Afstammelingen van Uniform?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

OTTI

Re: Afstammelingen van Uniform?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 12:59

Ze was wel knap zeg!!!

Sterkte met het verlies, ik weet helaas maar al te goed hoe dat voelt...

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 15:00

Ik ken 1 Uniform merrie, de rest van de afstamming moet je me niet vragen hoor Haha! Ook een klein voorplukje. Qua karakter een hele echte merrie. Is geloof ik ook fokmerrie geweest. Oja, en t is een schimmel!

Mariek_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 16:02

Ipsilonka schreef:
Ik ken 1 Uniform merrie, de rest van de afstamming moet je me niet vragen hoor Haha! Ook een klein voorplukje. Qua karakter een hele echte merrie. Is geloof ik ook fokmerrie geweest. Oja, en t is een schimmel!

Dat zijn ze allemaal Knipoog
Grappig om te lezen dat ze best veel dingen gemeen hebben! Haha!

bolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 14:00

Ik heb ook een afstammeling van Uniform. Een Cocktail x Uniform. Een grote schimmel merrie van 170 met een klein voorplukje. We zijn nog nooit op wedstrijd geweest maar ze heeft veel dressuur aanleg. Qua karakter een echte dame, een beetje schrikachtig maar wel correct. Ik ga proberen foto's te plaatsen ik hoop dat het lukt.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=VW6XRZTM
http://www.mijnalbum.nl/Foto=TEKZGZ48

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 16:35

ik reed in Canada een Uniform x Aplle King merrie.
op het eerste gezicht een beetje sullige merrie (met heeel weinig voorpluk Haha!) en wat eenvoudig gebouwd. Onder het zadel echter was ze wel stug, maar kon echt waanzinnig bewegen. Ik was helemaal verliefd op dat paard, kon er echt alles mee. Wel erg heet, en als ze dacht dat ze het wel snapte nam ze vaak van me over, in plaats van netjes af te wachten.
Maar altijd braaf, nooit bokken of gek doen, lange teuegel het erf (inclusief bosgedeelte) over stappen nadat ze een minuut ervoor nog helemaal heet en aan het werk was, allemaal geen probleem.
http://www.aaross.ca/kashmir.html
en dan hadden we daar ook nog een andere Uniform, maar alleen als fokmerrie: http://www.aaross.ca/loretta.html
Gaf fijne paarde, misten net wat maat, maar wel vaak goed karakter en sterk bewegen (aantal staan ook op die site)

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 09:11

horsegirlie schreef:
LaFunkyJazz schreef:
Ik rij ook een Uniform , dr verdere afstamming weet ik niet
ze is een ontzettende knuffel, met rijden wel pittig.
Dressuur doet ze alsof het niets is (als je eenmaal weet hoe je dr moet rijden) En springen kan ze goed, en vind het ook erg leuk (4 mei onze eerste (onderlinge) springwedstrijd)
Ze is erg goed van vertrouwen in de mens, als ze iets een beetje eng vind, doet ze het wel, met wat aanmoediging. Maar ze zal buiten nooit bokken, stijgeren, wegrennen oid.
Fotos:
Afbeelding

Even klikken, erg groot, let niet op mij Tong uitsteken
http://www.pegasus.liberalist.nl/17042005/DSCF2282.JPG

Hoe oud is ze nu?
Wat een leuke foto die tweede! Lachen

dit jaar word ze 11 (officieel is ze al 11 dus)

vorig jaar is ze geopereerd aan een tumor in dr hals, haar als is weer dikker geworden, dus dinsdag naar bodegraven om het te laten controleren.
Ik hoop zo dat het niet terug is Scheve mond

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 14:00

mijn junior merrie had idd ook zo'n zielig klein voorplukje!

Mariek_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 16:47

Citaat:
dit jaar word ze 11 (officieel is ze al 11 dus)

vorig jaar is ze geopereerd aan een tumor in dr hals, haar als is weer dikker geworden, dus dinsdag naar bodegraven om het te laten controleren.
Ik hoop zo dat het niet terug is Scheve mond

Ik hoop met je mee!

OTTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 14:01

Jeetje, dat lijkt wel een Uniform-kwaal!!! Mijn paard is nml. in november geent en daar heeft hij een heel abces in zijn hals aan over gehouden. Hij heeft toen 2 weken in Utrecht gestaan met een drain om alles weer schoon te krijgen. Dat is nu al dik 3 maanden geleden en gisteren barstte het onderste litteken weer open en kwam er allemaal etter uit. Boos! De dierenarts denkt dat er toch nog wat in heeft gezeten...

