Afstammeling van Discovery

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:41

Dank je wel :)

Hoe is het met de andere Dicovery's?

Clauwwie1803

Re: Afstammeling van Discovery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 18:34

Met die van ons gaat het goed. Ze staat nu in de opfok en komt eind april naar huis toe. Dan wordt ze naar de pek gebracht waar ze wordt ingereden. :) Dus ben heel benieuwd hoe ze straks thuis komt!

Marjanka11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:39

Coentje (Con Jess F) -> Wij zijn net in het L1 begonnen, nu twee winstpunten, maar nu vooral winterstop..... veel te koud om wat te doen! Tandjes wisselen is zo'n beetje afgerond, daar heeft hij nog wel last van gehad (van het doorkomen). Hij begint nu wat meer volwassen te worden in zijn lijf en gedrag, hoewel ie natuurlijk nog wel puber is!!

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:23

Er is al een tijdje niks geplaatst in dit topic, maar sinds kort heeft mijn vriend ook een merrie van Discovery. Colani staat op dit moment bij mij op stal om wat doorgereden te worden. Mijn vriend heeft haar nu enkele keren voor de kar gehad voor de winter, dit ging toen redelijk goed. Als het weer wat warmer word dan mag ze er weer voor. Van de winter hebben we nog wel de slee erachter gehad, ook dit vond ze niet erg.

Ik las wat over spanning die jullie paarden opbouwen. Ik heb daar ook nog wel problemen mee, soms word ze zelf zo gespannen dat ze steeds kortere passen begint te nemen. Door stukje rustig stappen en proberen te laten afvloeien gaat het heel langzaam weer weg. Maar blijft wel lastig. Voor de rest is het een super lief dier, soms beetje schrikkerig. Volgende week gaat ze voor het eerst mee naar een oefenconcours, dus ik ben benieuwd.

Hoe gaat het nu met jullie paarden?

Marjanka11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:21

Zo, knap Daantjuh, ik zie die van mij niet 1-2-3 aangespannen lopen!! Onze Coen is inmiddels 170 cm, punten met moeite bijeen voor de L1; niet vanwege gebrek aan capaciteiten, maar druk in zijn hoofd. Hij wordt wel steeds meer volwassen, ook in zijn gedrag, hoewel het binnenseizoen niet ons ding zal worden. Voor de L2 moeten we goed oefenen in het meer gesloten worden, zijn gangen zijn nogal ruim. Verder goed gezond en hij wordt steeds leuker in de omgang! Maar een beetje draak zal hij wel altijd blijven! :) . Daantjuh, hoe is je oefenconcours gegaan? Zal kijken of ik een foto kan plaatsen, groom/sponsor/partner heeft vorige week een plaatje geschoten.

Marjanka11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:41

Afbeelding

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 21:53

Mooi dier hoor. Ze lijken ook wel veel op elkaar, alleen is Colani maar 1.62 denk ik. Volgend weekend heb ik pas dat concours, dus heb nog een week de tijd om te oefenen. Dit weekend was het rijden geen succes, door de wind wapperde alles lekker en was ze poep vervelend.

Misschien gaat de L1/L2 wel wat beter, dan heb je iets meer te doen in de proef en houden ze de aandacht er beter bij. Buiten rijd zowieso altijd een stuk relaxer, stuk minder last van bakkabouters. :D

sammiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:35

Ik had een discovery x metall
een heel lief dier, maar wel heel moeilijk te rijden. had een enorm werkwillig karakter
ook een heel mooi paard was het, heb deze vorig jaar verkocht. Zijn naam is Boris D

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 08:16

Afgelopen weekend ging het oefenconcours niet door. Was wel blij, hele middag sneeuw gehad. Nu moet ik mij nog even bedenken wat ik wil. Of startkaart aanvragen en wat wedstrijden starten of thuis lekker door hobbelen zonder verplichtingen.

maysancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:22

Ik heb ook een merrie van discovery x gootimes.
Super lief! Ze word in juni 5 en meet zo'n 170 cm.

