Foto's nakomelingen Wallenberg

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 10:40

CalvinM

Re: Foto's nakomelingen Wallenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 10:47

Rijdt Peter Geerink hem niet meer? :| Hij was nogal weg van Wallenberg begreep ik van mijn oom.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 11:08

Woehoewww! Zie je wel, hij heeft me al een berg geld gekost, maar nou ga ik ook binnenlopen straks, haha. Zul je zien, die springen straks het dak eraf, haha.

Calvin, weet je ook waarom Peter hem zo fijn vond? Waar staat ie nou ter dekking dan?

Heb jij hem eigenlijk al eens vrij laten springen?

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 11:17

Omdat het zo'n fijn bewerkbaar en rustig paard was. Volgens mij staat hij nog wel bij Nijhof ter dekking toch? Of zou hij voorlopig niet dekken maar eerst de sport ingaan? Lijkt me niet toch? Al zijn er nog maar weinig Wallenberg veulentjes. Van het eerste jaar waren er geloof ik maar een stuk of 20?

Wallenberg is met Peter ook al een paar keer internationaal gestart begreep ik. Ging ook erg goed!

Calvin heeft nog niet bewust vrij gesprongen, maar heb hem in de bak al wel over een paar balken zien springen. Maf paard! Die sprongen die hij liet zien waren goed, al waren het balken op de grond, dus hij maakte geen sprongen van boven de 70 cm. Moeilijk om er echt wat over te zeggen dus!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 12:05

Oh geen idee, ik dacht dat ie dan misschien ergens anders naartoe zou gaan. Ik had geen idee hoe "populair" Wallenberg was, maar hij is me aangeraden door een (inmiddels overleden) paardenkenner en dat advies heb ik blind gevolgd destijds en ik zou het zo gaaf vinden als ie gewoon goeie springpaarden blijkt te geven ondanks dat ie weinig gebruikt wordt!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:21

wallenberg won gister een rubriek op de hengsten keuring,hij sprong zeer goed!en de nieuwe ruiter en eigenaar erik van der vleuten is er denk ik ook heel blij mee zeker na gister.
of hij bij nijhof te dekking blijft weet ik niet.
wallenberg was alles behalve braaf en echt niet makkenlijk,ht heeft echt tijd nodig gehad voor peter hem voor elkaar had,hij is nu een stuk volwassener geworden en heeft veel bijgeleert en hij krijgt als alles mee zit een mooie sport carriere.
maar hij was dus geen fijn makkenlijk bewerkbaar paard.
hij is nog niet de makkenlijkste.

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:24

Hmm dat is vreemd, mijn info komt bij nijhof vandaan. Die vertelt dus wat anders als Peter. Werk jij daar op stal?

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:29

plus dat ik wallenberg al vanaf zijn 4 de jaar op concours zie.
en hij was alles behalve makkenlijk bewerkbaar,hij was rillerig en vlug,een heel goed paard maar peter heeft er wel werk me gahd om hem zo als nu te krijgen,ik vind het ook knap zoals hij de hengst heeft opgeleid,had niet iedere ruiter gekunt.
Laatst bijgewerkt door knooopje op 05-02-10 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:32

ik denk ook niet dat de hengstenhouder gaat vertellen dat zijn oogappel niet zo makkenlijk is,als je hem vraagt naar heartbreaker zal hij hetzelfde zeggen denk ik.denk dat wallenberg daarom ook niet zoveel gedekt heeft.

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:35

Hmm dat rillerige heeft Calvin dus van zijn pa. Tsjah de hengstenhouder heeft natuurlijk een groot financieel belang bij een goed imago van de hengst.

Hoe is die wallenberg van jou onder het zadel, pakt zij het goed op?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:39

knooopje schreef:
wallenberg won gister een rubriek op de hengsten keuring,hij sprong zeer goed!en de nieuwe ruiter en eigenaar erik van der vleuten is er denk ik ook heel blij mee zeker na gister.
of hij bij nijhof te dekking blijft weet ik niet.
wallenberg was alles behalve braaf en echt niet makkenlijk,ht heeft echt tijd nodig gehad voor peter hem voor elkaar had,hij is nu een stuk volwassener geworden en heeft veel bijgeleert en hij krijgt als alles mee zit een mooie sport carriere.
maar hij was dus geen fijn makkenlijk bewerkbaar paard.
hij is nog niet de makkenlijkste.

:oo :oo

Dit ga je niet menen...

Hij is mij (door meerdere mensen) aangeraden als hengst-met-braaf-karakter op mijn Animo-merrie...

AAAAAAHHHHHHHHHHHHHH

Hij in de omgang (nou ja, qua smid) inderdaad "niet zo makkelijk" maar ik was er hevig van overtuigd dat dat van de mams af moest komen.
Heb hem als een mak lammetje in de stal gezien, kon hem even aan een touwtje uit de stal halen dus ik dacht nah, dat zit dan goed, gezien de aanbevelingen...

En is ie dan vooral onder het zadel lastig te rijden of wat?

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:41

ja moet eerlijk zeggen dat ze heel braaf is onder het zadel.ik ken nog een wallenberg en die is ook super braaf!
di van mij is trouwens gister verkocht dus ze is al weer weg....
ze was wel met deken op en vooral af doen heel rillerig toen had ik echt zoites van...dat word nog wat met zadelmak maken,maar ze was echt braaf eigenlijk geen stap verkeert gedaan!in omgang komt wel ze is 3 en heeft nog weinig mee gemaakt.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:43

EN DAN HEB IK D'R OOK NOG EEN VAN DIABEAU 8)7

:D :D

Oh gelukkig Knooopje, en ze hebben ook altijd nog een moeder he, zeggen ze dan :') _O-

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:44

Hmm grappig dat je dat zegt knooopje, dat deken op en af doen geeft hier ook flink wat ril. Mijn gedachte was dus ook, oh dat wordt nog wat met zadelmak maken. Maar het hangen is hij tot nu toe erg braaf en vind hij het wel prima.

