Rex Magna nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 09:53

ik ben ook wel benieuwd naar de bonte rex magna haha :D

xxsamm_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 12:06

Arianna1983 schreef:
Grappig van die lange hals! De rex magna bij mij op stal heeft dat ook. Het lijkt wel of tie een bezemsteel heeft ingeslikt.
Hij heeft een witte vlek op zijn neus en een kolletje. Lijkt op Leon eerder in dit topic.

Haha, moest wel lachen bij het woord bezemsteel :D Bij Leon denk ik dat ook wel eens, maar ondanks die hals kan ik hem toch nog wel redelijk bij elkaar rijden.

Muppett

Re: Rex Magna nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 12:26

Het paardje van Rex Magna bij mij op stal moet buiten met een slof gereden worden, dan is hij helemaal knetter. Hij houdt zijn hals dan toch stijf, hij is echt ijzersterk! De eigenaresse kan hem dan haast niet houden.
Echt een sterke bezemsteel in zijn nek ;)

xxsamm_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 12:40

Arianna1983 schreef:
Het paardje van Rex Magna bij mij op stal moet buiten met een slof gereden worden, dan is hij helemaal knetter. Hij houdt zijn hals dan toch stijf, hij is echt ijzersterk! De eigenaresse kan hem dan haast niet houden.
Echt een sterke bezemsteel in zijn nek ;)

Hahaha _O-

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 13:48

Ik ben nog op zoek naar mijn oude paardje van Rex Magna. Heb hem 3 jaar geleden verkocht op 19 jarige leeftijd, maar dat meisje heeft hem niet meer kunnen houden om financiele redenen. Nu heeft ze hem verkocht, maar waarheen??

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 14:06

Tja, Ceasar... paard is dus nu al 21. Ik ken zelf geen andere Rex Magna nakomelingen. Misschien dat je hier geluk hebt. Hoe was jouw Rex Magna?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 14:46

Jaa, van 1989. Hij lijkt veel op paard van TS, maar dan 1.64 formaat ;) Mijn rex magna was niet zo'n makkelijke. Onder het zadel kon het echt een draak zijn en hij had verlatingsangst. In de omgang was hij gek genoeg wel heel braaf en een klein kind kon ermee lopen. Ook in de trailer erg braaf enzo. Heb er verder een prima paard aangehad, maar met mijn 1.85 werd ik er gewoon te groot voor...

Rahel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 23:42

Ik heb geen directe nakemeling van rex magna maar ik wilde toch even reageren ;)

Ik heb een 5jarige vos ruin. Rex magna is de vader van zijn moeder maar ik zie eigenlijk een heleboel overeenkomsten wel grappig dus..

Het is een heel lief maar onzeker paard. Hij wil graag voor je werken. Hij kan soms heel erg heet zijn onder het zadel en is best schrikkerig. Hij heeft trouwens ook een mannen angst:) Ook is hij vrij eenkennig en kan een beetje paniekerig worden als er teveel om hem heen gebeurt. Verder is het gewoon een heel lief paard en doet echt geen vlieg kwaad.

Het is een beetje een aparte maar als je er mee om kan gaan heb je er zeker wat aan!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 11:07

Ketaki schreef:
Hofnar is een ggk zoon van rex magna.

Daar heb ik een nakomeling van gehad. Mooie merrie, maar echt GEEN leuk karakter. Wilde echt niet voor je werken, na een half uur probeerde ze je eraf te krijgen. Ik heb er nooit een echte klik mee gehad helaas. Ze is januari vorig jaar overleden.

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat de foto's zichtbaar zijn.
Nicole was een Hofnar x Chronos x Troubadour x Duc de Normandie

gaellehtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 00:10

De bonte Rex Magna[url][http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-RINADTW7.jpg/url]
Helaas grote foto, ben hopeloos hierin...

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 00:16

Veelal 'oldies' van Rex Magna. Hengst is dan ook al jaren geleden overleden aan een hersenbloeding.
Heb een grote E-pony gehad van Rex Magna. Makkelijk dier. L2 dressuur tussen de paarden, B springen (Voorheen Z springen en M1 dressuur) Klasse III endurance en heel veel ritjes in de bossen meegemaakt.

Helaas leeft ze niet meer, ben haar kwijtgeraakt aan rhino |(, Geweldig karakter, paardje dat ik nooit zal vergeten.

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 07:01

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 09:50

Wat een mooie gaellehtc, mooi bont en mooie oogopslag.
@Psydoxy, ja het is een oude hengst Rex Magna... en mijn veearts vertelde dat hij maar een paar jaar in de mode is geweest. ;)

gaellehtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:15

@luna 1986

Voor de zoveelste keer dank, zal het nooit leren

Heb Rex Magna op 17 jarige leeftijd in het echt gezien. Gitzwart en net een balletje elastiek. Zeer intelligent. Deze intelligentie geeft hij blijkbaar ook door aan zijn nakomelingen en dat maakt dat zijn nakomelingen niet allemanspaarden zijn. Weet er van redelijk veel dat ze afgemaakt zijn vanwege het karakter. Mijn Rex Magna, Saartje hebben we zelf gefokt en niet onder de indruk van de mens. Heb heel wat met haar afgezien. Nu is ze mijn maatje en ik vertrouw haar 200 %. Ben erg blij met haar

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:52

vriendin van me had een rex magna merrie.
helaas overleden.
een vos merrie, 1.65 maar toonde groter, was een braaf paard, niet bijzonder maar wel nuchter maar hard werken deed ze liever niet, ze was niet gemeen, maar wist goed onder het echte werk uit te komen.