De 14e staat ons wedstrijd debuut gepland, ben heel benieuwd hoe ze het gaat doen!
Ze kan heel leuk lopen maar ook die spanning!

Mijne lijkt ook op die van jou Marjanka.
Ik zal ook deze week een x een foto plaatsen!

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 08:31

Colany heeft haar wedstrijd debuut gehad. En ze was zooooooooo braaf. Had gelijk 186 en 191 punt en een 6e prijs en week erna 187 en 193 punt en een 3e prijs. Ze hebben nog wel foto's gemaakt bij 1 wedstrijd, alleen trek ik zo raar hoofd. Nu het springen nog wat meer oppakken en dan hebben we een mooi veelzijdig paardje! *\o/*

http://www.hippisch-shot.nl/dressuurchallange1100_files/vlb_images6/img_1913.jpg

melissa_lis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:52

Hallo

Mijn discovery ruin gaat erg goed,
Hij is nog steeds tijdens het rijden erg jong en speels.
Niet gemeen speels maar wel om niets schrikken en rechts om niet fijn lopen.

Verder een super karakter.

Groeten Melissa

Clauwwie1803

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 21:57

Pff, ik moet echt even weer wat meer op Bokt zitten, heb het ook zo ongelovelijk druk.

Met ons Discovery gaat het ook goed. Zo af en toe heeft ze haar momenten, maar dat zal ook altijd wel zo blijven, haha. Gek monster! We hebben een poos gehad dan kon ik niet normaal ik de grote rijhal bij mij in de manege rijden, want daar vond ze alles eng. Maar gelukkig gaat dat nu weer wat beter. Ach, het is en blijft een jong dier. Maar ze kan wel echt super lopen!

In april zijn ze van de stamboekkeuring geweest, maar zoals jullie ook wel weten is Discovery niet goed gekeurd in Nederland. Dit houdt in dat ze drie testen moet afleggen voordat ze in het stamboek opgenomen mag worden. Daarom hebben wij besloten om dat niet te doen en maar te wachten totdat Discovery wel goed gekeurd wordt in Nederland. En anders blijft ze maar in het registerA stamboek staan.. Wel erg jammer voorals we later een veulentje willen, maar dat is niet anders.

NiXant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 22:12

Wat leuk dit, ik rij ook een 6 jarige Discovery x Zirkoon. Heel herkenbaar wat jullie beschrijven. Knuffelkont maar ook heel dominant, veel spanning moeilijk te ontspannen.
Ik start hem nu in het L dressuur, B springen en B SGW.

Clauwwie1803

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 21:13

Hallo allemaal,

Hoe gaat het met de Discovery paarden?

Met die van ons gaat het wel goed. Mijn moeder rijdt haar normaal altijd, maar wegens omstandigheden kan zij haar nu helaas niet rijden, dus rij ik haar nu.
In het begin moesten we heel erg aan elkaar wennen, maar het gaat nu best wel heel erg goed. Inmiddels rij ik haar nu 6 weken en misschien neem ik haar dinsdag voor het eerst mee naar de verenigingsles bij mij op de manege. Ben benieuwd hoe ze dat doet.

Hierbij een filmpje van haar, ze loopt nog lang niet zoals iedereen dat zou willen, maar wij zijn allang blij dat ze zo loopt.

http://youtu.be/opYlp6CwHYY

Ben benieuwd naar jullie verhalen!

melissa_lis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:17

Hallo allemaal.

Vandaag mijne gestart voor de 1e keer.
Mijn doel was braaf en dat was hij.
Alleen de wedstrijd baan was eng. De witte omheining en jury hokje.

Volgende week niewe kans.

Clauwwie1803

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 21:36

melissa_lis schreef:
Hallo allemaal.

