Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
hananya schreef:Tess is een Jazz x Amor.
Hoe hebben ze die combinatie nu kunnen bedenken....!!![]()
Dat vraagt toch om moeilijkheden...
Ketaki schreef:hananya schreef:Tess is een Jazz x Amor.
wat is er dan met zo'n combinatie aan de hand?
je kunt ermee overweg of je kunt het niet.
zoals ik het nou lees kun jij er gewoon niet mee overweg.
maar ligt niet aan het paard, maar puur aan jouw.
Jazzie schreef:Ook ik heb een Jazz... En wat voor eentje een Jazz x Rubinstein. Echt een geweldig dier met ongekende mogelijkheden. In het begin was het even wennen aan elkaar maar als je eenmaal de knoppen gevonden hebt. Is het echt geweldig om ermee te kunnen sturen. Goede en regelmatige begeleiding doet een hoop...
Labine schreef:Ik wil alleen maar het Jazz-bloed in de 2e of 3e bloed van mijn merrielijn en waarom omdat ik denk dan goed uit te kunnen komen qua zwakte/sterkte-analyse.
Een Jazz staat voor mij gelijk aan een paard wat misschien veel mogelijkheden heeft maar door het karakter daar niet helemaal zal komen, en vandaar dat ik Jazz wil accepteren in de 2e of derde lijn of ergens in de hengstenlijn.
De Jazzen staan niet bekend als paarden die als sterkte uit de bus komen als het gaat om de zwakkere delen maar ja ieder zijn keus.
bolle_henkie schreef:Labine schreef:Ik wil alleen maar het Jazz-bloed in de 2e of 3e bloed van mijn merrielijn en waarom omdat ik denk dan goed uit te kunnen komen qua zwakte/sterkte-analyse.
Een Jazz staat voor mij gelijk aan een paard wat misschien veel mogelijkheden heeft maar door het karakter daar niet helemaal zal komen, en vandaar dat ik Jazz wil accepteren in de 2e of derde lijn of ergens in de hengstenlijn.
De Jazzen staan niet bekend als paarden die als sterkte uit de bus komen als het gaat om de zwakkere delen maar ja ieder zijn keus.
Ik lees net pas je stukje.....
Sorry hoor, en ik wil je helemaal niet afkraken, maar als je de kwaliteiten van Jazz niet kent en/of waardeert, dan weet ik niet zo goed waar je dan wel mee wil fokken! Alle hengsten hebben wel een of meerdere min-, en pluspunten. De Jazzers zijn meestal bloedmooi en lopen kunnen ze allemaal. Lastige karakters? OPVOEDEN!! Ligt geheel aan jezelf! Ik heb laatst met mijn collega een beetje globaal zitten tellen, en wij hebben ergens tussen de 75 en de 100 Jazz nakomelingen gehad en allemaal onder het zadel. Er is er welgeteld één die we niet klaar kregen en dat was omdat ie een ontsteking in de rug had die niet weg wou en die pijnlijk was. Maar als ie op lichte pijnstillers stond, was ie super!
Ik zou je dan ook willen vragen of je aan mij kunt uitleggen wat je bedoeld met je berichtje, want waarschijnlijk begrijp ik je helemaal verkeerd. Ik zeg niet dat ik een grote trouwe Jazz fan ben, maar ik ben meestal wel heel blij met zijn nakomelingen!
Ketaki schreef:hananya schreef:Tess is een Jazz x Amor.
wat is er dan met zo'n combinatie aan de hand?
je kunt ermee overweg of je kunt het niet.
zoals ik het nou lees kun jij er gewoon niet mee overweg.
maar ligt niet aan het paard, maar puur aan jouw.
Ravenna schreef:
dan heb ik nog een leukere voor je jazz x krack c!
augurk schreef:Mijn dochter heeft een Jazz x Don Schufro.
Hij is nu 5 jaar en enorm ondeugend.
In het begin veel moeite gehad met z'n voorbenen op de grond te houden maar inmiddels gaat het al veel beter met hem.
Ook op stal is het een druktemaker. Staat nooit stil, moet overal aan plukken en trekken. Kan behoorlijk irritant zijn maar toch is hij wel leuk. Zit veel leven in. Momenteel hebben ze een beetje gas terug genomen en staat hij elke dag een paar uurtjes in de wei. Vindt hij heerlijk en hij knapt er (in z'n kop) erg van op. Ook maakt ze af en toe een sprongetje met hem en dat vindt hij geweldig. Ze wil zelfs binnenkort een oefenparcoursje met hem gaan springen. Zal leuk zijn, springen met een Jazz!
Verder rijd ze nog een stuk of 4/5 Jazz'n en terwijl ze vroeger toch een vooroordeel over ze had is ze daar toch op terug gekomen. Ze zijn niet allemaal even makkelijk maar als ze eenmaal lopen blijven ze gaan en zijn ze heel goed te bewerken.
bolle_henkie schreef:He augurk!! Ook hier? Je gaat me toch niet echt vertellen dat Steef wil gaan springen met Jaques?! Ik kom kijken....!!!