Is Victor een geest ?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Belgium1961

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 15:10

Fijn dat ik zoveel reacties krijg.

Verwijt me niet van domme Belg, maar sommig woordgebruik is me vreemd in de antwoorden.

@donja : ik heb de fokker aangeschreven. Vond geen email adres. Als deze praat met een fries dialect vrees ik dat ik er weinig van zal begrijpen.
@amaryllis: als je schrijft preferent, dan begrijp ik nog minder waarom ik dit paard in verwaarloosde staat kon vinden.
@petraake: topvererver betekent dit dat zijn ouders en voorouders toppaarden waren ?

Voor mij wordt het raadsel steeds maar groter. Eigenlijk kan ik niet begrijpen waarom men een zo goed paard weg doet. Hij is gezond, doet het bij mijn (amateur) dressuur les zeer goed. Hij is zeer goed opgeleid.
Bij buitenritten is hij van niets bang, ook niet van groot verkeer, snerpende brommertjes of luidruchtige "sportwagens"
Voor mijn echtgenote, 2 kleine kinderen en mezelf is hij zeer lief, echt zo een zacht paard nog niet
meegemaakt.

Daarom dat ik zo nieuwsgierig en graag de vorige eigenaars had opgespoord.

Ongeacht er iets negatiefs uit de bus komt, Victor blijft van de rest van zijn dagen bij ons. Hij heeft ons hart gestolen.

Met vriendelijke groeten,

Hans

Amaryllis

Re: Is Victor een geest ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 15:13

Zijn moeder is preferent, jouw paard zelf heeft geen predikaten. Het verbaast mij niet dat het een fijn paard is gezien de mooie resultaten van andere nakomelingen van de moeder.

Ieder geval heel fijn dat je hem nu zo'n fijne plek kan bieden!

Belgium1961

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 20:44

@ moderator. Gezien ik nu op zoek ga naar vorige eigenaars kan dit onderwerp verplaatst worden naar [OV] Opsporing verzocht ?

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 01:03

Wat grappig dit topic te vinden, mijn merrie komt uit dezelfde lijn van dezelfde fokker. Ik heb een Spielberg x Flemmingh x Ahorn. Mijn merrie komt dus uit een (niet volle) zus van Victor! Ben dan ook benieuwd of je contact hebt gehad met de fokker!

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 01:19

Hans, je bent een toppertje. ;) Tof dat je Victor een tweede kans gegeven hebt.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 02:28

Chiave schreef:
Hans, je bent een toppertje. ;) Tof dat je Victor een tweede kans gegeven hebt.

Hier ga ik in mee ! Prachtig paard!
Hij heeft een gouden huisje bij je

Belgium1961

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 14:30

Dank jullie voor de complimenten. De fokker heeft nog niet gereageerd.

Belgium1961

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 14:31

@_Ananas_, heb je soms een foto van de zus van Victor ?

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 14:37

Oh wat prachtig om te zien dat je dit paard nog een kans geeft en wat fijn dat ie het zo goed doet!

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 14:42

Denk dat je ze best kunt bellen, Garyp is een dorp hier in de buurt en de meesten spreken de Friese taal maar schakelen gerust over op Nederlands wanneer je ze zo aanspreekt :) vooral omdat je richting Garyp al wat meer richting midden/zuid-Friesland gaat.
Zo te lezen is het een boer (maatschap) dus ze zullen vast wel Nederlands kunnen :P

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 19:53

Belgium1961 schreef:
@_Ananas_, heb je soms een foto van de zus van Victor ?

Afbeelding

Afbeelding

Deze heb ik online staan, groot bruin en bles zijn de kernmerken!

Dit is een nichtje trouwens van Victor, heb geen foto's van haar moeder..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 19:58

Ik ken je paard niet, maar ik heb ook een Rilke...en Rilke stond een jaar in NL maar is een 2e bezichtigings hengt bij het kwpn. Maar een ggk hannoveraan, hij staat ter dekking in Warendorf. De hengst zelf heeft Grand Prix dressuur gelopen, ik heb nog een filmpje van hem als 5 jarige mocht je interesse hebben.
In ieder geval als een 2e bezichtingshengst de vader is krijgen ze een blauw papier bij het kwpn, wellicht dat hij daarom niet geregistreerd is.

Ik weet niet wat er met jouw paard gebeurd is, ik weet wel dat mijn Rilke niet een van de makkelijkste is en dat veel mensen hem waarschijnlijk allang weg hadden gedaan als ze echt hele erge sport ambities zouden hebben gehad. Dus wellicht is dat mede een reden waarom jouw paard op de markt stond? fijn dat hij het nu zo goed heeft.

ingridxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 09:15

Wat fijn dat je hem een 2e kans geeft zeg!!!

Ik heb heel toevallig begin november een nieuw paard gekocht uit dezelfde lijn. Een 3 jarige merrie Hedwich Fuga. Op deze site is ze nog te bekijken. http://www.dwhstables.nl/verkocht
Ik ben er onwijs blij mee!! Ze heeft alles mee! :-)
Maar mijn merrie is ook van dezelfde fokker. Dwhstables heeft haar daar gekocht, ze halen daar elk jaar jongen paarden.
Ik was benieuwd of ik nog familie van haar tegen kwam op internet, dus ik ging Googelen en toen kwam ik dit topic tegen ;-)

Heel veel plezier met Victor!!!!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 09:19

Wat een leuk paard, met een aansprekend en lief hoofd en wat fijn dat je hem hebt gered.

Ik kan je niet helpen met de zoektocht, maar veel succes!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:08

Ik kwam dit topic tegen en wilde toch even reageren.

Mijn merrie komt ook uit dezelfde lijn en van dezelfde fokker. Wij hebben een tijd geleden contact gehad met de fokker omdat ik haar toen te koop had staan. Het gaat om een oudere man die inmiddels wil inkrimpen met zijn paarden. Daarom is destijds mijne ook te koop gekomen. Binnenkort wil ik weer contact met hem zoeken en desnoods eens langs gaan, is hier in de buurt. Eventueel kan ik ook meer informatie vragen voor jou?

Belgium1961

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 21:23

@ Ketley - Oh, als je dat moest willen doen dan kan je zeker op een bos bloemen rekenen ?