FERRO nakomelingen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:11

Tendance schreef:
renatevb schreef:
Mijn merrie is een Aga Khan uit een Akzent 2 merrie. Aga Khan is ook een Ferro :j
Hier staan enkele foto's en wat info over Aga Khan: http://www.berkenbroeck.com/_html/main. ... e=hengsten
Mijn merrie is dus echt absoluut niet rustig :n
Ze is een stuiterbal die er het liefst heel hard van door scheurt en angst heeft van echt zowat alles }:0
Verder staan der oortjes der zo wat altijd op en ze met momenten knetter gek _-:(

meet Friuli van 's Muldershof
http://oi56.tinypic.com/rqzsxx.jpg
http://oi52.tinypic.com/x5um8x.jpg

Ook weer echt van die sprekende ogen!!!

ja misschien wel, was me nog niet eerder opgevallen, aangezien ze gewoon helemaal sprekend is :D

Alice13

Re: FERRO nakomelingen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:31

Afbeelding

Afbeelding

Net even snel de afstammeling van mijn driejarige merrie opgezocht! En ik heb het goed. Vader is Oscar, VM is Paddox en dan is de vvm is dus Ferro!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:54

renatevb schreef:
ja misschien wel, was me nog niet eerder opgevallen, aangezien ze gewoon helemaal sprekend is :D

Ja mooi he!!!

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:03

Tendance schreef:
renatevb schreef:

Ja mooi he!!!

Dank je! Ze is een hele trotse merrie, maar dat maakt haar ook zo moeilijk soms..
Wat is eigenlijk het karakter van jullie Ferro nakomeling als ik vragen mag? Ik ken er enkele die echt half gek zijn.
Gelukkig is mijn merrie soms maar kwart-gek :Y)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:11

Ik heb de meest geweldige merrie, die je iemand kunt toewensen!
Ze is nooit lastig, bokt en steigert nooit. Je kunt er zonder problemen mee op buitenrit, met de teugels als een waslijntje.
Wil goed werken, maar is niet echt licht in de hand. Dit krijg je ook niet goed voor elkaar! Ze vindt het gewoon niet prettig zonder een dosis contact te lopen.
Op concours is ze nooit heet!!! Iedereen is altijd jaloers, omdat ze zo nuchter is!
In het weiland is ze de baas over haar zoon en de shet, maar over andere merries is ze nooit de baas geweest. Vroeger stond ze altijd achteraan in de kudde.
Kinderen van 6 kunnen er zo op rijden (Ook als ze niet ervaren zijn) en ook mijn vriend, die niet kan rijden, laat ze op haar rug toe, hobbeldebobbel.

Het land wil ze niet graag verlaten, dan gaat ze er vandoor. Als ik in mijn gewone kleren kom, dan komt ze zo naar me toe. Het zal mijn houding wel zijn.

Het water gaat ze zonder problemen in, waardoor de rest haar zo kan volgen.

Ik ben Z1 met haar, maar daar is ze eigenlijk wat nuchter voor. Geen heethoofd!!!

Verder vindt ze het niet fijn als ik aan haar neus kom, daaraan is ze heel gevoelig!

Eigenlijk is het dus een heerlijke goedzak! (Rij haar altijd zonder cap! Foei!)

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 21:34

chipieke schreef:
Vriendin van me heeft een gitzwarte Ferro x Donnerhall x Rubinstein :j

Prachtig beenwerk, zéér stoer paard!

Wat leuk, mij Ferro komt dus ook uit een Donnerhall moeder, heb je toevallig foto's van dit paard??? *D

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 21:35

Vandaag tijdens les! <3
Afbeelding

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:44

Mooooiii!!!!

Heb je alleen ook nog een voordeliger gezicht! Haha grapje!!! Tong buitenboord zeker?

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 22:57

Tendance schreef:
Mooooiii!!!!

Heb je alleen ook nog een voordeliger gezicht! Haha grapje!!! Tong buitenboord zeker?

Hahahaha, vreselijk! Het liefst haal ik m'n gezicht er af... maar dat staat ook weer zo stom! :Y)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 23:03

Ja, dat is helemaal geen gezicht! hahaha
Ik heb ook ALTIJD mijn tong buitenboord!! Dan ben je net iets te geconcentreerd bezig hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:11

Mijn merrie is ook een Osmium. Dus ik meld me ook half haha. Echt een heerlijk dier is ze, nergens bang voor en overal voor in. Met afentoe wat lastige trekjes.

Afbeelding

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 22:25

Wees welkom WiancaR!! Hoe meer Ferro bloed, hoe beter... :D
@ Tendance: Ach, het belangrijkste is dat het paard er maar mooi op staat, dan valt de rest minder op! 8-)

Morag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 09:25

Ik rijd een zwarte Ferro x Cantor x Volckmar merrie bij. Erg leuk paard, maar wel heuuul moeilijk :j :Y)

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 13:12

Leuk!! Foto's?? En wat versta je onder heuuul moeilijk?? :P

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:17

@RolandHitze: Hoe is die van jou in de ring?

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 13:31

Tendance schreef:
@RolandHitze: Hoe is die van jou in de ring?