Vandaag mijne gestart voor de 1e keer.
Mijn doel was braaf en dat was hij.
Alleen de wedstrijd baan was eng. De witte omheining en jury hokje.

Volgende week niewe kans.

Nou het begin is er! Eerste keer is toch altijd even aftasten hoe ze zijn.
En witte hekjes zijn heel eng, haha. Komt vast wel!
Ben benieuwd hoe het volgende week gaat.

Ik neem de merrie dinsdag voor het eerst mee naar de verenigingsles. Ben benieuwd hoe ze dat vind. :)

maysancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 09:34

Met de mijne gaat het ook super. 6 wedstrijden gehad en 15 winstpunten. De 27e staat ons L1 debuut gepland!

maysancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 09:43

Ziet er trouwens netjes uit op het filmpje

Marjanka11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:43

Dag dames,
In het voorjaar ben ik zelf een tijdje uit de running geweest (ziek) en we starten inmiddels L2. Hij vindt het buitenseizoen prettiger dan het binnenseizoen; op de een of andere manier is binnen niet helemaal zijn ding? We worden wel steeds iets handiger met het oplossen van de oeps-eng-stout akkefietjes. Ik lees hier wel dat de afstammelingen - relatief gezien - eigenlijk een soort relnichten zijn -> ze zijn knuffelig en dominant. Dat dominante noem ik maar 'stout'....maar die van mij lijkt verreweg het meest op een relnicht.... ;) !

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 08:26

Toch grappig dat alle discovery's zo lekker dominant zijn. Ik ben wat meer aan het springen nu, moet zeggen dat het voor de dressuur redelijk uitpakt. Ze vind alles steeds iets minder eng. Ik kwam laatst niet eens de baan in met dressuur. Heb afgelopen weekend nog BB gesprongen en mijn moeder had het opgenomen. voor de liefhebber http://youtu.be/UGQITa1xrQQ

Clauwwie1803

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 12:12

Zo Daantjuh88, wat zag dat er relaxed uit!
Kam die van ons nog een voorbeeld aan nemen.
Had haar laatst mee genomen naar de verenigingsles, eerst 10 / 15 minuten met de staart omhoog en snurkend door de bak heen gekomen. Haha.

Maar zag er dresuurmatig ook goed uit!

Daantjuh88 schreef:
Toch grappig dat alle discovery's zo lekker dominant zijn. Ik ben wat meer aan het springen nu, moet zeggen dat het voor de dressuur redelijk uitpakt. Ze vind alles steeds iets minder eng. Ik kwam laatst niet eens de baan in met dressuur. Heb afgelopen weekend nog BB gesprongen en mijn moeder had het opgenomen. voor de liefhebber http://youtu.be/UGQITa1xrQQ

Marjanka11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 12:50

Och Daantjuh88, wat is ie relaxed, haha! Wij kwamen ook wel eens de baan niet in, of juist niet uit (ook handig), of niet verder dan de A-C lijn vanwege grote bloembakken bij de letters..... Ze kunnen best snel van hun stuk raken, maar die van jou -> capje af, wat een vriendelijk en gecontroleerd gereden parcours, netjes!

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 13:04

Dit was ook 1 van de betere wedstrijden en ze had al een rondje gemaakt al snurkend!

Eerste wedstrijd met springen durfde ze geen kant op, vervolgens 5 mensen achter me aan om haar over een hindernis te krijgen.... Was geen succes :')

Marjanka11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 13:54

Ohw, gelukkig herkenbaar......die van mij heeft - als er iets afwijkt - de neiging te stoppen/staken, maar gaat niet al snurkend dapper vooruit! Heel stoer, maar o jee als er een lichtplek op een bakwand is.....en er zijn tal van andere dingen waarbij andere paarden van slag raken, waarbij die van mij echt niet begrijpt wat er zo spannend is! Omgekeerde wereld. Maar die van jou kan het gaspedaal blijven vinden, dat is wel heel erg fijn!! Dat stoppen is soms wel echt balen.