Paddox nakomelingen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nadezda

Re: Paddox nakomelingen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:45

Hier nog 3 foto's van haar in November 2005 die ik toegestuurd heb gekregen. Ze stond toen lekker in de wei.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook de meeste paddoxveulens zijn inderdaad donker, al heb ik al wel regelmatig vossen gezien.
Ik heb me laten vertellen dat de moeder de doorslaggevende factor is qua kleur als het op paddox gaat (kan een fabel zijn hoor), vond het wel grappig.
Ik heb met beide veulens met een zwarte merrie gedekt en beide lijken ze donkerbruin. al is het paddoxveulen op papier een bruine, maar lijkt toch echt donkerbruin te worden.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:58

nadezda schreef:
Ook de meeste paddoxveulens zijn inderdaad donker, al heb ik al wel regelmatig vossen gezien.
Ik heb me laten vertellen dat de moeder de doorslaggevende factor is qua kleur als het op paddox gaat (kan een fabel zijn hoor), vond het wel grappig.
Ik heb met beide veulens met een zwarte merrie gedekt en beide lijken ze donkerbruin. al is het paddoxveulen op papier een bruine, maar lijkt toch echt donkerbruin te worden.

Mm ik hoop toch op een bruin veulen uit Mythe maar Mythe is een vos
Dus ik hoop dat het idd een fabel is

Mandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:04

Die van me vriendin zijn moeder is vos en hj is gewoon bruin hoor maar niet zo donker als die van jou Nadezda en wat heb jij mooie paarden (gehad) pffffff....De hengst vind ik eerlijk gezegt wel mooier dus geef je na aanleiding van je verhaal over hem zeker geen ongelijk.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 11:53

Hadden we haar een Paddox op stal huppelen, wat een dier is dat zeg, ge-wel-dig !
We hebben wel een Remiro HM.

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 12:00

JoyceRatina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:16

Hallo,

Mijn paard heeft een veulen gehad van Paddox, het veulen heet Veremy (en de moeder, mijn paard dus, Ratina L). Ik probeer haar al een tijdje op internet te vinden, maar zonder resultaat
ik heb haar zelf op paardenfokken.nl toegevoegd omdat ze daar niet bij stond. Kent of heeft iemand dit paardje? Ik vind het erg leuk om die fotos van de andere nakomelingen van Paddox te zien!! Allemaal mooie paarden!!

Groetjes Joyce

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 18:34

Ik maak er nu 1tje zadelmak,het is een Paddox X Hofnar,vos met veel wit,mooie grootramige merrie,weinig spieren. Vrij groot hoofd met forse kaak. Op zich een fijn meewerkend karakter maar een beetje lomp.

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 20:27

Ik heb een 4jr Paddox x Vincent merrie, is afgelopen vrijdag ster geworden. Fijn paard beetje eigenwijs af en toe. Is nu drachtig van Vivaldi. Heb helaas geen foto's.

anssjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 08:49

ik heb een paddox x michielangelo(hoop dat ik het goed schrijf) klaar gemaakt voor de hengstenkeuring. Het was een schimmel, op stal was het een echte hengst en niet echt makkelijk. maar als er gewerkt moest worden was hij er altijd en ging hij er altijd voor. Hij liet zich altijd heel fijn bewerken. Nu is hij zadelmak en doet hij het super onder het zadel

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 18:05

Ik heb Paddox een keer ontmoet in zijn stal. Het is een traliebijter omdat ie het spuugzat is dat IEDEREEN langs zijn stal loopt. Ondanks DAT heb ik veel respect voor deze hengst!! Wat een DRAF heeft Paddox......... Mjammie.....

perzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:35

Ik weet niet of deze topic nog bestaat, ik heb een 9jarige ruin van paddox.

Paddox is zelf spijtig genoeg een beetje uit de picture verdwenen, spijtig genoeg duiken er ook steeds negatieve verhalen over op. Ocd en dergelijke ...

eebaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:41

Welkom!

Heb je ook foto's?
Verhalen nog niks over gehoord.

Met Vic alles super is nu Sport PROK merrie en gaat van de zomer naar de keuring.

perzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:27

wat is prok merrie ?

Foto's moet ik eens dringend opladen, ik vind zelf dat hij wel wat van Paddox weg heeft ! Maar het is een schat van een ruintje, 1m72 groot, lang gebouwd, zalig karakter, beetje dominant moet af en toe weten wie de baas is maar als hij dat weet dan kan je er werkelijk alles mee doen. Is de grootste liefste schat zo een goedaardig karakter echt heerlijk.
We hebben wel problemen met zijn achterhand ... zijn we nu volop aan het uitzoeken wat er juist aan de hand is.

