Nakomelingen Stal le Cheval

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1985

Berichten: 65
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 08:35

Livito heeft altijd al moeite gehad met de galop. Tenminste ik weet niet anders, zolang als ik hem al ken.

JSCAA schreef:
hebben die van jullie trouwens ook moeite met de gallop ? of is dit echt weer een livito kwaaltje :+ ?

Janine1985

Berichten: 65
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 08:40

Ik heb het nog nooit meegemaakt dat Manouschka zo druk werd op de trailer. We zijn een keer naar de keuring in Ermelo geweest, wel samen met Jewel, en we hadden haast geen last van haar. Heel even in het begin, maar later werd ze rustig.
Ook heb ik met haar een paar keer onderlinge wedstrijden gereden, ook toen geen last op de trailer. Alleen tijdens de wedstrijd pakte ze haar trucendoos er weer bij hahaha

deb_mja schreef:
die van mij is niet bang tijdens het laden, maar zodra de deur dicht is schiet ze in de stres. als je dan met de trailer gaat rijden gaat ze lopen springen en doen, als ze er uit mag ligt er op de bodem van de trailer een plas met zweet, en is ze zo nat dat ze drupt. ik denk dat manous last heeft van verlatings angst, want ze wil ook niet bij de manege weg.

groetjes deborah
JSCAA schreef:
janine ; dat zit er misschien ook wel in , maar het is ook zeker 50% klierderij van hem .in het begin was hij wel echt bang , steigeren idioot doen enzo , maar nu staat hij er gewoon voor met een eigenwijze kop van ik doe het lekker toch niet . elke truckje werkt 1x tot hij hem door heeft . iedereen betwijveld of hij ooit wel helemaal trailermak is geweest :P

deb_mja
Berichten: 28
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: kiel-windeweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:12

nee, daar heeft manous gee last van....
die galoppeerd het liefst alleen maar ;)
JSCAA schreef:
hebben die van jullie trouwens ook moeite met de gallop ? of is dit echt weer een livito kwaaltje :+ ?

deb_mja
Berichten: 28
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: kiel-windeweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:15

lijkt inderdaat wel op nous, alleen is die best druk....
JSCAA schreef:
het karakter van livito ,
tja kan ik zoveeeel over zeggen haha .

-eigenwijs
-grappig
-soms best dominant (in de winter op stal valt hij soms aan mij niet hoor , en in de wei probeert hij het soms ook wel als hij zich 'hengst' voelt zegmaar .
-etterbak (soms)
-hij kan ook echt best opstandig zijn , en dan vooral in de winter of als hij iets moeilijk vind met rijden ofzo , dat laat hij ook zeker merken , en in de winter is het ook echt een stuiterbal haha . steigert gelijk als ie het er niet mee eens is , maar hij heeft zo ook zn goede momenten !
-maar het is ook echt zo'n goedzak ! ik zou echt niet weten wat ik zonder m moet <3
-en verder is het gewoon een enorme knuffel <3

dit is zn kleur als hij geschoren is , en eigenlijk ook zn normale zomervacht maar hij begint alweer haar aan te maken hoezo koukleum :+
Afbeelding

deb_mja
Berichten: 28
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: kiel-windeweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:17

op zaterdag werk ik op de manege, dus dan moet het wel na half 6 doen... zondag kan ook wel
Janine1985 schreef:
Tijdens het rijden wilde ze nog wel eens bokken, meestal deed ze dat als ik wilde aanspringen in de galop. Maar dat was toen puur uittesten. In het begin van het rijden van haar, had ze hier namelijk nooit geen last van.
En als ze buiten haar streken had, was het puur stokstijf blijven staan en gewoon niet verder willen lopen, wat je ook deed.
Ik heb officieel nog 1 week vakantie, maar ze zijn aan het renoveren in ons huis. Dus plak er nog een weekje aan vast ;)
Het lijkt mij het handigste om het dan wel in een weekend te doen, op een zaterdag ofzo. Want na mijn vakantie moet ik waarschijnlijk weer werken. Dus dan heb ik doordeweeks geen tijd.

