Nakomelingen van Cantos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 11:07

dan hebben wij waarschijnlijk geluk gehad met een grote cantos.
Ben trouwens heel benieuwd wat voor veulen we van Cantos krijgen de merrie is heel zwaar maar dat zegt natuurlijk niet alles

rebble

Re: Nakomelingen van Cantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:04

Wel apart dat ze allemaal zo klein zien hier... Heb al paar hele mooie op CH gezien die goed aan de maat waren! Die van ons nog niet gemeten. Binnenkort toch maar es doen. De merrie waar ze uit komt is 1.70m, dus die groot genoeg...
Heb een foto van Donna als veulen in m'n profiel. Donkerbruin, haast wat stekelharig met veeeeel wit aan de benen!

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:01

Mijn Cantos heeft een mooi maatje, is nu ongeveer 1.63... hij wordt in Juli 3. Ik laat hem nog castreren dus hij wordt waarschijnlijk 1.65 + Voor mij hoeft die ook niet groter te worden, ik ben gek op kleintjes :D

Zijn moeder was trouwens een flinke merrie van 1.70. Wel was de Cantos haar eerste veulen.

Mandy25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:48

@Urobi: Hij is een ruintje. Momenteel groeit hij wel erg hard. Hij hoeft voor ons ook niet zo groot te worden. Mijn zus gaat erop rijden en zij is zelf ook maar 1.57m. Heb nog niet echt een mooie foto van hem. Weet eigenlijk ook niet hoe ik ze precies op bokt moet zetten, ga ik snel maar uitzoeken.
Dan plaats ik wel een fotootje van onze vriend.

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:55

muc schreef:
Mijn Cantos heeft een mooi maatje, is nu ongeveer 1.63... hij wordt in Juli 3. Ik laat hem nog castreren dus hij wordt waarschijnlijk 1.65 + Voor mij hoeft die ook niet groter te worden, ik ben gek op kleintjes :D

Zijn moeder was trouwens een flinke merrie van 1.70. Wel was de Cantos haar eerste veulen.

Heb net even in je profiel gekeken; hij is wel erg gaaf!!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:03

muc schreef:

Mijn andere paard was 1.62 op 3 jarige leeftijd.. en op 5 jarige leeftijd was hij 1.70 :D
Was geen Cantos overigens..
Hopelijk groeit mijn Casantos ook nog een stukje.. hij staat nu alweer een paar maanden stil :o

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:17

rebble schreef:
muc schreef:

Heb net even in je profiel gekeken; hij is wel erg gaaf!!

Dank je, ik kan ook niet wachten om hem op te halen en netjes te toileteren etc. En ik ben natuurlijk heel benieuwd hoe hij er onder het zadel uitziet :D

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:00

hoi het even in de gaten hier, wil mn Lord Z merrie dit jaar misschien bij Cantos doen, of Numero Uno, twijfel nog.... ze fokt groot en lang dus dat moet geen punt zijn :P

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 02:05

Ik meld me hier!
Ik heb sinds een maand of 2 een Cantos x Numero Uno, wordt dit jaar 5. Het is een merrie van ruim 1.65, nooit echt gemeten eigenlijk.
Ze heeft echt een gouden karakter, is dol op knuffels en aandacht!
Ze is nog aardig groen, maar wil graag werken en leren!:) Ik heb al een aantal gave paardjes hier zien langskomen, en allemaal zo'n fijn sprekend koppie!

De foto is van de 1e keer thuis rijden, na 5 maanden stilstaan, en ik er zelf maar 2x eerder op had gereden (5 mnd geleden dus)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lekker lopen kan ze ook wel (slechte kwaliteit)
Afbeelding

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 11:27

En daar is hij dan onze nieuwe aanwinst na een redelijk zware bevalling is er een hengstveulen geboren op 17 april afstammeling Cantos x Ekstein en vanaf dag 2 al heel brutaal. Zijn naam is Grandioos aangezien hij vrij groot is.
Afbeelding

Afbeelding

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:19

Gefeliciteerd Urobi! Leuk veulen en Cantos aftekeningen :D Het is me opgevallen dat ze vaak kol en sneb hebben ;-)

@Dots Ik heb toendertijd ook getwijfelt tussen Nummero Uno n Cantos. Ik heb uiteindelijk voor Cantos gekozen omdat hij bekend staat om de goede karakters. Ik weet niet hoe je merrie is?

