nakomelingen Douglas (Darco x capitol I)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LaMu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:33

Wat leuk om dit allemaal te lezen!

Rijd sinds een jaartje ook een Douglas (mv. Prince Paradiso). Enato (Ernie) genaamd, geboren op 20 mei 2009. Moeder is een behoorlijke bloedkikker, vandaar Douglas.

Helaas heeft hij last van zomereczeem, en niet te zuinig ook niet. Zo te zien heeft geen enkele van jullie daar last van. Met een deken, hoofdkap en wassen is het enigszins onder controle te houden. Het snel beledigd zijn, en daar niet altijd even snel overheen komen heeft hij ook last van.

Springen heeft hij nog niet echt veel gedaan, los laat hij goede manieren zien, en natuurlijk over voldoende power te beschikken. onder de man ligt het een beetje aan zijn bui. Heeft hij er zin in dan is het een best springpaard, heeft hij geen zin dan explodeert hij voor de sprong op een moment dat hem goed uit komt. Water is geen enkel probleem, gaat hij zo in (moeders daar in tegen moet absoluut niks van water hebben). Laatst voor het eerst een dressuurproef gelopen, SUPER braaf op vreemd terrein alleen was de energie een beetje op, dus vandaar een tegenvallende proef (het leven is niet makkelijk als je 5 bent en mee op wedstrijd moet). Dressuurmatig een hele verbetering op zijn moeder, 3 mooie correcte gangen. Galop is favoriet.

Hij is nu met zijn 6 jaar mooi aan het uit groeien en 'volwassen' aan het worden, was nog een hele tijd echt een puppy.

Deken over de oren doen is af en toe ook een hele opgave, maar met doorzettingsvermogen van mijn kant lukt dat altijd wel! Kap daarin tegen is geen enkel probleem. Ondernemend typetje.

Ook wat foto's voor een impressie
Afbeelding
Afbeelding

kevinsky

Re: nakomelingen Douglas (Darco x capitol I)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 08:06

Wat leuk LaMu! Er zijn volgens mij niet heel veel bokkers met een Douglas.

Qua karakter zijn het wel uitdagende paarden :P
Ed zijn moeder was ook zo heet en Ed is wel net iets minder erg als ik de verhalen hoor. Maar hij is nog O zo sensibel! Ik ben nog nooit een paard tegen gekomen die zo sensibel is en zo'n uitgesproken menig heeft ;)

Ik ben nu een dik jaar met hem bezig en nu hen ik eindelijk het idee dat het de goede kant op gaat. Ed was ook heel erg puppy tot afgelopen voorjaar Toen is hij in een keer had volwassenen geworden.

Ed wil wel altijd springen, dat is zijn lust in zijn leven :j Maar dressuurmatig is hij niet altijd even makkelijk te rijden. Heeft hij zijn dag niet, dan kan je er niks mee.

Ed heeft een aantal maanden stil gestaan omdat ik ziek werd. En ik rijd hem nu sinds een paard weken weer wat. En dat gaat eigenlijk best goed. Hij pakt alles heel snel weer op.

LaMu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:37

Enato's moeder was ook zo'n onhandelbaar paard bijna. volgens de verhalen dan, en Enato is, net zoals die van jou, wel handelbaar. Maar hij heeft wel duidelijk zijn vriendjes.
Hij is ook dit voorjaar ineens een stuk meer paard aan het worden leuk om te zien he? je ziet ze met de dag veranderen.

Heeft Ed ook veel 'last' van buien? Er zijn dagen dat Enato voor me door het vuur gaat en niks fout wilt doen, echter zijn er ook dagen dat ik hem achter het behang wil plakken. 3 lagen dik.

Op dit moment zijn we een beetje aan het oefenen, en af en toe les. Wedstrijden zit er nu even niet in omdat hij uit zijn plaat gaat als er een horzel op hem land.

Hoe gaat het rijden tot nu toe? na zo'n tijd stil staan?

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 20:58

Ja Ed was echt broodmager toen ik hem kocht 1,5 jaar geleden. Waarschijnlijk had je al wat verhalen hierboven gelezen. Maar ik ben wel blij dat hij nu eindelijk op een paard begint te lijken :D Ed is ook niet zo heel groot zo'n 1.62 dus dan mag hij ook wel wat body krijgen.

