Gezocht DNA van overleden hengst.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

leoenpat

Re: Gezocht DNA van overleden hengst.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 18:35

Bedankt Peterina:))voor je tip. Ze zijn nu bij het lab bezig met een reconstructie van de ouders van de overleden hengst. Daarmee zou ook het vaderschap kunnen worden aangetoond. Dan heb ik DNA niet meer nodig naar alle waarschijnlijkheid. Anders zou dat idd het volgende worden op mijn lijstje. Maar volgens mij komt het goed dmv de reconstructie.Bedankt voor de tips hier !!

ben10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 17:14

indien niet te vinden moet je verder in Duitsland of dergelijk zoeken, heb zelf de ervaring gehad dat het bureau haringen het gezcohte dna niet te vinden was maar heb het toch gevonden in Duitsland, beste kans is bij het stamboek waar ie gekeurd was.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:38

De vader is ondertussen achterhaald en kareleen is de vader van bart.
Nu de moeder nog en dan is ales compleet.
(we zijn nu dus bezig met de moeder maar ik weet dus waar die staat omdat het ook de moeder is van ijn merrie)

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:59

Ken het verhaal van Patricia!

Dikke Proficiat!

Ben benieuwd of de Stamboek, nu dat er DNA bewijs is, alsnog de pedigrees van de ggk hengsten en merries gaat correct aanpassen?

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 20:37

Peterina denk niet dat ze daar wat aan gaan doen.
Het is al heel lang bekend dat ze erg sjoemelen met de gegevens en er is in de tijd nog niets veranderd.
Je moet eerst zelf bewijzen dat de gegevens op papier niet juist zijn en dan kunnen ze er niet meer omheen en moeten ze het wel veranderen.
Buiten patricia om ken ik nog een paar mensen die een afstammeling hebben van bart waarvan dus ook de gegevens niet kloppen zowel hier als in duitsland.
Het is te erg voor woorden en ik ben dan ok blij dat patricia door mij wel de juiste gegevens er bij heeft kunnen krijgen.(daar bedoel ik mee dat ze door mij er achter is gekomen dat de afstammingen van bart niet kloppen)
We zijn nog bezig met de moeder van bart (die is in het bezit van mijn nicht namelijk) maar ik weet uit ervaring dat dat nog wel even kan gaan duren want de eigenaresse van de moeder is niet zo snel.
Ben er in ieder geval mee bezig en misschien ka ik dat probleem voor patricia oplossen...