Mijn Cantos is vorige week gecastreerd en Rönt. gekeurd. Allemaal eentjes :-) en ook de castatie is goed verlopen. Nu nog een paar weekjes wachten en dan ga ik hem ophalen.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 23:01

Zeker een leuk veulen Urobi! moet ik nu trouwens echt een pb naar een mod sturen omdat het meer dan 2 weken is? Ben nog niet zó erg thuis hier op bokt ;)

Ja van die aftekingen was mij ook al opgevallen, bij die van mij zit stiekem onder haar lange voorpluk ook een kolletje verstopt! Burana is over een maandje 5, en ik heb haar zo'n 2 maanden geleden gemeten, en toen kwam ze al erg dicht tegen de 1.68, best groot vind ik zelf :P De moeder (Numero Uno) was 1.70, dus ze moet het meer van die kant hebben dan van d'r paps denk ik :)
Ik ben nog altijd helemaal gelukkig met mijn paard, een heerlijk karakter, erg werkwillig en lief, maar verreweg van saai! Van een gek hupsje maken als het wat te lastig is met rijden is ze niet vies! Wel gaat dit vaak gepaard met de maandelijkse periode, waar ze wel gevoelig voor is. Hebben meer Cantos merries hier last van? Ze is niet vervelend in de omgang, maar met het rijden merk ik het zeker wel, net als in het weiland. Ik moet zeggen dat het wel steeds beter gaat, dus misschien is het een kwestie van wennen, dat ookal is ze hengstig, ze wel aan het werk moet! Maar mijn New Forest merrie kon ik hier totaal niet mee vergelijken ;)

Ik hoop in de loop van de zomer met haar te kunnen starten, dus ben benieuwd hoe ze dat gaat doen! :j

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 09:32

Ik heb gister mijn Cantos opgehaald uit de opfok.
Hij ging braaf op de trailer...... maar deed daarna één been over de voorstang en toen de tweede....niet normaal zo lening als die is. Hij stond aan twee touwen kort vastgebonden. Dat beloofd nog wat :7
Ik was dus niet blij, hij bleef nog aardig relaxt en na een tijdje kreeg hij z´n benen weer terug. Gelukkig niets gebeurd alleen wat schrammen op z´n mooie koppie.

Daarna hem toch maar wat gegeven dat hij rustig bleef, nog korter vastgebonden met een derde touw aan de voorstang. 8 uur gereden naar huis (DE :D) en gelukkig bleef hij braaf de rest van de rit. Op stal aangekomen bewonderd door iedereen want het is echt een plaatje. Moet wel dringend wat aan z´n manen doen. Het lijken wel shetland manen. :D Hij is trouwens wel kleiner dan ik dacht, denk rond de 1.60 m. op dit moment. Hij is nog wel heel erg baby dus ik denk dat hij nog minstens 5cm groeit. Zal vanavond eens met het touwtje systeem kijken.

Ik zal van de week foto´s maken en hier plaatsen.
(Maar eerst die manen er af ;-))

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 11:18

muc schreef:
Hij ging braaf op de trailer...... maar deed daarna één been over de voorstang en toen de tweede....niet normaal zo lening als die is. Hij stond aan twee touwen kort vastgebonden. Dat beloofd nog wat :7
Ik was dus niet blij, hij bleef nog aardig relaxt en na een tijdje kreeg hij z´n benen weer terug. Gelukkig niets gebeurd alleen wat schrammen op z´n mooie koppie.

Daarna hem toch maar wat gegeven dat hij rustig bleef, nog korter vastgebonden met een derde touw aan de voorstang. 8 uur gereden naar huis (DE :D) en gelukkig bleef hij braaf de rest van de rit. Op stal aangekomen bewonderd door iedereen want het is echt een plaatje. Moet wel dringend wat aan z´n manen doen. Het lijken wel shetland manen. :D Hij is trouwens wel kleiner dan ik dacht, denk rond de 1.60 m. op dit moment. Hij is nog wel heel erg baby dus ik denk dat hij nog minstens 5cm groeit. Zal vanavond eens met het touwtje systeem kijken.

Dan heeft ie nog veel geluk gehad dat hij alleen maar is weg gekomen met wat schrammen.
Ik ben benieuwd hoe hij er nu uit ziet.Als je zn manen gedaan hebt zal het paard er nog mooier uitzien vindt ik altijd.
Ons veulen van cantos is normaal gesproken verkocht aan de HBC stal ze hebben hem door de telefoon gekocht maar komen van de week nog wel even kijken.Hij moet nog 2 maanden bij zijn moeder lopen en er kan dus altijd nog van alles gebeuren maar daar gaan we maar niet vanuit.

