hoe gaat het met Steffi?
Geen idee of ik het hier al had gezet maar een aantal weken terug had Monty koliek. We hoorden in de nacht een geluid. Geluid leek op het geluid als hij zich in de zomer schuurt aan de voerbak. Maar dat klopte niet want hij schuurt nu niet... Toen ik naar stal ging had hij zich vastgerold. Tja toen kreeg ik wel even schrik... gelukkig kregen we hem makkelijk omgedraaid. Eerst colosan gegeven om te kijken of we de dierenarts in bed konden laten liggen. Toch helaas nog voor openeningstijd een dierenarts moeten bellen omdat het niet vooruit ging. Was een redelijk lichte koliek voor mijn gevoel. Maar eigen dierenarts kwam ook niet erachter wat was en stelde eigenlijk opname voor... Nee daar ga ik niet aan beginnen, hij is op leeftijd, wat thuis kan dat doen we maar we laden niet meer op. Voor zekerheid heeft hij parafine erin gedaan en daarna ging het goed. Denk ook door het vocht wat hij binnen heeft gekregen. Hij krijgt dus nu nog iets vaker porties met eten zodat de darmen op gang blijven. Tot nu toe gaat het goed.
Nog 2 weken en dan komt Guusje. de 26e gaan we verhuizen. Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik het wil aanpakken. Eerst een draadje ertussen of gelijk samen op de wei. Beide zijn erg gras gericht namelijk dus ik denk dat het voor kop omlaag en vreten gaat worden
En als ik een draadje ertussen doe wanneer doe ik die dan weer weg??