Wie kent de hengst Ixion??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eilander

Re: Wie kent de hengst Ixion??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 10:13

Ik heb een Zelhem x Ixion gehad.Zeker niet de makkelijkste.De eigenaar na ons heeft haar om die reden dan ook weer verkocht.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 13:33

kissyfur schreef:
het is ook een aparte.Maar ik heb begrepen dat er meer vossen zijn. Knipoog

ik heb ook een ixion vos merrie Haha! , de fokker van mijn paard heeft drie ixions uit dezelfde merrie gehad, ik ben de enige met een vos.
erg leuk, maar oh zo'n vreselijk eigenzinnig karakter. Dat is wel weer wat haar leuk maakt natuurlijk Haha!
Moeilijk met andere paarden, idd echt aan het werk is niet haar favo bezigheid.
Ik ben haar net weer aan het oppakken, na twee jaar rust te hebben gehad ivm blessure en veulen.
ik heb vorig jaar een veulen van saros v/h gestelhof uit haar gehad.
maar ik heb meerdere ixions gereden en ze doen eigenlijk allemaal wel een beetje hetzelfde, de ene wat minder maar die ik dan ken hebben wel allemaal een beetje dezelfde streken Haha!

@bianC heb je een foto van die merrie?

Roeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 15:40

Ik heb ook een ixion, het is geen schimmel maar een vos met een witte plek op d'r kont. Ze heeft dus nog wel wat over gehouden van haar vader! Het is een super lief beest, maar af en toe wel moeilijk. Maar zie dat er meerder mensen last van hebben. Ze loopt nu M1, bijna M2 dressuur, L springen en we willen gaan crossen. Na een peesblessure van een half jaar zijn we nu net sinds een paar dagen weer bezig.

Hieronder de foto:

Afbeelding

Afbeelding

Daentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 15:46

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 19:45

ik heb tijdje 2 ixion ruinen gereden. In de omgang braaf maar in het werk niet echt de fijnste.
Heb wel van de eigenaar meegekregen dat ixion's vaak een beetje vreemd kunnen zijn in het werk

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 08:52

ik heb ook een ixion X merrie....ook geen saai paard Nagelbijten / Gniffelen erg pittig en een mega stress kip. ik moet wel zeggen dat ik echt iets heb moeten winnen bij haar alvorens ze wat voor mij ging doen. ongeveer 2 jaar nadat ik haar gekocht had, hadik het gevoel dat er een connectie was....nu een jaar later is ze echt super!!

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 06:36

@ roeline, ik heb het al eens eerder gezegd volgens mij, maar mijn merrie lijkt aardig veel op die van jou zo op het eerste gezicht iig.

Roeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 07:43

Michele: Oh dat kan inderdaad best dat je dat hebt gezegd, weet het niet meer haha. Maar heb jij foto's van je paard? Hoe oud is ze? En wat is de moeder van jou paard? Want mijn paard heeft 2 veulentjes gehad... Ben benieuwd!!!

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 08:24

Roeline schreef:
Michele: Oh dat kan inderdaad best dat je dat hebt gezegd, weet het niet meer haha. Maar heb jij foto's van je paard? Hoe oud is ze? En wat is de moeder van jou paard? Want mijn paard heeft 2 veulentjes gehad... Ben benieuwd!!!

heb zat foto's maar niet op de pc staan Haha! , ben blond en zit op mijn werk Bloos . maar zal eens kijken of het lukt.
Nee het is geen nakomeling van die van jou.
die van mij is 11 jaar en heeft als moeder tessa = een onedin. vrij oud bloed is dat.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 16:21

@ Roeline: Hey zusje! Wat een mooi paard hebben wij toch hé! Heb een topic gemaakt over Nikay op wedstrijd van een tijdje geleden, weet niet hoe ik er hier een link naar toe moet zetten (ja ik weet het, digibeet...) maar hij staat bij horses at work: Nikay @ wedstrijd M1

Leuk, al die verschillende afstammingen van Ixion!

