Paarden van Ponyland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TGS

Re: Paarden van Ponyland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 08:21

Ik heb geen hoge dierenarts rekeningen gehad gelukkig en het is ook geen zorgenkindje, we waren in het begin bang dat hij veel te klein zou blijven maar dat is heel mooi bij getrokken. Wel moest er heel veel energie insteken (wat normaal is) maar hij was heel erg schuw tegen mensen die had ie alleen meegemaakt als ze opgejaagd werden om aan de kijkers te laten zien hoe ze liepen. Maar dus naar enkele weken kwam hij naar mij toe en voelde hij zich eindelijk vertrouwd. En nu loopt hij in de opfok en als ik langskom loopt als een blijde hond achter me aan zonder halster of touw. :D
Ik heb dan ook geen seconde spijt gehad van me aankoop maar wel moet ik zeggen dat het in eeste instantie meer uit medelij was dat ik er dan toch 1 kon helpen.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 17:34

Ze hebben inderdaad niet een heel goede naam in friesland. Ik heb een aantal jaar geleden wat pony's voor ze beleerd. Erg leuke beestjes maar merendeel heeft weinig vertrouwen in de mens wanneer ze komen voor het beleren. Wat me wel is opgevallen is dat de pony's die ze aankopen moeilijker zijn dan de pony's die ze zelf gefokt hebben, ik heb er ook 1 beleerd die bij zijn vorige eigenaar zwaar mishandeld is, het beestje had totaal geen vertrouwen in de mens en trapte van zich af zodra je er in de buurt kwam, toen ik er nog maar net mee bezig was probeerden ze de pony te slijten aan een manege als zijnde "beleerd", ik had er echter misschien nog maar 1 keer opgezeten. De manege heeft de pony toen gelukkig niet gekocht. Toen de pony eenmaal beleerd was, was het een schat van een pony en ze was nog mooi ook (valk kleurige c welshpony)!
Voor de wat gevorderde ruiter met verstand van paarden kunnen het super leuke pony's zijn. Ik vrees alleen dat de meeste belanden bij onervaren mensen die voor weinig geld een pony zoeken voor hun dochtertje..

TGS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 11:43

ja maar die ouders/mensen zul je altijd houden. Totdat ze er achter komen dat het iedere maand een terug kerende kostenpost is en/of een DA moet komen.

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:14

Ik heb verschillende volwassen exemplaren gezien van Ponyland fokproducten, ik kan nu ook nog steeds zien welke zelfgefokt zijn en welke niet. Ze zijn heel typisch, sommige hier herken ik ook nog wel van toen ze klein waren!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 10:39

Zijn het allemaal paarden zonder papier? Dus gewoon maar lukraak gefokt? :)
Wel correcte en gezonde dieren? Goede beenstanden?

TGS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 11:19

Die van mij is helemaal gezond en alles correct ik geloof dat ze ook een paar friezen te koop hebben met papieren maar de ponys zijn volgens mij allemaal lukraak gefokt zonder papier.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:21

Dat is wel jammer dat ze niet bijhouden wie de vader (en moeder zal waarschijnlijk wel) is, de pony's zien er wel erg leuk uit met leuke kleuren.

TGS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 16:44

nou bij die van mij wisten ze ook de moeder niet :S

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 16:52

Ow, das helemaal schandalig eigenlijk. Hebben ze zo ontzettend veel veulens elk jaar dan?

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:12

Nee dat is moeilijk om tussen al die pony's de moeder de vinden.. Het is wel mogelijk maar dan moettie heel aparte kleur hebben of bepaalde kenmerken hebben voordat ze het met zekerheid kunnen zeggen.
Vader is wel te bepalen!

