Vanmorgen, individuele dressuur, stress. Ze was ontzettend heet vanwege de wind, sprong alle kanten op, en werd zelf beetje bang. Nog voordat controle had over haar, moest opeens al gereed houden, half uur vroeger dan ringmeester tegen mij had gezegd (liep kwartier in ipv uit). Ook gooide ze op dat moment tong tussen bitten, dus snel afgestapt en opnieuw goed gedaan. Gelukkig viel inlopen achteraf mee en liep alles toch vrij op tijd. Proef ging lekker, wel wat fouten, maar voor de 2de keer zeker niet ontevreden. Uiteindelijk 5de met 210 pt! Had net 1 puntje te weinig voor prijs (16 starts) en 3 puntjes om 2de te zijn.
Hierna paardje naar huis gebracht, kon ze even naar haar veulen voordat we terugmoesten voor de kur op muziek. Paard in de stal gezet en naar concours gefietst om vast de cd af te geven, hoorde ik dat kur een half uur uitgesteld werd. Kwam mooi uit want zo meer tijd om even te eten.
Paard weer gaan halen voor de kur op muziek, rustig klaargemaakt en los gaan rijden. Het ging goed, alleen een beetje spanning op het klapperende lint. Toen de kur in, ze liep de eerste onderdelen super! Alleen in mijn 2de appuyement, paard uit de springring sprong in de afscheidingsdraad en nam zo alle hindernissen mee, kwam behoorlijk dicht bij mijn ring. Kwam wat spanning op, maar ze liep toch braaf verder. De hele proef daarna kon ik voelen dat ze toch wel beetje gespannen was, maar verder was erg tevreden. Meteen na de proef weer naar huis gebracht, kon ze weer naar het veulen en konden we op tijd terug zijn voor de uitslag.
Toen op terrein kwamen, ging de laatste ruiter net de ring in (Z2, was in handicap). Vrij snel daarna moest iedereen opstellen voor de uitslag, ik ging maar bij de omroeper staan omdat geen paard meer had. Krijg ik de uitslagenlijst in mijn handen geduwd; hou eens even vast want kan niet alles tegelijk vasthouden. Dus vast rustig de lijst bestuderen, was ik 2de (67%) geworden!! Was echt zo blij, waren 11 ruiters Z1/Z2 gestart en daar werd ik gewoon 2de van, en dat op de 2de wedstrijd die we samen reden! Kreeg ook bloemen en prijzengeld, en 'overlevingspakket' van de AH.
Zo, mijn dag kan echt niet meer stuk, zo gelukkig nu! (ook dubbel Z-dressuur nu trouwens )