wie heeft er nog meer een garanco nakomeling??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 08:24

jazeker, dat is én het zusje van mijn ex, en het is de kleindochter van de fokker die ik ken ;) hihi

en ik vraag regelmatig foto's, en ga ook kijken als ze wedstrijd heeft, ze heeft tot nu toe alleen FNRS gestart, maar iedere keer 1e of 2e. En nu gaat ze KNHS starten, dus dat is wel heel leuk.

Maar zij gaat ermee dressuren.

tamaramt

Re: wie heeft er nog meer een garanco nakomeling??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 10:13

ok, dus springen wordt dan niet meer met hem gedaan
wel jammer; want op de fotos straalt de pret er vanaf
zo is dat bij de mijne ook altijd als die springt

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 16:57

nee idd, ik vind het ook jammer, maar ben allang blij dat ik weet dat hij daar goed staat.

Hij vond t idd heel leuk, maar was al snel wel tevreden, als hij maar niet té veel ervoor hoefden te doen hihi.

Maar jij springt dus niet met de jouwe?Is het omdat je daar zelf niet genoeg vertrouwen in hebt, of ben je een 'dressuurmuts' :D ?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 12:45

ik heb vroeger altijd heel veel gesprongen maar heb het niet goed gekunnen ;)
ik zou het in principe best wel weer eens willen ; ook ter afwisseling van mijn training en omdat mijn paard het gewoon kei leuk vind
maar de mijne gaat er kei hoog overheen(niet zo hoog als die van jou ;)) en ben dus bang dat ik dan niet goed met de sprong mee kan komen en hem dus stoor met mijn handen/ zit of dat ik zelf een luchtsprong maak

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:51

Hier nog iemand met Garanco('s) op stal!
We hebben een Garanco × Nelson × Heemraad op stal.
Een 16 jarige merrie. "vroeger" Z dressuur geweest, toen een aantal jaar niet meer gereden. En sinds afgelopen winter weer opgepakt!
Niet door mij maar door een pensionklant bij ons.
Meet Lania
Afbeelding
Duidelijkere foto heb ik niet.
Uit Lania hebben we nog 2 nakomelingen op stal staan een 6 jarige Gribaldi × Garanco ruin.
Daar ben ik nu L1+17 mee, na de kampioenschappen gaan we dan ook over naar het L2!
Wedge
Afbeelding
Afbeelding
En dan hebben we nog een 4 jarige OO-Seven × Garanco merrie staan.
Deze heb ik van de winter op een thuis wedstrijd gestart, maar de teller staat nog op B+0
Momenteel rij ik haar eventjes niet, ze gaat namelijk 1 juli mee naar de keuring.
Ace
Afbeelding
Afbeelding

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:17

Hier nog een bokker met een Garanco :D met roepnaam Puk, echte naam en afstamming : Zhite beam, nu 5 jaar oud, plm. 1.62 hoog, Garanco x Rossini x LeValBlanc x Makelaar.
Niet het makkelijkste papier, maar voor mij een topknol.
Echt een merrie, ritselig, ziet alles maar doet erg goed haar best voor mij.
Wat doe ik ermee? Buitenrijden en 1 keer in de week dressuurles. Springen durf ik niet met haar te doen want ze heeft als enter haar strekpees dwars door midden gehad en na een lange revalidatieperiode is het gelukkig helemaal goed gekomen, vandaar dat ze recreatiepaard is geworden :D

foto's in mijn profiel en hier even een paar recente foto's :

Afbeelding

Afbeelding

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:19

Bokker Angel___ heeft een garanco! Is een vriendin van me :) Zal haar even tippen over dit topic

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:16

Stephaniiee_ schreef:
Bokker Angel___ heeft een garanco! Is een vriendin van me :) Zal haar even tippen over dit topic

Dat ben ik! :D
Mijn pony heet Angel, en is nu 4 jaar. Ik heb haar zelf ingereden, en we hebben nu 2 onderlinge wedstrijdjes gereden, met mooie resultaten :D Springen vind ik geweldig, en dat heb ik nu 1 keer met haar geprobeerd! Verder ben ik bezig met het buitenrijden. We moeten hierbij nog wat meer vertrouwen in elkaar vinden, maar we zijn op de goede weg!
Angel is erg lief, maar kan soms erg kijkerig zijn. Ook is ze soms erg sterk!
In mijn profiel kunnen jullie foto´s vinden.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 05:34

wat een prachtige afstammelingen allemaal van garanco
wat me wel opvalt dat garanco dus regelmatig veel wit vereft oftewel; witte voetjes maar vooral een bles op het hoofd
dat heeft de mijne dan dus weer niet helaas
wel 4 witte voetjes maar dan een snep en een klein maantje ;)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 05:34

practige paarden heb je zeg; en goede ruime gangen
dat heeft de mijne helaas niet