Groetjes

deb_mja schreef:
ja, nous ziet inderdaat altijd spoken in bosjes, maar daar heeft ze als ze op de weg rijd geen last van. heel vreemd ;) . en daar hebben lang niet alle paarden last van, helaas, is toch echt iets van nous :Y) .wat voor streken had ze dan? bokte ze ofzo? heeft ze hier nog nooit gedaan.....

ik heb nog anderhalf week vakantie, dus je kan binnenkort best komen, maakt mij niet uit wanneer, moet je mij dat maar even zeggen. kan alleen op zaterdag, en volgende week woe. en do. niet. kan op het moment niet rijden, want ze is kreupel. moet eerst naar de hoefsmid voor speciale ijzers. maar weet niet nog niet wanneer die komt.

groetjes deborah

_jwl_

Berichten: 41
Geregistreerd: 13-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 09:21

Hey wat leuk dit allemaal! Ik zou het ook heel leuk vinden om een keertje bij Manouschka te komen kijken. Ik heb natuurlijk wel al foto's gezien van haar... wat lijkt ze veel op Jewel :o . Misschien kunnen we wat combineren? Janine wat leuk voor jou ook, heb je eerst Jewel weer gezien en nu is Manous ook weer terug in beeld.

Hmm die galop kwestie. Dat is bij Jewel ook iets waar we aan werken. Hij was in het begin erg naar links gebogen, hij deed linksom op de volte gemakkelijk teveel en rechtsom had hij juist erg moeite met de buiging. Omdat zijn linkerachterbeen het zwakke been was sprong hij bijna altijd rechts aan, of overkruist. Voor wel links maar achter toch rechts. Door veel met contrastelling en schoudervoor / - binnen te rijden is hij nu veel meer op twee teugels geworden en kan hij op de lange zijdes al mooi ook in de linkergalop. In de hoeken vind hij het nog heel zwaar, dan komt natuurlijk veel meer gewicht op dat binnen achterbeen.

Met de trailer zijn we ook aan het oefenen. Toen ik hem moest ophalen was het echt drama. We zijn anderhalf uur bezig geweest om hem op de trailer te krijgen. En hij heeft de hele weg staan stampen. Maar goed, hij had ook nog maar weinig ervaring. Ondertussen loopt hij er gewoon op, zonder in de stress te raken. Hij wil alleen wel wat te eten, want ja waarom zou hij anders... Buiten met alle ruimte, of in zo'n klein donker hokje... hmmm. We gaan vanaf volgende maand een jaarcursus volgen, zodat ik ook les mag geven :D. Dan moeten we dus elke maand met de trailer op stap. Hopelijk wordt het dan de normaalste zaak van de wereld voor hem.

Livito

Berichten: 3302
Geregistreerd: 25-05-08
Woonplaats: Groningen

Re: Nakomelingen Stal le Cheval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:50

jwl: dat is bij livito ook het probeem soms. Hij is linksom makkelijk te rijden alle oefeningen die ik vraag doet hij. Rechtsomook lastiger maar gaat ook steeds beter. Op t moment mag ik zelf niet rijden door een gekneusde rug dustijdje aan de longe dan merk ik rechtsom denk ik ook veel verschil

janine: ja klopt, het is al wel een heel stuk verbeterd buiten gallopeert ie al normaal maar de bakvind hij nog wat moeilijker

_jwl_

Berichten: 41
Geregistreerd: 13-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 10:05

JSCAA schreef:
dat is bij livito ook het probeem soms. Hij is linksom makkelijk te rijden alle oefeningen die ik vraag doet hij. Rechtsomook lastiger maar gaat ook steeds beter. Op t moment mag ik zelf niet rijden door een gekneusde rug dustijdje aan de longe dan merk ik rechtsom denk ik ook veel verschil


Als je wilt kan ik wel vertellen hoe ik met Jewel aan de slag ben gegaan. Misschien heb je er wat aan. :(:)

Janine1985

Berichten: 65
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:34

deb_mja: Op een zondag vind ik ook prima, dat maakt mij niet zoveel uit. Is idd wel leuk om het misschien te gaan combineren met de eigenaresse van Jewel? Als jij dat ook goed vind?