Het komt vast helemaal goed WowAmigo en anders mag je je wallenbergje naar mij brengen, heb nog wel een stal over :P

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:45

ik wil de hengst niet te veel de grond in trappen,hij doet het nu echt heel erg goed en hij is een stuk volwassener geworden.
plus dat ik 2 nakomelingen ken en die zijn echt braaf.
het is echt een hengst met toekomst in de sport,als fokhengst is het natuurlijk afwachten,maar voor een animo merrie had ik geen wallenberg gekozen,maar datis omdat ik de hengst vaak hem gezien en dus ook gezien heb dat hij als jong paard echt een wakkere was.

edit:en omdat animo ook niet de makkenlijkste nakomelingen heeft...

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:50

Nou precies, mij issie dus aangeraden OMDAT ik een Animo heb...

*gaat Henk Nijhof eens even bellen* :+

Calvin, die hou ik in gedachten! :D

Persoonlijk denk ik dat ie mee gaat vallen als ie in het werk is, ik heb zo een paar reacties van hem gezien dat ik denk dat dat wel goed komt. Kalmte kan je redden zeg ik dan maar.
Mams is zelf heel braaf (was echt het braafste paard dat ik zadelmak heb gemaakt), maar ze fokt wel 'n kantje Animo door.
Laatst bijgewerkt door WowAmigo op 05-02-10 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:52

nijhof heeft nog een andere schimmel staan kom niet op zijn naam,dat is ook een echt fijn hengst!zal even op zoeken welke dat is,die deed gister ook mee.
ow ja als je mijn naam dan maar niet noemt haha.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:56

Ja, hehe, He Henk, nee, Knoopje heeft dat gezegd!

Denk dat ik weet welke je bedoelt. Die met die-hengst-die-lange-ruggen-doorgeeft erachter en die moeder die zelf internationaal sprong?

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:58

ik zie die hengst niet op de site staan,zal morgen even na vragen welke dat was.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 18:03

Wizzerd? (Corland)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 18:03

dat zal quality Time zijn ?
als je kiest voor een hengst met Stakkato en Libero bloed dan weet je dat ze rillig kunnen zijn en veel bloed hebben !!! Maar vals of heel moeilijk no way !! ik heb een stal vol Libero bloed en nu ook enkele die Stakkato voeren ..en ja ze hebben veel bloed en vragen dus in hun jonge jaren iets meer werk en aandacht ..maar er zit geen slecht in die beesten ..ik heb verleden jaar de mama van Wallenberg gezien bij de fokkers van wallenberg ..ook zo'n chique karakter merrie maar gewoon een eerlijk paard

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 18:07

Oke dat is wel een beetje wat ik merk. Heeft de merrie ook, als je eerlijk bent en niet beledigt dan doet ze alles. (Behalve buitenrijden :+ )

In de omgang is ie verder echt een schaap, schopt/bijt niet en lijkt in ieder geval geen rotzak. Maar de smid kan ie nog niet zo waarderen, maar dat past wel in het plaatje, want er wordt doorgaans niks mee gedaan en dan ineens bekappen, tja, dat trekt ie niet.
Maar ik kan hem op de wei dan wel weer zo even een pootje optillen.

Nou ja, we zien wel, ik vind hem wel leuk iig.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 18:08

(Bron: HorseTelex)

Vier keer slechts had Eric van der Vleuten op Wallenberg gezeten, toen hij gisteravond de Z-ZZ-klasse van de GMB Hengstencompetitie binnenreed en de finale gelijk won.

Sinds een week zijn Eric van der Vleuten en Stoeterij Duyselshof eigenaar van de KWPN-hengst Wallenberg. Team Nijhof verkocht de Stakkato-zoon omdat hij niet veel merries aangeboden kreeg. "Ik dacht: ik neem ´m maar meteen mee, hij moet toch lopen", aldus Vleut sr. "Ik vind het een lekker paard. Hij heeft instelling, vermogen, veel bloed. Allemaal goede dingen."

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 18:13

dinsdag heeft hij hem gekregen en gister reed hij de ring binnen,peter heeft hem wel geholpen met losrijden.
maar de hengst sprong echt super!maar ik zeg wel,dat het niet simpel is geweest.
Laatst bijgewerkt door knooopje op 05-02-10 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 18:13

Wow ..dat zijn jonge paarden ..de ene keer zijn ze hier schaapmak bij de smid , de volgende keer lijken ze soms een draak .. :+ maar uiteindelijk leren ze daar alleen maar van ..en of je dat op de rug van papa moet schuiven weet ik nog zo niet :D
ik heb hier nu ook een Stakkato merrie ..poehh zo'n bloedje ..is 5 jaar en nog niet veel mee gedaan ..maar ik denk dat we daar zeker een jaar geduld mee moeten hebben voor dat een fijn paard" zal zijn ..een amateur hoef ik daar nu niet op te zetten voor het springen ..ze is zo gretig en heeft inwendig zoveel stress ...je moet echt een super fijn handje , been en een uiterst rustig karakter hebben om dat in goede banen te houden ..maar ze is wel goudeerlijk !!