Nakomelingen Elcaro en/ of Emilion?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Empress

Re: Nakomelingen Elcaro en/ of Emilion?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:59

Ja precies, hier hetzelfde.
Zijn ze bij jullie nu ook heter met dit weer?
Ze is druk, heeft geen geduld etc. mijn andere paard begint ook al met snuiven en die had me vanmorgen en bok parade in de bak toen hij los ging haha.

wanted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 13:01

Die fijn mij is gelukkig (tot nu toe) niet veel drukker, zolang ik maar met iemand in de binnenbak rijd :D
Ik ben wel heel blij dat ik die van mij niet hoef te scheren!! Denk nl dat ik dan wel héél hard ga :P

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:12

Hahahaa. Mijne heb ik ook niet geschoren, zit gelukkig niet zo lang in de haren nog (al begint het nu wel te komen).. rij thuis nog in de buiten bak dus denk dat het dan ook wel een raketje wordt. Mijn Haarlem heb ik wel geschoren drie weken geleden! Maar die krijgt alweer aardig wat haar.. Maar gedraagt zich onder het zadel nog wel heel goed gelukkig. :D Hij is wel mooi geworden, t was zo'n dikke teddybeer al.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 22:43

Ik heb een Opium x Elcaro sinds september.

Ze is 10 jaar en had al ZZ-L gelopen. Ik heb nu 2 Z2 wedstrijden gereden en beide in de prijzen. Het is echt een super nuchter en lief paard. Ben heel blij met haar!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 15:24

Ik heb ook een Emilion :D

wanted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 15:25

:D _/-\o_

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 15:31

En ben er suppperrr blij mee :D

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 15:32

Ik heb een Freestyle x Elcaro
Het is echt een super lief paard. Foto's staan in mijn profiel volgens mij. Een erg lief en nuchter paard maar tijdens het rijden kan hij nog wel eens stressen.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 01:09

Ik heb een Redford x Elcaro, super paard :)

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 14:23

Dat vluchtgedrag en wegschieten is heel herkenbaar de mijne kan er ook wat van, hij ziet werkelijk alles.
Elke dag loopt hij hetzelfde stukje naar de wei maar dit gaat ook nog altijd gepaard met snuiven en knorren.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 15:03

Haha. Ik vraag me dan altijd af, stellen ze zich nou aan, of blijven ze het gewoon eng vinden..

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 15:08

dat schrikken is voor mij ook heel herkenbaar.
Ik heb een San remo X Ferro X Elcaro.
En merrie met supergangen waarmee je in de kijker rijd maar niet van de makkelijkste.

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 18:20

Ik weet het ook niet , ik denk wel dat hij toch wel snel iets spannend vind maar ik heb ook wel eens het idee dat hij er een spelletje van maakt.

Maar ik herken dat ook wel van als je niet lekker in je vel zit of moe bent of ook als ik haast heb dat ik hem dan liever niet rijd maar aan de longe zet of soms maak ik me het ook wel eens makkelijk door ook bij mooi weer in de binnenbak te rijden want daar is hij dan vaak toch weer makkelijker te rijden.

Wel grappig dat dit toch bij veel nakomelingen van Emilion voorkomt.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 18:58

Ja dat vind ik inderdaad ook wel een opvallend puntje van zijn nakomelingen! Want mijn Haarlem heeft dat totaal niet, die heeft af en toe echt een schop onder zn kont nodig. :P En als ik ga rijden doet hij alsof die gaat slapen haha.
Maar dat is inderdaad ook wel handig, lekker in de binnen bak rijden. T is voor mij alleen geen optie omdat we de paarden aan huis hebben staan en zelf een buiten bak hebben. Dus als die goed is moet ik ook thuis trainen. Straks met het slechte weer zullen we weer vaker met de paarden op pad moeten, maar ja dat kost ook weer zo veel tijd etc. Heb gister mijn BE rijbewijs gehaald, dus mag nu lekker zelf met de paarden op pad! Dat is wel weer een voordeel (alleen laat mijn moeder me met de Empress niet alleen op pad gaan omdat zij daarin nog niet vertrouwd is.. wil ik zelf liever ook niet!).

wanted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 10:24

Ik kan gelukkig (bijna) altijd wel lachen om dat 'muts'gedrag...
Schrikken om niks!! Als ik met die van mij naar buiten ga is ze af en toe zo druk met alle kanten opkijken *-:) , dat ze niet
oplet en ergens tegenaan loopt ( een boom ofzo :Y) ) of ineens voor zich kijkt en schrikt van de scheven grassprieten <<)

Wel lachen die is van mij = een Muts X Muts :D

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 10:38

Mijn Emilion is wel een aparte, een mooi paard maar niet een van de gemakkelijkste..