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:58

Eldango hier op bokt heeft ook een merrie, Ixion X Ixion
ik heb haar zelf een half jaar gereden, zij was ook zeer eigenzinnig, zeker geen makkelijk paard, maar ze is in het verleden waarschijnlijk ook mishandeld. het is ook een schimmeltje

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 16:59

Ik rijd een 19 jarige donkerbruine Ixion ruin.
Een super dier maar af en toe een beetje eigenzinnig.
De mensen die hem niet kennen zeggen dan ook altijd dat ze hem een tikje arrogant vinden. En eerlijk gezegd...ze hebben wel een beetje gelijk.
Meer foto's van hemstaan in mijn profile
Afbeelding

Simmie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 20:36

Ik heb een kleinzoon van Ixion. Zijn moeder is een dochter van Ixion, haar naam is Pedora. De moeder is ook een vos, mijn paard ook. Hij is inderdaad lekker pittig, maar super lief, moet ook wel echt vertrouwen in je hebben. Kent iemand toevallig zijn moeder, fokker is van Dijk uit Nietap. Vader van m'n paard is No limit. Hij is nu 5 jaar, zou graag wat meer over hem te weten komen.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 21:31

Ik weet het niet helemaal zeker, maar het zou heel goed kunnen dat de fokker van mijn paard, een Ixion dochter, ook van Dijk heet, maar dan uit Dalfsen... Misschien een beetje bij elkaar in de buurt? Mijn topografie is niet zo goed! Zal het wel even opzoeken, heb het papier nu niet hier, maar daar staat het wel op.

Simmie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 21:37

Martinev: Als je het op wil zoeken, graag. Misschien komen ze wel bij dezelfde vandaan. Ben heel benieuwd.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 06:28

Simmie5 schreef:
Ik heb een kleinzoon van Ixion. Zijn moeder is een dochter van Ixion, haar naam is Pedora. De moeder is ook een vos, mijn paard ook. Hij is inderdaad lekker pittig, maar super lief, moet ook wel echt vertrouwen in je hebben. Kent iemand toevallig zijn moeder, fokker is van Dijk uit Nietap. Vader van m'n paard is No limit. Hij is nu 5 jaar, zou graag wat meer over hem te weten komen.

is het niet dhr van dam uit nietap? dat was/is de fokker van ixion.

Simmie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 08:31

Het is Fam van dijk uit Nietap, staat in z'n paspoort. Heb inderdaad ook vernomen dat Ixion zelf ook in Nietap is gefokt.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 08:38

Simmie5 schreef:
Het is Fam van dijk uit Nietap, staat in z'n paspoort. Heb inderdaad ook vernomen dat Ixion zelf ook in Nietap is gefokt.

gewoon eens bellen dan naar die mensen joh

BianC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 17:10

@ michele..Sorry erg late reactie!! Je vroeg of ik een foto heb van Ixion merrie. Ik zal zien of ik er vanavond even 1 kan maken.

Grappig al die reacties , wist niet dat dit zo'n goed lopend topic zou worden!:p En ik ben er nu wel achter dat dus alle Ixion nakomelingen eigenwijs en eigenzinnig en met t werk niet echt makkelijk zijn!!

TristanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 15:07

Knipoog Ik heb zelf ook een 6 jarige Ixion x Ekstein ruin, en ook een schimmel.
en idd... echt een apart dier. heel schrikkkerig, maar met carnaval kan ik m wel verkleden als olifant, compleet met oren en slurf.. Haha! in het begin was het rijden een drama, maar nu ik m eenmaal ken, kan ik er eigenlijk alles mee. ik zou nu voor geen goud zn eigenzinnige karaktertje willen missen!!
Tristan-T word de top! Go schimpie!

indriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 18:45

Ik had ook een merrie, oo seven x ixion x. Echt een gevoelig paard. een heethoofd.
Haar moeder was ook een schimmie en ze zelf was zwart.
Maar kon geweldig lopen.
zie profiel voor fotos .. WISH...

BianC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 13:12

indriss--> heb net je profiel even bekeken! Erg leuke paardjes heb je!! (offtopic:P) Moest ik even kwijt!

indriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 06:37

Hey Bianc.
Bedankt!
Alleen is er een lieveling van mij vandaag goedgekeurd en gaat ze morgen weg.
Huilen
Maar ja kan niet alles houden.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 13:50

Ik heb een Belisar x Ixion gereden en dat was in het rijden ook bepaald geen schatje. Een heethoofd maar niet echt gemeen. Was ook een schimmel trouwens

Inno1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 14:06

Ik heb ook sinds januari een Ixion x merrie.
Ze is in de omgang echt een schat van een beest, maar met rijden, heeft ze gewoon geen zin, maar als je haar zover hebt dat ze het wel doet, dan loopt ze geweldig ook.
Ze heeft bij een vorige eigenaar Z gesprongen, en bij weer een andere eigenaar L1 dressuur gelopen.
Ik ben nu nog aan het oefenen, oefenen en oefenen, maar we komen er wel een keer.
foto's staan in mijn profiel.

Oja ik heb thuis op mijn eigen computer 2 a4-tjes met info over ixion X als ik thuis ben zal ik het er wel ff opzetten.

GR