_jwl_: Ja erg leuk he, eerst Jewel weer gevonden en ook nog gezien en nu Manouschka ook nog!! :D Wie had dat ooit kunnen zeggen!! Het is misschien wel leuk om dan samen heen te gaan, als jou dat leuk lijkt? En als de eigenaresse van Manouschka dat ook goed vind ;)

jscaa: Op een zachtere ondergrond vond hij het altijd wat moeilijker. Dan moet hij meer werken. Tenminste toen was dat zo haha. Maar zoals je zelf al zegt, als je veel gaat oefenen/trainen dan wordt het vanzelf wel wat makkelijker en beter! :)

_jwl_

Berichten: 41
Geregistreerd: 13-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 10:47

Lijkt mij leuk om dan met zn drieen af te spreken. Een zondag is wat mij betreft prima!

deb_mja
Berichten: 28
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: kiel-windeweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:54

vind ik ook best. zeg maar wanneer, zeg ik wel wanneer ik kan.

groetjes en tot snel.
deborah
_jwl_ schreef:
Lijkt mij leuk om dan met zn drieen af te spreken. Een zondag is wat mij betreft prima!

Janine1985

Berichten: 65
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:55

Het maakt mij niet zoveel uit wanneer we gaan afspreken.
Misschien kun jij een paar datums aangeven wanneer jij kan. Dan kunnen wij ons daar denk ik wel op aanpassen ;)

deb_mja
Berichten: 28
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: kiel-windeweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 23:12

oke,
ik kan wel op:
zondag 29 augustus
zondag 5, 19 en 26 september
als heb met deze data niet lukt zet ik er later wel andere op.
Janine1985 schreef:
Het maakt mij niet zoveel uit wanneer we gaan afspreken.
Misschien kun jij een paar datums aangeven wanneer jij kan. Dan kunnen wij ons daar denk ik wel op aanpassen ;)

Livito

Berichten: 3302
Geregistreerd: 25-05-08
Woonplaats: Groningen

Re: Nakomelingen Stal le Cheval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 23:45

jwl; echt grappig dat we liv en jewel op de zelfde manier moeten rijden/trainen :)

Janine1985

Berichten: 65
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Oude Pekela

Re: Nakomelingen Stal le Cheval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 08:23

29 augutus en 26 september kan ik sowieso wel (toe nu toe haha).

_jwl_

Berichten: 41
Geregistreerd: 13-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 09:17

29 augustus valt voor mij af, dus dan hebben we een datum... 26 september! Maken we nog wel even precieze afspraken voor die tijd. Leuk hoor, verheug me er nu al op.

Janine1985

Berichten: 65
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Oude Pekela

Re: Nakomelingen Stal le Cheval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 09:23

Ik vind het helemaal goed :D Tijden enzovoort komen dan idd nog wel! :) Het lijkt mij ook erg leuk!

deb_mja
Berichten: 28
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: kiel-windeweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:00

is goed, hoor wel hoe laat en zo.....
_jwl_ schreef:
29 augustus valt voor mij af, dus dan hebben we een datum... 26 september! Maken we nog wel even precieze afspraken voor die tijd. Leuk hoor, verheug me er nu al op.

deb_mja
Berichten: 28
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: kiel-windeweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 22:24

hee,
hoe laat willen jullie volgende week komen?????
heb er zin in ;)
deb_mja schreef:
is goed, hoor wel hoe laat en zo.....
_jwl_ schreef:
29 augustus valt voor mij af, dus dan hebben we een datum... 26 september! Maken we nog wel even precieze afspraken voor die tijd. Leuk hoor, verheug me er nu al op.

