Nakomelingen Haarlem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bastiaan02

Re: Nakomelingen Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:45

Die van ons is ook wel een beetje drammerig. Maar inderdaad, je moet er mee om kunnen gaan. Nu zet ik hem op de rem en het is goed. Probeert ie het nog wel eens, maar ik sluit door en het is klaar. Hoef ik weinig anders te doen dan te genieten. Ha,Ha, ik als held. Heb gisteren nl. heerlijk gereden. Maar echt heet was ie alleen met springen. Martingaal erbij en ook dat ging beter. Gewoon een wereldbeest.

R_S_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 10:26

Dat van mij kan soms ook lekker doordrammen.. :P En als ik m dan op de rem wilde zetten, gooide hij zijn hoofd in de lucht, en kon ik eigenlijk niks meer.. Heel lastig soms. Maar nu doet ie dat niet meer zoveel gelukkig :) En als ie het nu doet, moet ik gewoon been geven en voor helemaal los laten, en dan loopt ie na een paar meter wel weer normaal.
Zal m zo uit de wei halen, heb straks wedstrijd :D

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 11:46

Succes +:)+

Wel even laten weten hoe het gegaan is. :D

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 12:44

Veel succes.

R_S_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 19:10

Wij zijn al weer een poosje terug.
Had hem eerst heel even gelongeerd, op wedstrijd ging ie de laatste paar keer steeds omhoog zodra ik erop zat. Toen had mijn instructrice gezegd dat het misschien wel hielp om hem eerst even te longeren zodat ie dan z'n spanning wat kwijt was. Hij was deed t zo braaf aan de longe, dat ik maar snel ben opgestapt :)
Het inrijden ging best wel fijn. Alleen het duurde allemaal wat lang voordat ik de baan in kon. Had er dus wat te lang opgezeten.. Hij liep in de proeven opzich niet verkeerd, maar hij kwam een paar keer in protest.. Beetje jammer. Achteraf denk ik dat dat kwam doordat ie een volle blaas had, gelijk nadat ik was afgestapt stond ie te pissen :P
Maar had toch nog 192 en 200 en 2x 1e :D

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 18:11

Mooie punten hoor! Daar teken ik voor. Goed gedaan.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 18:14

Zoo super netjes :j. Ik zou ook zulke punten willen rijden in het L1 :)

Ging vandaag trainen, maar had een beetje ruzie. Tja komt me driftkikker bloed naar boven. Maar toch nog een filmpje uitgekomen ben hem nu even aan het uploaden. Zet m straks op bokt :j

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 18:39

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 11:40

Gefeliciteerd met je mooie punten! Wanneer ga je de overstap maken naar de L2?! De L1 gaat je heel goed af zo te zien! :D

@ Elise, ik vind die van jou ook echt heel leuk! :D Zal zo je filmpje eens goed gaan bekijken..

Hier zijn wat foto's van mijn bink :D ;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

R_S_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 13:21

Ik vind het allemaal wel hele leuke paarden! :)

12 juni. Ik zou nu ook wel over kunnen opzich, maar op wedstrijden is er toch nog wel wat spanning, en ik hoef ook niet persé zo snel mogelijk zo hoog mogelijk, dus ik blijf nog even in de L1 :)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:02

sashafierce schreef:
Gefeliciteerd met je mooie punten! Wanneer ga je de overstap maken naar de L2?! De L1 gaat je heel goed af zo te zien! :D

@ Elise, ik vind die van jou ook echt heel leuk! :D Zal zo je filmpje eens goed gaan bekijken..

Hier zijn wat foto's van mijn bink :D ;

Wat een knapperd <3

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:46

Ik vind de meeste Haarlemmen mooie paarden. Snap nog steeds niet waarom ie het KWPN is uitgegooid als dekhengst. Weet niet of ern zoveel andere hengsten zijn die zulke fijne spring en dressuur paarden geeft. Zijn super fijne paarden waar iedereen mee overweg kan. Zal binnenkort eens een paar foto's van Bas maken en die er proberen op te zetten.

R_S_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 16:17

Ik had vandaag wedstrijd in Oosterwolde in de L1. Hij liep veel fijner dan vorige week. :D Vorige week had ik 203 en 204 maar deze week 199 en 198 met 2x een 2e prijs.. Het is en blijft een jurysport.
Hebben nu 21 winstpunten, nog 1x L1 en dan gaan we naar de L2. M'n zus gaat namelijk ook L1 starten, en ik vind dat nogal een gevaarlijke concurrent! :Y)

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:48

Ik vind dit toch echt wel super punten hoor! Ik doe je dit echt niet na. Dan kun je met een gerust hart naar de L2.
Vind wel dat er maar weinig Haarlemmers op Bokt zijn.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:54

Zeer goede punten :j

Zijn inderdaad niet zo veel haarlemmers, terwijl het echt super paarden zijn.

