nakomelingen Colandro; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wakiekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 21:35

de hengst van mij heeft afgelopen week een oefenpacourtje gelopen van 80 cm had hierbij 1 balk door mijn eigen fout, maar hij is makkelijk te rijden in het pacour en pakt alles heel fijn op!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:07

Hey hey,

Ik ben heel benieuwd hoe het inmiddels met jullie Colandro's gaat... Chicka is eindelijk terug van de 'makmaker'. Het heeft bijna 3 maanden geduurt en ze is dan ook lange niet makkelijk, maar ik heb er vertrouwen in dat het goed komt. Het is wel echt een hele mooie meid! Ik zal van de week wel even foto's plaatsen van haar! :)

Hoe zijn jullie Colandro's qua karakter? Ik hoor namelijk van meer dat ze niet zo makkelijk zijn....

wakiekie

Re: nakomelingen Colandro; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 14:06

met die van mij gaat het goed!
ben afgelopen weekend met de 2 colandro's 2e en 3e geworden op de overijsselse kampioenschappen! in de B dressuur..

ze zijn super fijn in omgang.. met rijden gaan ze voor je door het vuur als je het respect van ze hebt, als je ze afstraft om iets wat ze niet snappen zijn ze echt tegen je als het ware!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:14

Waikiki dat herken ik wel... Chicka heeft een hele sterke eigen wil en wenst hierin ook niet 'gebroken' te worden. Het mak-maken is dan ook op een hele rustige manier gebeurt. Ze is daarbij absoluut lastig in de mond, is dit herkenbaar? Ze accepteerd het bit gewoon weg niet. Nu nog steeds niet, maar dat loopt wel los! Ik ga gewoon lekker veel met haar op pad, veel zien, veel bosritten en het komt vanzelf goed!

wakiekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 14:20

met het mak maken was er bij die van mij niks aan de hand, ze pakten alles heel fijn op!
de een was wel lastig op het bit en accepteerde het echt niet, nu kan ik eindelijk sinds 3 weken een beetje op druk gaan rijden! en de hengst is eigenlijk in alles heel makkelijk al haalt die de laatste tijd steeds meer ongein uit, probeert in het rijden van alles uit!
voor de rest heb ik eigenlijk weinig problemen met ze!
ze gaan over 2 weken allebei mee voor de 2e keer voor een BB pacours in luttenberg!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:31

Ooh leuk Wakiekie! Ik hoop dat ik chicka zo rond mei/juni toch ook wel oefenparcoursjes kan laten lopen. Waarschijnlijk komen we elkaar dan wel tegen :)

wakiekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 14:35

ja dat zou leuk zijn!
ik doe nog heel rustig aan! denk dat die van mij in Mei/juni voor het eerst een B pacour gaan lopen! :)

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:58

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chicka voor het eerst thuis in de bak...

wakiekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 14:15

leuke foto's!
lijkt een echte Colandro, en vooral op de eerste foto die blik, net of je die van mij ziet lopen :p..

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 09:46

Ja de Colandro's llijken wel veel op elkaar... :)

wakiekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 22:19

die van mij hebben inmiddels de eerste BB pacoursjes gelopen, ze pakken het heel fijn op! vinden het super leuk en blijven heel fijn te rijden in het pacour,
alhoewel de hengst van mij nu toch aardig wat voorjaars kuren krijgt }>

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 14:47

Ik heb ook een colandro merrie!
Een zeer fijn paard om mee te werken! In de omgang is ze zoooo ongelofelijk braaf :oo niet te geloven!
Soms heeft ze het wat moeilijk om haar "bloed te bewaren" . Wat leuk dat er een topic van is!
Afbeelding
Afbeelding

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 15:06

Wat een lekker dier Robby, ook weer echt een Colandro!

Ik moet zeggen dat Chicka mij 100% mee valt nu ze thuis is. Ze heeft inderdaad soms moeite met het 'bloed te bewaren'. Maar gemeen is ze absoluut niet.