Het is echt een kijkerig paard en dat maakt hem af en toe ook moeilijk. Vooral in het parcour is hij niet altijd even gemakkelijk, vooral hindernis 1 moet je goed erbij blijven met je been. Als je eenmaal de eerste over bent, dan loopt hij opzich wel.
Maar een keer een hindernis in de les bijv van de andere kant springen, is wel heel erg eng hoor! Hij kan overigens wel goed springen.

AfbeeldingAfbeelding

Buiten rijden, toch wel enorm spannend! Langs sommige dingen wil die niet altijd even graag langs, en meneer heeft inmiddels wel al bewezen hoe goed hij op zijn achterbenen kan staan... :Y) Vooral als hij alleen is kan hij zich nog wel eens lastig gedragen, maar dit ligt maar net aan zijn bui want hij kan de ene dag NIETS eng vinden.. En de volgende dag is opeens ALLES eng.. :O

Moet wel zeggen, het is een héle harde werker. Hij wilt áltijd lopen, áltijd werken. Soms wilt hij gewoon iets té graag. Je kunt hem ook nooit moe krijgen, hij blijft altijd lopen. Hij is ook heel actief, het is geen paard wat lui aangelegd is. Absoluut niet. :n
En ik heb ook nog nooit een paard mee gemaakt wat bijna alle dagen fijn loopt. Nou, hij is er 1 van. Hij loopt bijna altijd lekker. :j

Afbeelding
(Oude foto, juni 2010, inmiddels is die bespierder en wat voller.)

Dressuur lopen kan die ook wel. Dit doen we sporadisch, en boven verwachting gaat dit heel goed, ondanks dat hij echt een 'springpaard-lichaam' heeft.

In augustus 2010 kreeg hij een blessure; botbreuk in zijn hoef. Het leek er even goed op dat hij als salami zou eindigen.. maar we gaven 't niet zomaar op! Hij heeft 6 maanden lang, 24/7 op stal gestaan.. (Echt zo sneu, en oooh wat lang!) Na 3 maanden, rond november 2010 eerste controle gehad. En toen leek het nog niet veel beter, gelukkig kregen we in maart 2011 groen licht en mochten we weer langzaam opbouwen. Eerst heeft hij alleen veel in de molen gelopen en eind april zat ik er weer op *\o/* Een vechtertje is het wel.

Ik heb hem nu 2,5 jaar en kan niet meer zonder hem.. Al zoveel mee gemaakt, tis echt mn maatje.. <3

wanted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 10:45

@ Melanie; Jullie hebben iig beiden bewezen dat jullie doorzetters zijn :(:)

Die van mij wil ook altijd lopen en is ook niet moe te krijgen.. Probleem is dat ze moeilijk ontspant.
Gaat gelukkig steeds beter. Ze gaat alleen over de zeik (hupsen enz) als ze een foutje maakt. Bijvoorbeeld aanspringen in
de verkeerde galop... Gelukkig gaat het steeds beter.
Ze is supersensibel, maar dit maakt haar ook juist weer fijn te rijden. Absoluut niet gemeen, zal niet zomaar bokken of steigeren.
En ja, springen kan ze super!! Gaat er alleen een halve meter hoog overheen (ongeacht hoe hoog het staat) en dat red haar ruiter
niet helemaal 8-)

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 10:47

Haha.. Ja die van mij heeft ook wel wat moeite met de ontspanning, vooral op vreemd terrein heeft hij sowieso de eerste 5 minuten veel spanning in zn lijf.. hij is ook veel te nieuwsgierig.. wilt alles zien :+

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:50

Over het algmeen kan ik er ook wel om lachen om zijn muts gedrag maar er zijn af en toe dagen bij dat ik hem achter het behang wil plakken haha. Buitenrijden is voor mij ook alles behalve ontspannen en dat vind ik af en toe wel jammer.

