onder het solarium Ja

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 12:59

Wij hebben ook een Kennedy.
Liep dit jaar een veulen bij van UB40.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:40

ik heb een welt hit x kennedy merrie
Afbeelding
Afbeelding

ze is heel werkwillig, wel eigenwijs en een beetje eenkennig, ze moet je kennen, dan loopt ze de sterren van de hemel, maar je moet wel eerlijk blijven want madam is snel beledigt, met een beetje losse achterbeentjes.. alleen in de omgang tijdens het rijden niet;) ze zijn inderdaad wel erg mens gericht.. ze wil wel heel graag haar best voor je doen, op wedstrijd lijkt ze alleen maar meer te gaan showen en alleen maar beter te gaan lopen, hoe moeilijker je het haar maakt met rijden hoe leuker ze het vind en hoe beter ze haar best gaat doen!

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 15:33

Ik ben gisteren weer met Sifra (kennedy)op wedstrijd geweest naar Joure.
We hadden 186 pnt en een 6de prijs.
We moesten erg vroeg,begon al om 8.00 en ik was nr 5 Slapen .

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 15:39

Bij ons op stal staat een 3 jarige kennedyx belisar merrie. Aan de hand en in de omgang een schat. Onder het zadel wat lastiger te rijden. Wel heel eerlijk hoor, maar niet de makkelijkste. Geweldige gangen en zoals het nu lijkt veel techniek en afdruk in het springen...

Wiwanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:49

Ik heb ook een Kennedy, een merrie van 3 jaar...

Stalveenhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 09:05

Wij hebben een erg lieve
Kennedy merrie op stal. Haar moeder is een Tolbert-merrie. Penannie, ook op de site te zien, kan geweldig bewegen en was als 3-jarige kampioen op de keuring. Ze heeft alleen de merrietest gedaan en loopt verder niet onder het zadel, wordt als fokmerrie gebruikt. Het is een grote merrie, met veel front, ontzettende schat op stal, een echt kinderpaard.
Afbeelding

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 11:28

Ik heb ook een Kennedymerrie onder het zadel (zie mijn profiel), oei wat een hete bliksem, in het begin was ze overdonderd en super braaf maar later kwam haar ware karakter naar boven. De eerste paar maanden kon ik er geen been aanleggen of ze was weg Duivel Op wedstrijden gaan was niet leuk veel protest en het was vooral angst en onwennigheid. Ze heeft erg fijne gangen maar een karakter waar je mee moet kunnen rijden. In de omgang is het een dikke knuffelkont, maar onder het zadel is ze heet maar toch eerlijk. Ik heb haar nu fijn voorelkaar maar het heeft lang geduurd Vork

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 12:30

wij hebben dus thuis zo'n kennedy X houston staan..... En kan dan wel gezegt worden dat je een karakter zelf veroorzaakt, nou dan ben je mooi de klos als je haar na vele andere eigenaren koopt. wij kochten haar toen ze 4 jaar was, bleek dat ze hiervoor al bij vele eigenaren was geweest die er nix mee konden, ze is zelfs al in Engeland geweest!! Haar hele vertrouwen in mensen was weg....
Nou is dat beter geworden, maar onder het zadel heb ik het na 2,5 jaar op gegeven. idd erg goed in recht overeind komen, en boksaldo's waren haar ook ni onbekend. Maar niet gericht op anderen, dat viel mee, gwoon omdat ze boos was, ze pieste er dan over!
Nu staat ze met een dikke buik in de stal drachtig te wegen van Michael en gaat me vader haar beleren voor de kar, om haar toch nog een zoveelste kans te geven, want t zijn wel super mooie beestjes!!