Altijd alert, en krijgt alles mee! ;) Vaak met losrijden nog wel iets spanning als er van alles te zien is, maar in de proef heeft ze vaak d'r aandacht er goed bij en doet ze braaf d'r ding! :P

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:53

Oke, die van mij is altijd über mak!!!
Daarom komt ze eigenlijk wat te kort voor het Z2 straks. Ze mist net het allerlaatste kristallen draadje. Het gouden draadje heeft ze wel, maar net dat laatste beetje...

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 14:01

Ik heb een ferrolan :). Heel werkwillig en feanatiek onder het zadel, super fijn mondje, nuchter wat betreft de omgeving. Rillerig op geluiden, zal nooit bokken of steigeren. Ik vind het een fijn te rijden paard. Maar heb hiervoor dan ook wel een echte draak gehad.klein aan de maat 1.62 en apart van kleur : Bruin-roan. We starten op dit moment B, hebben al de punten om een overstap te maken maar ik wil nog even de puntjes op de i hebben. Buiten rijden van huis af is niet echt een probleem, terug naar huis is drama. Niet normaal willen stappen en stuiterend richting huis. Dit is alleen als we alleen op pad zijn.

Afbeelding

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 5944_n.jpg

Als ze wat feller wordt..
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7382_n.jpg

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:45

Mijne is op vreemd terrein één of andere gek, terwijl hij met buitenritten kuikenmak is (zodra ik erop zit dan). Heerlijk aan lange teugel stappen, nergens van schrikken... Okee, dat lieg ik, een stukje modder in de berm kan echt niet, terwijl die bus die met 80km/h langsrijd geen enkel probleem is. :+

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:10

Wat een leuk topic!!
Hier een trotse ex- eigenaar!
Heb een Ferro x Zeoliet x Variant x Gondelier (jaja! moederlijntje Negro!) gehad!
Heerlijke merrie, echt m'n droompaard! Helaas was ze maar 1.61m en liepen we vast in het Z2.
Maar heb vier topjaren met haar gehad, en nu dient ze als leermeester wat perfect kan met haar lieve maar hete karakter!

Hier een foto'tje van haar

Satura, Ferro x Zeoliet Sport PROK
Afbeelding

Heb nu een paard met een héle andere bloedvoering gekocht (maar zelfde type :P ), ik ben benieuwd of dit net zo gaat klikken als met haar! :D

Lietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:18

Ik heb ook twee ferro's gehad! Een ferro x dageraad waar ik Z2 mee ben geweest maar die thuis de oefeningen t/m lichte tour deed. Was een super fijn dier. Braaf maar niet traag en altijd willen werken. Hij was 1.72m, bruin en een rank hoogbenig type. En ik heb een zwarte ferro x jazz gehad. Met rijden was hij wel bij de les te houden maar zodra je er naast stond, was hij lastig. Deze heb ik Z1 gestart en thuis was hij ZZL klaar. Was 168m, rond met korte benen. Dit waren allebei hele verschillende paarden.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:34

Kaitlin schreef:
Wat een leuk topic!!
Hier een trotse ex- eigenaar!
Heb een Ferro x Zeoliet x Variant x Gondelier (jaja! moederlijntje Negro!) gehad!
Heerlijke merrie, echt m'n droompaard! Helaas was ze maar 1.61m en liepen we vast in het Z2.
Maar heb vier topjaren met haar gehad, en nu dient ze als leermeester wat perfect kan met haar lieve maar hete karakter!

Hier een foto'tje van haar

Satura, Ferro x Zeoliet Sport PROK
Afbeelding

Heb nu een paard met een héle andere bloedvoering gekocht (maar zelfde type :P ), ik ben benieuwd of dit net zo gaat klikken als met haar! :D

Mooi beest!! Maar oogt geen 1.61! Of ben jij niet zo groot???

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 21:56

Prachtig paard Kaitlin!! :D Oogt inderdaad niet zo klein, mooie combinatie om te zien zo!! 8-)

Morag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:55

RolandHitze schreef:
Leuk!! Foto's?? En wat versta je onder heuuul moeilijk?? :P

Foto's zet ik er binnenkort op :)
Moeilijk karakter bedoel ik, dus het is daarom moeilijk om eruit te rijden wat erin zit. Je moet dr echt pissig maken wil ze gaan lopen, en dan moet je dr eerst pissig krijgen... haha. :P

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 23:15

Dankje Tendance en Roland Hitze (ook gaaf paard)!
Ik ben zelf ook maar 1.64 groot, dus ging prima! Maar de serie wissels en het sluiten in galop was voor haar te moeilijk met haar korte lichaam, ondanks dat ze heel appart kon bewegen! Dus zijn we gestrand in het Z2, maar ze stond echt haar 'mannetje' tussen de grote binken! :P

Heb nu een Dreamcatcher, een puppy maar echt bloedmooi! (mooier als de merrie qua rijpaard..) maar zoek nog een leuke naam met de C, dus als iemand nog iets weet haha!!

Ben trouwens benieuwd of er meer ferro eigenaren zijn op bokt.. Zal toch wel?