Nakomelingen OO Seven of 007 gezocht!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

christel1976

Re: Nakomelingen OO Seven of 007 gezocht!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:38

bij Volcano verwachten ze inderdaad ook nog wel 4cm erbij, hij is zo ie zo erg klein gebleven maar heeft wel een goede bouw, hij meet nu nog 1.59 maar bij ons staat een half broer van hem op stal en die is 2jaar jonger (dus 2jaar nu) en is nu al 1.70 Cool

mijn paard zijn moeder was maar een kleintje 1.62 maar ze zeggen dat oo seven vaak toch wel laatbloeiers zijn.

Ik ben er blij mee anders had ik hem nooit kunnen betalen Knipoog

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:47

christel1976 schreef:
mijn paard zijn moeder was maar een kleintje 1.62 maar ze zeggen dat oo seven vaak toch wel laatbloeiers zijn.

Ik ben er blij mee anders had ik hem nooit kunnen betalen Knipoog

haha, voor mij geldt hetzelfde hoor!! Volumia was als veulen gekocht door iemand die met hem naar de hengstenkeuring wou gaan, met 1,5 bleef hij toch verdacht klein. Toen is hij bij een opfokker terecht gekomen, waar ik hem als klein sportpaard nog voor een mooie prijs kon kopen... 10 cm meer en hij had nooit in mijn budget gepast Haha!

Dat laatbloeier-zijn schijnt van de Rubinstein kant te komen.

saska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 15:51

ja?.. van Rubinstein??.. dat vind ik wel jammer, denk niet dat dat veel voordelen heeft ??...

en wat rijden jullie allemaal met jullie 007's, dressuur & springen ook??

ik spring ook met mijn gribaldi merrie dus met 007's zul je ook wel een aardig sprongetje kunnen maken Bloos

laat maar komen .... Knipoog

saska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 16:36

Ik weet dat het hier niet oort maar toch .... Bloos

dit is mijn merrie(duidelijk teveel in de zon gelopen want in de winter is ze pekzwart Cool ), ik twijfel nog tussen 007 en Rhodium, ze heeft al een veulen gehad van 007 'n zwarte, ik heb haar nog niet gezien maar weet wel van mijn merrie haaf fokker waar het veulen (genaamd 'Zaphire de la Fleuterie') staat en ik heb ook gehoord dat het een mooi gevormd chique ding is...

commentaren zijn welkom Knipoog ..

standfoto Knipoog
Afbeelding
tijdens inrijden Tong uitsteken
Afbeelding
en springfototje Bloos Knipoog
Afbeelding

saska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 20:02

topic even naar boven halen....

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 08:01

Dat sommige 007's klein blijven kun je als nadeel beschouwen, als sportpaard zijn ze voor de grotere ruiters minder interessant. Zelf vind ik het geen nadeel, maar ik pas dan ook qua maat prima op zo'n ukkie van 1,60.

Het laatbloeier zijn vind ik zelf zeker niet negatief. Ik bedoelde dat zelf ook alleen maar in de zin van: ze groeien langzaam maar lang door. En dat zie ik 10x liever dat eentje die tot z'n 3e een groeispurt heeft met het risico op gewrichtsproblemen en die dan een slungelig lijf heeft.

Met mijn 007 dressuur ik nu vooral, maar af en toe maken we ook een sprongetje voor de lol. Hij trekt heel enthousiast op het hout aan, springt makkelijk en met veel plezier. Dus in de toekomst zullen we vast wel eens wat serieuzer gaan springen. 007 zelf schijnt ook wel een leuk sprongetje te kunnen maken.

