LEXICON - in de fokkerij

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

amies100

Re: LEXICON - in de fokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:22

Nee gelukkig heeft hij wel looplust, longeren was nog wel een probleem in het begin want hij wilde absoluut niet rechtsom.
Gelukkig gaat het nu een stuk beter!

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 14:20

Fijn.
Mocht er weer een filmpje van mijn stuntelingen ter beschikking zijn zal ik hem plaatsen. Helaas heb ik niet altijd de mogelijkheid om te filmen.

azrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:45

Hoi,
Leuke paardjes zie ik hier langs komen! Blijf vooral foto's en filmpjes posten!
Ik ben ook in het trotse bezit van een afstamming van Lexicon. Alleen mijn uitvoering is een jaar jonger, dus nog geen zadelverhalen. Wat wel heel erg opvalt van jullie verhalen is het karakter! Ik denk dat ik een kopie heb thuis staan. Alleen een wat grotere, ze groeit wat uit evenwicht maar haar kont is al hoger dan die van haar moeder(=1.70). Half juli wordt ze al wel twee jaar. Ze heeft nu wel model duikboot.
Ze is ook niet gauw ergens van onder de indruk, en zal echt bij iedereen kijken tot hoe ver ze kan gaan. En oh wat is mevrouw beledigd als je haar terug op haar plek zet. Doordat ze bij mij geboren is en ik zelf ook een vrij direct en consequent karakter heb weet ze gelukkig ten opzichte van mij goed haar plek. Daarnaast is het ook een echte knuffelkont.
Kent iemand het karakter van Lexicon zelf behalve dan hoe kwpn die omschrijft?
Afbeelding
Afbeelding

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 19:34

Hahaha wat een leukerd. Geniet er maar lekker van. Ik blijf me iedere dag weer verbazen hoe cool die in het hoofd zijn. Totaal nergens van onder de indruk alles kan en alles mag.

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 10:10

Hoi hoi, Wilde ff checke hoe het met die van jullie is. Ik ben gisteren voor de 1 ste x met de mijne in het bos geweest bergjes op en af. Moesten bij de bergjes af wel ff zijn vriendje Bonzai als ABS gebruiken hihi voor de rest was ie super braaf. Ik zal eens kijken dat ik van mijn monster eens een filmpje kan plaatsen.

Hopelijk gaat het bij jullie ook lekker. Nog 2 weken en dan gaan bij ons de zomerweien op en dan nog ff beetje trainen en dan krijgt meneer vakantie en krijgt ie weer ff tijd om te groeien en over alles na te denken.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 10:49

Leuk om weer iets te horen van je!
Hier gaat het ook nog steeds goed, ik ben nog niet naar buiten geweest. Wil dit wel op korte termijn doen maar dan heb ik idd ook een paar andere brave paarden nodig die mee gaan :D
Ik heb vorige week al een cap aangeschaft zodat ik veilig naar buiten kan :+

Ik begin nu wel dat merken dat hij onder het zadel af en toe een eigen willetje begint te krijgen.
Maar goed ik mag nog steeds niet klagen, hij is nu 6 weken onder het zadel en doet het nog steeds braaf.

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:24

Ja met brave paarden erbij gaat het veel sneller en makkelijker allemaal. Poeh zijn dat al 6 weken wat vliegt de tijd. Nee heb er nu denk ik zo'n 10x opgezeten in 3,5 week. Hij was wel ff stoer bleef maar staan en we kregen hem slecht vooruit maar nu begint ie het al iets te snappen. Als het niet al te klungelig uitziet vraag ik deze week eens een vriendin of ze ff iets doet filmen en dan zal ik het hier plaatsen.

We hebben het bos echt meteen om de hoek en das wel heel erg fijn. Tevens hebben bij ons in Vijlen de nodige bergen dus dan gaan we nu proberen 1x in de week ± 30 min dat te stappen. Moet zeggen hij was enorm braaf maar vond het geloof ik wel moeilijk dat berg op en af. Het is toch zo vervelend als je 4 benen hebt en er zoveel leuks om je heen te zien is. Dat gaat niet altijd samen kijken en voetjes fatsoenlijk neerzetten hihi

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:36

Haha ja idd, af en toe snappen ze niet waar die benen onder hun naartoe moeten:-)
Hier is het bos gelukkig ook redelijk dichtbij maar we moeten wel een stukje langs de weg.
Hij begint nu ook meer spoken te zien in de bak, ik denk dat de tijd dat hij overbluft was nu wel voorbij is.