Becky_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 20:58

Ik heb een Damiro x Hofnar en een Gribaldi x Hofnar. Ook Rex Magna bloed moet zeggen dat ik er bij de Gribaldi weinig van terug zie. (lijkt volgens de kenners meer op zn vader kwa gedrag) en de Damiro is pas 2,5 en nog heel erg jeugdig maar die heeft wel een echt volbloed koppie. Foto's staan in mn profiel

Ugara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 11:34

MissDesign schreef:
Wie rijden er allemaal Rex Magna nakomelingen? Ik zie hem vaak als vader van de moeder terug komen hier op bokt, maar ben meer geïnteresseerd in zijn directe nakomelingen.

Ik rijd zelf een prachtige grote zwarte ruin (Rex Magna x Lucky Boy) van 20 jaar, zijn naam is Zeus (officieel I., hij heeft geen naam gekregen als veulentje). Het is echt een heel lief en eerlijk paard, heel betrouwbaar.

Hier staan wat foto's van hem;
[RT-HAW] Grote reus en kleine topper @ work

Ik ben benieuwd naar zijn (half)broertjes & (half)zusjes!

Wij hadden een Schimmelmerrie Ugara ( NiagaraX rexmagnaXliberoH) hebben haar begin deze maand moeten laten inslapen na een hersenbloeding... we missen haar...
niet het gemakkelijkste paard, bloedmerrie, maar wel eentje die alles deed voor haar ruiter ... maar er mocht ook maar een ruiter op rijden. Dat was mijn dochter, 13 jaar toen we ze kochten. Ugara is maar 9 jaar mogen worden ... jammer ...

Afbeelding

Ugara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:01

Wij hadden een Schimmelmerrie Ugara ( NiagaraX rexmagnaXliberoH) hebben haar begin deze maand moeten laten inslapen na een hersenbloeding... we missen haar...
niet het gemakkelijkste paard, bloedmerrie, maar wel eentje die alles deed voor haar ruiter ... maar er mocht ook maar een ruiter op rijden. Dat was mijn dochter, 13 jaar toen we ze kochten. Ugara is maar 9 jaar mogen worden ... jammer ...

Afbeelding

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 19:18

Sterkte Ugara Y;(
Wel toeval dat Rex Magna daar zelf ook aan overleden is.

Ugara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 15:53

Psydoxy, is dat waar van Rex Magna ??? Dat zou dan wel echt toeval zijn ... of juist niet?

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:19

Wij hebben ook een dochter van Rex Magna *\o/*

Jasmijn, wordt dit jaar 21

deze video's zijn gemaakt toen ze kreupelde afgelopen jaar. Als je er meer wilt zien, heb er genoeg ;)

Muppett schreef:
Grappig van die lange hals! De rex magna bij mij op stal heeft dat ook. Het lijkt wel of tie een bezemsteel heeft ingeslikt.
Hij heeft een witte vlek op zijn neus en een kolletje. Lijkt op Leon eerder in dit topic.

als je het filmpje ziet heeft Jasmijn dit ook _O-

Wamhorse schreef:
Ik heb een dochter van Rex Magna gehad. Helaas leeft ze niet meer. Foto staat in mijn profiel.

Jouw inmiddels overleden paard leek echt sprekend op jasmijn! Eng gewoon.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:47

Wij hebben een Rex Magna gefokt uit een Sultan- Hanassi merrie. Heel karaktervol paard, had maar 1 baas, stokmaat 1.70 en zwartbruin van kleur met een klein kolletje,is uiteindelijk verkocht naar Belgie, was een goed dressuurpaard maar had van springen geen kaas gegeten.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:44

Met Jasmijn gaat het helaas wat minder. Een nadeel van artrose is dat het er iedere keer op een andere manier uit komt. Eerst was het links-voor. Toen in de rug en nu in haar linker achterbeen. Is nu dik en warm. Morgen komt de dierenarts..

ben benieuwd. Omdat ze afgelopen jaar nog niet 1 keer constant is geweest vraag ik me af of ik nog wel op haar kan rijden. Ik wilde nog graag een onderlinge wedstrijd met haar rijden van onze paardenvereniging, maar ben bang dat dit niet meer gaat lukken.. Ze is ook al 21 jaar he.. Groot (1.78) dus tjah.. hopen op het beste maar!

Dit was ze toen ik haar voor het eerst weer bereed na de Ostheopathie :

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:44

Ach jeetje Calypso, succes met Jasmijn wat sneu voor dr...

Hier (nog nog) mijn merrietje van dit jaar alweer 23. Ze is momenteel bezig met revalideren van een peesblessure, ja op 22 jarige leeftijd :( Maar doet het echt super goed, ze is ook wel een van de hardste paarden die ik ken.

Hier vorig jaar nog op concours...let niet op mij ik had weer even een 'mongooltjes'-moment... :o

Afbeelding

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:15

Thnx. Ik zal het wel laten weten.

Ik zie ik het gezicht van jouw paard ook wel wat trekjes van die van ons terugkomen. Grappig is dat altijd. Succes met de peesblessure!