Hallo,
Ik kom eigenlijk nooit op dit forum maar was even aan het kijken ofdat er wat over Vitano op internet te vinden viel. Mijn verzorgpony is een XVitano... Vond het wel leuk om jullie reacties te lezen, en zo ook te zien dat veel nakomelingen herkenbaar gedrag hebben. Mijn verzorgpony is een merrie, nu 3 jaar. Ze is net onder het zadel, wat inmiddels erg goed gaat. Ze lijkt ENORM veel op haar vader, qua bouw EN kleur. Ze is erg braaf, maar zeer zenuwachtig aangelegd (komt het herkenbaar voor?). Ze heeft wel een enorm leergierig karakter en is C-gemeten. Het is wel een onderdanige pony tussen de anderen, en helaas... (vaak toch een "vitano kwaaltje") heeft ze wat last van zomerexceem. Gelukkig gaat dat nu steeds wel beter... Ze is trouwens wel een ENORME showert....heeft echt super gangen en loopt uit haarzelf al lekker naar beneden... echt een heel fijn paardje! Sorry voor het naar boven halen van het oude topic, maar toch wilde ik hier graag even op reageren.... Voor de geinteresseerde kan ik evt mijn mail wel geven ofzo... misschien wel leuk om met andere "vitanohouders" te kletsen...
Mijn andere verzorgpony is een XCasper.... deze heeft dezelfde moeder als de XVitano maar zijn qua karakter TOTAAL verschillend, evenals van bouw... niet te vergelijken! Ook erg leergierig maar veel lomper en zekerder.... beide wel errug leuke beessies... misschien iemand met een XCasper ook hier?
Groetjes Kim