Ja Ed heeft duidelijk buien.
Vaak zie ik het al aan zijn oogopslag! Ik moet wel zeggen dat hij nu wel minder last heeft van die buien als voorheen.Ed heeft wel twee soorten buien.
De eerst is dat hij iets ziet, vaak iets heel simpels, en raakt hij helemaal overstuur. Niet gemeen maar dan valt er helemaal niks meer mee te bereiken en zet ik hem weer lekker op stal ;)
Of de tweede bui, de ik kijk eng uit mijn ogen en doe helemaal niks meer bui :') die buien moet ik wel ff doorpakken en ze komen altijd ongelegen. Maar als hij er eenmaal doorheen is. Dan doet hij het ook allemaal wel weer braaf :j

Gelukkig heb ik een vriend die ed een paar keer per week door wou rijden! Hij had eerst 3 weken vrij gehad. En het heeft 3 maanden geduurd voordat je er weer normaal op on stappen! Hij had bedacht dat hij daaraan dood ging :P
Als je echt super consequent bent tijdens het rijden blijft hij daar wel braaf in. Maar hij heeft wel echt leiding nodig en vooral tempo controle. Ed wil altijd hard!

Toen ik er weer op zat had ik zelf het idee dat ik mijn eerste paardrijles had :') Maar dat ging al snel weer goed. En kan nu over het algemeen wel lekker rijden.

Ed heeft wel mijn geduld tot in de treure getest! En nog steeds. Maar hij is wel weer een heel lief paard op stal En in omgang :j

Hoelang ben jij nu met joun paard bezig? En reageert hij ook zo op hoe jij je voelt?

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 06:18

Hallo,

Ben dit topic eigenlijk gewoon kwijtgeraakt. :n

Ik herken wel veel van de karaktertrekjes die jullie noemen.

Daimler (Douglas x Guidam) is ook een erg gevoelig paard en hij moet je echt mogen hij is een beetje de mannelijke diva) Als Daimler je mag dan gaat hij voor je door het vuur in de ring. (in training heeft hij soms zijn eigen mening en als ik het toch echt anders wil als hij dan komt hij omhoog... :O .)

Daimler mag inmiddels Z springen starten en heeft deze zomer samen met mij ons eerste EK junioren (eventing) gelopen! *\o/* . (daarom is het er nog niet van gekomen om Z te gaan springen)

We gaan dit weekend in Breda voor de eerste keer CIC2* starten dus wie weet als er 1 van jullie daar is dat je ons voorbij ziet vliegen.

Deze foto's wil ik graag op van die ''kleine'' canvas hebben van Daimler
Dressuur
Afbeelding

Twijfel alleen nog tss deze 2 crossfoto's
Afbeelding
Afbeelding

en springen:
Afbeelding

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 08:29

Casessa welkom terug ;)

Ik zag Daim laatst al voorbij komen!
Wat super dat jullie al zo ver zijn gekomen!!!

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:29

Edje heeft afgelopen weekend eindelijk zijn eerste wp gereden :)
En hij begint nu hij 7 jaar is, eindelijk en beetje minder nerveus te worden!

Afbeelding

Hoe gaat het nu met jullie Douglassen??

valerieblok

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 18:28

Darco is de opa van mijn paard van me nieuwe topper alleen mijn heeft andere vader

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 19:35

Welke vader heeft jou paard dan?
En komt het karakter ook wat overeen?

valerieblok

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 20:46

kevinsky schreef:
Welke vader heeft jou paard dan?
En komt het karakter ook wat overeen?

Mijn is van non-stop ze is best koel in der hoofd en kan goed springen alleen word heel heet en springt altijd ze regeerd alleen wel op die weers verandering die nu constand is en ze is in het verkeerd niet bang voor grote trekers met grote aanhangers ze vind omgeving spanneder dan het vekeer alleen ze geeft zich gelukkig snel over als wat is tewel ze bij springen nergens naar kijkt ze spingt ook heel fijn en soepel en ze is super wend baar alleen heb in het parcour me handen vol aan der maar heb pas sins januari

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 21:52

Ik lees al even mee. Heb zelf ook een Nonstop. Heerlijk paard. Jullie verhalen over die oren zijn één herkenbaar! Benieuwd of dat toeval is, of echt een Darco dingetje

valerieblok

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 23:43

Noukie schreef:
Ik lees al even mee. Heb zelf ook een Nonstop. Heerlijk paard. Jullie verhalen over die oren zijn één herkenbaar! Benieuwd of dat toeval is, of echt een Darco dingetje

Wat leuk welke regio rij je?

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 07:38

Haha Valerie, Ed kan ook een grote trekker langs rijden en hij vind het prima, maar o wee als hij stil staat. Dan is die trekker eng :+

Wat leuk Noukie! Die oren had Edje ook heel erg. Maar nu is dat toch wel zo goed als over.