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 11:23

@Urobi, hoe gaat het met jullie veulen? zou mooi zijn als de verkoop doorgaat of niet?Doe je hem weg omdat het een hengstje is? Hbc wou trouwens ook graag mijn Cantos als veulen kopen. We hebben de merrie het jaar daarna nog een keer gedekt met Cantos, helaas toen niet gelukt maar was ook al laat in het seizoen. Mijn Cantos is van Juli. Ik dacht trouwens dat HBC nu meer de tuigerskant op ging.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 11:28

muc schreef:

Haha.. hij was vast zijn voorbeen techniek aan het uittesten :+
Gelukkig is het goed afgelopen zeg..

Ik ben wel heel benieuwd naar foto's.. :o

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 13:32

Met het veulen gaat het goed het enigste is dat hij alleen maar galopeerd en totaal geen draf wil laten zien.We willen hem verkopen inderdaad omdat het een hengst is en wij hier alleen maar merries hebben.
Het is ook nog zo dat wij ook redeneren dat een veulen op dit moment net zoveel opbrengt als een 2 of 3 jarige die je dan al zolang hebt moeten houden.Bij de HBC stal doen ze zelf toch ook nog insemineren zag ik, ik dacht dat ze er eigenlijk helemaal mee gestopt waren.We willen proberen mocht de koop defenitief doorgaan om er een dekking bij te krijgen van de hengst Charisma die is van het najaar goedgekeurd en heeft dus nog geen nakomelingen. Die willen we dan op onze elite merrie zetten van Cantos (zie begin topic) ze staat op dit moment bij mijn zwager in Friesland voor de verkoop maar ze is al een aantal maanden aan het sukkelen met haar ene voet dus raden ze eigenlijk een beetje aan om haar toch maar te laten insemineren.Afwachten dus.

Georgy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:52

Ik heb ook een Cantos x Nimmerdor nakomeling, hij is ongeveer 1.58, zijn moeder is ook 1.56 (te klein gebleven KWPN'er, nu NRPS). Hij wordt 1 juli 5 jaar en is een toppertje, we zijn in maart 2010 begonnen in de B dressuur in 5 wedstrijden 17 winstpunten, L1 6 wedstrijden 24 winstpunten, we zijn nu L2 5 wedstrijden met 12 winstpunten. Ik wil met hem gaat springen, maar ben jammer genoeg geen held dus afwachten of we hierin ook een goede combinatie worden.
Het is een waanzinnige knuffelkont.

urobi, wat een gaaf paard heb je zeg!!

love_fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 11:02

Laatst bijgewerkt door love_fire op 16-06-11 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 11:05

mooi paard zeg, dit is ook geen kleine Cantos als ik het zo op foto zie.Je bent er mee naar de keuring geweest of niet?

love_fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 11:14

Dankjewel! Nee klopt ze is 1.66m is een mooie maat :) aangezien Cantos ook wel kleiner fokt. Ja we zijn nog met haar naar de keuring geweest omdat ze nog steeds ingeschreven stond in het veulenstamboek, en nu staat ze ingeschreven in het stamboek ;)
Wat heb jij een leuk cantos hengst veulentje! leuke bijpassende naam :j

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 11:21

wat heeft ze voor punten gehad op de keuring want ik begrijp dat ze geen ster is geworden.
We hebben ook nog een elite merrie van Cantos ze staat op de eerste bladzijde.We hebben haar voor de verkoop naar mn zwager gedaan maar ze is vanaf die tijd alleen maar aan het sukkelen dus ik verwacht dat ze binnenkort weer naar huis komt en mocht het niet meer goed komen dan hebben we er mooie fokmerrie aan en wordt ze recreatief gebruikt.

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:02

@love fire, leuk veelzijdig paard lijkt me.

Ik heb bij die van mij de manen er af. Zal vandaag of morgen foto´s maken en plaatsen.
Hij is nu een dikke twee maanden gecastreerd maar zat wel bovenop m´n merrie eergister. Ik schrok me rot. Dus nu voorlopig alleen met ruinen op het land.

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:19

Onze Cantos is 2 weken geleden gekeurd en helemaal goed op de foto. *\o/*
Dag erna is ze naar de zadelmakmaker gegaan. Als het gaat als gepland mag ik haar daar morgen proberen. Ik ben zo benieuwd!!!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:01

Wauw gaaf paard, love_fire! Ben benieuwd naar upgadate foto's van jou Cantos, Muc!
't blijven gewoon lekkere beesten, die Cantos-nakomelingen! :)