nakomelingen van Darwin???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

magicrover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 08:07

Hoe bedoel je met gevoelig? In de omgang is hij super. Ik merk wel dat als ik haast heb met opzadelen bijvoorbeeld en het schema gaat niet zoals altijd, dat hij zich "opsluit". Hij sukkelt dan achter me aan naar de bak en is eerst een beetje nukkig een soort van einzelganger is het dan. Gaat alles zoals altijd dan is er niets aan de hand. Schrikken doet hij weinig tot niet, als hij schrikt bijv tijdens een buitenrit, dan stopt hij ipv weg te rennen. Als ik hem met een lange teugel er op af stuur en meneer kan ruiken, dan is het okee.

Rindin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 11:15

mijne is gevoelig in de omgang. niets moet gehaast gaan of wild, dan wordt ze helemaal zenuwachtig! en met rijden ook, als ze iets niet snapt, wordt ze heel zenuwachtig en moet je d'r eerst weer geruststellen. ze houdt van rust en kalmte:D

bij andere paarden heeft ze dat vel minder, is ze zeer dominant (soort van alfa-vrouwtje:D) ze wil, in tegenstelling tot die van jou nog wel eens schrikken en veranderingen langs de bak kan ze niet waarderen! zenuwpees af en toe. en dat terwijl ze dat op buitenritten en -wedstrijden totaal niet heeft, daar is ze heel relaxt!

Rindin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 07:33

is er niemand meer die iets te melden heeft over Darwin-nakomelingen, of die een tip heef over wat voor hengst er mooi bij past? ik zat zelf te denken aan Tenerife VDL of Ferro of Gribaldi... Iemand suggesties?

memerel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 14:24

op mijn manege hadden ze een merrie van Darwin, en die is gedekt door Tuschinski. Kwam een merrieveulen uit die helemaal donkerbruin is... helemaal geen wit.
Ik heb verder geen verstand van hengstkeuze, maar dat veulen, ondertussen jaarling, is erg mooi!

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 09:12

impala schreef:
ik ken ook een vos met witte benen en een bles. 1.70 groot. hij is naar amerika verkocht en is in nederland gereden door seth boschman. het paard heet intendo en is een darwin x formateur. ik meen dat hij in amerika op prix st george niveau loopt(inmiddels misschien hoger)

Met Seth en Intendo reed ik toen de hengstenshow samen. Ik op mijn Darwin.
Intendo kende ik ook al vanaf 2 jarige bij Herman Crum (die mij nog ieder jaar als hij mij een kaart stuurt of tegenkwam DarwinLover noemde hahahahaha)...

Ik heb heel wat Darwins gehad en mee gewerkt. Ik vind het fijne paarden.

Rindin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 18:19

Mireille1970, jij hebt ook met een Darwin-merrie gefokt toch? Ik wil dat ook gaan doen, al was het maar voor 1 keer! Heb je tips over de hengst die er goed bij past? B.v.d.

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:05

rindin schreef:
Mireille1970, jij hebt ook met een Darwin-merrie gefokt toch? Ik wil dat ook gaan doen, al was het maar voor 1 keer! Heb je tips over de hengst die er goed bij past? B.v.d.

Dat ligt heel erg aan je merrie. Darwin en zijn vader roemer kunnen nogal eens wat "lomp, grof" fokken. Ik had echter een hele bloederige Darwin. Werd ook altijd geroemd als de meest luxe darwin van NL toen, iedereen kende hem ook. Foto's in profiel (Infinity en Kenessa).

Kijk naar wat je moederlijn te bieden zou hebben en zou vererven, maar ga voor een hengst met een beetje bloed zou ik zeggen.

Succes!

bienvenida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 07:00

Mireille1970 schreef:
impala schreef:
ik ken ook een vos met witte benen en een bles. 1.70 groot. hij is naar amerika verkocht en is in nederland gereden door seth boschman. het paard heet intendo en is een darwin x formateur. ik meen dat hij in amerika op prix st george niveau loopt(inmiddels misschien hoger)

Met Seth en Intendo reed ik toen de hengstenshow samen. Ik op mijn Darwin.
Intendo kende ik ook al vanaf 2 jarige bij Herman Crum (die mij nog ieder jaar als hij mij een kaart stuurt of tegenkwam DarwinLover noemde hahahahaha)...