Renske_W schreef:
Hier nog iemand met Garanco('s) op stal!
We hebben een Garanco × Nelson × Heemraad op stal.
Een 16 jarige merrie. "vroeger" Z dressuur geweest, toen een aantal jaar niet meer gereden. En sinds afgelopen winter weer opgepakt!
Niet door mij maar door een pensionklant bij ons.
Meet Lania
Afbeelding
Duidelijkere foto heb ik niet.
Uit Lania hebben we nog 2 nakomelingen op stal staan een 6 jarige Gribaldi × Garanco ruin.
Daar ben ik nu L1+17 mee, na de kampioenschappen gaan we dan ook over naar het L2!
Wedge
Afbeelding
Afbeelding
En dan hebben we nog een 4 jarige OO-Seven × Garanco merrie staan.
Deze heb ik van de winter op een thuis wedstrijd gestart, maar de teller staat nog op B+0
Momenteel rij ik haar eventjes niet, ze gaat namelijk 1 juli mee naar de keuring.
Ace
Afbeelding
Afbeelding

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 05:39

ben verder wel benieuwd of jullie garanco's nog wel eens in het verzet willen komen en wat ze dan gaan doen

mijne heeft een tijdlang met rijden het bit vastgepakt en het hoofd naar achtergeslagen
zo erg dat je dus niet meer kon sturen en dat het dus gevaarlijk werd
het was niks medisch; gewoon puur verzet
na een half jaar had ik dat opgelost; ging het weer goed; begon hij moeijlijk te doen met opstappen; tijdens opstappen ervandoor gaan en als ik zat en als ik hem stil wilde zetten erg drammen en dreigen met omhoog gaan
dat hem ik hem weer afgeleerd ; afstappen ; terug op de plek zetten en opnieuw opstappen; net zo lang tot hij stil bleef staan en dan belonen
alleen dat drammen wil hij nog weleens doen
toen wilde hij niet meer achterwaarts in de rijbak; dan ging hij gewoon plankgas vooruit of omhoog(laag)
en hij heeft een tijdje en nu weer af en toe gehad dat ik niet aan de buitenteugel mocht komen; daar gaat hij dan helemaal tegenin en trekt de teugels uit mijn hand en gaat dan keihard helemaal langs de kering af
totaal geen buiging en of stelling en ontspanning te vinden
gewoon een reachte plank die als een bulldozer rond gaat stormen
alle keren geen medisch probleem te vinden oftwel; meneer had weer eens ff geen zin

tja; je je vervelen met een garanco zul je nooit doen ;)

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 08:39

Gelukkig heeft mijne zich altijd wel redelijk gedragen, het moment dat ze in verzet is geweest was niet leuk. Ik heb de hindernis staanders onder mij door zien komen terwijl ze al steigerend draaide := Ik dacht dat het uitproberen was (het was vorig jaar en ze was 4) dus toen ik de volgende dag les zou krijgen om haar even flink door te pakken, kwam de aap uit de mouw, ze was kreupel. Waarschijnlijk heeft ze langer pijn gehad, maar is ze toch doorgegaan met lopen en uiteindelijk barstte de bom. Na een rustperiode heb ik haar weer opgepakt en op haar nieuwe stal met heel veel rust (en super hulp) het vertrouwen weer gewonnen. Puk was bang maar ik ook.
Nu heb ik er een super fijn paard aan, ze vind nog wel wat dingen eng (koeien }:0 ), maar als ik zie hoeveel kilometers we al in de bossen hebben gereden en hoeveel er nog komen, dan is ze voor mij een wereldpaard. En tja, ik hou wel van een paard met een beetje pit, een braverd vind ik ook niks, er moet uitdaging in blijven zitten en elke overwinning is meegenomen :D

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:06

@ tamaramt: Dankje :)
En de Garanco merrie wil nog wel eens in verzet komen :j
Die is erg goed in het staan op 2 benen O:)
Maar de ruiter die haar nu rijd kan daar goed mee omgaan, en als ze daar eenmaal door heen is loopt ze ook echt super :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:38

Grappig, ik heb een Garanco merrie gereden van de U jaargang. Heb altijd gedacht dat het zenuwachtige in haar van haar moeder afkwam, een oververhitte stressende tuigmerrie! Die merrie lijkt erg veel op jullie paarden! Donkerbruin met witte voetjes en een scheve bles.

Merrie liep fantastisch, kon de sterren van de hemel lopen maar door het paniekerige kon ik het er niet altijd uitrijden (ik ben zelf een enorme stress kip).

