De hengst Scandic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Margriet_

Re: De hengst Scandic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 18:25

Wij hebben ook een Scandic veulen! Het is een merrie en van 1 mei. Haar afstamming is: Scandic x Wisconsin x cadmus xx x Joost.

Hier een paar foto's! Dit is een foto van een maand geleden!
Afbeelding

Op deze foto was ze 2 dagen oud!
Afbeelding

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 13:19

Wij hebben een nu 2 jarige Scandic uit onze Belisar x Roemer merrie gefokt.
Erg mooi dier met 3 zeer goede gangen!

Het is (hoe verwonderlijk) de vos
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu als 2jarige
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoorde laatst wel op de Dalhoeve dat de nakomelingen qau maat iets onder het gemiddelde liggen en dat Scandic inderdaad weinig veredelt.
We zijn in ieder geval erg tevreden over deze merrie, als ze zo blijft lopen onder het zadel straks dan komt dat helemaal goed! Heb helaas nog geen bewegingsfoto's!

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:05

Scandiiicc!! Die staat héél dichtbij ons en heb hem regelmatig zien lopen!!
Geweldig kwijlbeest.. Kwijl

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 14:05

het schijnt alleen wel dat scandic een slechte stap heeft, onzuiver zelfs.. zou hem qua beweging (jammer van de stap) graag op mijn merrie gebruiken, maar zij is donkerbruin en zou wel graag een donker veulen fokken, en ze zou wat meer maat mogen hebben en aangezien scandic niet zo groot is.. toch nog even over nadenken..

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:04

Zn stap valt reeeuuzze meej hoor!! Heb beter gezien, maar zeker niet onzuiver! Als het onzuiver was, was hij zowieso niet goedgekeurd als dekhengst! Vork

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 17:12

Valt inderdaad erg mee hoor, hij had dan wel een 5,5 voor de stap, maar als je ziet dat onze merrie nou niet bepaald een stap heeft om over naar huis te schrijven en haar 2 jarige van Scandic een enorm goede stap heeft, dan geeft hij die slechte stap ook niet echt door hoor!

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:28

DresslOver schreef:
het schijnt alleen wel dat scandic een slechte stap heeft, onzuiver zelfs.. zou hem qua beweging (jammer van de stap) graag op mijn merrie gebruiken, maar zij is donkerbruin en zou wel graag een donker veulen fokken, en ze zou wat meer maat mogen hebben en aangezien scandic niet zo groot is.. toch nog even over nadenken..

Stap geeft ie goed door; niets op aan te merken. De onregelmatige stap was overigens onder het zadel toen het jong dier was, leek mij toch een vorm van spanning. Mijn twenter is donkerbruin, ze komt uit een zwarte moeder. Ik heb het voor je nagekeken; je hebt 50% kans op een vos, 12,5% kans op een zwarte en 37,5% kans op een (donker)bruine. En ja over de stokmaat, de moeder van de mijne is met 3 jaar 1.68m gemeten. Mijn Scandic is net 2 jaar en meet 1.60m. Dus die gaat ook wel naar de 1.70m. Hij dekt nog te kort om iets over de stokmaatvererfing te kunnen zeggen, denk ik.

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:13

Ja

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 17:30

Ik heb ook een 2 jarige Scandic merrie, uit een keurmerrie v. Damaskus x keur pref prest v. G. Ramiro Z x keur pref prest v. Doruto (zie ook http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=44270). Inderdaad niet een heel luxe merrie, ook niet zo groot (op exact 2 jarige leeftijd gemeten op 1,56 m). Qua karakter is het een heel fijn paard, ben heel benieuwd hoe ze het volgend jaar gaat doen.

Deze foto is van mei, toen ze net weer in de opfok stond.
Afbeelding

carrembally

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 17:53

mijn tweejarige scandic is ruim 1,66m Moeder is 1,69 m. Dus hoezo klein fokkend. Het klopt inderdaad dat Scandic niet echt ras doorfokt. Het zijn vaak paarden met wat extra bot.

