Wie heeft er een (v.)Uniform?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

OTTI

Re: Wie heeft er een (v.)Uniform?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 14:11

Wow, wat een knapperd zeg!!!!!

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 14:16

Pregini schreef:

whoo die van jou lijkt op Liesbeth (utopia!!) net het zelfde paard zo.. ze komt ook de utopia stam Ik had al eerder foto's gezien van je toen dacht ik ook al van die lijkt enorm op Liesbeth! Wie is de moeder van de jouwe? Van Liesbeth is Bets utopia. Zal me niks verbazen als de jouwe misschien wel de zelfde moeder heeft Van die van mij is ook Uniform x Troubadour
Afbeelding

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 10:16

INkie schreef:

Indy krijgt steeds meer bruine vlekjes tussen zn witte haren. Hebben jullie Uniforms dat ook? Dat ze steeds bruiner o.i.d. worden?

die van mijn vriendin is wel bruin geboren.

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 11:57

Lies heeft ook allemaal bruine stipjes, het worden er steeds meer volgens mij

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 10:39

Hihi, nu je het zegt viel het mij ook op dat mijn merrie niet meer witter werd omdat het grijze bruinig werd.....; En ik maar wassen en denken dat het vies was !!

legata

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 20:55

Ik heb vorig jaar een 12 jarige Uniform keur merrie gekocht. Gewoon voor huis tuin en keuken gebruik. Ze had L2 gedressuurd en was een fijn en gemakkelijk paard om te rijden. Ze was niet te duur en de fokker van de merrie is een vriendin van mij en ze wilde zo graag dat ik haar kocht. Ik kon nog wel een gemakkelijk paard gebruiken, dus nog een merrie op stal. Een schimmel met bruine vlekjes.

Ik ben springruiter en ze werd nauwelijks bereden dus begin dit jaar met haar begonnen met springen in de Klasse B. 2 wedstrijden in het B gewonnen, na 6 wedstrijden naar het L, en nu in het L al 16 winstpunten behaald in 10 wedstrijden met de nodige hooggeklasserde prijzen. Ik sta versteld van deze merrie en haar enthousiasme en doorzettingsvermogen. Misschien zal ik haar in het M uitbrengen. Ik zal het eerst op wat oefenwedstrijden proberen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 22:21

zie volgende post het ging wat mis
Laatst bijgewerkt door daydream op 23-08-05 22:25, in het totaal 2 keer bewerkt

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 22:23

http://www.mijnalbum.nl/Album=YQUIFI8W

Nog een gelukkig iemand met een prachtig paard van Uniform. Deze superlieve merrie is 8 en op de een of ander manier kan ik wel een link naar de foto , maar niet de foto zelf plaatsen????

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 13:09

heb zondag een nieuwe foto (van mijn uniform) van der gemaakt:
Afbeelding

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 19:18

*MELD ZICH*

Ook ik ben in het bezit van een Uniform-telg.

In mijn geval is het een Jazz x Uniform van een jaar oud.
En ik weet het... Ik ga er nog een hoop mee te stellen krijgen, haha!!!

Tis goed om te zien dat er hier een aantal paarden leuk springen! Ik heb ook hoop voor die van mij, maar als het Jazz-gehalte enigzins aanwezig is zie ik het somber in... Maar... er is hoop!

Dit is Kyra:

Afbeelding

En dit is haar 2-jarige zus. Een Polansky x Uniform

Afbeelding

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 22:04

Ik heb een 7-jarige hengst van Uniform.
Hij is nog vrij donker, vooral zijn benen en achterhand.
Qua karakter past hij heel goed bij mij, geen dag is hetzelfde met hem.
Het is nogal een rebels paard in de omgang, je moet constant je hoofd bij hem houden want als je maar even niet oplet heeft hij alweer wat gedaan.
Natuurlijk heeft dit soort gedrag ook temaken met de manier waarop hij opgevoed is, omdat hij nogal veel ellende heeft meegemaakt is hij best verwend en kan veel maken
Echter, zodra hij gezadeld is, is hij ineens een heel ander paard,
oplettend en leergierig.
Het is geen makkelijk paard, hij is erg trots en houdt er absoluut niet van als ik hem commandeer.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 06:43

Nog even een toevoeging, de moeder van mijn merrie (v. Uniform) is uiteindelijk ook een vliegenschimmel geworden...

Dat is wel populair onder de Uniformpjes!

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 09:03

Suelza schreef:
Nog even een toevoeging, de moeder van mijn merrie (v. Uniform) is uiteindelijk ook een vliegenschimmel geworden...

Dat is wel populair onder de Uniformpjes!

ja volgens mij ook

wisselkoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 18:17

Ook ik heb een Uniform. Het is een Uniform X Jurriaan. Een volle broer van het (voormalig) internationaal dressuur paard Arizone.
Hij is inmiddels 14 jaar, sinds 1 jaar ruin, en loopt Z-2 dressuur.

Zijn karakter?????? ppppfffff
ADHD en dat zegt denk ik wel genoeg.
Gaan en nog eens gaan. Anderhalf uur gereden? Dan nog met uitstappen willen dribbelen.

Toevallig zaterdag op horse event geweest en gekeken naar de clinic van lammert haanstra? Daar was ik met mijn schimmel.

Groetjes
wisselkoning

Edith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 18:37

Dit is mijn Uniform merrie Maylynn, inmiddels 11 jaar (12-04-1994) Ze is gefokt door Sonja Gademann.

Een heel erg braaf paard in de omgang, ik kan er echt alles mee doen. Ook heel erg rustig met een buitenrit, nergens bang voor.

