Animo afstammelingen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 20:50

Eliza_18 schreef:
Ik heb geen rechtstreekse Animo maar een Indoctro x Animo x Concorde.
En ik lach helemaal in de deuk toen ik de foto's van Penny zag die van mij lijkt er precies op (alleen een kol op hoofd) en die springt ook zo!
Loopt nu L springen was met zadelmak maken enorm lastig kwam omhoog en sloeg met zijn voorbenen.
Zelf toen die al wat meer kende moesten ze hem 's ochtends longeren een uur, 's middags nog een keer en toen moesten ze een praam op doen om erop te komen anders kwam je er echt niet op.
Hij is nu een stuk braver en is op ch nergens bang voor.

Dat vraagt om foto's! :D

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 20:51

ENOMIS schreef:
Ik heb op een springstal gewerkt en daar stond een Animo ruin.
Heeeeeel erg lief en knuffelig beest die eigenlijk alles wel goed vond.
Sprong ook behoorlijk hoog.
Afbeelding

De meeste Animo's of wat Animo bloed in zich heeft zitten, (vind ik) echt een mooie spring kwaliteit hebben, vooral de bewegingen boven de sprong!
Die van mij voel je meestal als een vuurtoren naar boven gaan, opzicht wel ruig natuurlijk haha.
Zodra ze afzet voel ik echt wat een kracht ze heeft, en natuurlijk mooi showen boven de sprongen.

Eliza_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 21:13

Ik heb een filmpje met zijn ruiter op CH zal ik is opzoeken!
Kijken of het me lukt hem hier te plaatsen,

Biertabje

Re: Animo afstammelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 21:24

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 22:21

Eliza_18 schreef:

Bedoel je van Animo zelf?
Ja ik heb ook toevallig nog een filmpje, alleen weet ook niet hoe ik hem hier erop zet ...

Eliza_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 09:08

xPenny schreef:
Eliza_18 schreef:

Ja ik heb ook toevallig nog een filmpje, alleen weet ook niet hoe ik hem hier erop zet ...

Nee van mijn indoctro x animo op ch alleen zul je altijd zien heb je dat filmpje nodig is het onvindbaar.
Zal zijn ruiter is vragen of die foto's heeft. (mocht er zelf niet op rijden van paps vond ie te gevaarlijk)

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 17:07

xPenny schreef:
Eliza_18 schreef:

Nee van mijn indoctro x animo op ch alleen zul je altijd zien heb je dat filmpje nodig is het onvindbaar.
Zal zijn ruiter is vragen of die foto's heeft. (mocht er zelf niet op rijden van paps vond ie te gevaarlijk)[/quote]

Is wel jammer dat die het gevaarlijk vind,
Want als je een paard van Animo hebt, en het paard is zo beleerd dat het goed te rijden is, heb je er echt een fijn paard aan, vooral met name springen, mooie technieken end.
Voor zover ik Animo paarden gezien heb natuurlijk ;) en hier gehoord heb hoe fijn ze zijn.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:12

animo paarden kunnen heel moeilijk zijn. maar als ze het doen zijn ze wel fijn :j maar jemoet er wel mee om kunnen gaan.in die 4,5 jaar dat ik deze rijd, durfde niemand erop te stappen. en ik geef ze geen ongelijk. het is ook een aparte een ;) maja wie kruist er ook een animo met een volbloed :D

haar volle broer loopt overigens ZZ licht :P zo braaf als wat... apart is dat..

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 17:16

Biertabje schreef:
animo paarden kunnen heel moeilijk zijn. maar als ze het doen zijn ze wel fijn :j maar jemoet er wel mee om kunnen gaan.in die 4,5 jaar dat ik deze rijd, durfde niemand erop te stappen. en ik geef ze geen ongelijk. het is ook een aparte een ;) maja wie kruist er ook een animo met een volbloed :D

haar volle broer loopt overigens ZZ licht :P zo braaf als wat... apart is dat..

Elk karakter is anders he ;)
Die van mij was super braaf met zadelmak maken en rijden.
Alleen met springen idd heb je er wel je handen aan vol, maar zodra ze het doen voor je, heb je echt een paard van goud!

