Nakomeling van pion ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

Re: Nakomeling van pion ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 08:19

Je kan lastig recreatief gaan rijden met een paard, als de eigenaar je vraagt het beest uit te brengen voor de verkoop! Misschien even er aan denken dat niet iedereen lekker kan rondhobbelen zoals hij zelf wil. Het is zonde om een goed sportpaard te laten staan voor zijn kleur! Maar daarom hoeft het nog niet zo te zijn dat elke kleur mooi is. Jij vraagt naar nakomelingen van Pion, en als je even iets hoort wat je niet aanstaat ga je meteen lopen katten. Misschien moet je eens bedenken dat je niet alleen te horen krijgt wat jij wil!

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:10

Ik vind de ts nogal bot, opvliegend en pennyachtig

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:23

Tatort schreef:
Ik vind de ts nogal bot, opvliegend en pennyachtig

haha die laatste opmerking Knipoog Haha!

maar kunnen jullie ook wat volwassener reageren.
of mag je elkaar gewoon klein maken

marlijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 10:12

In mijn eerder genoemde pionbloedje herken ik echt iets van pion. Hij kan enorm heet worden maar werken kan hij als de beste. Hij heeft hele goede gangen maar dat wil er door z'n heetheid in de proef nog wel eens niet goed uit komen. Terwijl hij met buitenritten heel erg makkelijk is...

Ik ben ook met hem aan het springen maar dit vindt hij op een of andere manier moeilijk terwijl hij er wel echt aanleg voor heeft. Maar ik ga nu niet opgeven ik heb al zoveel met hem gewonnen. Ik weet zeker dat het uiteindelijk goed komt.

dus.. lastig pionnetje gewoon volhouden.. denk ik

Luigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 10:24

Ik heb ook een pion. Nou die is echt de liefheid zelve. Hij is wel ontiegelijk schrikkerig hij schrikt overal van. Wil graag voor je werken doet altijd zijn best voor je en in de ring is hij er extra voor je. Wel is hij liever lui dan moe als jij niks doet dan doet hij ook niks. Hij was op zijn 4e Z start gerechtigd maar heeft toen een heel zwaar ongeluk gehad waardoor die eigenlijk helemaal afgekeurd is zelfs voor de recreatie. We hebben hem 6 jaar stil gezet en ik ben hem daarna 3 kwart jaar op L niveau gaan trainen en hebben we dispensatie aangevraagd aangezien ik eigenlijk M2 met hem moest starten en nu mogen we inmiddels al Z2 starten. Ik vind de pions bikkelhard en niet snel kapot te krijgen.

Hier een foto van hem:

Afbeelding

kimm_touche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 10:35

bij mij zit ergends achterin de stamboom pion in:D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 17:45

@luigi wat zit er nog meer in? Hij lijkt erg op Inspecteur qua bouw.

Luigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 18:48

Sammie schreef:
@luigi wat zit er nog meer in? Hij lijkt erg op Inspecteur qua bouw.

Het is een pion x turijn. Ken je Turijn? Maar inspecteur heeft natuurlijk pion bloed dus misschien komt het daardoor dat hij erop lijkt.

Natasya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 10:33

Mijn pionnetje Haha!

Weet eindelijk hoe ik die foto erop zet ...

Natasya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 10:34

moet ik die link er wel op zetten haha

Afbeelding

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 11:46

zelf heb ik geen nakomeling van Pion, maar weet dat Pion zelf en zijn nakomelingen om hun moeilijke karakter bekend staan (hadden gisteren heel toevallig nog een gesprek met de staleigenaar over deze hengst Knipoog ) uitzonderingen daar gelaten natuurlijk Knipoog

Natasya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 11:57

Nou bij mijn paard is er helemaal niks van dat moeilijke karakter te merken.
Heel apart maar ze is juist super braaf met rijden en lief op stal!
Maar heb haar pas sinds kort dus wie weet wat me nog te wachten staat hihi Haha!

elleskrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 18:25

Ik heb ook een pion..

zeker geen makkelijk paard in omgang en om te rijden, springen vind hij geweldig(ik iets minder)
staat graag op zn achter benen Verward
mijn vader daar in tegen kan dr weer alles mee doen.. een mannen paard dus.
hij heeft zo zn goeie dagen, maar ook hele slechte.. haha

dressuur vind ie eg niks, mn laatste wedstrijd in kloosterzande zat ik met paard en al bijna in de tent... biertje? Haha!

Pion staat idd bekend om zn moeilijke nakomelingen, Pion zelf was een super relaxte knol, het is meer het Abgar bloed wat die 'moeilijke' karakters geeft

elleskrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 18:32

mijn pion...

Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 18:43

Ik heb jarenlang de moeder van Pion, Irma la Douce, als verzorgpaard gehad. Een geweldig paard vol humor. Verschrikkelijk mee gelachen. Ze kon onwijs hoog springen. Als je een hindernis in de bak zetten, ging ze uit zichzelf heen en weer springen. Irma was nergens bang van en wij hebben ook samen lekkere lange duinritten gemaakt. Irma had een eigen karakter, maar was wel eerlijk.
Ik heb Pion af en toe ook meegemaakt, maar ik vond het een geweldig paard. Een echte showbink, die ook verschrikkelijk goed en graag sprong.

Ik denk met veel plezier aan Irma en haar zoon terug.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 11:19

Integra123 hier op bokt heeft ook een Pion. Is ook echt een lieverd, wel een lekker eigen karakter, maar geen lastig karakter imo.

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:48

Dan meld ik me ook maar even als trotse Pion eigenaar. Sjors zijn vader is Paledo en hier zit weer Pion achter.

In de omgang is hij vrij gemakkelijk. Hij heeft een goed karakter en is altijd even vriendelijk naar iedereen. Met rijden is hij nog wel eens lastig, hij vindt het vooral moeilijk om geconcentreerd te blijven en op te blijven letten, maar verder kan hij super bewegen en als we wedstrijd hebben doet hij altijd nog net even extra zijn best. Maar doe nou niet iets waar hij het niet mee eens is want dat zal hij je direct laten merken. Als je hem bijvoorbeeld onterecht een tik met de zweep geeft zal hij het niet laten om te proberen je eraf te gooien door heel hard te gaan bokken. Maar als je op een eerlijke manier met hem omgaat, is het echt een heel fijn paardje die het leuk vind om voor je te werken.

Afbeelding

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 20:57

Ook wij hebben een nakomeling van Pion, een Wolfgang x Pion. Het is een heel erg lief paardje. Ze is nu 16 jaar, een merrie dus. Heel braaf met rijden, superbraaf in omgang, een grotere knuffel staat er niet bij ons op stal. Superfijn karakter. Soms is ze liever lui dan moe, en ze doet het echt niet van zelf. Springen vindt ze heel erg leuk. Er is echt niets te merken van een moeilijk karakter. Ze is een echte dame, kan lekker truttig doen en schrikken van alle bak- en bermkabouters die ze maar ziet. Als je boos op haar wordt kan ze heel beledigd doen. Kortom, ik ben erg blij met mijn Pionnetje!
Afbeelding
Afbeelding

Nikitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:35

Echt leuk om al die pion-nakomelingen te zien!

Ik heb ook samen met mijn zus een dochter van pion. Erg lief en sinds een tijdje een knuffelpaardje, maar ze kan af en toe wat karakter vertonen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:45

Ik ben helemaal gek van Pion!!!
Hij heeft altijd bij ons in het dorp ter dekking gestaan en ik heb hem daar ook IRL meegemaakt.
Wat een hengst!!!!

Zelf heb ik een Pion x Thijs gehad. Een hele lieve maar hete merrie. Langs de weg was er (bijna) niets mee te doen maar in de dressuurring ontplofte ze regelmatig. Ik kreeg een keer, na een hele slechte proef waarin ze alleen maar galopeerde, als commentaar: Ik heb respect voor je geduld en de manier waarop je de proef hebt gereden. Het was erg slecht maar ik zorg ervoor dat je geen verliespunt krijgt.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 22:52

hele leuke reacties bedankt ! Haha!

Firegurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 10:00

Ik heb er ook een van pion!Super karakter,maar idd als hij iets niet wilt,dan gebeurt het ook niet,als iets eng vind gaat ie er ook echt niet langs wat je ook doet!

Hij is ook erg sterk,heeft super gangen heel verheven!
Maar hij kan soms wel erg nerveus worden!

Hier een foto!
Afbeelding

Maar het is echt een toppertje!

Anjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 10:45

Ik heb een 6 jarige ruin van Manhatte x Pion..
Ontzettend lief karakter. Lief naar andere paarden en naar mensen.
Met werken vind hij het moeilijk om zijn aandacht bij jou te houden, maar als hij eenmaal loopt dat is het een genot om erop te zitten.. Met springen is hij erg voorzichtig, maar als jij hem er van overtuigd dat hij goed is en allemaal kan, dan gaan hij met blindvertrouwen met je mee...

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes...

Anjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 10:45

Ik heb wel een typgebrek als ik het zo terug lees..!!!

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 10:53

Afbeelding deze is van uniform maar de vader van de moeder is pion