Samber

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:52

Samber is de opa van mijn pony, het is echt een super lieve pony die alles voor je wil doen. Ze is al 18 jaar maar nog steeds super fit en vroeger heeft ze Z springen, M cros en L2 dressuur gelopen. Bij mij loopt ze nu B springen, B cross en B dressuur (binnenkort L1). Haar gouden karakter heeft ze echt wel van Samber meegekregen (Samber had een 10 voor karakter). Ze zal echt nooit ergens zomaar van opspringen, loopt zo over wapperend plastic heen etc. Wel apart want haar vader is Baccarat en dat is toch wel een heel klein pittig ding }> Voor foto's zie mijn profiel! :D

Yvonne86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 11:47

Leuk om te horen dat jullie allemaal goede ervaringen hebben met nakomelingen van Samber.
Ik heb er zelf ook ééntje.

Ik herken ook sommige eigenschappen in jullie paarden. Mijn 11-jarige merrie is ontzettend lief en werkwillig, maar ze is af en toe wel een held op sokken. Ze vertrouwt mij nu best goed, dus het gaat nu ook stukken beter. Maar bijvoorbeeld met springen is ze soms nog wat angstig. En met buitenrijden ziet ze vanalles.

Maar ik ben er ontzettend blij mee. Ik rijd er nu dressuur L2 mee. En ik ben zeker van plan om eruit te halen wat erin zit en dat is zeker de M1/2 of Z1. En als het met springen lukt wil ik ook wel wedstrijdjes gaan springen!!

corina21

Re: Samber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:54

ik heb ook een samber gehad een vosje,
hij was zeer heet met rijden,wel braaf geen ondeugende dingen had hij,alleen dat hij peper in zijn kont had met rijden,springen kon hij echt super goed,alleen heel erg fel op hindernis,
ik heb hem weg moeten doen,in voorrij ring super braaf,
zodra ik de ring in ging was hij zo heet dat ik er niks mee kon,
hij wilde dan alleen maa zijn uitgestrekte draf laten kunnen zien,
dat kon hij echt goed.zijn gangen waren echt top.

passepartout

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:15

Ik ben altijd een Samberfiel geweest. Heb een rechtstreekse afstammeling gehad en bezit nu kleindochter en achterkleinkind van Samber.
Goede karakters en fijn in de omgang over het algemeen.
Samber heeft niet voor niets een 10 voor karakter.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:17

Ik heb ook in het verleden een hele fijne Samber merrie gereden. Zwartbruin, super lang benen :D Heel lief karakter en super fijn om te rijden, maar best heet zo nu en dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:32

Mijn zelf gefokte merrie is een kleindochter van Samber.
Over haar kwaliteiten als rijpaard kan ik nog niets vertellen, want ze is nog maar 3, dus nog niet ingereden.
Maar ze heeft een super karakter!

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:42

Onze merrie is net gedekt door een zoon van Samber.
Ben benieuwd hoe dit paardje gaat worden (als alles goed gaat).

merensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:33

Ik heb een Samber merrie gehad uit een Franse volbloed merrie :o Super paardje, helaas niet oud geworden door een ongeluk in de wei.
Hele hete donder maar erg lief, eerlijk en zeer mens gericht. Ik reed dressuur en in het bos met haar, al was dat laatste soms wel eens spannend.
Bij ons op stal stonden toen 3 Samber nakomelingen.
Wat ze gemeen hadden: lief, eerlijk en rond de 1.60 groot en altijd willen werken.
Het verschil? de kleur! een vos, een zwarte en een bruine (die was van mij) wel alle 3 zonder aftekeningen!
Maar als ik er weer 1 tegen zou komen zou ik direct weer en Samber nakomeling kopen.
Ik heb heel veel goede herinneringen aan mijn merrie. Dit was voor het digitale tijdperk, zal proberen een foto in te scannen.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:28

Mijn Sambertje is ook zonder aftekeningen :D (zie profiel)

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 10:14

nena123 schreef:
Samber is de opa van mijn pony, het is echt een super lieve pony die alles voor je wil doen. Ze is al 18 jaar maar nog steeds super fit en vroeger heeft ze Z springen, M cros en L2 dressuur gelopen. Bij mij loopt ze nu B springen, B cross en B dressuur (binnenkort L1). Haar gouden karakter heeft ze echt wel van Samber meegekregen (Samber had een 10 voor karakter). Ze zal echt nooit ergens zomaar van opspringen, loopt zo over wapperend plastic heen etc. Wel apart want haar vader is Baccarat en dat is toch wel een heel klein pittig ding }> Voor foto's zie mijn profiel! :D

Nog één dingetje vergeten! Vader is vos en moeder is bont en wat krijg je?? Een donkerbruine pony (eigenlijk klein paard, is later toch weer ingemeten :P ) met een paar witte stippen! :D

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:15

samber is de vader van de moeder van mijn paardje!:)

samber was dan bont *DUHU!!!*:P moeder was schimmel en mijn paardje ook!:)

