Succes dan. Je hebt er een mooi veulen van. Mijn merrie komt steeds terug. Reden onduidelijk...
UnlimitedS
Geplaatst: 23-08-13 15:32
Onze merrie hebben we op de veulenhengstigheid terug gedekt en het was gelijk weer raak, hopelijk krijgen we volgend jaar weer een hengstje, ze geeft tot nu toe steeds om en om twee merries en dan weer twee hengsten dus als we dat schema aanhouden zitten we goed
Gaat er ook nog iemand morgen naar de afstammelingenkeuring? Ice loopt ook mee en is er helemaal klaar voor, hier komt ze net onder de douche vandaan:
Ze blijft prachtig. Ik zie er ook wel flemmingh in terug. Ben benieuwd hoe het vandaag is in Ermelo. Ik zou gaan kijken maar er kwam helaas iets tussen.
Davino V.O.D. Davino V.O.D. toonde een uniforme collectie ruim voldoende langgelijnde veulens met een ruim voldoende tot goede ontwikkeling. De veulens zouden meer opwaarts gebouwd moeten zijn. De stap is zuiver en voldoende van ruimte maar zou krachtiger moeten zijn. De draf is lichtvoetig met ruim voldoende ruimte waarbij wat meer kracht en gedragenheid getoond mag worden. De galop heeft ruim voldoende ruimte en balans. Twee door de eigenaar geselecteerde veulens waren hierop een positieve uitzondering. Aantal geregistreerde nakomelingen 2013: 75 merrieveulens 91 hengstveulens Aantal aan huis gescoorde veulens 2013: 20 veulens Aantal aanwezige veulens: 6 veulensDekadvies Davino V.O.D. kan bijdragen aan de dressuurpaardenfokkerij wat betreft bloedspreiding. Daarnaast kan de hengst het formaat en de instelling verbeteren. Hij lijkt het beste te kunnen passen bij merries die opwaarts gebouwd zijn en een krachtig achterbeengebruik hebben
Ik denk het niet maar om eerlijk te zijn heb ik te weinig nafok gezien om daar een complete mening over te hebben. Dit is echt puur op het beperkte ik nu gezien heb
Mijn davino kan echt extra bewegen, als veulen miste hij nog wat kracht in het lopen, maar nu als 3 jarige is hij echt apart. Vond de collectie van davino op de hengstenkeuring alles meevalen, mooie royale knappe paarden. Echt mooie modellen
janna
Geplaatst: 14-02-16 13:23
.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Kriel
Geplaatst: 15-02-16 14:01
janna schreef:
Jammer alleen dat er meerdere rontgen echt slecht zijn. Snap dat ook niet zo, want de moederlijn van de hengst lijkt heel gezond..
In welke zin slecht? Als in: waar zitten de meeste bemerkingen?
Ik weet van eentje die niet goed op de foto was, wij zelf hebben er nu 2 op de foto gehad en die waren allebei perfect. Zelfs de ruin van 1.77 had alleen maar eentjes.
het aantal aangeleverde hengsten was ook niet gering. Neem aan dat die allemaal op de foto zijn geweest... iedere hengst geeft wel eens een slechte dus wil wil graag weten waarop zo'n uitspraak gebaseerd is.
janna
Geplaatst: 16-02-16 19:02
.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Je schrijft dat er meerdere rontgen echt slecht zijn. Een chipje zorgt voor een lage index maar koppel ik niet aan echt slecht.... dus was benieuwd wat je eigen ervaringen zijn.