Er lopen zoo gigantisch veel paarden op deze aardbodem dat het altijd maar weer een wonder is dat je net die ene vind die bij jou past.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
0ojannekeo0 schreef:Ik heb een contango x jazz, veel mensen denken dat het een heel moeilijk paard is. Juist in tegendeel. Wil dondersgraag werken, denkt goed mee, en wil constant leren, anders vind ze het saai worden.
Uit die merrie heb ik een Vivaldi veulen (dus twee keer jazz erin) en dat is helemaal niet te merken. Nog nooit zo'n braaf veulen gehad.
Beauty_J schreef:nja ik kan ook alles met haar verder.. maar zodra iemand mij moet helpen of iets dergelijks.. dan is het troubles
Jeanine84 schreef:Ik ken een Jazz merrie die dient aangesproken te worden met ú! Behandel je haar niet als de koningin voelt ze zich beledigd en laat ze dit zeer zeker merken! Op stal is het een braaf paard, onder het zadel wil ze werken..maak je haar boos dan gaat ze erg ver (slaan op je been, slaan op de zweep..) Paard loopt verder Z dressuur en komt altijd met prijs thuis en daar doe je het dan toch voor heDit soort paarden hebben net dat kleine beetje meer..
JeDe schreef:Wij hebben 3 Jazzen gefokt, 1 helaas dood geboren, maar de andere 2 hebben zich goed ontwikkeld. Beide lastige en vooral ongeduldige paarden, maar wel vriendelijk in de omgang en nooit gemeen.
Als je ze de tijd gunt en niet te snel wilt zijn het super paarden. Onze oudste Jazz, nu 8, zijn we gaan opleiden toen hij 3,5 jaar was. Het bleek al snel dat het te vroeg was. Hij heeft een jaar langer de tijd nodig gehad om zich te ontwikkelen. En dan vooral in zijn hoofd. Nu is hij al 2 jaar in training in Florida en is zowel lichamelijk als geestelijk totaal veranderd. Hij loopt inmiddels ZZ zwaar en iedereen kan er op stappen. Dat was eerst wel anders...
De andere Jazz, 1 jaar jonger, loopt nu M1. Dat is wel met veel vallen en opstaan gebeurd.![]()
Heb je een Jazz, neem dan de tijd en wees geduldig. Heb je dat niet, begin er dan niet aan!