Wellington nakomelingen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wellington nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 07:45

mooie foto's iedereen!

ik zondag mijn debuut, nu al zenuwachtig omdat meteen Z1 en kur starten

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:03

Ik heb ook een Wellington, heeft net een half jaar stil gestaan wegens een blessure. Hoop over 2 maanden toch wel weer te starten in de L1. Kan geen foto's uploaden..

Maar als je mij een pb stuur wil je wel wat toesturen...

senriejetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:22

Ik heb ook een wellington, Wellington x Kennedy.
Een ruin van ong 1.73m. Het is een paard dat graag voor je wilt werken. Voor foto's zie onderschrift.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:37

morgen onze eerste wedstrijd!! Starten gelijk Z1 en kur op muziek dus pittig.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:26

Wij hebben een Wellingtonmerrie van 21 jaar. Ze is een keurmerrie en we hebben haar slitjd gebruikt voor de fok. De laatste 2 veulens heeft ze na 7 maanden eruit gegooid en ze is nu met "pensioen"

We hebben haar dochter van Orame drachtig van Douglas.

Links op de foto Diane (wellington) en rechts haar dochter Ulriecke
Afbeelding

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:20

Ik heb ook een wellington......merrie van 5 jaar super braaf heb nu 12 winstpunten en 6 wedstrijdjes in de B

Haike is het goed gegaan....? Die van mij heeft wel wat weg van die van jou....

Sabico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 18:08

leuke foto's iedereen!

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 22:21

Nog even een leuke anecdote:
Onze Wellington heeft een keer bij mijn moeder in de kamer gestaan, samen met haar veulen.
Mijn moeder hoorde lawaai in de achterkamer en ging maar even kijken. Ze deed de deur open en gelijk weer dicht. Dat kon ze toch niet goed gezien hebben.
Toen mijn vader eraan kwam om te kijken waarom mijn moeder toch zo in paniek was, hinnikte de merrie, poepte en plaste nog even op het laminaat en ging rustig met mijn vader door het zijdeurtje naar buiten.
Je begrijpt dat ze dit hilarische moment nog vaak moeten aanhoren.
Gelukkig liep alles goed af. Het had natuurlijk ook heel anders kunnen gaan.

miamivice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 22:25

Ik heb ook een Wellington. Fijn dier. Wel een eigen willetje maar dat haar moeder ook. Er moet wel wat in zitten anders vind ik er niks aan.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 09:10

Wij hadden op stal een Wellington x Concorde hij is helaas overleden. Ook hebben we nog een merrie van Wellington Queen of Wellington genaamd, dat is echt een plaatje, ik zal wel eens een fotootje van haar maken Ja

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 09:23

ja leuk om foto s te zien......

miamivice..die van mij heeft ook echt een eigenwilletje haha geweldig vind ik dat af en toe wel lastig maar er moet idd wel wat inzitten haha

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:49

Mijn wellington merrie....

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 19:05

Vanmorgen, individuele dressuur, stress. Ze was ontzettend heet vanwege de wind, sprong alle kanten op, en werd zelf beetje bang. Nog voordat controle had over haar, moest opeens al gereed houden, half uur vroeger dan ringmeester tegen mij had gezegd (liep kwartier in ipv uit). Ook gooide ze op dat moment tong tussen bitten, dus snel afgestapt en opnieuw goed gedaan. Gelukkig viel inlopen achteraf mee en liep alles toch vrij op tijd. Proef ging lekker, wel wat fouten, maar voor de 2de keer zeker niet ontevreden. Uiteindelijk 5de met 210 pt! Had net 1 puntje te weinig voor prijs (16 starts) en 3 puntjes om 2de te zijn.
Hierna paardje naar huis gebracht, kon ze even naar haar veulen voordat we terugmoesten voor de kur op muziek. Paard in de stal gezet en naar concours gefietst om vast de cd af te geven, hoorde ik dat kur een half uur uitgesteld werd. Kwam mooi uit want zo meer tijd om even te eten.
Paard weer gaan halen voor de kur op muziek, rustig klaargemaakt en los gaan rijden. Het ging goed, alleen een beetje spanning op het klapperende lint. Toen de kur in, ze liep de eerste onderdelen super! Alleen in mijn 2de appuyement, paard uit de springring sprong in de afscheidingsdraad en nam zo alle hindernissen mee, kwam behoorlijk dicht bij mijn ring. Kwam wat spanning op, maar ze liep toch braaf verder. De hele proef daarna kon ik voelen dat ze toch wel beetje gespannen was, maar verder was erg tevreden. Meteen na de proef weer naar huis gebracht, kon ze weer naar het veulen en konden we op tijd terug zijn voor de uitslag.
Toen op terrein kwamen, ging de laatste ruiter net de ring in (Z2, was in handicap). Vrij snel daarna moest iedereen opstellen voor de uitslag, ik ging maar bij de omroeper staan omdat geen paard meer had. Krijg ik de uitslagenlijst in mijn handen geduwd; hou eens even vast want kan niet alles tegelijk vasthouden. Dus vast rustig de lijst bestuderen, was ik 2de (67%) geworden!! Was echt zo blij, waren 11 ruiters Z1/Z2 gestart en daar werd ik gewoon 2de van, en dat op de 2de wedstrijd die we samen reden! Kreeg ook bloemen en prijzengeld, en 'overlevingspakket' van de AH.

Zo, mijn dag kan echt niet meer stuk, zo gelukkig nu! (ook dubbel Z-dressuur nu trouwens )

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:11

Ben gister eerste met 191 en 5e geloof ik met 187 geworden...het ging niet echt goed ...te kort losgereden en te veel wind pff wat een drama..! Maar toch weer 2 puntjes erbij ...volgende week gaan we er weer voor!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:13

een vriendin van mij heeft er ook een.
Ik vind het een iel gebouwd paard. Gek op springen. Lief en knuffelig, maar met rijden erg koppig.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:34

volgens mij zit dat echt in het karakter van wellington dat koppige...wel leuk!

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:43

ik heb een farrington dat is weer een zoon van wellington het is een stermerrie van vijf jaar oud. Ze is net zadelmak en ik ben haar nu aan het doorrijden het is een geweldig dier en heel lenig en los in haar lijf ik ben er heel erg blij mee

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 21:47

heb je foto s .... ben wel benieuwd!

Nienkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 16:05

Hej!

Ik voltigeer momenteel op een Wellington x Rousseau t is een topper! Leert snel, en super braaf!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:56

Een beetje laat maar ik antwoord toch maar

Ik heb een Trento B X Wellington, hij is pas 2,5 maar echt een schatje. Heel lief op stal, en braaf met longeren. Ik verwacht geen problemen met het zadelmak maken en hij heeft supergangen. Hij is nu 1,69.