Nakomeling van United (v. Krack C)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: Nakomeling van United (v. Krack C)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 08:52

IK heb een United x Gribaldi gereden.
Was een aardig paard om te zien, ruime gangen,maar weinig swung.
Was ook niet de slimste,maar wel erg lief.

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 09:41

Filmpje ziet er leuk uit! Ook hele fijne galop als ik het zo zie. In de draf ook mooi ruim en voorwaarts. Is ze ook zwaar op de hand of oogt dat alleen zo?

Ik heb de foto's nog niet online kunnen zetten. Ben daar niet meer zo handig in.

denisewinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 18:33

lauran__ schreef:
Gezellig!

Sorry al een tijdje niet meer gereageerd. Druk druk druk haha.

Malou9: is ze al van jou? Heb je een foto?

Denisewinter: Hoe gaat het met rijden? Die ik rij was in het begin ook enorm moeilijk. Maar gelukkig met veel geduld en vooral rustig blijven en uiteraard de juiste instructrice is het nu helemaal goed gekomen.
Ik heb er nu een super fijn paard aan. Koel in haar hoofd, maar toch genoeg pit om er meer uit te kunnen gaan halen.

Masja: Mooi paardje! Mooie gangen ook, zo vlug liep die ik rij in het begin ook. Ben blij dat we dat omgezet hebben naar een juiste manier van voorwaarts in combinatie met een lekker achterbeentje. Komt bij die van jou vast ook goed!
(Mag ik vragen waarom je met slof rijdt?)

Sorry voor de laatte reactie zie hem nu pas. Helaas ben ik nog geen stap veder gekomen. Eerst wond op been tot bot waardoor Mw 2/3 maanden heeft stil gestaan. Daar eindelijk weer beginnen was Mw alleen maar aan het bokken. Fysio masseuse erbij zadelmaker. Nieuw zadel. Denk je hèhè eindelijk rijden. Binnen een maand Mw weer een wondje op haar been. Liep ook niet lekker. Nu eindelijk goed dus hopelijk volgende week rustig weer beginnen. Het bokken kwam doordat Mw haar evenwicht slechter is geworden en zij wat schuin ging lopen. Heb nu rechtricht les waar zij goed op reageerd. Zeker met veel geduld komt het zeker goed. Gelukkig is ze nog jong.

G_entle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 20:51

Oh leuk!! ik meld me ook!

Ik heb een 3 jarige UnitedxWillems as
Heel lief, heeeeeel makkelijk en zadelmak geboren :D

Afbeelding

Afgelopen weekend een fotoshoot gehad,

Voor de geintereseerde:

[ITP] Gentle in the picture!

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 07:34

masja schreef:
Filmpje ziet er leuk uit! Ook hele fijne galop als ik het zo zie. In de draf ook mooi ruim en voorwaarts. Is ze ook zwaar op de hand of oogt dat alleen zo?

Ik heb de foto's nog niet online kunnen zetten. Ben daar niet meer zo handig in.

De draf vind ik zelf misschien wel zijn beste gang. Heerlijk voorwaarts en zeker ruim. Heb we een filmpje waar ie net zadelmak is. Dan kun je dat zien :D https://www.youtube.com/watch?v=NYESRP3 ... pCjGmII82Q

Hangerig in de hand helemaal niet. Rijd hem in heel veel verschillende halshoudingen waarbij voorwaarts neerwaarts het uitgangspunt is. Als ik je moet helpen met de foto's geef maar een gil!

@Gentle welkom! Die van jou heeft ook al zo'n mooie witte vlek op zn snoet haha. Knap paard!

lauran__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 08:38

@ denisewinter: Hopen dat het nu weer allemaal goed blijft gaan!!

@ Gentle: Welkom! Wat een knapperd zeg! Leuk topic ook :)

@ Malou9: Leuk filmpje. Leuk paardje hoor. Je ziet op het filmpje wel echt nog een wiebelig puppypaard haha. Maar dat gaat vast goed komen.

Die ik rij is vorige week bij Michael Hamerslag geweest. Nu is ze weer lekker helemaal los! Wat een fantastische kerel is dat zeg. Mevrouwtje zat helemaal vast aan de voorkant (bedankt vorige eigenaren -O- ). Dat voel je ook meteen in het rijden terug nu. Dat laatste stukje soeplesse wat ze miste komt nu langzaam naar boven.

G_entle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:19

Thanks!! ja die witte vlek haha, daar ben ik denk ik voor gevallen!

leuk eindelijk eens een actief topic van United! ben altijd erg benieuwd naar de halfbroertjes en zusjes van Gentle!

Leuk filmpje Malou! Die van jou is ook lekker aan de maat!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:02

Draaft lekker dat paard :D

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:41

ik heb ook een united :D
United x Jetset D
Inmiddels alweer 6 jaar oud, merrie en dan een echte marrie <<)

Er was wel al een topic over, maar daar is het al maanden stil volgens mij dus dit is dan leuker!!
Foto heb ik wel in mijn profiel staan dacht ik, maar geen idee hoe ik het hier kan plaatsen!
Ze is een beetje flegmatiek maar wel fijne gangen.. ze was heeeeeeeeel erg scheef, nog steeds een beetje maar gaat de goede kant op *\o/* super blij met dit paard!! echt een knuffel dier!

