Hier dan eindelijk foto's van de merrie waar dit topic over gaat: Electric Heaven (Spielberg x Olivi x Bismarck) Hoop dat de links werken! Ik ben erg trots op dit mooie meisje, dat haar moeilijke start en groeiachterstand al aardig aan het inhalen is!
@Jus, ja he, allemaal een lief koppie! Hoe doet die van jou het! Is dat nu een 2 of 3-jarige?Zoals hierboven te zien is is die van mij tot 10 maanden niet in de hand geweest, mensen konden haar niet benaderen vanwege haar zeer heftige moeder, en daarna naar de opfok, waar ze enorm verwaarloosd is geweest :'( Ik ben nu bijna 4 maanden met haar in de weer en ze is super lief, heel slim/intelligent, enorm goed van vertrouwen, nergens bang voor en gewoon een heel lief jong meisje 9dinsdag a.s. 17 mei viert ze haar 2e verjaardag, hiephoi! Heaven is mijn popje en mijn schatje en ik hoop echt dat we samen een heel gelukkige tijd gaan beleven! Ik hou in ieder geval zielsveel van haar en heb het volste vertrouwen in haar!
@Jus, mag ik vragen wat de volledige stamboom van jouw Spielberg is? Niet dat het mij heel veel doet, maar ben toch benieuwd, om het karakter van Heaven een beetje te onderzoeken (wat heeft ze van vaders zijde en wat van moeders, in haar geval heel belangrijk!) Heb je toevallig ook een foto van jouw Spielberg? Groetjes, Floor.
@Jus Wat een leukerd! De vorm van zijn hoofd lijkt ook wel erg op die van mij! Echt een lief koppie en een mooie chique verschijning! Hij zag er braaf uit op de foto's met beleren! Is dat allemaal naar wens verlopen?
jus
Geplaatst: 13-05-11 21:17
Ja , hoor heel braaf , hij groeit nog steeds , denk dat hij ook aan het inhalen is , ik hou zelf niet van supergrote paarden , maat die hij nu heeft is groot zat. Is het makkelijkste paard wat we ooit beleerd hebben
Lotje93
Geplaatst: 14-05-11 00:36
Ik heb zelf een 3 jarige ruin Spielberg x Pion x Notaris. De merrie (moeder) is eerlijk, maar heet en complex. De Spielberg is nu 3 en wordt zadelmak gemaakt. Heerlijk cool paard en fantastisch karakter, mensgericht en werkwillig. De africhtingsstal vindt dat hij supermakkelijk en gewillig is. Wel slim. Wij hebben indertijd voor Spielberg gekozen vanwege zijn karakter en hij heeft waargemaakt waar we op hoopten. Deze ruin is het eerste jaar uit de opfok mager teruggekomen, bleek een heftige wormbesmetting te hebben waarschijnlijk door resistentie tegen het gebruikte ontwormmiddel . Hij is erg ziek geworden, heftig koliek, en darmontsteking. Het voorjaar erna braken ingekapselde bloedwormen nogmaals door. Hij is helemaal hersteld, maar zou waarschijnlijk iets kleiner blijven door de opgelopen schade. Hij is nu als 3-jarige ca. 1.67 dus het valt mee. Uiterlijk lijkt hij sprekend op zijn vader in kleur en aftekening, hij is iets kleiner, hij heeft een mooi sprekend koppie. Het is een makkelijk paard, komt als je hem roept, is heel ongecompliceerd bij het leren van nieuwe dingen; één keer kijken en het is okay. Hij is lief en aanhankelijk. Zijn moeder is nu 18 en ontploft nog steeds door een scheve grasspriet. Met onze Spielberg ben ik qua karakter superblij (en ook door zijn beweging en bouw wordt ik erg vrolijk). Ik hoop dat je aan de info iets hebt.
@Lotje93 Wat jammer om te horen dat jouw Spielbergje ook zo'n slechte start heeft gehad en wat fijn dat hij het nu zo goed maakt! Klinkt wel een beetje als het verhaal van die van mij. Ben je al bezig met zadelmak maken of laat je hem nog een jaartje staan? Die van mij is nu 2, haar moeder was echt een verschrikkelijk moeilijk paard (Olivi x Bismarck) deze merrie is helaas ingeslapen vanwege haar levensgevaarlijke en agressieve karakter.Bij mijn merrie (Electric Heaven) is daar niets van terug te vinden, ze is koel in haar koppie en gek op aandacht. Gisteren voor het eerst een hoofdstelletje omgedaan, zonder dwang binnen 2 minuten voor elkaar. Vandaag voor het eerst een heel licht zadeltje erop en wederom het hoofdstel. alles prima, ze deed zelfs haar mondje open voor het bit. Ben zo trots op haar! Het plan is overigens om haarpas echt te beleren over 2 jaar, als ze 4 is, maar ik wil haar wel al aan zo veel mogelijk dingen leren wennen en ze vind het echt hardstikke leuk.Hoe meer aandacht hoe beter. Het is wel een merrie met een eigen willetje. Ze is onwijs lief maar begint nu haar trucendoos open te trekken (ontsnappen enzo, ze is een echte Houdini, haha, ontsnappen uit de wei is een nieuw spelletje) Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe die van jou eruit ziet Lotje93, heb je een foto?
Lotje93
Geplaatst: 23-05-11 21:53
@ Sonja Beetje druk geweest en nog deze week. Ik zal proberen tussendoor een foto te uploaden. Onze knul wordt zoals ik schreef op dit moment zadelmak gemaakt en dat gaat prima. Heel relaxt en hij pakt het makkelijk op.
@Lotje, leuk!!! Ik kijk ernaar uit! Ben heel benieuwd!
Groetjes, Floor.
Lotje93
Geplaatst: 23-05-11 23:30
Dan maar gelijk een poging. Deze foto's had ik bij de hand. Hij was toen een dag of 4/5 bij de africhtingsstal.
Dit is echt Diesel, zijn snoet zegt het al: jullie hebben al vaker aan die singel staan prutsen, da's niet meer interessant. Hé da's de baas daar aan de kant
Als het nieuwtje ergens af is, hoeft Diesel zich nergens meer druk over te maken .
@Lotje93, haha, wat een leuk en stoer beest! Hij ziet er goed uit, echt een chique paardje! Ik herken dat ook in Heaven. Zij vindt alle nieuwe dingen leuk en interessant en is nergens bang voor. Ook niet bij de 1e x iets nieuws proberen. Daar ben ik wel super blij mee! Echt leuk dat jouw paardje het ook zo goed doet Lotje! Ik vind het echt een heel leuk en aansprekend dier!
vinnykelly
Geplaatst: 26-05-11 14:56
Ik heb zelf ook een spielbergXOOSeven Merrie. ze word eind deze maand 2 jaar oud. We hebben haar zelf gefokt, en ben erg te spreken over Spielberg. Wij hebben meerdere veulens van hem gefokt. Onze merrie is zelf nogal klein (1.60) en spielberg fokt erg groot door. die van ons word 2 en meet al ruim 1.70M. Ook heeft ze een super lief karakter, maar er zit wel een kop op. Ze heeft wel hele mooie ruime gangen.