Dat is wel goed voor hem om lekker door de bergen te stappen, worden ze fijn sterk van in de achterhand. Helaas hebben we dat hier in Asten niet.
Gelukkig is die van al vanaf het begin lekker voorwaarts, dat scheelt alweer een hoop.

Filmpje kun je altijd voor je eigen maken, klungelig of niet. Dan denk je volgend jaar als je dat filmpje terug kijkt dat je veel bereikt hebt in een jaar tijd :D

aliceexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 11:16

Ik heb ook een lexicon, heb me al eerder gemeld in dit topic. 3 jarige, heel lief en knuffelig, wel veel looplust. zadeltje opgehad met longeren ging super, en heb er al aangehangen. Ze is super braaf. Maar wil wel graag. Ze is alleen een beetje te klein nog (1.62) en nog zeer jeugdig. Haar moeder fokt ook vaak laatbloeiers. dus we doen nu lekker rustig aan. Misschien dat we haar laten dekken volgende maand

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:48

Leuk leuk geniet er maar lekker van. Ik heb vrijdag als het goed is denk ik wel ff een kort filmpje voor handen zodat ik mijn lompheid whahaa ook eens kan tonen.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 13:47

Hoi,

Afgelopen zaterdag foto's gemaakt van mijn 3 jarige Lexicon en heb de eerste foto's al ontvangen :)
Het rijden schiet er de laatste tijd een beetje bij in door drukte :o
Onder het zadel is hij nog steeds braaf en heeft veel looplust, in de omgang is het nog steeds een puber en een etter :+

Afbeelding
Afbeelding

azrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:07

Ow die blik........, Wie in deze wereld kan mij wat maken..........??
Prachtig!

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:16

azrael schreef:
Ow die blik........, Wie in deze wereld kan mij wat maken..........??
Prachtig!

Idd, heeft die van jou dezelfde blik?
Veel mensen moeten altijd lachen om zijn uitdagende karakter als ze hem bezig zien, idd voor buitenstaanders kan het er leuk uitzien...
Ik wordt er af en toe helemaal simpel van :+

azrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 15:59

Ja deze blik heeft ze ook, ze heeft een hele sprekende blik, altijd duidelijk af te lezen in welke staat ze verkeerd. Ze kan zo brutaal kijken, ze kan heel lief kijken, super enthousiast maar ook zeer beledigd(dan is ze weer eens er aan herinnerd dat het niet allemaal volgens haar idee gaat). Haar karakter is zo open dat je nooit hoef te twijfelen hoe ze zich voelt.
Maar ja, ze denk af en toe ook dat ze de hele wereld aan kan en dat ze alles en iedereen om haar hoefjes kan winden en ik begrijp wel dat je daar op zijn zachts gezegd wel eens simpel van wordt. Maar ik vind niet afwegen tegen de voordelen van zo'n open karakter! Maar ik denk dat zo'n karakter mij ook het best ligt, dus dat maakt het dan wel een stuk makkelijker.
Ik zelf heb veel meer moeite met onze andere tweejarige, die veel sensibeler en geslotener is.
Bij mij mist de factor geduld nog al eens en ben vrij direct, zeg maar rustig lomp :D. Ik heb het rare karakter van lexie altijd geweten aan dat ze mij als eerste zag toen ze geboren werd }> , ben toch wel blij dat dat schijnbaar in der genen ligt. _/-\o_

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 13:44

Hoe gaat het met jullie Lexicon's?