Gelukkig is je paard goed opgeknapt Melanie_b. Heb ook een merrie gehad met een breuk in haar hoef hier kwam ik pas achter toen ze 9 jaar oud was en ik had haar vanaf haar 2,5 nooit een pas kreupel gelopen maar als veulen had ze een ongeluk gehad in de wei waarschijnlijk toch daar aan over gehouden en ook goed hersteld.

wanted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 12:35

@ CleovG; Ik zie nu (pas :o ) dat jij een nuchter paard hebt, ondanks dat het een Elcaro is..
Dan heb jij mazzel gehad _/-\o_

wanted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 13:19

Ff een vraagje;

Hoe rijden jullie je paard los?
Ik probeer die van mij laag en rond te rijden, maar door het tuttertdetuut-gedrag is ze nogal eens gespannen. Hoe harder ik probeer hoe hoger ze gaat lopen en hoe korter mijn teugels worden.
Als ik probeer haar langer en lager te rijden, schrikt ze en lig ik er binnen de kortste keren naast :( of ze gaat verschrikkelijk sterren kijken en ik kan er niks meer mee...

Ik wil graag weten wat jullie ervaring is. Rijden jullie ze los met lange(re) of juist korte(re) teugels??

Edit: Is geen Penny-vraag maar ben benieuwd wat jullie ervaring is... :o?

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:54

Mijne is heel makkelijk in de mond en aanleuning. In het begin als ik er net op zit rijd ik 'gewoon'. En als die wat ontspant dan rij ik hem lang-laag.. Maar het ligt maar net aan hoe zn bui is. :+

lovesal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 00:19

Ik heb ook een Emilion :D

Ze is een merrie van Emilion x Koopman en 12 jaar. We rijden eigenlijk alleen maar dressuur en dat doen we in de Z1.
Voorheen heeft ze M gesprongen met mijn broer en met mij nog in de L.

Afbeelding

Met rijden is ze niet de makkelijkste.. Van zulke foto's heb ik er wel meer :+
Afbeelding

Maar ze is wel echt mijn maatje :+:

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:13

Leuk paardje lovesal en eeeuh ook al is dat steigeren niet de bedoeling. Het is wel een superleuke foto geworden.

@wanted. Ik probeer mijn paard eerst rustig te krijgen door energie te laten afvloeien met redelijke strakke teugel maar wel een ontspannen hand. Vaak ga ik dan ook al snel draven en een paar rondjes galopperen en als ze dan wat minder heet wordt ga ik haar proberen lager in te stellen. Het heeft geen zin om ontspanning te vragen in een lage houding als ze hittepetit zijn. Ik zorg dan wel dat ik er goed op tijd ben zodat ze rustig de tijd krijgt om te wennen. Meestal komt het dan weer wel goed.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 19:23

Lekker rustig hier, hoe gaat het met jullie paarden? Ik geniet op het moment weer van het lekkere weer en het eindelijk weer thuis kunnen trainen.

Lovesal: leuk paard heb je, stijgert ze vaak? Mijne heeft dit een periode heel veel gedaan.. Gelukkig doet ze het op het moment niet zoveel meer.

Mijn paard rijd ik altijd eerst ontspannen los, lekker rekken en strekken in een lagere halshouding met veel tempo wisselingen. Daarna vraag ik haar iets omhoog en ligt het aan haar bui in hoeverre ik haar doorvraag. Bij alles wat ik doe probeer ik de ontspanning erin te houden, op het moment dat ze zich opfokt (kan ze erg goed, en daarin kan ze dus ook doorslaan en flippen..) is het eerst wat ik doe weer de ontspanning erin rijden en daarna weer opbouwen.
Probeer zoveel mogelijk spanning af te wisselen met ontspanning, vaak geeft ze dit zelf aan wanneer t genoeg is en dan probeer ik hier snel op in te spelen. Wel lastig soms wat ze kan zich ineens zo explosief gedragen.