Onze Coole Daddy Cool's!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:28

Wat een leuk topic dit!!! Ik heb geen afstamming van Daddy Cool, maar wel een volle broer! Hij heet Don Dalido en ik heb hem bij de fokker (schockemöhle) vandaan. Ik ben erg benieuwd of jullie paarden ook zo'n fijn karakter hebben en hoe groot ze zijn of worden, die van mij is zes jaar en 1.80!!!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:30

Irma77 schreef:
Wat een leuk topic dit!!! Ik heb geen afstamming van Daddy Cool, maar wel een volle broer! Hij heet Don Dalido en ik heb hem bij de fokker (schockemöhle) vandaan. Ik ben erg benieuwd of jullie paarden ook zo'n fijn karakter hebben en hoe groot ze zijn of worden, die van mij is zes jaar en 1.80!!!

Een volle broer van Daddy Cool? Wat leuk, heb je foto's?

Een paar van de onze zijn juist kleintjes, zoals je op de vorige bladzijde kan lezen.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Onze Coole Daddy Cool's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:31

die best cool die ik hebt geplaatst is ook wel tegen de 180

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:31

Ik heb geen nieuwe foto's zo gauw geupload, maar er staan er drie onder aan in mijn profiel.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:35

Ik had er a even in gespiekt, mooi paard en je ziet zijn broer er wel in terug. Volgens mij spreidt Daddy Cool erg in de hoogte van zijn nakomelingen, je komt hele kleintjes tegen en hele grote....

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 21:41

Oh hoe cool! Een volle broer!

ja de mijne is pas 1.61m misschien iets groter..

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 21:44

Twinklebel schreef:
Ik had er a even in gespiekt, mooi paard en je ziet zijn broer er wel in terug. Volgens mij spreidt Daddy Cool erg in de hoogte van zijn nakomelingen, je komt hele kleintjes tegen en hele grote....

Ik ook, wat een gaaf dier! Leuk joh een volle broer!
Ik zag ook dat je een Kigali had!

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:48

Dankjullie wel!!! Ben ook erg blij met hem, vind jullie paarden ook erg aansprekend!
Heb nog wat foto's geupload, ze komen er aan...

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 21:56

Die van mij moet nog heel erg aankomen alleen, en veel ontwikkelen ook kwa bespiering..

Ik maak me stiekem een beetje zorgen, zodra ik hem been geef, iets hardere hulpen geef bokt hij op mijn been,, ik weet het het kan jongigheid zijn, last van zijn lijf enz. maar vind het wel vervelend

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 21:57

Irma77 schreef:
Dankjullie wel!!! Ben ook erg blij met hem, vind jullie paarden ook erg aansprekend!
Heb nog wat foto's geupload, ze komen er aan...

Ik ben zeer nieuwsgierig, ik ben vast niet de enige haha

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:57

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn de meest recente, moet nodig eens nieuwe laten maken...

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:58

Qua bespiering kan er vooral aan de achterkant nog wel wat bij... Maar we doen het rusig aan, hij is nog jong en groot al.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:59

De jouwe mag wel wat spekkies van de mijne hebben hoor :D , die heeft er genoeg, maak ik me soms ook wel eens zorgen over......
Wat doet die als je wat gedoseerder been geeft? Mijn merrie, de moeder van Esmee was vreselijk voorwaarts als ik stil was met mijn been, ging ik er teveel aan douwen kwam ze daar op terug. Kon beter een kort "tikje" met mijn kuit geven dan aan blijven duwen.

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 21:59

<3 Wat rij je nu met hem?

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:00

Mooi dier Irma!

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:01

Tassie89 schreef:
<3 Wat rij je nu met hem?

Ik ben L1 gestart in januari en nu drie maal gestart...Eind juni pas weer de volgende ivm een kaakbreuk van Don... ;(

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:02

Een kaakbreuk? Hoe krijgt die dat voor elkaar?

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 22:05

Twinklebel schreef:
De jouwe mag wel wat spekkies van de mijne hebben hoor :D , die heeft er genoeg, maak ik me soms ook wel eens zorgen over......
Wat doet die als je wat gedoseerder been geeft? Mijn merrie, de moeder van Esmee was vreselijk voorwaarts als ik stil was met mijn been, ging ik er teveel aan douwen kwam ze daar op terug. Kon beter een kort "tikje" met mijn kuit geven dan aan blijven duwen.