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 16:35

Goofke schreef:
wij hebben dus thuis zo'n kennedy X houston staan..... En kan dan wel gezegt worden dat je een karakter zelf veroorzaakt, nou dan ben je mooi de klos als je haar na vele andere eigenaren koopt. wij kochten haar toen ze 4 jaar was, bleek dat ze hiervoor al bij vele eigenaren was geweest die er nix mee konden, ze is zelfs al in Engeland geweest!! Haar hele vertrouwen in mensen was weg....
Nou is dat beter geworden, maar onder het zadel heb ik het na 2,5 jaar op gegeven. idd erg goed in recht overeind komen, en boksaldo's waren haar ook ni onbekend. Maar niet gericht op anderen, dat viel mee, gwoon omdat ze boos was, ze pieste er dan over!
Nu staat ze met een dikke buik in de stal drachtig te wegen van Michael en gaat me vader haar beleren voor de kar, om haar toch nog een zoveelste kans te geven, want t zijn wel super mooie beestjes!!

Sammartini???

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 17:39

Nou, ik heb gisteren weer van mijn Kennedy genoten. Eerst schrok ze nog van alles en op de wagen plette ze me bijna omdat ze opgewonden raakte van een stel kreunende tennissers. Moest haar toen echt van me af trappen. Maar in de les ging het op een gegeven moment super. Dan gaat ze heel gedragen en verzameld lopen en laat zich helemaal los. Dus nu ook meer even de contragalop en schouderbinnenwaarts mee genomen. Hopla vanuit stap links of rechts aanspringen, op je zit terug komen zodat mijn instructrice verbaast stond te kijken dat ik er helemaal met mijn hand niet aan kwam. Echt weer zo'n avond die je weer doet beseffen waarom zij zo speciaal voor me is.

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 19:04

Noui die van mij is ook op en top helder te noemen,was woensdag aan het rijden rond 4 uur en langs de kant van de bak hebben we bomen en een sloot rand daar zaten wat vogeltjes,nou ze verging haast Ja ...zo ENG natuurlijk.
Ben je er al tig keer langs geweest en opeens is alles eng,heb er even aan moeten werken maar toen liep ze ook als een trein Whoosh! .
Ik ga 13 januari voor het 1st L2 starten ben erg benieuwd hoe ze het gaat doen.

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 19:07

[quote="Goofke"]
wij hebben dus thuis zo'n kennedy X houston staan.....quote]

Mijn merrie is en kennedy en haar eerste veulen is ook een houston,ze is nu 3 jaar en een schat van een beest,zeer werkwillig en heel knuffelig.
Ze is van de zomer ook ster geworden,was een makkie voor haar.Ik vindt het wel een mooie combi kennedy en houston. Ja

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:12

@ Jojo:
Succes in het L2!

Ik ben nu mijn merrie een beetje aan het voorbereiden op het zadelmak maken. Dus hoofdstel in en singeltje om. Singel daar gaf ze echt helemaal niets om, de vond het helemaal niet erg, ook niet dat de singel strak zat. Het bit indoen was en wat groter probleempje, ze kan heel lastig zijn, en dreigen met omhoog komen Nagelbijten / Gniffelen
Toch verbaasd het me hoe erg goed ze het oppakt allemaal! Ze staat pas vanaf 1 okober op stal, en longeren, braf stilstaan met poetsen, voetjes geven, ze doet het allemaal super!
Ben erg benieww hoe ze onder het zadel zal worden Haha!

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 16:57

Zilly schreef:
@ Jojo:
Succes in het L2!

Ik ben nu mijn merrie een beetje aan het voorbereiden op het zadelmak maken. Dus hoofdstel in en singeltje om. Singel daar gaf ze echt helemaal niets om, de vond het helemaal niet erg, ook niet dat de singel strak zat. Het bit indoen was en wat groter probleempje, ze kan heel lastig zijn, en dreigen met omhoog komen Nagelbijten / Gniffelen
Toch verbaasd het me hoe erg goed ze het oppakt allemaal! Ze staat pas vanaf 1 okober op stal, en longeren, braf stilstaan met poetsen, voetjes geven, ze doet het allemaal super!
Ben erg benieww hoe ze onder het zadel zal worden Haha!

Dankje wel het zal zeker wel lukken in de L2 Haha!
Als die van jou onder het zadel is straks wil je er nooit meer afstappen zo'n fijn paard heb je/krijg je Haha! *LOL*

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:21

de Kennedy X Houston van Goofke heet idd Sammartina....