Alleen, als de knop omgaat, wordt ze echt levensgevaarlijk, bokken, steigeren, van zich af trappen, alles wat je maar kan verzinnen, dan valt er echt niks meer mee te beginnen. Wie herkent dit verhaal? Vooral op (buiten)concoursen heb ik hier heel erg last van gehad. Heel erg wild zijn, gewoon het tegenovergestelde van wat ze thuis is.
Gelukkig heb ik dit niet heel vaak mee gemaakt.

Ze is bruin geboren, en was meer zwart toen ik haar kreeg (ze was toen 3) Inmiddels is ze wit met, inderdaad, bruine stippen........

Afbeelding

Afbeelding

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 18:42

wat ziet dat er grappig uit blauw schimmel en bruine stipjes Die van mij is helemaal wit met bruine stipjes heb nooit zo het blauwschimmel achtige erdoor heen gezien.
De mijne is altijd super relaxt op wedstrijd echt wedstrijdpaardje dan gaat er een knop om en gaat ze showen en vind ze niks eng! maar thuis wel, heb vorige jaar winter soms bijna niet kunnen rijden omdat ze alles zo eng vond

wisselkoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 16:12

Edith, idd dit klinkt echt bekend. Buitenconcoursen zijn echt drama's!!!

wisselkoning

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 17:34

Bij mijn paard (Uniform) ging dat knopje ook weleens om.
Beginnen te staken, steigeren, bokken. Ook op concours dus.
Tegenwoordig doet ze het niet meer. Ik zoek het liefst een beetje gekke situaties op en houd haar goed voorwaarts.

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 17:39

Edith schreef:
Dit is mijn Uniform merrie Maylynn, inmiddels 11 jaar (12-04-1994) Ze is gefokt door Sonja Gademann.

Een heel erg braaf paard in de omgang, ik kan er echt alles mee doen. Ook heel erg rustig met een buitenrit, nergens bang voor.

Alleen, als de knop omgaat, wordt ze echt levensgevaarlijk, bokken, steigeren, van zich af trappen, alles wat je maar kan verzinnen, dan valt er echt niks meer mee te beginnen. Wie herkent dit verhaal? Vooral op (buiten)concoursen heb ik hier heel erg last van gehad. Heel erg wild zijn, gewoon het tegenovergestelde van wat ze thuis is.
Gelukkig heb ik dit niet heel vaak mee gemaakt.

Ze is bruin geboren, en was meer zwart toen ik haar kreeg (ze was toen 3) Inmiddels is ze wit met, inderdaad, bruine stippen........

Afbeelding

Afbeelding

ik heb dat sjabrakje ook voor mijn uniform staat cool he op een schimmel

Edith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 11:20

Ja idd mooi sjabrakje, ook hele fijne, das wel voordeel van een schimmel, heel veel kleuren staan er mooi op :d

OTTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 12:22

@ wisselkoning - Arizona van Ivan Verket bedoel je???? Die was geweldig!!!! Maar ook al liep hij grand prix, ik heb hem wel 1000 keer weg zien schieten. Ook dat was een "echte Uniform"

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 20:22

Nou, vooralsnog doet mijn Uniformpje (Jazz x Uniform x Jurriaan) het nog het beste, haha!

Maar goed, ze is ook pas anderhalf. Die van mij is een vreselijke scheet en een ontzettend aanhankelijk knuffeldier. Gek op aandacht.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ze niet schrikkerig is. Integendeel. Ik heb haar laatst verhuisd en dat was behoorlijk stressen voor haar, maar ipv dat ze heel erg heet wordt, maakt zij zich gewoon groot en probeert over alles en iedereen heen te kijken. Maar bij je weglopen doet ze niet. Misschien dat ze dan toch meer van haar vader heeft...

Het enige wat je wel aan haar merkt, isd at ze een eigen willetje heeft. Ze heeft behoorlijk de neiging om zo te bepalen wat ze gaat doen. Gelukkig is ze nog jong en snel onder de indruk als je een brul geeft. Maar ja, die tijd gaat een keer voorbij, haha!

Afbeelding

Afbeelding

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 19:59

Niemand meer in deze topic?

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 07:41

nog een paar foto'tjes van mijn uniform om t af te leren, mijn verhaaltje staat al helemaal aan het begin.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Edith

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 11:55

legata schreef:
Ik heb vorig jaar een 12 jarige Uniform keur merrie gekocht. Gewoon voor huis tuin en keuken gebruik. Ze had L2 gedressuurd en was een fijn en gemakkelijk paard om te rijden. Ze was niet te duur en de fokker van de merrie is een vriendin van mij en ze wilde zo graag dat ik haar kocht. Ik kon nog wel een gemakkelijk paard gebruiken, dus nog een merrie op stal. Een schimmel met bruine vlekjes.

Ik ben springruiter en ze werd nauwelijks bereden dus begin dit jaar met haar begonnen met springen in de Klasse B. 2 wedstrijden in het B gewonnen, na 6 wedstrijden naar het L, en nu in het L al 16 winstpunten behaald in 10 wedstrijden met de nodige hooggeklasserde prijzen. Ik sta versteld van deze merrie en haar enthousiasme en doorzettingsvermogen. Misschien zal ik haar in het M uitbrengen. Ik zal het eerst op wat oefenwedstrijden proberen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind het fantastisch dat je zo springt met een uniform!! Ik krijg het bij die van mij niet voor elkaar! Dan gaat de rem erop, echt drama's waren dat, daarom doe ik het maar nie meer.