Die van mij heeft de afgelopen maanden stil gestaan, hij is ondertussen 4 cm gegroeid :D naar een 165 cm.
Zondag ga ik er voor het eerst sinds maanden weer eens op. Hopelijk pakt hij het goed op :+

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:12

Ooh wat erg ik ben bijna nooit meer op bokt maar goed ff een berichtje van onze kant uit. Ernie staat nu reeds weer dik 2 weken stil ivm een ontsteking aan de kogel RA zijn weide maatje heeft hem beetje lomp op de hak gestaan en een maand daarvoor heeft ie ook dik 2 weken gestaan omdat ie aan het LA een ontsteking had na een beet van een hond die ongevraagd bezoek bracht in de wei met alle gevolgen maar goed. Hij is redelijk goed zadelmak en heeft voorlopig ff wat tijd nodig om van de ontsteking bij te komen en dan hoop ik toch langzaam weer wat te kunnen gaan doen.

Hij is enorm gegroeid is nu dik 1.70 hoop niet dat ie nog al te veel doet want dan kan ik echt niks meer zonder kruk :P maar is en blijft een heerlijk makkelijk rustig onbezonnen lieverd

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:59

@Ernie061111
Hoe gaat het nu weer met je paard? Hopelijk is het allemaal goed gekomen.

Afgelopen weekend mijn paard (nadat hij een paar maanden stil heeft gestaan) weer opgepakt. Gisteren voor het eerst weer les gehad, nu is de vakantieperiode voorbij voor hem en mij :D

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 10:19

Die van mij ben ik dus ook alweer aant rijden.Ga mijn startpas aanvragen voor 2013 en hoop dan in maart / april met hem te gaan starten in de B natuurlijk. Hoest met die van jullie zijn die ook nog zo gegroeid die van mij meet nu 1.72. Heb hem zelfs moeten scheren omdat het net zo'n kleine teddybeer was en ik hem na ff longeren of rijden niet meer droog kreeg.

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:47

Ik weet niet hoe het er bij jullie voorstaat maar ik heb besloten om in januari officieel te gaan starten met mijn puppie. Ik ben eens benieuwd wat we ervan gaan bakken ik heb nu nog dik 6 weken om links en rechts de scherpe kantjes ervan af te slijpen en alles een beetje te verfijnen en dan maar kijken waar ons cship strand (muwhahaa waarschijnlijk bij het allereerst enge juryhokje of eng wit hekje hihi)

excellente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 12:05

Hé een tijdje geleden werd de vraag gesteld of iemand ondervinding heeft met een lexicon nakomelingen in het werk...
Heb eentje van 2009 die nu volop in het werk zit. Vraag maar raak! Ik ben er echt vol van... En wil graag mijn ervaringen delen.... Gr

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 12:10

Die van mij is nu ook enkele maanden aan het werk. Pakt het goed op. Begint me nu toch ook wel uit te proberen maar goed daar is hij een jong paard voor....

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 12:14

amies100 schreef:
Die van mij is nu ook enkele maanden aan het werk. Pakt het goed op. Begint me nu toch ook wel uit te proberen maar goed daar is hij een jong paard voor....

Zelfde hier kan hem soms achter het behang plakken maar goed. Heeft ff tijd nodig voordat ie dingen snap en dan gaat het wel weer maar geeft je geen milimeter cadeau alles moet je vragen en op de juiste manier anders doet ie helemaal NIKS.

1 ste wedstrijd gehad was braaf net 181 en ergens in de middenmoot dus mag niet klagen.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 12:24

O dat is netjes! Goed gedaan voor een 1e wedstrijd.

germelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 04:37

annibl schreef:
De hengst LEXICON is nu een 2-tal jaar terug in NL en er zijn reeds verschillende nakomelingen van. Hoe fokt hij ?
Op welke merries past hij ? karakter, exterieur, beweging ? Ben benieuwd

ik heb er ook 1 van deze hengst..
germelo
geboren op 6-6-2011
lexicon x up to date x ferro
zwart 4 witte voeten en kolletje
hij heeft vrij veel "body" en veel front maar schooft hoogte is iets minder want is nog maar ong 1.56.
heeft een moeilijk karakter hele eigen wil en heel brutaal!
verder wel goed alert en leert snel

kristianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 18:53

Erg stil hier... -O-

Wij hebben ook een 3-jarige lexicon.
Hij is heel braaf maar wel erg voorwaarts (met rijden).
Erg vierkant gebouwd met een korte rug, heeft wel een hele mooie ruime draf en een super bergopwaartse galop.

De bedoeling is om hem voornamelijk in de dressuur te rijden, hopelijk in de toekomst ook SGW