@lafunkyjazz - Sterkte!!! Hopelijk is het alleen maar littekenweefsel...

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 13:40

Ik ben een beetje te voorbarig geweest. Heb net een topic geplaatst om met andere mensen in contact te komen die ook een Uniform afstammeling hebben.

Sinds enkele maanden heb ik een Uniform x Heidelberg. Had ZII dressuur gelopen, ik start haar in het ZI.
Een merrie met karakter. Ze kan best lastig zijn, met name bij het opdoen van dekens. In het land is ze dominant, (lees: de baas!)
Met rijden kan ze, met name tijdens de hengstigheid, was minder goed te rijden zijn, maar over het algemeen werkt ze fijn mee.

Soms gaat ze inderdaad ook wel eens "in de ankers", vooral als ze wat te hard naar haar zin moet werken.
Maar over het algemeen zijn we goede vriendjes.

Ze heeft best een redelijk voorplukje, en een dikke bos manen. Nadita is vos geboren.
Voor enige foto's van Nadita:

http://home.planet.nl/~oldam000/forum.htm

Leuk om te lezen van andere Uniform-afstammelingen.

Groetjes, Christina

Jani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 21:00

ik heb een juniorstv/ramiroz Heeft inderdaad een mini voor pluk. Maar is nooit lui en wilt altijd voor je werken. Is 7 jaar en loopt nu Z2. Wel een paard met karakter. Heel fijn paard.

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:19

Bij de mensen voor wie ik nu een paard rijd op stal hebben ze een Saros xx x Uniform merrie staan. De volle broer van haar, Jonas, is ook door die mensen zelf gefokt en was een goedgekeurde dekhengst in Duitsland. Zo als ik uit de verhalen heb gehoord zijn het beide geen makkelijke paarden vooral Jonas niet. En Cindy, hun moeder, bleek ook al geen makkelijke te zijn.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 18:25

Ik heb 10 jr lang een Wathamin XX gehad (vader van Uniform), een Uniform X Odin van Wittenstein en heb nu een Variant X Uniform en een Polanski X Junior (=Uniform X Variant). Kortom ik heb het Uniform bloed erg graag. Mijn ervaring is dat ze vrij dominant zijn en dat je de gehoorzaamheid echt moet opeisen. Je moet ze niet laten winnen en ze geven zich niet makkelijk. Maar als je ze erdoor hebt....... wauw !Bij wedstrijden daarentegen hebben ze me nooit laten barsten. Als ze zich tonen dan heb je hele mooie paarden. Op stal zijn ze betrouwbaar en vriendelijk van karakter. Wat je wel vaak ziet bij de kinderen van Uniform is een soms wat eenvoudig hoofd met een wat grove kaak.

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:49

Bij ons op stal staan aardig wat paarden van Uniform. Zelf heb ik er een van Jacardo x Uniform.
Leuk paard maar idd je moet slim rijden zoals ze dat hier zeggen. En een vlinke duim hebben. Kleine voorpluk ja nog al idd. Maar een showbink is hij niet op wedstrijden.
In het land wel weer heel erg, toen hij 3 was was hij eigenlijk al de baas.

Oh ja en hij is erg leuk....

Mariek_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 13:53

tomcat701 schreef:
Bij ons op stal staan aardig wat paarden van Uniform. Zelf heb ik er een van Jacardo x Uniform.
Leuk paard maar idd je moet slim rijden zoals ze dat hier zeggen. En een vlinke duim hebben. Kleine voorpluk ja nog al idd. Maar een showbink is hij niet op wedstrijden.

Hoe bedoel je dat, een flinke duim hebben?

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:57

horsegirlie schreef:
tomcat701 schreef:

Hoe bedoel je dat, een flinke duim hebben?

Concequent met rijden en daar buiten eigenlijk ook. Het valt mij op dat hij het blijft proberen....
snap je?

