Wie heeft een nakomeling van de hengst Kimberley?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:58

Ik heb ook een Kimberley (x Jazz) gehad! :D Een erg leuk en lief paard, maar wel errug gevoelig en sensibel in het begin. Ben er dan ook vaak afgevlogen het eerste jaar en ik kon geen outdoor rijden, want dan raakte ze helemaal in de stress en indoor kon ik maar naar 3 locaties haha, want verder kreeg ik haar nergens de bak rond. Nadat ze een veulen heeft gehad ging het veel beter en ben ik nog M1 met 8 wp geworden. Toen is ze verkocht, omdat ik zelf in de lappenmand zat. Bokker Basinamie heeft haar sindsdien, ze heeft spat gehad en 1,5 jaar op rust gestaan, maar loopt nu weer redelijk succesvol M1. :)

Hier nog een Kimberley topic met op pagina 3 nog een link naar het HK topic. :)
[FB] hengst kimberley

idefix4

Re: Wie heeft een nakomeling van de hengst Kimberley?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:32

Herkenbaar en toch weer niet. Mijn paard is ook zo gevoelig, maar je kan geen beter koppaard hebben in de bossen dan hij. Er moeten alleen geen dingen gebeuren, die hij niet aan ziet komen. Vorig jaar is hij in zijn uiigheid in een ven gaan liggen en daar had ik niet op gerekend. Hij is 12 nu en hij had dat nog nooit gedaan in al die jaren! Daar schrok ie zelf ook dusdanig van, dat ie ervan op hol sloeg. Gelukkig waren er een stel belgen die hem hebben opgevangen. Dan blijft ie niet relaxed staan. :n Maar ja, zoals ik al schrijf, in een groep is hij het rustpunt voor jongere paarden!
Ik lees wel vaak beenproblemen bij deze paarden. Ik moet het afkloppen, maar Sam heeft ze nog nooit gehad en als ie ze had, dan was dat meestal stommigheid en veroorzaakt van buitenaf.