Numero Uno

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
olafj
Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-04

Re: Numero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:25

Maakt niks uit een mode hengst, als jij em leuk vind en vind dat ie op jouw merrie past zou ik daar maar geen rekening mee houden.
Een goedgekeurde dekhengst fokken is toch nihil.

Nathalie02

Berichten: 2443
Geregistreerd: 30-04-04

Re: Numero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 10:05

Mijn voornaamste doel is om een goed sportpaard te fokken, waar ik zelf mee verder kan. Je moet dan toch wel opletten welke hengst het beste op je merrie past. Ik vind Kasparow schitterend, hij is allround en heeft een geweldig karakter. Maar qua bouw is hij misschien niet de beste hengst voor op mijn merrie. Als Numero Uno beter past is hij voor mij een betere keus.

Tazz

Berichten: 986
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Schiedam

Re: Numero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 19:48

Viento Uno is inderdaad ook een keuze. Mijn man heeft deze hengst getraind voor de hengstenkeuring en het is een super werkwillig dier. De lijn van Dhr. van Helvoirt en wat springgenen dat is ook mooi allround toch?

Succes met je keuze

fieke1009
Berichten: 155
Geregistreerd: 11-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 09:41

als je voor een zoon van numero uno zou gaan en je wilt een all round paard met ook dressuur aanleg zou ik eerder voor van gogh gaan. Ik heb ze allebei ( eigenlijk alledrie) gezien op de hengstenkeuring maar ik vond van gogh qua type en souplesse aansprekender dan viento uno. Van gogh is iets bloederiger had ik het idee. Veel succes met je keuze!

Nathalie02

Berichten: 2443
Geregistreerd: 30-04-04

Re: Numero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 11:03

Ik dek liever met NU zelf. Ik ben niet zo wild van Van Gogh. Met een jonge hengst dekken vind ik meestal wat riskant. Ik heb liever een wat meer gevestigde hengst.

Nathalie02

Berichten: 2443
Geregistreerd: 30-04-04

Re: Numero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 14:03

Nou ik ben er uit hoor! Het wordt Numero Uno! Volgend jaar dekken, ben heeeeeel benieuwd wat uit de combinatie met mijn merrie zal komen!

Krijtje
Berichten: 4119
Geregistreerd: 06-01-05

Re: Numero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 16:18

Kijk maar eens in mijn onderschrift Knipoog
Ik heb ook een Numero Uno-zoon Lachen

pros_zero

Berichten: 2186
Geregistreerd: 03-05-05
Woonplaats: den ham

Re: Numero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:02

wij hebben ook een 2-jarige numero uno zoon. In de omgang is hij best brutaal (is ook nog hengst). maar kan ook heel lief en makkelijk zijn. Hij leert heel snel zoals voetjes geven enz.
hij meet nou ongeveer 1.62
als je ook een foto wilt. misschien maak ik vanavond nog even een paar foto's kan ik die hier wel even plaatsen.

hoop dat je er wat aan hebt

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Re: Numero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:08

Ik ben ook wel benieuwd naar Numero Uno nakomelingen en vooral; hoe goed kunnen ze bewegen en hoe zit het met de maat.

Ik heb nu al meerdere malen deze hengst gehoord voor evt. mijn Belisar merrie aangezien zij via de moederlijn allround/springen gefokt is en zelf ook fantastisch kan springen.

TequilaRos

Berichten: 4466
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Leek

Re: Numero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 19:32

Ook ik heb een jonge Numero Uno. Zelf gefokt uit mijn Rossini merrie. Ik ben er zeer tevreden over in ieder geval. Het is nu nog maar een jaarling, maar super lief en aanhankelijk. De beweging heeft Uno zeker positief verbeterd. Foto's van beide dames in mijn profiel.

Joisee
Berichten: 6
Geregistreerd: 30-06-06

Re: Numero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 00:34

Hoi hoi! Wij willen onze merrie ook laten dekken door Numero Uno. Eerst mag ze een beetje de sport in, maar daarna willen we wel een veulentje. Ben zelf bij Numero Uno op stal geweest, is geen makkelijke in de omgang, maar wel werkwillig onder het zadel. Hij heeft geen slecht karakter, maar heeft wel de nodige pit en laat het zeker merken als hij het ergens niet mee eens is. En het is natuurlijk een schitterend beest om te zien! Bloos

Nathalie02

Berichten: 2443
Geregistreerd: 30-04-04

Re: Numero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 09:41

Pros_Zero: Ik ben heel benieuwd, foto's wil ik altijd graag zien! Haha!