Ik heb heel wat Darwins gehad en mee gewerkt. Ik vind het fijne paarden.

ik heb veel met darwin en intendo gewerkt. waren allebei fijne paarden. ook harwin stond daar en was ook een super fijn paard met een super karakter

Rindin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 07:19

Mireille1970 schreef:
rindin schreef:

Dat ligt heel erg aan je merrie. Darwin en zijn vader roemer kunnen nogal eens wat "lomp, grof" fokken. Ik had echter een hele bloederige Darwin. Werd ook altijd geroemd als de meest luxe darwin van NL toen, iedereen kende hem ook. Foto's in profiel (Infinity en Kenessa).

Kijk naar wat je moederlijn te bieden zou hebben en zou vererven, maar ga voor een hengst met een beetje bloed zou ik zeggen.

Succes!

Klopt, mijne is wel grof gebouwd (zie profiel) Ik vind dit helemaal niet erg hoor maar had al wel bedacht dat ik er een wat slanker en sierlijkere hengst op wilde hebben, eentje die hoog op de benen staat en een mooi rond kontje heeft. Maar toch bedankt voor de tip!

Nikki_Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 07:27

klopt, mijne is wel grof gebouwd (zie profiel) Ik vind dit helemaal niet erg hoor maar had al wel bedacht dat ik er een wat slanker en sierlijkere hengst op wilde hebben, eentje die hoog op de benen staat en een mooi rond kontje heeft. Maar toch bedankt voor de tip![/quote]

Ik heb een nieuwe inlognaam en dus een nieuw profiel, ik ben niet Rindin meer maar Nikki_Robin, de foto's van mijn Darwin-merrie staan in mijn nieuwe profiel, niet in die van Rindin

Nikki_Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 09:23

Zijn er niet meer nakomelingen van Darwin in the house?

Nikki_Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:34

Dit is mijn Darwin-merrie: Nikki
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(ik hoop dat de foto's te zien zijn, anders maar ff koekeloeren in me profiel)

Torfi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 17:26

Hoi,

Tommy10 hier op bokt heeft ook een rechtstreekse Darwin nakomeling. Hij is van mij geweest. Een lief en braaf paard. Maar met een koppie. Heeft zo zijn streken. Tommy zoals hij nu heet (op zijn papier Norbert) is klein van maat. Kan super lopen en heeft veel in zich zitten. Alleen is het geen paard voor alle ruiters. Hij hecht zich aan zijn baas en kan dus ook niet in bv een manege rondlopen. Buiten is hij niet snel bang, maar schrikt wel weer van bv een stil liggende boomstam (tsja die zouden ook kunnen aanvallen). Buiten moet je ook niet teveel aan z`n mond zitten want dan wordt ie wat tegendraads.. dus een wat relaxtere teugel. Afijn een super paard, niet gemeen (heeft nooit gestijgerd of aan de kletter geslagen), maar wel met een eigen karakter.

Nikki_Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:51

jeetje, het lijkt wel familie!! die van mij is net zo! die van mij is ook heel eenkennig en ze schrikt ook niet gauw van geluiden ofzo, maar wel van iets wat idd stilligt. of iets nieuws langs de bakrand ofzo ze heeft idd nog nooit gesteigerd maar wil nog wel 's op de kletter gaan. wel leuk om te zien hoeveel overeenkomsten er zijn.

Beber

Re: nakomelingen van Darwin???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:12

Hoe groot zijn de directe Darwins?
De Darwin moeder van mijn merrie is maar 1.56m.

Nikki_Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 07:55

De mijne is ook (maar) 1.65.... Maar ze maakt zich wel altijd groot en er zit een superfront op, dus ze lijkt groter dan ze is.

Nikki_Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:50

Maar weinig mensen met een Darwin, geloof ik

Tommy10

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 19:23

Torfi schreef:
Hoi,

Tommy10 hier op bokt heeft ook een rechtstreekse Darwin nakomeling. Hij is van mij geweest. Een lief en braaf paard. Maar met een koppie. Heeft zo zijn streken. Tommy zoals hij nu heet (op zijn papier Norbert) is klein van maat. Kan super lopen en heeft veel in zich zitten. Alleen is het geen paard voor alle ruiters. Hij hecht zich aan zijn baas en kan dus ook niet in bv een manege rondlopen. Buiten is hij niet snel bang, maar schrikt wel weer van bv een stil liggende boomstam (tsja die zouden ook kunnen aanvallen). Buiten moet je ook niet teveel aan z`n mond zitten want dan wordt ie wat tegendraads.. dus een wat relaxtere teugel. Afijn een super paard, niet gemeen (heeft nooit gestijgerd of aan de kletter geslagen), maar wel met een eigen karakter.

