Gister vh stamboek de prok uitslag gekregen van Helena. Prok predikaat is binnen!!! Blij!!! Stap 1 is gezet. Ze is trouwens behoorlijk aan de maat. Ruim 1.7
Bij mij op stal zijn er in totaal 4 nakomenlingen van Zirocco Blue. 2 vierjarige merries, één driejarige ruin en de andere staat nog op de opfok. Met de twee vierjarige merries wordt al druk gesprongen en wat doen ze dat fijn!
A.s zaterdag start haar volle broer Guus in de VSN
_cheyenne_
Geplaatst: 07-12-14 18:07
Hier op stal zijn 2 nakomelingen van Zirocco gefokt. Allebei Zirocco Blue x Lester en dus volle broers. Het zijn 2 joekels en zijn 2.5 en 3.5 jaar. Hoewel ze ook gelijkenis hebben zijn ze toch kwa bouw en karakter totaal verschillen. Wel grappig om te ervaren.
carika
Geplaatst: 08-12-14 13:00
eilander schreef:
Gefeliciteerd ik zie dat Guus zich gekwalificeerd heeft voor het finale en in de lijst zie ik nog twee nakomelingen van zirocco blue
eilander
Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-14 14:21
carika schreef:
eilander schreef:
Gefeliciteerd ik zie dat Guus zich gekwalificeerd heeft voor het finale en in de lijst zie ik nog twee nakomelingen van zirocco blue
Ja Guus sprong goed! 10 Januari mag ie naar Lunteren.
Bij ons op stal staat een 1,5 jarige merrie van zirocco blue, uit een cardento merrie. Zit inderdaad een behoorlijk pittig karakter in Alleen ze zakt als sinds ze een veulen is heel erg ver door de koten van haar achterbenen heen. Is dit iets wat vaker voorkomt bij nakomelingen van zirocco blue?
eilander
Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-14 13:41
carika schreef:
Geslaagde dag zirocco blue, 6 van de 11 hengsten zijn doorverwezen. Heeft Iemand gekeken?
Er staat er bij de stal waar mijn club bij ligt ook een, die is enorm groot uit gevallen volgensmij nu al 1,65/1.70 ofz en is nog geen 3 ( weet niet precies he) maar moet wel zeggn dat deze echt een enorm k*t karakter heeft.
Zijn er meer die zo'n achterlijk karakter hebben of hebben jullie wel schatjes?
Mijn merrie is van een prachtig hengstveulentje bevallen. De kleine man is nu een dag oud heet Zimba en wordt een schimmel. We zijn er heel tevreden mee!
carika
Geplaatst: 12-09-15 23:28
inmiddels alweer vier maanden oud.
lindamusters
Geplaatst: 09-11-15 20:20
Ik hoop dat dit topic nog in gebruik is, wat leuk om te zien zeg!!!! Bij ons is op 08/06/2013 een superknap hengstveulentje geboren, Irocco Bleu. (helaas door een typefout want eigenlijk moest het Blue zijn, oops ) toen hij oud genoeg was om zijn mama te verlaten is hij naar een kudde vol andere hengstjes van zijn leeftijd gegaan, en hij lijkt wel echt een beetje het watje van het stel.. Ook vinden de meeste mensen hem toch wel een beetje een lelijk eendje.. Maar ik ben ervan overtuigd dat hij er gewoon uit zal groeien!
'S nachts geboren en overdag met mama voor het eerst naar buiten!
Bijna een week oud!
Twee maanden oud
Vijf maanden oud
Ongeveer een jaar oud en al een tijdje in de kudde
Bijna twee jaar oud en hier nog steeds in de kudde
Binnenkort komt onze knappe vent naar huis toe en wordt dan waarschijnlijk gecastereerd, een hengstenkeuring is een droom, maar we hebben ook nog vier ernstig hengstige merries staan...