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 17:57

mijne ook niet! :)

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 17:59

Iorrr : Heb je ook foto's van Chicka? heb even gezocht maar niet gevonden ;)

wakiekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 21:09

wat leuk, nog een Colandro.. en weer een echte type Colandro :P
je ziet het er bij de meeste zo vanaf,
die van mij zijn allebij wel heel cool in het hoofd, en kunnen gelukkig goed omgaan met hun ''bloed'', al krijgt de hengst nu een beetje voorjaars kriebels..

hoop binnenkort weer nieuwe foto's te hebben, ze zijn zo keihard verandert!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 07:14

wakiekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 10:50

zo, die van jou is wel een echte ''draak'' als je jouw topic zo leest :P
en dat bit probleem ken ik!
de persoon die ze voor mij zadelmak gemaakt heeft, zei tegen mij, je moet ze de ''snavel'' goed dicht knuppen.. en dat hielp bij die van mij heel goed, dus heb er gelijk een lage neusriem aan gedaan! (voor tong over het bit) de andere accepteerde het bit echt niet! nu, nadat ze vorig jaar mei zijn beleerd, begint die eindelijk op juiste aanleuning te lopen! dus met geduld komt alles goed :P

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:29

Iorrr : knap paard hoor! Best wel een grote of niet?
ik moet zeggen dat ik ook wel "problemen" heb met het bit aanvaarden hoor, zeker tot de galop , kan ik bijna geen contact maken enzo maar eenmaal ik heb gegaloppeerd gaat dit wel al een heel stuk beter!

Leren jullie colandro's ook snel? :P

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:36

wakiekie : heb even naar jouw filmpje gekeken . Is dat iedere keer dezelfde? mooierd! Ik vin wel dat hij een "typisch" guidam hoofd heeft of kijk ik nu zo verkeerd? :D

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:51

Chicka is vrij groot ja. Toen ik haar kocht is ze (met een officiele stok) op 1.68 gemeten. Ze zal dus wel 1.70 worden/zijn inmiddels.

Het was inderdaad een draak, maar daar merk ik nu niet zo veel meer van hoor! Ze heeft wel karakter, dat absoluut. Maar we worden nu echt maatjes en ze heeft plezier in het werk. Ik houd wel van karakterbeestjes! Met het bit gaat het nu ook veel beter. Ik heb er een vrij dunne kneveltrens in en ik kan nu prima contact met haar houden.

Alle Colandro’s zijn wel mooi valt mij op!

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:56

is goed aan de maat dan! Mijne was in januari gemeten op 1.64 dus ik denk ook dat ze iets groter is nu !
ja karakterbeestjes vind ik persoonlijk ook wel leuker ofja beter gezegd de bloedpaarden :D
is het de bedoeling dat je gaat springen met haar?
Ik heb nu toch ook nog geen lelijke colandro gezien!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:00

Ja ik ga springen met haar. Ook heb ik haar al PROK en wil ik haar in het najaar IBOP laten springen. Ik hoop dus dat ik er ook een fijne fokmerrie aan ga hebben. Vrij springen (en onder de man) lijkt uitzonderlijk goed, dus ik ben heel benieuwd!

Jij gaat jouwe uitbrengen in de SGW?

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:05

Ja dat is toch de bedoeling :)
Volgende maand wil ik met haar eens een jumping rijden en in Julie wil ik haar op een communautaire sgw starten .
PROK en IBOP wat is dat precies? ( in belgie heb ik dat nog niet echt gehoord O:) )

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:11

PROK is een rontgenlogisch onderzoek van het KWPN. De paarden die op de foto's geen erfelijke gebreken hebben krijgen zo'n predikaat wanneer deze aangevraagt word. Echter zijn er relatief weinig paarden die dit predikaat 'verdienen' dus dat is een pluspunt.

IBOP is een aanlegtest. Ze zal in de test wat sprongetjes moeten laten zien (onder het zadel en los) en ze zal exterieurmatig gekeurd worden. Als ze dan voldoende punten scoort kan ze ster en/of voorlopig keur worden. Ze zal vervolgens naar de Centrale Keuring moeten om het definitieve Keur predikaat te bemachtigen. Als dit allemaal lukt is ze keur en PROK en dat maakt haar dan Elite.

Hopelijk heb ik het een beetje duidelijk uitgelegt :D