Wie heeft er een afstammeling van Bachelor NH??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nadezda

Re: Wie heeft er een afstammeling van Bachelor NH??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 22:19

Zaterdag is er weer een hengstenshow op de nieuwe heuvel en kunnen we bachelor weer bewonderen.
Vorig jaar gaf hij een spetterende springshow weg in een piepklein bakje.

Major

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 22:24

hoi,
heeft jouw paardje papier? ik zou ook graag naar de nrps keuring in lunteren gaan(ik woon zelf vlakbij,ede) maar mijn paardje heeft geen papier zou ik dan nog wel kunnen gaan? wat is ataxie eigenlijk als ik vragen mag?
groetjes

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 22:50

Ja mijn paardje heeft wel een papier bachelor x eastside hertog jan.
Als bachelor de vader is zou je in principe een nrps papier moeten hebben of kunnen aanvragen.
Bachelor voert genoeg bloed om opgenomen te worden bij het nrps stamboek.
Je kan hoe dan ook naar de nrps keuring ook zonder papier , dan krijg je een hulpstamboekpapier en kun je alleen geen premie krijgen maar alleen plaatsing.

Ataxie is een aandoening aan het zenuwstelsel.
Hij heeft bij de val een zenuwbeschadinging opgelopen waardoor hij slecht controle heeft over zijn achterhand en dus tact mist bij het lopen (onregelmatig).
Dit was eerst heel erg na de val en hij kon niet meer staan.
We moesten hem dus waarschijnlijk in laten slapen maar het wonder geschiedde en hij stond de volgende ochtend weer.
Dit was onvoorstelbaar want hij was achter totaal verlamd.
Hij is naar de kliniek gebracht en er zijn foto's genomen waar geen beschadingen op te zien waren dus constateerde ze een zenuwbeschadinging.
Maar door zijn ontzettende doorzettingsvermogen heeft hij niet opgegeven en momenteel loopt hij echt super.
Een leek kan nu niet meer zien dat hij wat mankeert en hij lijkt zelfs nu nog te verbeteren.
Misschien straks met rijden kunnen we nog een hoop vooruitgaan en wil ik hem toch nog een keer voor stamboekopname naar de keuring brengen.
Ook voor de moeder want ze heeft als meerdere 1 premieveulens gegeven en hij kan echt super bewegen.

Vlinder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 09:44

Ik heb een 7 jarige merrie van Bachelor een Bachelor x bentley. Mooie forse lekkere merrie, donkerbruin tegen zwart aan met een klein kolletje en 2 witte sokje achter. Ze loopt m dressuur en kan goed springen. Het is wel een brutale merrie, ze is dominant en loopt snel over je heen, heeft ook een beetje hengstengedrag.. Ze is wel heel lief, met rijden is ze eerlijk maar ook soms super allert en kijkerig. Ze geeft er ook niet om om te bokken. Ze heeft een dikke hals, lijkt meer op een hengst. Het is een plaatje!

Zusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:08

Ik heb een 2 jarige Bachelor ,hengst, vos en onwijs lief, echter nog weinig indrukken of hij wakker is, soepel (ziet er wel zo uit)enz omdat hij nu lekker in de opfok loopt en ik hem dus maar 1 x per 2 mnd een half uurtje zie Haha! Hij komt uit een e-pony en hoop dat hij toch wel 1.63 wordt.
Het is in ieder geval een lekkere vent
Vingers aflikken
Afbeelding
Afbeelding

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 19:42

nadezda schreef:
Ja mijn paardje heeft wel een papier bachelor x eastside hertog jan.
Als bachelor de vader is zou je in principe een nrps papier moeten hebben of kunnen aanvragen.
Bachelor voert genoeg bloed om opgenomen te worden bij het nrps stamboek.
Je kan hoe dan ook naar de nrps keuring ook zonder papier , dan krijg je een hulpstamboekpapier en kun je alleen geen premie krijgen maar alleen plaatsing.

Ataxie is een aandoening aan het zenuwstelsel.
Hij heeft bij de val een zenuwbeschadinging opgelopen waardoor hij slecht controle heeft over zijn achterhand en dus tact mist bij het lopen (onregelmatig).
Dit was eerst heel erg na de val en hij kon niet meer staan.
We moesten hem dus waarschijnlijk in laten slapen maar het wonder geschiedde en hij stond de volgende ochtend weer.
Dit was onvoorstelbaar want hij was achter totaal verlamd.
Hij is naar de kliniek gebracht en er zijn foto's genomen waar geen beschadingen op te zien waren dus constateerde ze een zenuwbeschadinging.
Maar door zijn ontzettende doorzettingsvermogen heeft hij niet opgegeven en momenteel loopt hij echt super.
Een leek kan nu niet meer zien dat hij wat mankeert en hij lijkt zelfs nu nog te verbeteren.
Misschien straks met rijden kunnen we nog een hoop vooruitgaan en wil ik hem toch nog een keer voor stamboekopname naar de keuring brengen.
Ook voor de moeder want ze heeft als meerdere 1 premieveulens gegeven en hij kan echt super bewegen.

Een kennis van mij heeft het zelfde mee gemaakt met een merrie. Die werd later niet opgenomen in het stamboek vanwege het onregelmatige en tevens vergroeide nekspieren.
Het was gekomen doordat ze met onweer een heel deel van de muur van de schuilstal eruit hadden gelopen. (au)
Merrie word nu ingezet in de fokkerij, dat gaat allemaal goed.
Zag er erg akkelig uit toen we haar vonden in het land, ze moest echt de trailer op gesleept worden met de traktor. (bah) gelukkig hebben we toen de keuze gemaakt om het een paar maanden aan te kijken.

(deze merrie is van Prins Abdullah.... uit deze hengst hebben ze daar 7 veulen gefokt waarvan er nu dus nog 3 leven waaronder deze merrie. Niet echt geluk mee gehad dus)

Zelf heb ik trouwens een veulen van Bachelor gefokt, maar die is inmiddels verkocht. Super eerlijk hengst veulen, niet bijten en slaan, ook struikmak, 200% verkeersmak en echt niet schikkerig. Was echt een super beesie.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 02:22

Ik heb een 3-jarige merrie, waarvan Bachelor haar opa is (aan moeders kant). Koffievos met alleen een ruitvormig kolletje, verder geen aftekeningen.

Afbeelding

Ze is overigens onwijs flexibel met der achterbeentjes. Is niet eens veilig als je ernaast staat (heb ik een aantal maanden terug ondervonden) Clown

SafarixLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:54

Ik heb een paardje van Bachalor NH. Haar naam is Bianca, maar haar roepnaam Breakdance. Super lief dier, iets pittig onder het zadel, kan wel sterk zijn. Ze springt geweldig en is op dit moment 15 jaar

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:31

Oud topic, maar ik zag zo gauw geen nieuwer over deze hengst, zal het dus toch verplaatsen naar FB, wie weet komen er nog meer nieuwe reacties :)

F-AM -> FB

SafarixLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 16:12

Ik heb een dochter van bachelor, heel lief paard! Ik kan haar alleen niet vinden tussen de nakomelingen van bachelor, hoe zou dat kunnen komen? Ze heet Bianca, roepnaam breakdance en is 15 jaar