Ik probeer Paddox zelf te volgen maar veel gebeurt er blijkbaar niet ... of mis ik hier in België berichten ?

eebaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 07:31

Het is vrij rustig over Paddox.
PROK betekend dat ze volgens de eisen van het KWPN Rontgenlogisch helemaal ok is.

jeanetJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 07:45

Ja ik heb ook een nakomeling van Paddox! Een 7 jarige bruine merrie met een grijze staart....
Ze doet het op het moment super goed en eind januari mijn eerste wedstrijd rijden voor haar en voor mij de eerste keer... spannend..

Over Paddox:
Paddox is nog steeds actief in de sport onder Marijke Folmer!!
Het meest recente, zover ik kan vinden:
September: 1e plaats intermediare I
Lichte tour gewonnen in augustus 2011.
September 2011 een 7e plaats in de Prix st. George

En nog een topic met foto's van Paddox. [RT-HAW] ZZGP Oude Tonge, o.a. Coby van Baalen en Marijke Folmer

perzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:27

jeanetJ schreef:
Ja ik heb ook een nakomeling van Paddox! Een 7 jarige bruine merrie met een grijze staart....
Ze doet het op het moment super goed en eind januari mijn eerste wedstrijd rijden voor haar en voor mij de eerste keer... spannend..

Over Paddox:
Paddox is nog steeds actief in de sport onder Marijke Folmer!!
Het meest recente, zover ik kan vinden:
September: 1e plaats intermediare I
Lichte tour gewonnen in augustus 2011.
September 2011 een 7e plaats in de Prix st. George

En nog een topic met foto's van Paddox. [RT-HAW] ZZGP Oude Tonge, o.a. Coby van Baalen en Marijke Folmer

Yep die had ik zelf ook al gevonden, prachtige foto's ben blij van hem zo te zien.
Hopelijk kan hij nog wat betekenen in de sport want nu is het weer wat stil.

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 23:31

Ik wist ook niet van dit topic.. Ik bezit een 10-jarige bruine merrie van Paddox x Daimler. Een hele aparte..qua werken. Ik heb nog nooit zo'n lief paard gehad in omgang maar met rijden..pfff! Thuis gaat nog wel, al kun je niets afdwingen maar op concours is ze zo ontzettend gespannen! Zo zonde want ze kan echt goed lopen. Nu ze 10 is gaat het iets beter maar een makkelijke zal het nooit worden, ben ik bang. Maar dat geeft niets want ik ben zo gek met haar dat ze toch niet weg gaat!

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:32

Mijn Paddox is nu bijna drie jaar oud, wordt binnenkort gecastreerd en komt dan naar huis om te beleren, heb er zin in!

Afbeelding

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:29

Ik heb gister een 5 jarige merrie van Paddox gekocht. Kan dus nog niet veel over haar karakter zeggen, tot nu toe vind ik haar erg lief, werkwillig en netjes afwachtend als het nodig is. Ze heeft fijne gangen.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:33

Gaaf!!! Een bonte paddox!
Ik ben dol op bont O:)

Naomi97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:20

Nog een bonte paddox! Wat leuk. Ik heb zelf Whinney Westlite Utopia. Zij is een paddox x samber x overste.

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:48

Naomi97 schreef:
Nog een bonte paddox! Wat leuk. Ik heb zelf Whinney Westlite Utopia. Zij is een paddox x samber x overste.

Heb je ook een foto?

Naomi97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:18

Ik kan helaas hier geen hele goeie rij-foto's vinden. Maar wel eentje in de longeerring.

Afbeelding

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 19:20

Mooie foto's van Paddox!
Mijn schoonvader heeft een ster merrie staan van Paddox die te koop is. Kan ook heel gaaf bewegen!

jeanetJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 10:03

Hierbij een update met onze Paddox nakomeling!
Ze wordt alweer 8 dit jaar.
Ze heeft super fijn karakter, ze doet veel op vertrouwen. Maar ze kan ook best moeilijk zijn en een eigen willetje hebben. Bijvoorbeeld niet willen trailer laden.
Aan de andere kant is het ook een echte knuffel. Het liefst legt ze even haar hoofd op je schouder of knabbelt zachtjes aan je oor.
Maar met rijden is ze niet de makkelijkste!

Onderstaande foto is van een onderlinge springwedstrijd in Juni 2012 met mijn zusje.
Afbeelding

Onderstaande foto is een standfoto van September 2012
Afbeelding

Vorig jaar ben ik ook met haar KNHS wedstrijden gaan starten en inmiddels zijn we B+7!
We hopen in de 3 geplande wedstrijden de laatste minimaal 3 puntjes te halen en dan nemen we even een wedstrijd stop om goed bevestigt het L1 in te gaan. In die tussen periode gaat mijn zusje starten in de B dressuur.

Ik ben benieuwd wat jullie van haar vinden!