En het veulen zal nog steeds de helft van de merrie hebben Knipoog Maar aangezien jij aangeeft dat ze al een 007-veulen heeft gekregen, dan zou ik daar zeker eens bij gaan kijken voordat je een keuze maakt. Waarschijnlijk laat je haar pas in 2007 dekken, dus dan heb je nog tijd zat.

saska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 19:33

veel succes Knipoog en bedankt voor de reactie

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 21:26

Mijn OOseven is vind ik niet echt klein ik denk dat hij rond de 1.67 is. Wel doet hij nog heel jeugdig aan en daardoor toont hij nu nog kleiner.
Langzaam aan begint hij steeds meer paard te worden.
Wel een super karakter. Klein maandje zadelmak maar je kan zo opstappen en wegrijden. Hij is wel wat druk met zijn tong.

saska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 17:42

tof dat hij zo makkelijk is... dat is altijd fijn zo een paard die zijn best probeert te doen
Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 16:13

saska schreef:
en wat rijden jullie allemaal met jullie 007's, dressuur & springen ook??

Ik ga met de mijne dressuren.
Ik laat hem wel regelmatig eens losspringen en dat doet hij ook netjes, hoewel hij het wel spannend vindt en erg heet wordt, maar ja, jong he Knipoog Als ik hem straks onder controle kan houden, wie weet pakken we dan ooit wel eens een B-parcoursje mee. Volgens degene van wie hij was is hij los al over 1.30 heen gegaan. Bij het losspringen is hij nu nog niet hoger geweest dan een meter, een meter tien maar dat blijft hij met hetzelfde gemak doen. Springtechniek is redelijk en hij leert goed van zijn fouten. Voor nieuwe sprongen is hij wat onzeker.

Mijne is nog maar drie keer onder het zadel geweest maar heeft echt nog geen stap verkeerd gezet en lijkt intelligent te zijn. Hij gaat heel graag mee om te werken. In het werk zelf is hij bij aanvang vaak liever lui dan moe, ik moet zijn achterhand goed in de gaten houden. Zodra hij wat opgewarmt is kan hij zelfs wat te ijverig worden en moet ik hem juist wat kalmeren.

Het laatrijp zijn is geen groot nadeel voor mijzelf. Hij groeit mooi in verhouding zoals Javayo zei. Alles wat hij in grootte bijkomt komt hij ook bij in lengte. Ik ben zelf vrij klein dus rond de 1.65 is voor mij een mooie maat en hij presenteert zich goed dus als hij blijft steken is het ook prima wat mij betreft.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 07:56

Met mijn Ooseven wordt niet gesprongen en dat willen we hem beslist ook niet leren.
We willen hem namelijk ook graag binnen de heining houden Clown Haha! .

saska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 17:43

maar een klein sprongetje kan toch geen kwaad, zo een stuk of 6sprongen na elkaar van max 70cm als gymnastiek..?? ook niet ..??

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 10:42

Wel nee joh Lachen Maar LDRD is eigenaresse van een hengst die zich ook nog eens zeer hengst voelt op concours dus om problemen te voorkomen, wel zo verstandig misschien om dat paard niet te leren springen voor hij het hele concoursterrein over hupst en thuis uit weilanden en paddocks begint te springen Haha!

saska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 17:24

hehe okej nu snap ik het, maar ik persoonlijk vindt het een leuk idee van afwisseling, samen met een wandelingetje... Bloos

iemand nog ervaringen met 007's??

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:41

Hebben we je nog niet weten te overtuigen dat 007 een goede keus is Vork

Ik wil dit nog wel kwijt: mocht mijn paard iets overkomen waardoor ik hem eerder dan gepland moet laten gaan (verkopen zal ik hem sowieso nooit!) dan zal de afstamming met 007 zeker boven aan mijn lijstje staan.

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 20:52

In amerika is onderzocht dat OO seven geen vossen kan fokken.
Alleen zwart, donkerbruin, bruin en bij uitzondering, maar dat komt heel zelden voor schimmel,

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 20:53

owja en nog iets, ik ken OO seven persoonlijk maar dat van dat luchtzuigen zou ik maar niet te veel geloven wat daarvan is de helft niet waar! een paard dat teveel binnen staat gaat lucht zuigen, dat ligt 9 van de 10 keer echt niet aan de afstamming

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 00:13

Of het nu aan de afstamming ligt of niet: de mijne doet het ook nog eens buiten Haha! Pure stress Clown

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 10:41

blacklight schreef:
In amerika is onderzocht dat OO seven geen vossen kan fokken.
Alleen zwart, donkerbruin, bruin en bij uitzondering, maar dat komt heel zelden voor schimmel,

Oh interessant. Had je dat ergens op internet gevonden? zo ja, waar? Knipoog

Dat dacht ik zelf namelijk ook al, aangezien ik nooit een vos tegen ben gekomen, en 1x eens een schimmel.