Mariek_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 14:01

Ow zo Ja nog nooit van die uitdrukking gehoord..vandaar haha

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 14:04

Onder de duim houden hi hi

Mariek_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 14:06

Ooow hahaha, ja die ken ik wel
Nu snap ik de link haha

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 14:23

Ik heb een Junior x Souvenir x Eufraat, Junior is weer van Uniform. Het is een grote forse koffiefos van 1.77 en hij is nu 6,5. Hij kan super bewegen en is altijd heel mak. Soms inderdaad wel eigenwijs en wat dominant. Maar ik ga altijd erg consequent met hem om, dus ik heb daar eigenlijk niet zo veel last van. Hij is wel erg bazig in het land, we moeten altijd erg uitkijken als er een nieuw paard bijkomt. Zadelmak maken was geen enkel probleem. We hadden hem 1 dag op stal en ik ben er gelijk op gaan zitten. Hij heeft nooit een kik gegeven. De eerste 3 dagen heeft iemand hem nog vastgehouden bij het opstijgen, daarna kon ik het alleen af. (ik rij meestal s'avonds en dan ben ik altijd alleen). Toen hij 3 weken onder het zadel was ging ik al met hem naar het strand. Hij keek niet op of om van verkeer en dergelijke. Hij loopt nu Z1+4 en hij heeft alle klasses uitgelopen met max. wp. Soms kwamen we wel met 5 wp tegelijk thuis. Hij is wel altijd erg jaloers als ik met mijn andere paard bezig ben, dan schopt hij de hele tijd tegen de deur dat hij aandacht wil. Ook heef hij net als veel andere zo'n heel dun voorplukje en echt een typisch Uniform/Junior hoofd.

Ik vind het een super paard en ben er heel blij mee!

jasmijn78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 14:31

Oh, ja; Mijne moet je ook erg achter zijn vodden aanzitten tijdens het rijden. Hij moet bijna boos worden, dan gaat hij pas echt marcheren! Als je hem simpel rijdt, dan loopt hij simpel maar ls je hem super rijdt, dan loopt hij super. En dan doet hij ook echt zijn best. En ook mijne doet wat eenvoudig aan als hij in de box staat, maar onder het zadel is hij echt heel anders!

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:23

Jani schreef:
ik heb een juniorstv/ramiroz Heeft inderdaad een mini voor pluk. Maar is nooit lui en wilt altijd voor je werken. Is 7 jaar en loopt nu Z2. Wel een paard met karakter. Heel fijn paard.

7 jaar en nu al z2 pff dat is nog al wat zeg. Dan loop ik toch echt wel achter met mijn 5 jarige nog steeds in de B.

Heb je foto,s van je paard?

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 14:57

gister paard van mn instructeur gereden (gregor)
hij schiijnt vroeger wel flink stout te zijn geweest, maar nu echt super fijn paard. Begint wat traag aan het been, maar als hij heter wordt gaat hij ook echt aanpakken. En dan heb je toch wel een heel fijn dier onder je

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 20:57

Ik heb ook een Gregor (v. Uniform). Persoonlijk vind ik het wel een leuk karakter maar je moet er mee om kunnen gaan. Ze houd het spannend zullen we maar zeggen. Wel grappig nu ik zoveel verhalen lees over Uniform en zijn nakomelingen......ik lees toch wel bekende dingetjes.
Mijn paard is best dominant en best wel eenkennig. Je moet ze ook niet beledigen.
In het begin met inrijden moet ik ze maar een beetje in haar waarde laten en daarna komt ze los en gaat ze voor je . Ze laat het meteen merken als er iets niet naar haar zin is. Ze is ook erg slim en daar maakt ze ook vaak gebruik van.

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 16:48

Ik rij een Uniform x Rivaal. Niet mijn eigen paardje.
Ze is een stevige 9-jarige merrie met toch wel een fijn hoofdje. En ja, haar voorpluk is ook niet zo denderd..
In omgang is het een schat van een merrie. Is de ene dag wat knuffeliger dan de andere dag. Daarnaast is het echt een viespeuk, maar dat zijn de meeste schimmels wel Wel vind ze het heerlijk om geborsteld te worden. Ze kan ook in de box nog wel eens jaloers doen tegen haar buren. Ook kan ze jaloers worden als ik een ander paard aai of ga rijden.
Met rijden is ze ook niet de makkelijkste. Ze is daar heel slim mee. Ze loopt graag op de voorhand en hangt dan ook veel. Voorwaarts rijden is dus nogal een lastig punt.. voor mij en de merrie! En ook wat meerderen zeggen, ik moet met veel afwisseling rijden zodat ze geconcentreert blijft.
Maar gemeen doet ze niet, er rijden ook vaak mensen op die niet zo goed kunnen rijden, en dan zet ze geen stap te hard, mede omdat het dus ook niet gevraagd word Je begrijpt dus ook dat ze zulke lessen waarbij ze amper wat hoeft te doen heerlijk vind!
Hier nog een foto:
Afbeelding