Onze grootste uitdaging is dat Edje echt super sensibel is en snel nerveus en dan niet meer na denkt voordat hij iets doet :')

Ik vond het al zo jammer dat er bijna geen andere douglassen hier op bokt te vinden zijn, ze zouden toch ergens moeten zitten :')

Hebben jullie de paarden puur voor de springsport? Of kunnen hun ook een leuk dressuurproefje lopen?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 07:49

Mijne loopt Z1, ik ben zelf meer van de dressuur :')
Ik spring m BB, Wat hij makkelijk kan, maar met een nekblessure van mijn kant is dat helaas de grens.

Mijne is een beetje neuroot op stal (poetsen is stom, stilstaan ook, etc) maar vreselijk lief verder. Enerzijds dominant in het werk en anderzijds klein hartje. Mega braaf, als hij iets eng vindt wordt hij introvert, maar zal echt niet gek doen. Kan er alles mee: bos, springen (waarbij hij nooit zal kijken of stoppen) en dressuur dus. Fijn veelzijdig dier!

Valerie, ik rijd regio Utrecht en soms Gelderland

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 08:11

Haha ik ben ook meer een dressuur muts :')
We hebben net onze eerste twee wedstrijden gehad en 1wp mee kunnen.
Springen doen we voor de lol 1 keer in de week tot 60/70/80cm.

Op na dat Edje het poetsen nu wel waardeert, lijkt het precies of je hem omschrijft!

Als je er eenmaal op zit is hij eigenlijk super braaf maar heeft wel duidelijk iemand nodig die hem leiding geeft. Anders gaat het hopeloos mis :o
Als hij het spannend vind kruipt hij tegenwoordig het liefst in mij en zet geen stap meer van mijn zij.
Wij zijn ook dol op het bos. Daar is hij ook super braaf mee en vind hij geweldig. Water heeft even geduurd, maar dat gaat nu ook goed.

Edje heeft een bijzonder karakter, maar als hij ie eenmaal vertrouwd. Dan gaat hij voor je door het vuur. Mag hij je niet dan negeert hij je gewoon compleet :+

Hij is geen 5 dagen in de week dressuur paard.. Elke week springen we en gaan we het bos in. En daarnaast trainen we nog voor de dressuur wedstrijden.

valerieblok

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:12

kevinsky schreef:
Haha Valerie, Ed kan ook een grote trekker langs rijden en hij vind het prima, maar o wee als hij stil staat. Dan is die trekker eng :+

Wat leuk Noukie! Die oren had Edje ook heel erg. Maar nu is dat toch wel zo goed als over.

Onze grootste uitdaging is dat Edje echt super sensibel is en snel nerveus en dan niet meer na denkt voordat hij iets doet :')

Ik vond het al zo jammer dat er bijna geen andere douglassen hier op bokt te vinden zijn, ze zouden toch ergens moeten zitten :')

Hebben jullie de paarden puur voor de springsport? Of kunnen hun ook een leuk dressuurproefje lopen?

Ik heb mijn paard voor de eventing sport. En mijn kan op zich leuk lopen alleen ze heeft hekel aan dressuur ik zelf ook maar vooral omdat ze het moeilijk vind maar mij voorkeur gaat uit naar cross en springen

valerieblok

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:13

Noukie schreef:
Mijne loopt Z1, ik ben zelf meer van de dressuur :')
Ik spring m BB, Wat hij makkelijk kan, maar met een nekblessure van mijn kant is dat helaas de grens.

Mijne is een beetje neuroot op stal (poetsen is stom, stilstaan ook, etc) maar vreselijk lief verder. Enerzijds dominant in het werk en anderzijds klein hartje. Mega braaf, als hij iets eng vindt wordt hij introvert, maar zal echt niet gek doen. Kan er alles mee: bos, springen (waarbij hij nooit zal kijken of stoppen) en dressuur dus. Fijn veelzijdig dier!

Valerie, ik rijd regio Utrecht en soms Gelderland

Ik rij ook in regio utrecht

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:01

Edje is een paard die veel van afwisseling houd, maar dressuurwerk vind hij wel leuk en doet altijd zijn best. Zolang je het maar niet 5 dagen in de week aan het pikken ben. Daarom werken we veel met balkjes, cavaletie en gaat we vaak naar buiten :)
Als ik wat stoerder was geweest, was ik ook eventing gaan doen :') Ik vind dat zo allemachtig gaaf er uit zien!!!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 08:24

kevinsky schreef:
Als hij het spannend vind kruipt hij tegenwoordig het liefst in mij en zet geen stap meer van mijn zij.
Wij zijn ook dol op het bos. Daar is hij ook super braaf mee en vind hij geweldig. Water heeft even geduurd, maar dat gaat nu ook goed.