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:31

Ik heb een merrie van Karandasj x Animo. Ze kan best heet zijn maar dat zou ook wel eens van de Karandasj kant kunnen komen. Lieve merrie maar niet altijd de makkelijkste. Op buitenrit kan ze zich langzaam aan zo opwinden dat op een gegeven moment ze letterlijk uit elkaar spat. Meestal in de vorm van een meter de lucht inspringen met vier benen. Ze vind redelijk veel dingen de eerste keer eng. Als ze weet wat de bedoeling is dan is ze wel heel braaf. Verder een heel fijn dier om mee te rijden en te werken. En een super goed karakter. In de omgang een echt knuffeldier :D .
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb haar nu precies een jaar en toen ik haar kreeg was ze zadelmak. Hieronder een link met een overzichtje.
[RIJ-ITP] Zissi: in 1 jaar van wei paard naar Beginnend wedstrijdpaard

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 18:56

leuk paard kylyco :j
dat kan 2 kanten op neigen natuurlijk :D of karandasj of animo... totaal verschillend!

zijn de foto's van Wieringerwerf?

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 09:43

De bovenste is van Heino (jaja is te lezen ;) ) de onderste inderdaad in Wieringerwerf

Eliza_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:28

Want als je een paard van Animo hebt, en het paard is zo beleerd dat het goed te rijden is, heb je er echt een fijn paard aan, vooral met name springen, mooie technieken end.
Voor zover ik Animo paarden gezien heb natuurlijk ;) en hier gehoord heb hoe fijn ze zijn.[/quote]

Ja ik snap wat je bedoelt,maar als je hem toen gezien had ging je er zelf ook niet op zitten denk ik :P
Techniek vind ik bij die van mij nog niet zo geweldig van achter bloedvoorzichtig maar van voor spring ie met erg lang voorbeen. Dat vind ik zelf wat minder, maar bij sommige paarden die dat doen verdwijnt dat als ze hoger moeten springen. en je kunt er op trainen natuurlijk.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:19

eliza: ik herken je verhaal wel! :j
pas als je zo'n paard voor je gewonnen hebt is het klaar. maar blijven animo's :j
mijn Annie heeft/had ook geen mooi voorbeen, niet super slecht hoor, maar gewoon net wat te traag met het onderbeen opvouwen en soms we weinig voor het lichaam. nu in het ZZ is dat wel beter geworden hoor :j achter zal ze idd zelden een fout maken.

penny: de fokker zal vast al wel een goede selectie hebben gemaakt welke onder het zadel komen en blijven en welke niet goed genoeg zijn ;) dus ik denk dat jij voornamelijk de goede te zien krijgt of niet? :)

dit is overigens familie van mijn annie :)
ook een animo:
Afbeelding

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 17:41

Biertabje schreef:
eliza: ik herken je verhaal wel! :j
pas als je zo'n paard voor je gewonnen hebt is het klaar. maar blijven animo's :j
mijn Annie heeft/had ook geen mooi voorbeen, niet super slecht hoor, maar gewoon net wat te traag met het onderbeen opvouwen en soms we weinig voor het lichaam. nu in het ZZ is dat wel beter geworden hoor :j achter zal ze idd zelden een fout maken.

penny: de fokker zal vast al wel een goede selectie hebben gemaakt welke onder het zadel komen en blijven en welke niet goed genoeg zijn ;) dus ik denk dat jij voornamelijk de goede te zien krijgt of niet? :)

dit is overigens familie van mijn annie :)
ook een animo:
Afbeelding

Nee hoor :P
Alle paarden moeten zadelmak gemaakt worden.
Queen heeft hij dan wel niet zelf gefokt maar gekocht, en zij is te klein gebleven jammer genoeg, ze is namelijk net een paard.
Het was dat ze een goede afstamming had en merrie was, voor te fokken natuurlijk.
Maar er worden wel altijd paarden verkocht natuurlijk, en is dan toch belangrijk dat ze zadelmak zijn.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 17:46

Eliza_18 schreef:
Voor zover ik Animo paarden gezien heb natuurlijk ;) en hier gehoord heb hoe fijn ze zijn.

