Afstammelingen Skydancer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marriiel_

Re: Afstammelingen Skydancer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 13:15

kellyb schreef:
Marriiel_ schreef:

mooi paard Knipoog , ga je er zelf op rijden als hij 3 is?

Oeps vergeten er bij te zeggen het is een merrie Bloos

het is wel de bedoeling om haar zelf uit te gaan brengen in de sport en als ze net zo'n fijn paard is als d'r moeder moet dat vast gaan lukken Haha!

haha sorry ik zeg automatisch hij als er niks bij staat Clown

ik hoop voor je dat het gaat lukken! ik moet helaas nog wel een tijdje wachten voordat ik de mijne kan beleren Ach gut , was liever nu al op gegaan Cool

kellyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:57

Marriiel_ schreef:
[ik hoop voor je dat het gaat lukken! ik moet helaas nog wel een tijdje wachten voordat ik de mijne kan beleren Ach gut , was liever nu al op gegaan Cool
[/quote]

Duurt dan best lang he drie jaar.
He ik zie trouwens in je profiel dat jouw Skydancer ook uit een Flemmingh moeder komt, wat grappig die van mij ook Haha! Haha!

Marriiel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 14:19

kellyb schreef:
Marriiel_ schreef:
[ik hoop voor je dat het gaat lukken! ik moet helaas nog wel een tijdje wachten voordat ik de mijne kan beleren Ach gut , was liever nu al op gegaan Cool
[/quote]

Duurt dan best lang he drie jaar.
He ik zie trouwens in je profiel dat jouw Skydancer ook uit een Flemmingh moeder komt, wat grappig die van mij ook Haha! Haha!

haha Haha!

Antje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 18:33

Wat leuk is het om hier andere Skydancer(tje)s te zien. Het lijken mij allemaal dieren met meer dan voldoende/veel uitstraling! Ondanks dat ze nog jong zijn(jaarlingen zijn naarlingen en veel 2-jarigen vallen dan ook vaak niet mee).
Hoe zijn die van jullie in hun bewegingen?
Die van mij is momenteel moeilijk te beoordelen, wil zich als ik er ben niet zo erg uitsloven, wil liever bij mij staan Bloos en laat zich niet opjutten.
De laatste keer dat ik het zag was afgelopen winter. Mijn indruk toen was:
Stap: ruim met souplesse(souplesse nu iets minder, want ze is
2 beetjes dik|( )
Draf: ruim/ met tact/ voorbeen komt er goed uit maar mocht wel iets meer knieactie hebben/achterbeen werd voldoende er onder gezet, mocht ook iets meer buiging in de gewrichten hebben/ krachtig.
Galop: Was ik nog niet zo enthousiast over.
Maar waarschijnlijk kijk ik wel door een gekleurde bril(8-) geen zwarte)

En oh ja, ik ben toch wel erg nieuwsgierig geworden naar jullie nieuwe foto's(Marriiel en Kellyb)

kellyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 09:48

@Antje14
Wat herkenbaar die van mij kruipt ook het liefst stijf tegen je aan. Ook is ze op het moment mega dik (ze waggelt nog net niet) Qua karakter is ze byzonder brutaal en laat zich niet gek maken. In het koppel is ze duidelijk haantje de voorste.
Afgelopen winter hebben we haar is wat beter bekeken qua beweging (zie de iets onduidelijke foto) en dat zag er positief uit. Qua beweging kan ik me behoorlijk bij jou aansluiten alhoewel die van mij in haar draf wel een heel mooi knietje heeft (zou ze dat van haar moeder (flemmingh) hebben Haha! ). Haar achterbeen zou wat meer gebogen mogen zijn maar ze zet hem voldoende krachtig en goed onder. Naar mijn idee is haar galop mooi ruim gesprongen. Exterieurmatig zou ze misschien iets meer lengte in het lijf mogen hebben maar ze veranderd op het moment zo hard dat ze elke keer weer anders is als ik haar zie. Verder is en blijft het toch maar afwachten hoe ze zich onder het zadel gaat presenteren. Vooralsnog heb ik er wel een goed gevoel over maar ook ik bekijk het e.e.a. vast door een enigzins gekleurde bril. Als ze net zo werkwillig als haar moeder is komt het vast goed.

Ik zal proberen zodra ik weer naar haar toe ga wat foto's te maken maar dat valt niet mee in zo'n koppel meiden. Ze willen allemaal tegelijk aandacht.

Marriiel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 12:00

Ik ga zometeen wel even de wei in om foto's te maken en even een critisch oog te werpen op haar gangen, ik zal vanavond even verslag uit brengen Knipoog

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 12:24

Ik ben bang dat je foto's van de borstcrawl en schoolslag krijgt. Of regent het bij jullie niet.