Edje heeft een bijzonder karakter, maar als hij ie eenmaal vertrouwd. Dan gaat hij voor je door het vuur. Mag hij je niet dan negeert hij je gewoon compleet :+

Hij is geen 5 dagen in de week dressuur paard.. Elke week springen we en gaan we het bos in. En daarnaast trainen we nog voor de dressuur wedstrijden.

Zo herkenbaar. Als ik alleen ben dan laat ik m kijken en kan daarna verder. Maar we staan naast een park, soms loopt mn moeder een stukje mee en als hij dan wat ziet kruipt ie echt achter haar :')
Wel heel fijn dat ze je zo vertrouwen.

Ik doe inderdaad ook veel afwisseling. Extra makkelijk om te doen met een paard dat ook alles leuk vindt! Al wil hij wel werken, dagje molen en longe vindt ie eigenlijk niet genoeg.

Ben erg benieuwd naar het buitenseizoen weer, vinden we beide leuker dan binnen, dus kijk er naar uit!

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 08:37

Hoe gaat het hier met de Douglassen?
Jammer dat hier zo weinig mensen zijn!
Met een Douglas heb je wel altijd wat om over te praten :=

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:09

Inderdaad heel stil!
Nu heb ik wel geen Douglas, wel dus ook een Darco kleinzoon :)

En die gaat erg goed! Alleen af en toe zichzelf een beetje in de weg door spanning die hij amper zichtbaar maakt. Maar dat is het welbekende kleine hartje (ondanks dat ie voor de buitenwereld juist erg stoer en nuchter is). Maar ik ben erg blij met m, hij blijft elke dag vooruit gaan lijkt het :)

Maar jij hebt zo te lezen wel 'leuke' verhalen over de jouwe, of niet?

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 10:51

Fijn dat je nog zo blij bent mijn jou paard Noukie!

Het leven met Edje is nooit saai :+
Nu het met mijn gezondheid weer de goede kant op gaat. Kan ik ook weer meer energie in Edje stoppen. Wat hij wel erg fijn vind, hij is dol op aandacht ;)

We hebben ook een paar dressuurwedstrijden gereden. En we kwamen elke keer wel met winstpunten thuis. Als hij niet de baan uit sprong _O- Maar hij blijft ook 'last' hebben van die spanning, waardoor sommige simpele dingen echt belachelijk veel tijd kosten. Zo heeft hij nu na 2,5 jaar lang oefenen eindelijk het vertrouwen op de trailer. En het opzadelen op vreemd terrein blijft ook altijd een dingetje. Hierdoor heeft hij afgelopen woensdag zijn zadel gesloopt :=

Omdat ik het erg druk had, heeft hij daarna 3 dagen vrij gehad. En gisteren ben ik met hem, en leenzadel, naar het bos toe geweest. En daar zette hij echt geen stap verkeerd. En was hij de braafheid hem zelfe :)

Verder hebben we een aantal oefen parcoursen gereden en dat pakt hij ook super op. Alleen op de wedstrijd nemen mijn zenuwen de overhand waardoor dat nog niet helemaal zo goed gaat.

Nog een foto van gister <3
Afbeelding

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 17:51

Heerlijk die oortjes foto's!

Hahaha, ring uitspringen is stout :Y) Maar buiten dat wel fijn dus? Wat is je doel met m? Of is het doel gewoon lekker genieten en vanuit daar wel zien :)

Wedstrijd springen durf ik zelf sowieso niet. Alles hoger dan 90cm is in mijn wereld te hoog. Dus dan wordt B rijden best lastig :D Paard zou het makkelijk kunnen...

En watskeburt met je zadel?

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 18:22

Er komen wel prachtige foto's van :=
Edje die met een keurige techniek over de witte hekjes een gaat met een pret hoofd *D

Mijn doel is ooit zz-l dressuur.. Maar dan moeten we nog wel even oefenen. Verder vooral lol hebben wat springen, crossen en buitenritjes rijden :D

Ik ken die grens van 90cm! Die heb ik ook, BB lukt nog wel. Maar B is me net hoog zat.
Edje kan het zelf ook makker springen.

Edje maakte een gekke sprong op een gladde ondergrond en geleed op zijn billen en rolde zo achterover :+ Best knullig, maar een duur grapje :$

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 18:29

vooral die keurige techniek en pret hoofd :D :+

En das idd een dure grap! Kan me voorstellen dat je m heel even een momentje wat minder aardig vond :')
Mijne kan wel apart reageren soms op zadel (maar tegenwoordig nog hooguit 1x per jaar ofzo) maar hij weet altijd dondersgoed wat hij doet. Het levert alleen wel spektakel op :D maar singel los en hij is weer zijn eigen brave zelf :)