Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
! Toen bleef hij ineens staan en waren de achterbenen binnen 4 min gedaan.
.
Maar wat je bereikt hebt is dat z'n achterbenen gedaan zijn zonder dat ie een echte rotervaring heeft. Zolang je trauma's (klinkt wel weer erg dramatisch, maar goed) kan voorkomen, zal het elke keer iets beter gaan.

en voetjes optillen doet ie al. Alleen het langer vasthouden gaat niet. Hij staat in de opfok in een koppel van 8, dus is ook lastig aan te leren met al die andere bemoeials erbij! 
. Dingen als voetje geven is wel fijn als ze dat op de goede manier vroeg leren. Dat kende die van mij dus niet toen we haar met 4 jaar kochten (
). Maar inmiddels gaat bekappen zonder problemen, ijzers heeft ze voorlopig toch niet nodig. Is nu al een gevaar voor zichzelf in de wei, dus laat 'r mooi nog even blootsvoets. Pas als we meer dan een L-proefje rijden of parcoursjes springen op (nat) gras gaan die er onder.
. Ze kan wel eens druk doen, snuiven en staart erop, maar zolang ze aan de hand is weet ze precies dat er niet getrokken of gestuiterd mag worden.
Maar tja, zo is die nu eenmaal
Maar voor dingen waar je dan verwacht dat hij kijkerig is, doet hij dan weer niks op.
GeeskeP schreef:Jolo: Mooie Odermus heb je! En wat wordt ie snel licht!
Bij ons op stal staat een donkere schimmel.. zal nu ong 1.68 zijn. Wordt dit jaar 3.
We gaan in maart ofzo beginnen met oefenen met hoofdstel en singeltje.. ben benieuwd hoe ze het op gaat pakken..
jij!! 

Ik ben hard op weg een goede vertrouwensband op te bouwen ( kon vandaag zelfs vitamines geven zonder halster!). Dat vind ik wel heel erg belangrijk. Hij tilde vandaag zelfs uit zichzelf zijn achtervoetje op toen ik voor klaar was met krabben 

)