Bess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:36

Ik heb een Krack C x Samber.
Wel rillerig maar leert erg snel en op zich heel fijn mee te werken.
Ze is nog niet zadelmak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:19

Ik heb een dochter en een klein dochter van Samber gereden, beiden waren niet van mij. De dochter was op zich niet z'n heel raar paard. Kon uitstekend lopen en springen. Ze had alleen een nog al dominant karakter en liep over haar eigenaresse heen. De klein dochter was niet helemaal 100% in haar bovenkamer. Ze kon maanden gewoon goed lopen zonder zo maar iets te doen, en dan zo uit het niets weer beginnen met steigeren. Daar moest je dan weer even doorheen en dan had je weer een geweldig paard.

lor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:13

Samber is de vader van de moeder van mijn paard. Mijn paard heeft de kleur sabinobruin. Dit is niet bont en ook geen schimmel maar een soort van mix daar tussen in.
De vader van mijn paard is metall.
Mijn Boogie is een zeer werkwillend paard, heeft goede bewegingen en is zeer braaf in omgang.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:36

Mijn vriend had een oklund x samber in het Z springen. Is inmiddels verkocht. Zo'n 1.65m hoog. Werkwillig paard. Leuke gangen. Makkelijk in de omgang.

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 10:48

lisch schreef:
samber zelf was ook buiten niet de makkelijkste heb ik door mensen gehoord enorm druk. vooral bij trekkers en vrachtautos was hij n iet te houden

Dat is dan vast de reden geweest waarom mijne in de sloot was gesprongen :=

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 10:53

Erg leuk om al die karakteromschrijvingen te lezen :j
Ik herken Gringo er echt in :)

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 10:56

Elja schreef:
lisch schreef:
samber zelf was ook buiten niet de makkelijkste heb ik door mensen gehoord enorm druk. vooral bij trekkers en vrachtautos was hij n iet te houden

Dat is dan vast de reden geweest waarom mijne in de sloot was gesprongen :=

Dat herken ik dan weer helemaal niet bij de Samber-merrie die ik ken, maar daarbij is Samber ook gekozen vanwege het klassieke bloed - de merrie is verder klassiek Gronings :)

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 10:59

Mijn paard is een Jackson x Samber, ze is nu 2 jaar dus weet nog niet hoe ze onder het zadel gaat zijn :P Ik heb haar vorig jaar september gekocht :)
Ze is erg lief, aan het begin moest ze me eerst echt leren kennen, voordat ik er wat mee kon doen. Want als veulen is ze niet erg veel in de hand geweest. Nu gaat het hardstikke goed :)
Ze is trouwens zwart :)
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=351370

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 10:59

Ik heb een tijdje een zoon van Samber gereden. Was een heel fijn paard, was de eerste hengst waar ik ooit op reed. Was een schat op stal en een deugniet onder het zadel, maar wel heel braaf. Hij was wel redelijk klein (1.60?) en compact. Hij loopt nu volgens mij in het Z2. Orlando heet ie.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:49

nou ik heb gisteren maar een stukje naar buiten geweest....
overal spoken en de hele weg op haar tenen lopen niet stil kunnen staan. en ben nog in een slootje terecht gekomen...maargoed ben het gewend heb haar al bijna 4 jaar.. zit in de 3de generatie samber in.

HT2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:50

Wat grappig dat er nog zoveel mensen met een Samber zijn. Wij hebben sinds 2 jaar een Samber merrie op stal van nu 9. Destijds als M1 paard gekocht, ik breng haar nu zelf uit op ZZ-l niveau. Hiervoor was ik nog niet zo bekend met deze kleurstelling (ze is vosbont). Ze viel mij eerlijk gezegd meer op vanwege haar bewegingen dan haar kleur, dat vond ik maar niets.

Het is een erg vriendelijk paard, braaf in de omgang en erg werkwillend onder zadel. Wel een tikkeltje nervoisiteit tijdens wedstrijden maar dat kan ook uit de moederlijn komen.

Freedom_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:15

Wij hebben een Samber x Pilatus, loopt Z2 en is zó ontzettend lief en trouw. :j

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 16:01

Samber is inderdaad al 4/5 jaar terug uit de dekdienst gehaald. Zijn sperma was van zeer slechte kwaliteit en heeft dus in 2004 nog enkele merries bevrucht.

Ik heb een zelfgefokte Samber. (= Zammie oftewel Zamber) Komt uit een Mecenasmerrie (ook bont) en Zammie is vos met een klein sterretje.
Karakter is bijzonder fijn. Kan lezen en schrijven met hem. Is inderdaad soms een held op sokken (vooral bij DA :D ) maar zo eerlijk als maar kan....

Ik heb samber ook een tijdje verzorgt toen hij al op leeftijd was en ondanks zijn leeftijd is het nog steeds een bijzonder sterk paard.