Nakomelingen Farrington

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Piacente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 21:14

Ik rijd ook een Farrington, nu in de M2. voor de lol springen we in de springles. Ze is super werkwiliig en braaf

yuko

Re: Nakomelingen Farrington

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 21:17

geloof dat wij ook eenfarrington hebben maar dat weet ik niet zeker, zal je mn zus moeten vragen die weet dat

rampstamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 18:56

Hallo Iedereen,

Ik heb een 3 jarige Metall x Farrington.

Heel donkerbruin met 3 witte sokken.
Hij is sinds januari onder het zadel en doet het erg goed. Zelf vind ik dat mijn paardje erg leergierig is en graag wilt werken. Tot nu toe heb ik geen problemen met hem gehad met het veder zadelmak maken, heb hem namelijk aangereden gekocht! In het begin had hij wel wat last van rillerigheid met opstijgen enz, toen heeft mijn trainer hem 2 weken doorgetraind en het gaat nu super met hem!!

Hieronder een foto van mijn paardje,

Afbeelding

Groetjes van Antoinette

Samo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 16:08

Ik heb vrijwel alleen nog maar vossen gezien van Farrington. Deze hierboven dan niet, maar daar zit dan ook nog Metall voor.

rampstamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 17:34

Het zijn inderdaad alleen maar vossen mijn zwager heeft met zijn merrie 2 veulentjes gefokt van Farrington en ook allebij vos maar de merrie is ook en vos dus dat kon bijna niet missen toch???

Maar die van mij is wel heel donker maar er zit zo af en toe ook een beetje een roode gloed door zijn vacht heen.... toch een beetje invloed van Farrington?? Veder vind ik dat hij het karakter van allebij heeft maar toch meer dat coole in zijn koppie van Farrington dat zegt mijn schoonzusje elke keer tegen mij haha.....

Groetjes van Antoinette..

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:20

@rampstamp: Jee, die van jou is ook leuk zeg! Mooi koppie. Hoe groot is hij nu?

rampstamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 18:07

HocusTivoli schreef:
@rampstamp: Jee, die van jou is ook leuk zeg! Mooi koppie. Hoe groot is hij nu?

Dank je wel..... Winnetoo is nu 1.60m. Hij zal nog een paar cm bij groeien maar niet zo heel veel meer. Volgens de dierenarts die toen de koop keuring heeft gedaan blijft hij onder de 1.65m. Nou mooi maatje voor iemand die zelf maar 1.60m is, toch?

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:13

gevonden schreef:
morgn ga ik weer naar friesland bij mijn farringtonnetje kijken, hoop dat ie inmiddels een beetje is gegroeid maar vrees het ergste. Ga ook foto's maken en een filmpje dus morgen zal ik jullie recente foto's laten zien ( als he allemaal lukt )

En hoe was hij, is hij al gegroeit?? ik ben erg nieuwsgierig.. en heb je ook foto's gemaakt

Samo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 13:23

Afbeelding

Wij zijn klaar voor het WK!

Foto's van de wedstrijd zijn niet zo goed gelukt, misschien dat iemand van de week foto's kan maken.

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 20:25

Hahahaha geweldig en het heeft ook nog geholpen 1-0 voor ons mooie Nederland

gevonden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 09:43

nou hij is wel iets groter nog steeds klein helaas. Had foto camera meegenomen maar niet de batterij opgeladen, beetje dom, maar goed.

Samo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 10:40

Jammer zeg! Ik was ook wel benieuwd!

gevonden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 10:59

ja ik baalde ook, maar ja hij is wel mooi aan het worden alleen echt nog heel erg klein, hij is nu net 1. 50 m. Maar goed hij blijft nog lekker de hele zomer daar en dan zien we wel weer verder
Gelukkig loopt ie nog steeds goddelijk !!!

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 11:52

Dit is Obsession (Farrington x Triton)
Het is een paard van mijn baas... Hij is 10 jaar. En heeft een tijd in oostenrijk gestaan. Foto's van Lord Munde *tevens van mijn baas en al eerder genoemd door Samo* volgen nog.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 12:19

Zoals beloofd hier Lord Munde

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eefiesvenna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 11:28

@ Katie wie rijd dat paard? Hij komt me bekend voor!

Mijn stalbazin heb ook een Farrington. Ze rijd er Z2 mee!

Afbeelding

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:03

Eefiesvenna schreef:
@ Katie wie rijd dat paard? Hij komt me bekend voor!

En ik weet wie jou stalbazin is ik heb haar dochter nog les gegeven toen ze nog in Friesland woonde...

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:07

En nu vergeet ik te vermelden dat mijn Farrington vandaag op zijn verjaardag voor het eerst iemand op zijn rug heeft gehad en ze heeft ook nog met hem gestapt (aan de longeerlijn) en hij was superbraaf keek niet op of om.
Ik ben erg trots op hem en nu rustig aan een stapje verder