Manny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 03:04

Ik heb ook een nakomeling van United staan
3j,enorm braaf. Zeer werkwillig, zacht in de hand.
Alleen kan hij echt niet springen :p
Voor de rest echt een toppaard!

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 07:18

@Gentle: nou mijn pup toen ik mijn pup kocht was ie1,64. Nu heeft is in een paar maandjes tijd 3 cm erbij gekregen. Vind het dus nu al een mooie maat :D bedankt allemaal voor de leuke reacties!

@nano_123: welkom! Wat fijn om te horen dat jij het ook zo'n super afstamming vindt! De meeste van ons hebben de united pas! Doe je dressuur met haar of waar is ze goed in?

@manononita: ik zie nog geen foto in je profiel he? Pas een nieuwe aankoop. Leuk dat je ook zo'n topper hebt. Springen heb ik nog niet gedaan met 'm

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 07:21

lauran__ schreef:
@ denisewinter: Hopen dat het nu weer allemaal goed blijft gaan!!

@ Gentle: Welkom! Wat een knapperd zeg! Leuk topic ook :)

@ Malou9: Leuk filmpje. Leuk paardje hoor. Je ziet op het filmpje wel echt nog een wiebelig puppypaard haha. Maar dat gaat vast goed komen.

Die ik rij is vorige week bij Michael Hamerslag geweest. Nu is ze weer lekker helemaal los! Wat een fantastische kerel is dat zeg. Mevrouwtje zat helemaal vast aan de voorkant (bedankt vorige eigenaren -O- ). Dat voel je ook meteen in het rijden terug nu. Dat laatste stukje soeplesse wat ze miste komt nu langzaam naar boven.

Michael? Ik ken de naam helemaal niet? Waar woon je ergens? Masja en ik in Limburg. Wat fijn dat ze nu lekker los in in haar lijf. Mijn instructrice hamert daar ook ontzettend op. Hoe oud is ze? Gaat ze me op wedstrijd?

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 08:05

Hier ook een United! 3 jaar en zijn sportnaam wordt Gameboy. Officieel heet hij Gijsbert. We noemen hem op stal ook gewoon Gijs. Wat erg leuke variaties geeft,hij was een beetje dik en toen heette hij holle bolle Gijs en nu gewoon Gijssie eigenwijziee.

Het is een United x Democraat en gewoon een ordinaire vos met een kuiken op zijn hoofd! Wel zit hij helemaal onder de witte vlekjes en witte haren.

Ik mag geen B starten dus we wachten nog even! Mag kiezen tot het Z1 dus misschien ga ik pas starten als hij 5 of 6 is, en dan gelijk M of Z.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 12:41

ik heb met michael hamerslag niet zulke goede ervaringen maar bij ons op stal zijn ze ook weg van m en doet hij veel paarden! dus is net je eigen ervaring denk ik, iig fijn dat het bij anderen wel wat doet!

@malou, nou ik rij inprincipe dressuur maar ben door omstandigheden nooit gestart maar ben ook niet super wedstrijd gericht al wil ik misschien in 2015 wel gaan starten.
Ik kreeg dr toen ze 4 jaar was en net onder het zadel, ze was heel fijn en braaf.. alleen als ze soms bokte dan vloog je ook wel gelijk want die bokken waren niet normaal.. Helaas na een half jaar kreeg ik super erge rug klachten door het zadel waarmee ik reed waardoor ik dr een half jaar niet heb gereden, ze is wel doorgereden door anderen dus ze stond niet helemaal stil maar echt vooruitgang had ze niet geboekt dus na een half jaar ging ik er weer op maar ze voelde nog steeds als een vierjarige.. ook erg scheef in het lichaam.. toen was ik een half jaar weer aan de bak met dr en toen vond ik het toch raar dat ze door de trainingen niet rechter werd.. nog tijdje gekloot met een fysio enzo en toen kwam er via haar een andere blessure in het linker achterbeen te voorschijn dus toen heb ik een paar weken gestapt en moest echt suuuuuuuuuuuper langzaam opbouwen.. maar in die tijd leek ze als maar schever en schever en ze was echt een bom van energie en als die ontplofte had je geen schijn van kans. Toen toch naar de kliniek gegaan want het voelde niet goed. hals en rug volledig op de foto, niets aan de hand. Andere manier van rijden aangepakt, vooral het voorwaartse is erg belangrijk en oh zo moeilijk want wanneer ze zich scheef trekt krijg je dr nog moeilijker naar voren maar er begint vooruit gang in te zitten... nu ligt alleen het zadel voor haar niet goed dus zo blijf ik nog wel even bezig. :o al met al is ze wel werkwillig en is ze geen muts en loopt ze gewoon door ookal heeft ze veel moeite met dingen.. ook als ik dr 1 keer iets leer en wanneer het kwartje valt dan doet ze het de volgende keer alsof ze het al jaren doet! heb dr nu bijna 2 en een half jaar en doe haar echt niet meer weg, ze heeft karakter maar daar hou ik wel van :o