TequilaRos: Ik ga even in je profiel kijken!

Alina: Ik heb al eens foto's van jouw paardje gezien. Ik was erg van hem gecharmeerd!

pros_zero

Berichten: 2186
Geregistreerd: 03-05-05
Woonplaats: den ham

Re: Numero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:07

hier een aantal foto's van Zero
Deze foto's zijn van een paar maand geleden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en deze van een paar weken geleden
Afbeelding

Afbeelding

heb ook nog ergens foto's van de laatste hengstenshow van de wiemselbach en daar zitten nog een paar foto's van numero uno tussen duz als iemand die graag wil zien, hoor ik het wel
Laatst bijgewerkt door pros_zero op 30-06-06 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Re: Numero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:11

Afbeelding

Pros; je moet even de [img] en [/img] precies andersom zetten Knipoog

pros_zero

Berichten: 2186
Geregistreerd: 03-05-05
Woonplaats: den ham

Re: Numero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:11

jah id had het door

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Re: Numero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 11:12

TequilaRos schreef:
Ook ik heb een jonge Numero Uno. Zelf gefokt uit mijn Rossini merrie. Ik ben er zeer tevreden over in ieder geval. Het is nu nog maar een jaarling, maar super lief en aanhankelijk. De beweging heeft Uno zeker positief verbeterd. Foto's van beide dames in mijn profiel.


Wow wat een bloed, Numero Uno x Rossini x Wolfgang.
Ik ben zelf erg fan van Rossini en Wolfgang. Van Rossini heb ik alleen maar super bewegers gezien. En Wolfgangen zijn erg mooie paarden.
Ben heel benieuwd wat die van jou gaat doen als ie later groot is Knipoog

Nathalie02

Berichten: 2443
Geregistreerd: 30-04-04

Re: Numero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 17:02

TequilaRos: Wow wat een plaatje, zo een wil ik ook! Haha!

Antoinette: Ookal zo'n plaatje, ik ga mijn best doen (althans mijn merrie hoop ik) om zo'n plaatje te fokken.

Mijn merrie is trouwens een Legaat X Gurioso, ze staat in mijn profiel. Wat vinden jullie, past NU een beetje op haar? Haha! Wat ik trouwens wou vragen aan degenen die met hem gefokt hebben. Ik las op de site dat je naar de stal waar hij staat moet om te dekken. Hebben jullie enig idee waarom?

pros_zero

Berichten: 2186
Geregistreerd: 03-05-05
Woonplaats: den ham

Re: Numero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 17:31

anders moet het paard overal naar toe denk ik

Nathalie02

Berichten: 2443
Geregistreerd: 30-04-04

Re: Numero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 17:49

pros_zero schreef:
anders moet het paard overal naar toe denk ik


Hij doet toch sowieso KI? Het lijkt me niet dat zo'n paard natuurlijk dekt. Mischien iets met de kwaliteit van het sperma?

pros_zero

Berichten: 2186
Geregistreerd: 03-05-05
Woonplaats: den ham

Re: Numero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 17:50

jah kan of ze willen zeker weten dat alles goed gaat.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Re: Numero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 18:16

Nathalie02 schreef:
Antoinette: Ookal zo'n plaatje, ik ga mijn best doen (althans mijn merrie hoop ik) om zo'n plaatje te fokken.


Ehm dat is niet mijn paard hoor, ik had een plaatje voor pros_zero gedaan omdat de foto's van haar eerder niet helemaal goed waren gegaan.

Ik heb (nog?) geen NU Knipoog

TequilaRos

Berichten: 4466
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Leek

Re: Numero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 19:37

Dank jullie wel, ik word er verlegen van. Ben zelf ook heel blij met haar en vind het ook haast jammer dat ik nog 2 jaar moet wachten. Maar ook dat heb ik er weer graag voor over.

Edit: Ik zal eerdaags weer eens even foto's van haar maken Haha!

Flotjuh
Berichten: 29
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Numero Uno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:18

De dekhengst Unaniem is ook een nakomeling van Numero Uno, ik vind het een superpaardje Knipoog
Springt kei goed Haha!
Numero Uno heeft ook het bloed van Libero H in zich, 'springerver bij uitstek' Tong uitsteken