Punz schreef:van het krachtvoer af, vervolgens zorgen dat het paard behoorlijk buiten komt, en even laten rijden door een prof. Fris, vrolijk, jong paard wat doet wat hij doet, omdat het kán (onvoldoende opvoedig en zit met een behoorlijke portie overtollige energie.)
Weet je TS.
Je paard is niet báng, maar OPGEWONDEN.. .Dat is een wereld van verschil
Hoe dan ook... Het is op dit moment overduidelijk een dier dat iets te veel paard is voor jou.
Investeren in even professionele begeleiding ( dus even door een prof dagelijks buiten laten zetten, laten rijden) en dan kijken of het op termijn een goed rijpaard voor jou kan worden.
Op deze manier doorgaan is vragen om ongelukken.
Ik heb meermaals om hulp gevraagd maar de eigenaar is nu vooral bezig met zijn gezondheid. Ook les was niet belangrijk nu, wat ik ook begrijp als je stijf staat van de medicatie elke dag...
Opgewonden is idd het woord wat ik zocht!!!! Maar wat doe je hier aan..?
Er zijn niet veel kandidaten die zich erop willen wagen om erop te kruipen, maar voor mij is het idd ook wat te veel aan het worden. Zowel psychisch als lichamelijk. Ik heb dan ook beslist om ermee te stoppen en wat anders te zoeken.
Ik heb al meermaals voorgesteld om er iemand anders op te zetten, maar dat ziet de eigenaar niet zitten... Hij zegt dat ik maar moet doorzetten en hem moet laten lopen...
Ik zou graag ook wat plezier hebben aan mijn hobby en dat is er al maanden niet meer..
Hij gaat een meisje laten testen van de manege deze week.. Maar zij is van niveau en bouw zeg maar juist hetzelfde als mij dus vrees dat het niet veel gaat veranderen.
Iedereen heel erg bedankt voor de reacties en tips! Ik geef alles door aan de eigenaar, maar wat hij ermee doet is zijn zaak natuurlijk en kan ik niet over beslissen.
Hoop dat het helemaal goedkomt met het paard, want het kan zo een schat zijn.
Bij deze zal ik het topic dan maar afsluiten. Heel erg bedankt aan iedereen!