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 23:11

Naz schreef:
Ik heb ook een 2 jarige Scandic merrie, uit een keurmerrie v. Damaskus x keur pref prest v. G. Ramiro Z x keur pref prest v. Doruto (zie ook http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=44270). Inderdaad niet een heel luxe merrie, ook niet zo groot (op exact 2 jarige leeftijd gemeten op 1,56 m). Qua karakter is het een heel fijn paard, ben heel benieuwd hoe ze het volgend jaar gaat doen.

Deze foto is van mei, toen ze net weer in de opfok stond.
Afbeelding

Woh, mooi moederlijntje.
Ze lijkt op mijn Scandic, hetzelfde koppie, langgelijnd en niet extreem hoogbenig.

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 09:46

Leuk, eindelijk een Scandic topic!
Ik ben sinds een week in het bezit van een 3 jarige Scandic ruin (Scandic x Ferro om precies te zijn).

Ik heb mooie foto's, maar ben niet zo'n ster om ze te uploaden. Als iemand geinteresseerd is kan ik de foto's wel mailen.
Die van mij is trouwens donkerbruin met alleen een kolletje en 1.65 m. hoog. Z'n karakter is echt top; vriendelijk, cool, maar wel goed heet te maken. Gangen en bouw zijn top.

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 10:51

Dit is de Scandic van Marja:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Knap dier!

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 11:39

Plaatje, die Scandic x Ferro!
Heb nog niet eerder een driejarige gezien, deze is echt mooi uitgegroeid.

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 18:34

Ik heb Scandic zelf vanmiddag voor het eerst gezien, heb ook wat foto's gemaakt. Helaas zat het weer niet echt mee dus ze zijn wat matig geworden, zal ze er straks even opzetten!

Think

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 10:28

he marja, deze stond toch te koop op internet. Had ook wel intresse maar op dit moment geen plek en tijd voor een nieuwe. Leuk paard.

Ben erg te spreken over de nakomelingen van Scandic. Het karakter is echt super. De stap van de nakomelingen is ook goed. Heb zelf een merrie die echt niet goed stapt en het scandic veulen (inmiddels jaarling) stapt boven gemiddeld.

Zelf in het bezit (zelf gefokt) van een Scandic x Metall. Ze is heel bloederig en kan super bewegen. Heel veel ruimte, gedragen en lossigheid.

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:18

Ik ben erg benieuwd naar je foto's van Scandic zelf, Nienke!
Die van mij stond inderdaad op internet te koop, Think, ik heb hem via sporthorses.nl gevonden.

Ruimte, gedragenheid en lossigheid, zo kun je de bewegingen van mijn Wandic ook omschrijven, en daarbij een superkarakter.
Ik ben erg benieuwd hoe hij onder het zadel zal aanvoelen; hij moet alles nog leren, dus het duurt nog wel even.

Ik heb ook trouwens 1 van de weinige 3-jarige afstammelingen van hem, omdat hij toen nog niet goedgekeurd was.

Mr_PLHJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:02

Ik heb hem gezien bij watermolen dit jaar onder Annemiek, ik vond hem veel eleganter en beter geworden. Hij drukt mooi z'n stempel in de bewegingen van z'n nakomelingen.

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:25

Hijs inderdaad beter geworden! Ja

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 18:06

Foto's die ik gisteren heb gemaakt van Scandic:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mr_PLHJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 18:12

Leuke foto's! Dit is in het zz-licht toch?

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 18:24

Dat was een demonstratie-kür, Z2. Maar hij wordt idd al in het ZZ-L uitgebracht.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:35

Mooie foto's hoor!!! Maar ooh wat ligt dat zadel achter hoog zeg, opvallend!

Mr_PLHJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:37

Desire schreef:
Mooie foto's hoor!!! Maar ooh wat ligt dat zadel achter hoog zeg, opvallend!

Anders hangt ze achterover Clown

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:39

Ja waarschijnlijk, 't is me al vaker opgevallen bij haar!