Jah ze hebben veel veulens ;)

malissapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:20

nu snap ik waarom alle merries drachtig zijn ! alleen als ze drachtig zijn kunnen ze het bloed gebruiken. de meesten zijn waarscheinlijk ook kopschuw door elke x een praam op te moeten met spruiten... zo hebben wij der ooit ook 1 gekocht.
ik zat net te kijken ze hebben wel 2 leuke veulens staan. maar nu ik dit lees koop ik hier echt geen vulen meer hoor! schandalig dat je niet eens de moeder weet!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:23

Mijn viel dat hengstveulen met 2 blauwe ogen ook op maar, ik vind hem in de rug te diep. Het is haast absurd, die prijzen....

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:27

FunkyMistiC schreef:
Nee dat is moeilijk om tussen al die pony's de moeder de vinden.. Het is wel mogelijk maar dan moettie heel aparte kleur hebben of bepaalde kenmerken hebben voordat ze het met zekerheid kunnen zeggen.
Vader is wel te bepalen!

Jah ze hebben veel veulens ;)

Wat mag ik aannemen met veel veulens?

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:32

Ehm.. noem eens een cijfer? :+
Laat ik zo zeggen, het zijn er meer dan 100 ;)

Wil wel melden dat dat bloed dat getapt wordt voor jullie is ;) Zonder deze pony's konden jullie DE pil niet slikken.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:35

FunkyMistiC schreef:
Ehm.. noem eens een cijfer? :+
Laat ik zo zeggen, het zijn er meer dan 100 ;)

Wil wel melden dat dat bloed dat getapt wordt voor jullie is ;) Zonder deze pony's konden jullie DE pil niet slikken.

Oke, dat zijn er aardig wat!
Het is in principe wel met een goed doel (voor het bloed), daarvoor heb je ook geen "ras" en "papier" dieren voor nodig. Alleen denk ik dat het voor de nieuwe eigenaren het leuk zou zijn als ze wel weten wie vaders is en wie moeders. Vaders zijn geloof ik degelijk verschillend, dus wel te achterhalen?

Heb je (persoonlijke) ervaringen met deze stal FunkyMistic?

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:37

Ehm ja, zo kun je het wel noemen :)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:39

Vertel ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:40

Wildgirl schreef:
Mijn viel dat hengstveulen met 2 blauwe ogen ook op maar, ik vind hem in de rug te diep. Het is haast absurd, die prijzen....

Niet alleen zijn rug. De kogel rechtsachter ziet ook allesbehalve gezond uit.
Maar ik geloof best dat ze leuke veulens verkopen, ook leuk voor mensen die niet per se een raspony willen hebben ;) (ja! Die zijn er!!)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:45

@bizzibijtje, hij is wat grof in de benen maar het ziet er imo niet erg verontrustend uit, ligt ook aan zijn manier van staan op die 2e foto, maargoed; ik heb een paardenstop dus helaas haha :D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:17

Hoeveel betaal je daar ongeveer voor de veulens als ik zo nieuwsgierig mag zijn?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:27

shilady schreef:
Hoeveel betaal je daar ongeveer voor de veulens als ik zo nieuwsgierig mag zijn?

Kijk maar op de site, tussen de 150 en 250 euro

frgheaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:46

Wij hebben 2 veulens gekocht. Echt prachtbeestjes. Ook heb ik het hengstje met de blauwe ogen gezien. Erg leuk diertje. Mankeerde niets aan de benen. Zag er goed uit. Heb hem alleen laten staan om de stokmaat die hij zou krijgen. (te klein).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:01

Dan vertekenen de foto's....
Heb alleen al genoeg pony's staan :))

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 17:21

Je kunt ook een bloedtapperij hebben terwijl je gewoon met papier goeie pony's fokt (vd R.akt heeft erg goede NF pony's en NRPS sportpony's bijvoorbeeld).

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 17:30

Dit is in mijn ogen net zo erg als hondenhandel in schuurtjes. Fokken voor de salami. Zoals hier boven staat kan je net zo makkelijk een pony met papieren fokken. En de prijzen van veulens met papier zijn op dit moment ook niet echt hoog.