Springen deed ze fantastisch maar kon een echte merrie zijn en ben er dus ook afgeknald met een hersenschudding. Maar sprong onder de man met ruimte over makkelijk 1.20 (wel losse hindernis maar toch :D).

Qua omgang was ze niet de makkelijkste maar ze hechtte zich verschrikkelijk aan me. Je kreeg daardoor van die pennyverhalen, zo knalde ze altijd door het draad als iemand haar ophaalde uit de wei of haar erin wou zetten terwijl ze bij mij een mak schaapje was. En ze beukte alle paarden weg bij het hek zodat ze vooraan kon staan als ik eraan kwam :+:

Uiteindelijk ben ik ermee gestopt omdat ik de huur niet meer kon betalen doordat ik mijn baan kwijtraakte. Maar zou haar zo kopen als het kon nu jaren later :j

vermeulen04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:40

De mijne heeft zich tot nu toe altijd goed gedragen (is net 8 jaar geworden, weet niet wat er nog komt :+ ) en echt in het verzet doet ie nooit. Soms heeft ie wel eens een dag dat ie geen zin heeft denk ik, vergeleken bij normaal doet ie dan misschien iets minder zijn best maar laat het nooit helemaal afweten, maar ach daar kan ik wel mee leven, heb ook wel eens gezin.

De mijne is ook zeker geen "sul", is wakker en alert en groeit soms even als iets spannend is, doet soms een stapje op zij of een klein sprintje, maar zeker zeer goed handelbaar.

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:40

Mijn merrie komt niet vaak in verzet! Ben ik wel heeel bij mee :))

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 18:15

en zien jullie garancos ook altijd bakkabouters?
heb de mijne nu bijna 2,5 jaar en staat al de tijd op dezelfde stal maar elke dag zie hij de kabouters weer in de rijbak en dan springt hij vliegensvlug opzij of kop erop; hals vast en gaan met die banaan :)

komt dat jullie ook bekend voor??

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:30

Ja, als ze met het verkeerde been uit stal zijn gestapt kan je je lol op :))
De OO-Seven × Garanco (Ace) kan er om niets in een keer vandoor gaan :+
Maar zij ziet dan ook werkelijk alles...
En ook de Gribaldi (griezelbaldi!) × Garanco (Wedge) kan er wat van.

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:22

In de winter zag ze spoken in de bak :j Dan sprong ze ook ineens opzij ofzo.
Angel kan soms ook ineens wegschieten als ze een geluidje achter dr hoort!
Mag ik vragen hoe het buitenrijden bij jullie gaat? en wie hem zelf verkeersmak gemaakt heeft?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:25

Buitenrijden gaat ipc prima.
Met Ace kan ik alleen naar buiten, met Wedge niet.
De ruiter van Lania stapt Lania wel eens langs de weg uit, en dat gaat ook prima :j
Wedge en Ace heb ik samen met de ruiter van Lania verkeersmak gemaakt :)

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:28

Ik ben dr nu ook verkeersmak aan het maken, en er gaat altijd wel iemand mee.. maar toch ben ik nog iets te bang, ik zie snel de negatieve kanten ipv de positieve :o

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:30

Dat heb ik ook hoor :j
Daarom ging de ruiter van Lania er de eerste keer mee naar buiten. Moest eerst zien dat ze braaf zouden zijn voordat ik ging :))
Ben vorig jaar een aantal keer flink gevallen van verschillende paarden, en ben nog steeds niet de dappere renske van toen die overal maar opstapte :+

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:33

Ooh okee, het gaat nu steeds beter, maar voel toch nog spanning als ik buiten ben, het idee wat er allemaal kan gebeuren..
Maarja, daar moet ik eigenlijk niet over nadenken, en gewoon gaan.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:40

hahaha idd :+
Dat heb ik ook hoor :j
als we dan een keer naar de bossen gaan, of naar de loonse en drunense duinen heb ik toch wel zoiets van, help! wat als ik er nu afkets :=

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 20:51

mijne is niet fijn buiten
hij is heel onzeker, gestressd en gespannen
kan niet alleen zijn; heb dit wel geprobeerd en gevolg dat hij omdraaide en in volle rengalop terug naar huis ging en ik er af moest springen met als gevolg; zenuwbeknellingen in mijn armen en een jaar lang therapie
ik ga dus maar heel soms naar buiten met een ander braaf paard en ik doe altijd een slof om
als hij omdraait en op de kletter gaat gooit hij namelijk zijn kop helemaal omhoog, zet zijn hals vast en pakt het bit vast en dan heb ik helemaal niks meer te vertellen

nu het weer zomer is en er zoveel dazen en muggen zitten ben ik al weer 1,5 maand niet buiten geweest
ondanks vliegenspul en vliegendeken wordt hij helemaal gek van de beestjes