Marriiel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 12:34

DendroFleur schreef:
Ik ben bang dat je foto's van de borstcrawl en schoolslag krijgt. Of regent het bij jullie niet.

haha nee Tong uitsteken maar ik zal nu de wei in gaan want de zon schijnt (nog wel) Knipoog

Antje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 20:49

DendroFleur schreef:

Komt ie waarschijnlijk wel met een fantastische knieactie op de foto Haha!

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:27

Ha Gerda! jij ook zomaar op bokt....
Hoe is het tegenwoordig met Zoe?
Ik moet binnenkort maar een keer meegaan om bij d'r te kijken. Vorig jaar kon ik haar makkelijker in de gaten houden, nu is ze uit het zicht verdwenen!
Heb wel van Ronald vernomen dat het goed met haar gaat dat ze goed aan het groeien is. Ja ja ik hou mezelf evengoed op de hoogte hoor Knipoog

Antje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 20:24

Novice schreef:
Ha Gerda! jij ook zomaar op bokt....
Hoe is het tegenwoordig met Zoe?
Ik moet binnenkort maar een keer meegaan om bij d'r te kijken. Vorig jaar kon ik haar makkelijker in de gaten houden, nu is ze uit het zicht verdwenen!
Heb wel van Ronald vernomen dat het goed met haar gaat dat ze goed aan het groeien is. Ja ja ik hou mezelf evengoed op de hoogte hoor Knipoog

Ja in omvang ja Vork , ik hoop wel dat ze ook nog een poosje in de hoogte doorgroeit. Ik maak me nog geen zorgen hoor. Ze heeft nog een jaar te gaan(en langer). En ja kom maar eens kijken, kan ze alvast een beetje aan je wennen!

Marriiel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 11:58

Eindelijk foto's van mijn jaarling, foto's van de gangen komen nog Bloos

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laat je mening maar horen Knipoog

Antje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 20:50

Ze lijkt inderdaad wel wat op die van mij.
Ik vind dat ze al mooi in verhouding is gebouwd. Schoft/schouderpartij is al behoorlijk ontwikkeld(die van mij was op die leeftijd overbouwd).
Rustige/vriendelijke uitstraling,
Hoofd lijkt op foto 2 en 4 wat lang, maar ik denk dat dit aan de opname ligt. Op foto 1 vind ik het een aansprekend koppie.
Hals lijkt qua lengte en bespiering op die van mij en ik denk dat die iets langer zou mogen.
Rug, lenden, croupe lijken mij goed.
Benen moeilijk te beoordelen wel zie ik een mooie lange onderarm.
Zou in het geheel iets langer gelijnd mogen zijn.(zo ook die van mij, toch lijkt dit in de groei wel steeds te veranderen, dus gewoon maar wachten tot ze drie zijn en maar Dromen dat het 'n hele mooie gaat worden)
Maar wie ben ik? Ik ben in ieder geval geen expert en foto's kunnen een behoorlijk vertekenend beeld geven.
Wil je met haar naar een keuring?

Marriiel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 12:56

Antje14 schreef:
Ze lijkt inderdaad wel wat op die van mij.
Ik vind dat ze al mooi in verhouding is gebouwd. Schoft/schouderpartij is al behoorlijk ontwikkeld(die van mij was op die leeftijd overbouwd).
Rustige/vriendelijke uitstraling,
Hoofd lijkt op foto 2 en 4 wat lang, maar ik denk dat dit aan de opname ligt. Op foto 1 vind ik het een aansprekend koppie.
Hals lijkt qua lengte en bespiering op die van mij en ik denk dat die iets langer zou mogen.
Rug, lenden, croupe lijken mij goed.
Benen moeilijk te beoordelen wel zie ik een mooie lange onderarm.
Zou in het geheel iets langer gelijnd mogen zijn.(zo ook die van mij, toch lijkt dit in de groei wel steeds te veranderen, dus gewoon maar wachten tot ze drie zijn en maar Dromen dat het 'n hele mooie gaat worden)
Maar wie ben ik? Ik ben in ieder geval geen expert en foto's kunnen een behoorlijk vertekenend beeld geven.
Wil je met haar naar een keuring?

Ik ben het eens met wat je zegt over haar bouw Ja En ik hoop natuurlijk dat de laatste puntjes aan haar bij trekken en dus gewoon wachten tot ze 3 jaar is. Ik zou best met haar naar de keuring maar ik weet niet of mijn ouders daar zin in hebben Vork Eerst maar even kijken hoe het uitpakt en dan kijk ik wel of ik met haar naar de keuring zou willen.