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 23:33

Ik heb een ruim 2 jarige Farrington merrie, uit een Eusebio moeder. Wij hebben haar zelf gefokt, maar haar veulen tijd was al dramatisch toen ze nog niet geboren was: haar moeder wilde niet persen, helemaal 0 komma 0!! de vrachtzak had ze ondertussen al kapot getrapt of geschuurd aan de wand, dus moest het veulen er wel heel erg snel uit anders ging t mis. DA erbij en die heeft haar eruitgetrokken. Leek allemaal goed, maar merrie wilde niet het veulen drooglikken of helpen opstaan... Eenmaal met onze hulp in de benen, mocht ze nog eens niet drinken bij moeders... Ze trapte en beet haar veulen, zo zielig om te zien, toen maar in de weide gedaan mischien ging dat beter volgens DA, maar moeder maakte gewoon ene aanloop en racede van links naar rechts door het weiland want ze wilde naar binnen, ze liep zo zonder pardon over het veulen heen! we hebben het even aangekeken maar dit kon gewoon niet, het veulen zou doodgaan zo, haar moeder wilde haar gewoon simpelweg niet hebben. Moeder was geen makkelijk dier, pas aangekocht op late leeftijd (11 of 12), nauwelijks zadelmak, en manieren waren ook ver te zoeken... Eenmaal wat bij gebracht en wat proberen te rijden e.d, toch maar besloten een veulen erbij te fokken, met rijden pastte ze niet bij me, ze was het ene moment superlief, en andere moment probeerde ze alles om eronder uit te komen, soms op gemene weg. Maargoed, verder met veulen, ze werd dus niet geaccepteerd, maar moest zo snel mogelijk melk hebben. We hebben de merrie vast moeten houden aan alle kanten zodat we enigzins het veulen eronder konden houden zodat ze biest kon drinken.Maar zodra we haar of haar been loslieten begon ze weer in te slaan op het veulen! We hebben de veulencentrale gebeld, maar er waren geen merries, enige voor ons goede mogelijkheid was veulen wegbrengen naar friesland, heir is ze tot leeftijd van 5 maand met de fles gevoed. Die vrouw deed dat al 15 jaar, vaak gaat flesvoeden verkeerd omdat men zich er teveel mee gaat bemoeien, maar deze vrouw deed het supoer, ze kwam alleen fles (later pannetje) brengen met melk en that's it, geen getroetel ofzo, er stonden meerdere friese veulens bij haar, en een oude merrie die zelf niet meer een veulen of melk kon geven, maar wel super goede moedergevoelens nog had.Dit is gelukkig supergoed gegaan! Nog een probleem was dat ze een hele rare been stand had bij de geboorte, ze stond op haar kogel i.p.v haar hoef, waarschijnlijk heel raar gelegen in de moeder, dat komt wel meer voor, normaal gaat dat zo weer over naarmate ze wat meer lopen etc.. Maar bij onze merrie dus niet, met speciaal bekappen is dit gelukkig weer helemaal goed gekomen, pas na een jaar dat ze weer helemaal goed erop staat, en ze is supersterk aan de benen!! Toen ze terug kwam uit friesland van die vrouw na 5 maand is ze op de weide gegaan met een kudde andere merrie's van haar leeftijd voor de sociaal contacten en opvoeding onderling. Nu sinds een maandje staat ze weer bij mij, en zijn we haar ene beetje wat aan het bijbrengen, naar de weide brengen, naast je stappen en draven, halster op en af doen enzo, voetjes optillen, poetsen e.d, ze is al veel verbeterd, en super braaf! ze loopt nu lekker buiten met een paard jonge paardjes, nu met dit weer staat ze 24/7 buiten, maar als het weer minder wordt dan gaat ze snachts op stal. Ik wil haar volgend jaar, dan is ze 3 (april) klaarmaken voor de merriekeuring. En zadelmak maken. O, ja ze is nu 2 jaar, is pas volledig goed gekeurd, rontgen en ook bloedonderzoek, en ze meet nu al 1.65!!!

Echt balen dat Farrington naar amerika is, het is een geweldige hengst, zowel als vaderdier, karakter en afstamming! Helaas omdat hij niet heeft kunnen presteren in de sport, werd hij minder gebruikt voor de dekdienst, dat is zonde, kijk maar eens wat een goede paarden hij brengt, en zeer belangrijk paarden met een fijn karakter!
Ik zag hem eerder iedere dag, bij de hengstenhouder waar ik stage liep en werkte...

vis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:50

Kajanus schreef:
http://webdisk.planet.nl/houte707/publi ... .jpg[/img]

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is mijn driejarige Farrington X Flemmingh hij is naar Den Bosch geweest en is tot en met de derde bezichtiging gekomen .. helaas..

Nu heb ik hem 2 1/2 week geleden laten castereren en gaat nu als ruin door het leven Ik denk dat we hem over een maandje zadelmak laten maken... die foto's volgen dan nog

Ze zeiden tegen mij je moet even kijken op Bokt, daar staan afstammelingen van Farrington op (ik heb er zelf ook een, een look a like Pa) toen zag ik een bekend gezicht op het paard. He Petra ! groetjes Marloes

vis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:23

Ik heb dus ook een Farrington afstammeling, Farrington x Darwin x Tolbert x Onyx, deze komt uit de Nikistam zijn naam is Newton 1.70, Z2 + 6wp, voor foto's zie: http://www.stoeterijrozenburg.nl onder Newton,(ik kreeg de foto er namelijk niet zo snel op. ) Hij heeft ook nog een volle broer, toevallig is daar een kennis een keertje naar wezen kijken toen hij te koop stond Pablo is zijn naam. Destijds heb ik hem als 3 jarige van de fokker gekocht, ook zij komen nog weleens op bezoek bij hem op Texel.

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:49

Afbeelding

Afbeelding

#Vis# Ik heb even wat foto's van je site voor je gehaald
Leuk je hier te zien groetjes ook aan Ilona

vis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:07

Bedankt !!! Ik doe de groeten aan Ilona, ze is nu rijden met Part 2 we gaan a.s. zaterdag naar Hoofddorp.

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 18:25

vis schreef:
Bedankt !!! Ik doe de groeten aan Ilona, ze is nu rijden met Part 2 we gaan a.s. zaterdag naar Hoofddorp.

Leuk ik ben er s'avonds ook, zijn jullie er dan ook nog???

vis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 19:12

Nee, wij zijn er alleen overdag, ik moet 's morgens en Ilona 's middags.
We kunnen ook niet te laat terug, want we moeten natuurlijk weer met de boot terug.