Janine1985

Berichten: 65
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 22:45

Hey,

Maakt mij opzich niet zoveel uit, als het maar niet té vroeg is haha
Ik weet ook niet wat _jwl_ het beste uitkomt.

deb_mja schreef:
hee,
hoe laat willen jullie volgende week komen?????
heb er zin in ;)

deb_mja
Berichten: 28
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: kiel-windeweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:38

hee,

kunnen jullie e.v.t. ook een andere zaterdag binnen kort?
of is dat erg moeilijk????
ik heb een neefje gekeren en mijn oom en tante wonen best verweg....
mijn ouders hebben geregeld dat we daar volgende week zondag heen gaan...
maar als het erg moeilijk word, ga ik gewoon niet met hun mee.

groetjes deborah

Janine1985

Berichten: 65
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:35

Ik kan ook best wel op een zaterdag binnenkort! Het lijkt me voor jou
ook wel leuk als je je neefje kunt gaan bewonderen!
Maar ik weet niet of dat _jwl_ ook past? Ik pas mij gewoon op jullie aan ;)

Groetjes Janine

deb_mja schreef:
hee,

kunnen jullie e.v.t. ook een andere zaterdag binnen kort?
of is dat erg moeilijk????
ik heb een neefje gekeren en mijn oom en tante wonen best verweg....
mijn ouders hebben geregeld dat we daar volgende week zondag heen gaan...
maar als het erg moeilijk word, ga ik gewoon niet met hun mee.

groetjes deborah

deb_mja
Berichten: 28
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: kiel-windeweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 18:49

hee,
mooi dat je wel op een zaterdag kan, het moet dan wel aan het eind van de middag, na 3 uur. omdat ik op zaterdag moet werken. ik werk op de manege dus ik ben er wel ;)

groetjes
Janine1985 schreef:
Ik kan ook best wel op een zaterdag binnenkort! Het lijkt me voor jou
ook wel leuk als je je neefje kunt gaan bewonderen!
Maar ik weet niet of dat _jwl_ ook past? Ik pas mij gewoon op jullie aan ;)

Groetjes Janine

deb_mja schreef:
hee,

kunnen jullie e.v.t. ook een andere zaterdag binnen kort?
of is dat erg moeilijk????
ik heb een neefje gekeren en mijn oom en tante wonen best verweg....
mijn ouders hebben geregeld dat we daar volgende week zondag heen gaan...
maar als het erg moeilijk word, ga ik gewoon niet met hun mee.

groetjes deborah

deb_mja
Berichten: 28
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: kiel-windeweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 23:09

hee,
wanneer en hoelaat gaan we het over nieuw afspreken????
ik kan op zaterdag wel, maar heb dan van half 4 tot half 5 les. ik weet niet of het zo leuk is om dan te komen...... ik kan ook wel op een zondag. en eventueel ook wel doordeweeks 's avonds.

groetjes deborah

Janine1985

Berichten: 65
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 10:45

Het maakt mij allemaal niet zoveel uit. Alleen 's avonds komt mij niet zo goed uit.
Dit omdat ik doordeweeks gewoon werk, dus elke ochtend er op tijd uit moet.
Ik weet ook niet wat _jwl_ wil, misschien handig dat je haar een pm stuurt? Want volgens mij
heeft ze dit nog niet gelezen ;)

deb_mja schreef:
hee,
wanneer en hoelaat gaan we het over nieuw afspreken????
ik kan op zaterdag wel, maar heb dan van half 4 tot half 5 les. ik weet niet of het zo leuk is om dan te komen...... ik kan ook wel op een zondag. en eventueel ook wel doordeweeks 's avonds.

groetjes deborah