Suzanne F. schreef:Als jij denkt er goede veulens mee te fokken is het toch goed? Je moet doen wat je zelf denkt en nooit achter de meute aanlopen.
Ik vind er nog steeds weinig aan, met name qua bloedvoering. Ik heb hem niet zien lopen nu in Ermelo dus kan niet zeggen of hij net zo stom, gewoon, traag en lomp was als in Den Bosch. Hij schijnt nu beter te lopen, kan ik geen oordeel over geven.
Fokken doe ik er sowieso niet mee.
Ja oke, maar het topic begon ik ook dat ik hem onder bart bax niets aan vond, maar ik heb hem toen een keer onder Mirelle gezien en ik was daar wel enthausiast over, zie het resultaat van nu.... Maar met de mentaliteit (eerst zien, dan geloven) is opzich niets mis mee... Maar toch speelt een ruiter een grote rol in de ontwikkeling van het jonge dressuurpaard, gelukkig is Vivaldo weer ITP gekomen door een ruiterwissel, en dat zet mensen aan het denken. Je moet er een beetje doorheen kijken, Happie krijgt elk paard wel aan het lopen... Maar het paard zal gemiddeld de helft minder lopen wanneer die niet onder die grote druk staat... (zie je ook duidelijk als Hp de hals moet laten strekken... terwijl Vivaldo bijv. in de zelfde beweging door blijft lopen...)
* By the way, Er was niets getruukt aan Vivaldo... Dus hij heeft het puur van zijn eigen kwaliteit, wat dus de grond ingedrukt kan worden door zo'n "niet passende ruiter"...
Opzich is de hengst niet heel bloederig (vooral dat hoofd) Maar hij kan wel een fijn karakter, bloedspreiding en goede beweging toevoegen op bloederige merrie's bv. een Jazz die een goede gallopade mist.
Zijn er inmiddels al veulens?
)