Hoi,
Ja ik ben dus "Tommy10" en mijn Tommy is inderdaad een nakomeling van Darwin! Ik ken hem nu 2 jaar en ben erg blij met hem. Hij is inmiddels 11 jaar oud en hij meet 1.63. Een super eerlijk paard, maar zoals Torfi al schreef, met een zeer eigen karakter. Inmiddels hebben we elkaar aardig leren kennen en vertrouwen we op elkaar. Het is een echte binnenvetter, geeft zich niet snel prijs. Toen ik hem net had, had hij nauwelijks balans, weinig spier en sloeg enorm met zijn hoofd. Inmiddels, na veel bloed zweet en tranen, gaat dat een heel stuk beter.

Afbeelding

(ps geen rijtechnisch commentaar graag....tijdens het maken van de foto ben ik 25 weken zwanger en zit bijna niet meer op mijn paardje.... )

Meer foto's in mijn profiel.....

Groetjes Melanie

yara11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:06

Wauw wat een mooi paard zeg!!!

je zit er nog knap op hoor met je dikke buik!!!

groetjes Yara

Tommy10

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 08:26

yara11 schreef:
Wauw wat een mooi paard zeg!!!

je zit er nog knap op hoor met je dikke buik!!!

groetjes Yara

Ha, ja dank je wel!

Je hebt hem, in de korte tijd dat je hem nu rijdt, inmiddels ook al aardig leren kennen, he! Met zijn echte ups & Downs!
Jullie gaan samen met sprongen vooruit!
Groetjes en een knuffel van Tom,

Melanie

Rindin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 09:07

Qua uiterlijk lijken onze paardjes totaal niet op elkaar, maar qua karakter herken ik onwijs veel in je omschrijving!! Vind t zo grappig, leuk hoor!

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:19

Die van mij waren juist groot. Ruin 1.72 en merrie 1.74. De Darwin-Doruto die ik had is 1.68 nu.

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:22

impala schreef:

ik heb veel met darwin en intendo gewerkt. waren allebei fijne paarden. ook harwin stond daar en was ook een super fijn paard met een super karakter

He leuk. Ook met Intendo in de tijd dat Seth er al op reed? Dan ken je die van mij ook misschien, we hebben toen ook samen een demonstratie op de Lingehoeve gegeven... Coby met Inspekteur, Seth met Intendo en ik met die ruin van mij. Ze waren toen 3,5.

En Harwin was ook een fantastisch fijne Darwin. Ik heb Crum toen met Petra (vriendin van mij) in contact gebracht en zij rijd nu nog Darwins van hem.

Grappig, de wereld is maar klein.

MarchaL

Re: nakomelingen van Darwin???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 08:51

Citaat:
Hoe groot zijn de directe Darwins?

Mijn merrie is ook maar 1.61, een kleintje dus

Melanie, mijn merrie heeft wel iets weg van jouw paard! Niet op de foto's die ik hiervoor gegeven heb maar op andere weer wel. Ik herken iets in de gezichtsuitdrukking zeg maar

bienvenida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:04

Mireille1970 schreef:
impala schreef:

He leuk. Ook met Intendo in de tijd dat Seth er al op reed? Dan ken je die van mij ook misschien, we hebben toen ook samen een demonstratie op de Lingehoeve gegeven... Coby met Inspekteur, Seth met Intendo en ik met die ruin van mij. Ze waren toen 3,5.

En Harwin was ook een fantastisch fijne Darwin. Ik heb Crum toen met Petra (vriendin van mij) in contact gebracht en zij rijd nu nog Darwins van hem.

Grappig, de wereld is maar klein.

ja seth reed intendo toen in het zz-zwaar. maar de enige keer dat ik met een hengstenshow mee was had hij alleen darwin en harwin mee.

ik heb pas geleden een darwin gereden van crum(rarwin ) was een heel fijn paard. is verkocht naar engeland en daar overleden aan complicaties van een casteratie. echt zonde. ik heb nu nog een gribaldi op stal staan van crum jr.