En wat dat luchtzuigen betreft... ik heb er bewust voor gekozen dat hij een buitenbox zou krijgen, het is namelijk echt zo'n binnenvetter. Nu kan hij heerlijk naar buiten kijken als hij op stal moet staan. Hij heeft gelukkig nooit iets gedaan wat erop lijkt.

christel1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 12:29

Ik heb gisteren voor het eerst met mijn 00 seven Volcano balkjes gedraafd haha, hij deed het super braaf 1x wel op de laatste balk (lagen 3balken) gestaan maar daarna super, en inderdaad hij ontspant alleen maar meer dan, het is ook super om het af te wisselen...

Maar dat van luchtzuigers zou ik toch maar wel serieus nemen, ik ken veel fokkers die 00 seven veulentjes hebben gehad waarvan er echt 9 van de 10 luchtzuigers waren, ze beginnen er al mee van veulen af aan... Maar gelukkig doet die van mij het ook niet, pakt wel alles in zijn mond Knipoog maarre daar blijft het dan ook bij..

Een vos heb ik inderdaad ook nog nooit gezien maar een schimmel ook niet...
Ben weleens benieuwd als er toch niemand is met een vos van 00 seven Haha!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 13:43

Blijkbaar heeft 007 geen vosgen, dus dat gaat moeilijk worden.

en 9 op 10 luchtzuiger... lijkt me heel sterk hoor!! misschien 4/5 van de 10. nog te veel, lijkt me niet leuk als je een luchtzuiger hebt. gelukkig heeft mijn oo seven er geen last van, en ook een andere oo seven bij mij op stal heeft geen last. Scheelt wellicht dat ze allebei een buitenbox hebben?

christel1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 14:06

haha inderdaad sorry verkeerde getallen neergezet;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 14:27

Javayo schreef:
Scheelt wellicht dat ze allebei een buitenbox hebben?

Mijne is het juist meer gaan doen sinds hij een nieuwe box heeft waar hij uitzicht heeft buiten, op de hengstenboxen en op de stalgang. Hij kijkt erg graag buiten maar stond blijkbaar toch meer op zijn gemakje toen hij wat minder te zien had. Denk je ook iets goeds te doen Knipoog

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 14:32

Ah, blijkbaar maakt het dus weinig uit...

saska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 15:28

@javayo: jullie hebben me wel al overtuigd hoor Bloos

ze heeft al een veulen van OO7 gehad, ik weet waar het staat maar staat aan de andere kant van belgie, ik weet alleen dat ze 'Zaphire de la Fleuterie' heet dat ze in frankrijk geboren is, heb daarna via kwpn nakomelingenlijst gevraagd en daar staat op dat ze zwart is en op 19mei '04 geboren is maar ik zou haar eens moeten zien, verder heb ik via internet ook een (denk ik) keuring resultaat gevonden:

47 . ZAPHIRE DE LA FLEUTERIE 19/5 Noir SE 29,83 44,67 74,50 223,50 74,50
par : OO- SEVEN SASJA Par GRIBALDI M. Joseph WEIJKAMP (61) Naisseur : M. Joseph WEIJKAMP (61)

maar omdat het nu eigenlijk uitstekend gaat met sasja en mij op tornooi denk ik dat ik nog een paar jaar ga wachten met de dek... en eerst zo ver mogelijk zou proberen raken en daarna kweken... maar ik ben er nog niet helemaal uit... ik ben allensinds al blij dat hij geen vosgen heeft.. 'k Zou ook wel graag eens die schimmel zien Bloos ...

en jullie nakomelingen van 007, dus blijf maar aan de gang met die foto's en gespekjes... ik heb er al veel uit geleerd...