Ik had gister wedstrijd voor het eerst L1. Hij was zoo lief. Met losrijden liep hij echt geweldig, maar buiten waaide het natuurlijk erg hard (kon mijn moeder nauwelijks horen), dus dat was allemaal spannend. We mochten ook geen rondje om de baan te verkennen moesten meteen beginnen. :? Vooral de auto waar de jury in zat. Maar hij deed al ze oefeningen, met wat storinkjes bij de auto, dus aan het eind van het wijken etc. Tweede proef ging al beter, hij vond het al veel minder spannend. Alleen vielen bij mijn proef de hekjes om (ze waren nog verzwaard), dus hij schrok zich te pletter.
Uiteindelijk 181 en 184 punten en twee keer eerste :D. En jury was erg streng (okej zo mag je niet ordelen over jury's :P) waren maar 3 mensen met wp van de 14 ofzo iets. En ook gewoon 159 voor een niet eens zo verkeerde B-proef. Dus was echt super blij :D

R_S_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 19:29

Nee, inderdaad. Opzich wel jammer, want zo te horen zijn het toch wel leuke beesten! :j

Nette punten dan toch, Elise? De wind is inderdaad super vervelend.. Maar gelukkig dat het droog is want anders is het nog rotter! :+

M'n instructrice denkt ook wel dat het goed gaat komen in de L2. :) * Die vindt het eigenlijk ook maar niks dat ik in de L1 ben begonnen :P Ik had namelijk ook zo L2 mogen starten.*
Wiseman is best wel constant in z'n lopen. Hij loopt de ene keer wel fijner dan de andere keer, maar het is niet dat ie opeens in de staak gaat ofzo.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:40

Ja was er ook super blij mee :D. Had het echt niet verwacht, was voor het eerst L1.

Maar L2 gaat makkelijk lukken!

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:42

Tuurlijk gaat het goed koemn. Als je zulke punten rijdt dan heb je echt wel een goede basis. En je hebt ook de ervaring uit het Z.

Elise95 jij ook gefeliciteerd hoor. Knap gedaan. Toch maar weer twee winstpunten.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 15:17

Dankje :)

R_S_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 15:36

Ik heb inderdaad van mijn pony ook heel veel geleerd! :j
Halverwege mei zou ik hem 3 jaar hebben gehad. Hij is begin maart verkocht..
Mijn pony kon echt helemaal niks toen ik hem kreeg, zadel lag erop maar daar was het ook mee gezegd.Dat was ook echt zo'n super lief dier. Een hele simpele pony, maar hij deed altijd zo z'n best en was ook best wel fijn te rijden :) En alle oefeningen kon ie zo super goed uitvoeren, dus als ik dat gewoon deed wat ik moest doen, deed hij ook gewoon wat ie moest doen. :)
De dag dat ie is weg gegaan, zou ik m'n Z2 debuut maken. Baalde ook best wel dat ie toen net weg ging maarja.. Nu kon ik mooi met Wiseman beginnen! :D

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 15:50

En dat gaat dus hartstikke goed.
Bas loopt nu even geen wedstrijden. Eind volgende week gaan we twee weken naar Wateren en dan mag ie lekker leuke dingen doen. Zijn vriendin gaat ook mee. Dat is een Friese merrie. Gaan we lekker samen het bos in en dan gaan ze samen een maandje de wei op. Daarna zien we wel verder. Doen het lekker rustig aan. Kan Bas lekker uitgroeien en vooral lol in het werk houden.

R_S_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 15:57

En lol in het werk is ook het belangrijkst! :) T is voor geen enkel paard verkeerd om even een poosje rustig aan te doen, en die van jou is ook nog jong.

R_S_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 11:01

Ik had gister echt het toppunt. Of dieptepunt :P
Hij liep gister wel fijn. Hij ging alleen in de 1e proef 1x in de staak, maar had daar nog een 6 op met als commentaar 'onrustig in aanleuning.' Onrustig? :+
Z'n middendraf is ook altijd wel netjes. Heb er meestal wel een 7 op, soms een 8. Nu een 4 en 5, stond erbij dat ie moest verruimen ipv versnellen..
Maar had daar 177. Heb nog nooit zo laag gereden met dit paard..
De 2e proef was ie wat moe, werd wat hangerig. Maar daar was ik 1e met 200.
Nouja, maar snel vergeten en volgende week L2! :)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 11:42

Haha. Komt wel goed die L2!

Ik had gister 176 en 192. Bij dezelfde jury :?. Had er tussen in verwacht. 185 ofzo. Hij deed alles heel braaf, maar het was erg warm en had niks extra's.
Maar goed toch weer een puntje er bij :D. En in de tweede proef was ik eerste.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:35

Nou allebei toch weer lekker winst. Gefeliciteerd. Was inderdaad erg warm. Is ook niet zo bevorderlijk om lekker te kunnen rijden. Kan het maar beter een beetje frissig zijn.