Das een leuk ding he! Super voorbeen met springen.
Ik vroeg me verder ook af, hebben jullie haarlem nakomelingen een gelijkehoefvorm bij de voorbenen? Ik las dat dit nog wel eens voorkwam. Denk even peilen, zelf weet ik nog steeds niet met wat voor hengst ik die van mij zal gaan dekken. Iemand een suggestie?
Groetjes
Sjoos
Geplaatst: 11-04-10 14:50
Die van mij is gedekt met Ustinov. Libero H, Nimmerdor in combinatie met voltaire en farn (moederlijn van mijn merrie) mooi prestatie bloed bij elkaar! Mijn merrie heeft al eens een veulen gehad van kroongraaf, bloederig typje, wel super springer, na 1.40 internationaal parcoursen is hij verkocht naar Canada
Ik heb ook een haarlem. eentje uit een balzflug merrie. eentje met veel potentie, een heerlijk beestje, alleen voor de amateur moeilijk te rijden. Maar we zetten door hoor. In mijn profiel staat wel een foto.
annastasia
Geplaatst: 11-04-10 16:08
Haarlem heeft inderdaad een hoogtemaat van - 1,38cm. Daarom was ik wel benieuwd uit wat voor moeder het paard van Mille1 kwam. Aangezien mijn merrie ook ''maar'' 1,64 is. Maar verder is het een hele goede optie voor mijn merrie en om alleen de hoogtemaat laat ik het niet over gaan.
Sjoos
Geplaatst: 11-04-10 16:13
Mijn merrie komt ook niet uit een hele grote moederlijn, was op 3 jaar ook maar 1.62, maar is toch uitgegroeid naar een mooie 1.67! Haarlems zijn vaak wat laatbloeiers Deze had ik hier nog niet geplaatst geloof ik, mijn merrie een aantal weken terug. Ze was vorige week uitgerekend van het veulen, maar het zit er nog steeds in (de bulten boven haar ogen is vocht, zwangerschapskwaaltje )
Haarlem geeft veel nakomelingen tussen de 1.60 en 1.70 prima maat lijkt mij zo, boven de 1.70 is meteen zo groot. Haha! Hebben jullie haarlemmen allemaal gelijke voorvoeten? @sjoos ben benieuwd wat voor veulen eruit komt!
Sjoos
Geplaatst: 11-04-10 16:17
De hoeven van mijn merrie zijn zo ongelijk als wat, de ene is stijl de ander schuin. (zie laatste foto) D'r voeten/benen zijn verder wel gelijk!
Dat schijnt een Haarlem kwaaltje te zijn, mijne is lv normaal en Rv Steiler smaller heeft ze verder geen last van. Wel een schattig merrie heb je echt waar!
Mijn Basje heeft 2 ongelijke voorvoetjes. De een is wat steiler dan de ander. Ik denk dat ie van mij wel aardig groot gaat worden. Hij is nu al 1.68. Maar dat geeft niet want we zijn allebei niet zo klein.
Ja nog wel een beetje. Zijn achterbenen zijn langer als zijn voorbenen. Maar hij is wel mooi in verhouding. De veearts sprak van een goed gebouwd sportpaard toen ik hem liet keuren. Alleen van zijn voeten moesten wel opnieuw foto's gemaakt worden, want de verzekering kon nog vervelend gaan doen. Maar alles was gelukkig goed. Haarlem geeft over het al gemeen we lmooie paarden. De foto's die ik voorbij zie komen zijn mooie paarden.
Klopt vind ik ook! Ik heb bij die van mij hetzelfde gehad, die smalle voorvoet moest extra op de foto om zeker te zijn dat het hoefbeen/hoefkatrol in orde was dit was ook zo! Haarlem geeft wel paarden die allemaal wat op elkaar lijken. Ik heb nog nooit een schimmel van haarlem gezien! haha!
Misschien wordt ie nog in ere hersteld. Dat hebben ze met Lancelot ook gedaan. Zou Haarlem wel verdienen,er lopen er zat in de sport op hoog niveau. Als ik het zo lees zijn het vaak fijne paarden. Die van mij komt uit een Zeoliet moeder, maar het is de goedheid zelve. Volgens mij is zijn moeder Simone B ook van een Bokker.
Dat hoop ik wel. Hij was afgekeurd op 11 jaar en oudere nakomelingen. Zeoliet hoor ik nooit veel goeds over, bij ons een gezegde, zeoliet brengt verdriet. Haha Maar met haarlem dus een goede combi.
Ja ik geloof van wel. Er springt ook nog een Haarlem x Zeoliet op hoog niveau. Dus mijn man zit al te hopen dat ie nu eindelijk een springpaard heeft. Ha,ha. Los springen doet ie in ieder geval leuk. Geloof dat Haarlem sterker vertegenwoordigd is in Bas dan Zeoliet,als ik zo zijn karakter zie. Maar het is wel een binnenvetter. Hij doet alles braaf,tot dat het hem echt te veel wordt.Dan kan ie aardig exploderen. Maar dan moet je heel ver gaan en dat proberen we zeker niet zo ver te laten komen.