Hij heeft naar mijn gevoel een te rustige draf en dat mag ook wel zolang hij nog niet helemaal topfit is, maar ik wil af een toe een lange zijde kunnen veruimen.. gewoon een tikkeltje voorwaarts, druk ik een beetje bij en dan geeft hij een lel.. een soort bokje met 1 been.. soms voordat ik de bak in wil rijden staakt hij gaat hij geen stap vooruit, druk ik m aan geeft ie een bok... :( tja.. is het een probleem medisch, psygisch of probeert hij me uit..

Het meest logisch klinkt, door het lange niet getraint zijn, ziek geweest zijn, schraal geweest zijn, nu ineens trainen, spierpijn en ineens een groeispurt, dat hij ergens wat last in zijn lichaam heeft.. daar komt groenigheid bij kijken en dat hij het misschien niet helemaal snapt.. maarja.. maak me er een klein beetje druk om

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 22:06

Twinklebel schreef:

Nou indd.. :?

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:10

Mijn merrie is gaan staken vlak voordat haar beenblessures zichtbaar werden, achteraf dus protest uit pijn. Maar het is wel iets wat ze tegen je gaan gebruiken als iets ze niet zint, als ze eenmaal door hebben dat ze je daarmee voor tuk kunnen zetten blijven ze het gebruiken als ze iets liever niet doen.....dus ik zou zeggen eerst medische problemen uitsluiten (denk daarbij ook aan tandarts, slecht passend zadel, keertje Ostheo/fysio erbij en als dat uitgesloten is flink doorpakken...

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:10

Tassie89 schreef:
Twinklebel schreef:

Nou indd.. :?

Tja dat weet ik dus ook niet, waarschijnlijk met zijn onderkaak achter de tralies in de stal gekomen en zich losgetrokken. We zijn nu vier weken verder en gaan volgende week naar de kliniek terug om te kijken hoe het er voor staat, hij heeft nu een soort beugeltje, de arme ziel.

Wat een superleuke foto in het profiel van Esmee op die bal!!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:13

Broertje van mijn merrie heeft dat inderdaad ook gehad, gebroken kaak, ook door een in de tralies bijtactie. Heeft er overigens helemaal geen last meer van, moet hooguit wat vaker naar de tandarts omdat zijn tanden niet meer 100% recht staan.

Ja, die hangt hier ook in het groot boven mijn hoofd, is ze Boktmerrieveulen 2009 mee geworden!

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:16

Twinklebel schreef:
Broertje van mijn merrie heeft dat inderdaad ook gehad, gebroken kaak, ook door een in de tralies bijtactie. Heeft er overigens helemaal geen last meer van, moet hooguit wat vaker naar de tandarts omdat zijn tanden niet meer 100% recht staan.

Ja, die hangt hier ook in het groot boven mijn hoofd, is ze Boktmerrieveulen 2009 mee geworden!

Geweldig!!!
Ze hebben het allemaal redelijk mooi recht weer gekregen en hij heeft er gelukkig ook geen last meer van nu, zal wel weer even zeer doen als het ding er uit moet...

Freechoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:17

Tassie89 schreef:
Twinklebel schreef:

Ik ook, wat een gaaf dier! Leuk joh een volle broer!
Ik zag ook dat je een Kigali had!

Ik heb een Kigali gehad, erg lastige merrie onder het zadel. Steigeren kon ze als de beste... :n

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 22:17

Twinklebel schreef:
Mijn merrie is gaan staken vlak voordat haar beenblessures zichtbaar werden, achteraf dus protest uit pijn. Maar het is wel iets wat ze tegen je gaan gebruiken als iets ze niet zint, als ze eenmaal door hebben dat ze je daarmee voor tuk kunnen zetten blijven ze het gebruiken als ze iets liever niet doen.....dus ik zou zeggen eerst medische problemen uitsluiten (denk daarbij ook aan tandarts, slecht passend zadel, keertje Ostheo/fysio erbij en als dat uitgesloten is flink doorpakken...

Het zadel en gebit is gelukkig in orde.. Wat ook naar mijn idee goed zou kunnen.. dat zijn rug nog niet sterk genog is.. ik heb hem laatste week aan de dubbele longe gelongeerd laag ingezet om zijn rug spier te trainen.. daar ga ik nog even een week rustig mee verder en dan kijk ik weer.. anders haal ik er indd een osteo bij