Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kimmm_ schreef:Wat een knapperd!Ik houd altijd wel van kleurtjes die je wat minder vaak ziet. Zoiets als Zensi heb ik overigens nooit eerder gezien, wel bont maar niet met zo extreem veel wit.
Starlake03 schreef:[ [url=m/Jiuddl.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9Fcu8F.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KGjHNG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat leuk om te zien dat er weer leven in deze post ziet. Ik heb Mc gekocht toen hij 11 maanden was. Nu is hij inmiddels 4,5 jaar. Hij meet 1.70. Zelf zadelmak gemaakt, door een professional laten doorrijden en nu er soms zelf op. Super lief, maar soms wel koppig en moet je hem overtuigen dat hij het wel kan hahaha. Ik ben benieuwd naar andere verhalen van de nakomelingen die reeds onder het zadel zijn...
Myrthe3 schreef:Wat een gave beestjes!
Ik zit er over te denken om mijn merrie volgend jaar te laten dekken door mc Jonnas, dus lees graag mee!
Ik las dat bij een vos merrie de kans op Palomino 100% is? Geldt dat ook voor koffievos?
kim_1990 schreef:Leuk al die nakomelingen hier!
Ik zit te twijfelen tussen mcjonnas of krem voor mijn friese merrie. Waarschijnlijk wordt het pas met een jaar of 2 dat ze gedekt wordt...maar ben al wel vast aan het rondkijken. Zoals ik zei, twijfel ik dus tussen mcjonnas en krem en heb ik nu stiekem een voorkeur voor krem. Volgens de hengstenhouder zou krem in haar ogen ook beter passen bij mijn merrie maar ik vind toch stiekem mcjonnas ook wel retegaaf eigenlijk en toch ook wel enigszinds passend haha
Kimmm_ schreef:Starlake03 schreef:[ [url=m/Jiuddl.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9Fcu8F.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KGjHNG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat leuk om te zien dat er weer leven in deze post ziet. Ik heb Mc gekocht toen hij 11 maanden was. Nu is hij inmiddels 4,5 jaar. Hij meet 1.70. Zelf zadelmak gemaakt, door een professional laten doorrijden en nu er soms zelf op. Super lief, maar soms wel koppig en moet je hem overtuigen dat hij het wel kan hahaha. Ik ben benieuwd naar andere verhalen van de nakomelingen die reeds onder het zadel zijn...
Je zegt dat je er soms zelf op rijdt, rijdt er verder iemand anders op? Wat je zegt met koppig en overtuigen, dat herken ik helemaal! Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik altijd heel positief geweest ben met en over Zensi, maar dat haar karakter ook niet altijd even fijn is. Ik heb Zensi gekocht toen ze bijna 3 werd, ze is inmiddels 4,5 dus ik heb haar 1,5 jaar. Eerst een jaartje gewacht tot ze wat uitgegroeid was en toen begonnen met zadelmak maken. Zadel en mensen gaf ze niet om, maar ik heb echt wel even een zware taak gehad met haar overtuigen dat ik als mens de 'baas' ben om het maar even zo te noemen en niet zij. Dat begon al aan de hand. Toen ik haar net had was ze echt zo mak als een lammetje, kon er alles mee. Nu is het echt een totaal ander paard. Sinds dat ze onder het zadel aan het werk is, is het echt een heel gevoelig, dominant en energiek paard. Ik reed er eerst ook maar soms op, meestal zelfs nog na iemand anders.
Nu rijd ik er zelf al een tijdje helemaal niet meer op, ze is echt extreem sensibel en gevoelig en dat vind ik niet zo fijn. Ze accepteert geen fouten van de ruiter en het meisje wat er nu op rijdt, heeft haar ook ingereden dus die kennen elkaar door en door. Ze vindt het gelukkig heel leuk om erop te rijden en doet dat ook 3 keer per week, maar het is absoluut geen paard waar je op gaat zitten en zo mee weg kunt rijden, sterker nog.. dat gaat gewoon mis. Het is zo millimeterwerk bij haar, miscommunicatie kun je je gewoonweg niet permitteren. Ze ziet, voelt en hoort alles, ze wil wel echt heel hard voor je werken en doet altijd haar best, maar gaat ook heel graag haar eigen gang als ze de kans krijgt. En als je haar corrigeert pakt ze je terug. Het is echt een pittige tante. Ik heb heel veel moeite om daarmee om te gaan. Ik hoop dat het van de zomer beter gaat, anders weet ik niet of we wel de juiste combinatie zijn. Begrijp me niet verkeerd, het is absoluut geen probleempaard of 'project' zoals mensen dat soms noemen. Zensi is een heel werkwillig, sensibel en ook echt wel lief paard. Je moet alleen wel precies de goede ruiter hebben en er een match mee hebben, ik denk dat ze dan heel ver kan komen. Zeker geschikt voor het hogere werk, want ze beweegt prachtig! Je kan alleen echt geen rondje door de bak met een los teugeltje of even relaxed een half uurtje rond gaan hobbelen in de bak. Je moet alert zijn en haar constant bezighouden.
Meer mensen die dit herkennen? Ik denk wel dat Zensi echt het karakter van moeders kant heeft meegekregen, dat zijn vrijwel allemaal kattekoppen