Ja ik snap wat je bedoelt,maar als je hem toen gezien had ging je er zelf ook niet op zitten denk ik :P
Techniek vind ik bij die van mij nog niet zo geweldig van achter bloedvoorzichtig maar van voor spring ie met erg lang voorbeen. Dat vind ik zelf wat minder, maar bij sommige paarden die dat doen verdwijnt dat als ze hoger moeten springen. en je kunt er op trainen natuurlijk.[/quote]
die van mij springt erg met haar voorbenen naar voren boven de sprong, des te hoger het wordt zij ook meer gaat intrekken, zoieso omdat ze erg voorzichtig is.
Ik ben ooit 1x van haar afgevallen, maar zij is ook zo knetter gek geweest hoor!!
Ik sprong een lijntje, van allebij de hindernissen 50?? niet zo hoog dus.
Ena na sprong 1, hoofd omhoog, benen de lucht in en rennen blijven naar hindernis 2.
En toen vlogen we een beetje van ''over'' de hindernis ''op'' de hindernis :o
En toen viel ze een beetje bij de voorhand en toen lag ik in de nek, sprong ze weer van voor omhoog en kukelde ik ernaast :P
Maar bokken heeft ze nooit gedaan, wel eens stijgeren maar nooit uit woede!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 22:06

deze foto's heb ik vandaag binnen gekregen, mijn laatste concours van dit jaar (ik heb een ongeluk gehad :o )
dit was op een internationaal concours
Afbeelding
Afbeelding

Eliza_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 10:58

mooie foto's hoor! ging het goed?

xSannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:23

Ik heb een haarlem x animo merrie waarbij animo dus in de moederlijn zit, super lief paard, maar lijkt in veel dingen meer op de vader

MarleenvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 19:37

Ik heb er 1 van Andiamo. Zoon van Animo.
Zijn springkwaliteit is erg goed. Het is alleen wel een E-pony. Dit komt doordat hij een tweeling is. Zijn broertje is namelijk een D-pony gebleven. Die doet veel mee aan springwedstrijden en springt 1.20 geloof ik!
Wel een eigen karakter hebben ze, vind ik.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:09

Ik heb (ook) een Andiamo (v. Animo) x Orthos x Persian Path S XX
Springen wil ze maar al te graag! iets te graag, want ze wordt ook behoorlijk enthousiast :=
eigen karakter... absoluut!!

hier één van onze springles van vorig jaar zomer...
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GEBUXWHM.jpg

nog geen wedstrijdervaring en ook nooit op hoogte getraind...

Eliza_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:35

IngLio schreef:
Ik heb (ook) een Andiamo (v. Animo) x Orthos x Persian Path S XX
Springen wil ze maar al te graag! iets te graag, want ze wordt ook behoorlijk enthousiast :=
eigen karakter... absoluut!!

hier één van onze springles van vorig jaar zomer...
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GEBUXWHM.jpg

nog geen wedstrijdervaring en ook nooit op hoogte getraind...

Ze straalt wel iets heel schattigs uit ;)

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:03

@eliza, haha ja he ;)
overigens heeft ze zelf een veulen gehad van Niagara. Avenue is nu 5 en heeft een springopleiding gehad bij haar eigenaar in België.

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:28

Ik heb op een stal gereden waar ze verschillende animo lijnen hebben..
Als eerste hebben we Uutje (Monaco X Calypso) (misschien ook wel bekend van bokker Katje, die heeft hem ook een tijd gereden, tegenwoordig staat hij bij Stal Brouwer in Kockengen.) Uutje loopt bij de junioren (zo'n 1.35)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dan hebben we Zabor v. Regino (v. Animo) mv. Calypso (een halfbroer van Uutje, ze hebben dezelfde moeder, ook deze staat bij Stal Brouwer) Hij is B springen
Afbeelding
Afbeelding

en als laatste is daar Valentino, een Andiamo (v. Animo) mv. Zichem. Valentino heeft B springen gelopen in de tijd dat wij hem reden, maar ik weet nu niet wat hij doet.
Afbeelding
Afbeelding