Manny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 16:26

@malou9 nee, heb hem van september en ben helemaal niet zo actief op bokt :s
Binnekort heb ik een shootje met al mijn paarden dan verschijnen er zeker foto's op mijn profiel.
Mijn paard zijn officiële naam is G-united

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 17:39

mavantos schreef:
Hier ook een United! 3 jaar en zijn sportnaam wordt Gameboy. Officieel heet hij Gijsbert. We noemen hem op stal ook gewoon Gijs. Wat erg leuke variaties geeft,hij was een beetje dik en toen heette hij holle bolle Gijs en nu gewoon Gijssie eigenwijziee.

Het is een United x Democraat en gewoon een ordinaire vos met een kuiken op zijn hoofd! Wel zit hij helemaal onder de witte vlekjes en witte haren.

Ik mag geen B starten dus we wachten nog even! Mag kiezen tot het Z1 dus misschien ga ik pas starten als hij 5 of 6 is, en dan gelijk M of Z.

Die van mij heeft ook overal witte haartjes en een witte vlek onder z'n buik. Heel grappig. Die van mij is vandaag voor het eerst meegeweest naar een andere locatie en in de trailer. Hij vond het spannend maar bleef toch braaf volgens mijn instructrice ( ik lig ziek in bed :brr: )

Afbeelding
Meneer voelt zich nogal stoer

Afbeelding
En natuurlijk zonder blikken of blozen de trailer in.

Wat een toppaard!

G_entle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 19:08

ha wat grappig, die van mij zit ook helemaal onder de witte haartjes!

lauran__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 11:55

Leuke foto's Malou9!

Die ik rij heeft inderdaad ook allemaal witte haartjes over haar lijf!

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 12:25

lauran__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 15:31

Leuk verhaal :)

Manny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 13:46

De mijne heeft ook witte haartjes!

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 09:27

Foto's online zetten lukt me niet :( Iemand tips?

En mooi diertje Malou! Leuk om zo aan je eerste paard te komen en verstandig om gelijk zoveel begeleiding erbij te hebben!

Succes en neem je deze aankomend jaar ook mee naar Almelo?

Kunnen onze Uniteds meeten :)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 16:37

Tinypic.com

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:39

masja schreef:
Foto's online zetten lukt me niet :( Iemand tips?

En mooi diertje Malou! Leuk om zo aan je eerste paard te komen en verstandig om gelijk zoveel begeleiding erbij te hebben!

Succes en neem je deze aankomend jaar ook mee naar Almelo?

Kunnen onze Uniteds meeten :)

Ik doe het altijd via mijnfotoalbum en dan via de app. Super makkelijk. Ik kan ze anders ook voor je online zetten? Ja een nieuwe drukke baan en een driejarige kleuter ging even niet samen en daarbij idd heel fijn in zo aan elkaar te wennen.

Jazeker deze gaat mee ik heb vandaag ook mijn BE gehaald dus ik kan 'm vanaf nu ook lekker zelf meenemen *\o/*

Jede123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:10

Hier nog een United!
Ik heb haar van af dr 3,5 tot dr 6e gereden :) heb dr dus ook net ingereden gekregen. Ze kende alleen stap, draf en galop en als ze dr zin in had een rem haha. Ik denk, als ik alle reacties lees, dat ze niet de eerst united is die dr altijd flink zin in had haha. Maar ik moet zeggen dat het echt de braafste merrie is die ik ooit heb gereden. Bijna nooit bang, behalve bankjes tijds buitenritten dat vond ze niet leuk, maar nooit gezeur. Altijd braaf in de ring!
Was ook heerlijk mee te werken :) Pakte alles super snel op en ze vond het het leukst om nieuwe dingen te leren. Als ze het dan in eens snapte, fleurde ze helemaal op en deed ze echt ineens 3x zo hard dr best haha.
Helaas rij ik haar nu niet meer, moest mn examen halen en ging daarna studeren.. Volg haar nu nog wel een beetje. ze start momenteel L2 met dr nieuwe ruiter!
Ik had haar gereden tot de L1 en thuis waren we bezig met de M oefeningen.

Ze had een klein dingtje waar ik tegen aanliep. Ze was thuis altijd geweldig, heerlijk voorwaarts en alles ging op zn gemakje. en dan ben je op concour en dan komt ze terug in tempo, en lijkt het net alsof ze alles heel moeilijk vind. Het was alsof ze het toch stiekem wel spannend vond, terwijl ze echt briesend de ring door ging en er echt een clown in de hoek kon staan springen en ze zou nog niet op kijken.

Nog even een leuke foto:
Afbeelding