OOseven nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:58

Wow Zingaro is ook leuk opgedroogd :9

Dit is mijn draakje: (sorry ff draaien, goed voor de nekspieren :P )

Afbeelding

Nu bijna 5 en ongeveer 1.65 schat ik ;)
Een echte merrie, met gebruiksaanwijzing, maar echt een fantastisch beest. Kan heel heet worden, maar ik heb me nog nooit onveilig gevoeld op haar.
Heel lenig en heel fijn bewegen.

Afbeelding

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 10:07

YoJcE schreef:
Whizy is dan een totaal ander paard. Die doet alles overigens op zn sloffen lijkt wel, ben benieuwd wanneer die het moeilijk gaat krijgen haha :+

Familietrekje schijnbaar, want ik roep ook altijd ben benieuwd wanneer de man met de hamer komt :D . Vooralsnog wijst niets erop :P . Klopt het snel even af

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 11:48

Nou dan kom ik die van mij ook maar even voorstellen, een merrie die dit jaar 6 wordt, zonder gebruiksaanwijziging. Alleen tijdens de hengstigheid wil ze wel eens wat eigenwijs doen: dan moet je haar de moeilijke dingen gewoon wat vriendelijker vragen en is er niks aan de hand. Ze is gruwelijk fanatiek en wil eigenlijk altijd heel hard (te hard) werken.

Het is altijd feest om haar te mogen rijden. Ik geniet enorm van dit dier.

Ik ga nu M2 met haar rijden, ik heb doordat ik niet binnen kan trainen een tijd wat minder kunnen doen helaas (bak bevroren), anders zou ik al aan het M2 begonnen zijn.

Afbeelding
Afbeelding

Urielle

Re: OOseven nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 15:02

Er zijn er een aantal waar het even geleden is dat ik ze gezien heb (of die ik alleen ken van hun driejarigen foto's etc.) Leuk om te zien dat ze zoveel meer paard zijn geworden!

BELIZE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 20:55

Wat leuk om al jullie paarden te zien!! De mijne heet Belice en is een OO Seven X Falco.
Binnenkort plaats ik nog wel even wat nieuwe foto's want ze is inmiddels al wat uitgezwaard vergeleken met die foto's die ik hiervoor heb geplaatst.
4 april wordt ze 3 en we zijn haar aan het voorbereiden voor het zadelmak maken. Ben benieuwd hoe dat gaat, maar tot nu toe pakt ze nieuwe dingen ontzettend makkelijk op.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 23:16

wist je trouwens dat er een OO Seven x Falco door de 3e bezichtiging is van de hengstenkeuring en aangewezen is voor de verrichtingsonderzoeken in ermelo?

Dat is deze, Bailamos
Afbeelding

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 07:48

wow zouden ze willen ruilen voor ashwin hihii

BELIZE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 13:48

Ik volgde de hengstenkeuring dan ook met heel veel intresse :D

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:21

Ook ik heb een OO Seven, en wel een vrij aparte, ze is namelijk bont ;)

Mijn paard zuigt geen lucht, heeft eigenlijk ook geen stalgebreken verder.

Ze is wel ontzettend dominant, en je moet zowel met rijden als in de omgang ALTIJD alert zijn.
We hebben echt een megadip gehad daardoor, en haar dominante gedrag leek van kwaad tot erger te worden.
Maar nu heeft ze het wel weer even op een rijtje.

In het werk is ze heet, slim, vindingrijk.
Ik merk wel dat mijn stemming heel snel op haar overslaat.
Ben ik gefrustreerd, is zij dat ook.
Ben ik boos, dan begint zij te stampen en te tieren.

Ben ik rustig en geconcentreerd, dan is zij dat 9 van de 10 keer ook.

Ze is helaas ook wat klein(1.64m), al is ze het laatste jaar (ze wordt dit jaar 7) wel ontzettend veranderd en meer paard geworden.

Ik rij haar dressuurmatig, maar probeer veel afwisseling in het werk te houden door een keer te springen of het bos in te gaan. Ik merk dat dit de dressuur ten goede komt. Het lijkt alsof ze een stuk meer innerlijke rust heeft als ze zo nu en dan even uit haar plaat kan gaan ;)..

Hier staan recente foto's: [RIJ-ITP] Faster's Voice SZ ( OO Seven x Kennedy)wordt steeds stoerder

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 09:31

Sorry dat ik dit topic weer heropen maar ik kon geen recentere vinden en Oo seven is nog steeds hot news dus dacht dat het wel kon.

Ik heb een vraag over jullie Oo seven. Heb zelf een hele mooie zwarte Oo seven van bijna 3 jaar (5 juli 2006) nog hengst, word vandaag gecastreerd en is nog echt wat puberaal in z'n spieropbouw. Ook is hij bezig met een groeispurt 1.67 nu. Hij is nog niet beleerd, wel longe en grondwerk maar met erop zitten wacht ik nog een paar weken.

Hij heeft echt zo'n Oo seven hoofd... heb er al velen voorbij zien komen hier. Prachtig!!!

Gister had ik een écht geinteresseerde koper voor hem die helemaal tevreden was over zijn bouw, maat, kleur, aftekening en zijn galop (zijn achterbeengebruik vond ze super). Bovenal over zijn karakter ook. Ze vond alleen zijn draf iets te vlak. Haar droom was om nog één keer met een jong paard van groen naar lichte tour te rijden en zij vond dat hij net wat te weinig gebruik maakte van zijn voorbeen. Ik weet dat Oo seven erom bekend staat om een sterke achterhand mee te geven en een wat minder goed voorbeengebruik, maar ik was benieuwd naar jullie ervaring hiermee. Heeft jullie Oo seven ook minder natuurlijke aanleg voor goed voorbeen gebruik? Is dat echt een tekortkoming als je ambities bij lichte tour rijden liggen? Watvoor jury commentaar krijgen jullie hierop etc etc

Het is van Oo seven x Samber x Maykel.

Dank voor je reactie alvast! (foto's volgen)

Kleinuh_Sjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 09:34

De mijne heeft juist een sterk voor been en een minder sterk achterbeen,, maar door training wordt deze wel steeds sterker
Is ook te zien van toen ik hem net had op filmpjes en de huidige filmpjes en foto's

Wel mooie afstamming trouwens ben benieuwd naar foto's

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:24

hoi nien

ik sluit me aan bij sam , want die van mij heeft een goed voorbeen maar is achter niet zo sterk en volgens mij is dat toch een beetje ooseven afstammeling eigen, maar door middel van trainen wordt dat uiteraard beter

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:57

Ik ben zowel qua voorbeen- als achterbeengebruik heel tevreden over de mijne. Voorbeen is ruim en heeft wel wat knie, een tuiger is het niet maar daar zit ik ook helemaal niet op te wachten.
Mijn issue zit vooral bij dat het paard te ver doorveert in de kogel en daardoor dus nu al een langdurige peesblessure heeft gehad. Hij staat nu op aangepast beslag om het achterbeen te beperken en daarmee hoop ik hem naar de toekomst heel te houden.
En eigenlijk heb ik gewoon een te goed paard voor mijn eigen ruiterkwaliteiten, dus ik kan er niet uitrijden wat er in zit.

http://i258.photobucket.com/albums/hh27 ... smans3.jpg
Hier net terug in training sinds zijn blessure

http://i258.photobucket.com/albums/hh27 ... 2009_1.jpg
Op de wei, tijdens zijn blessure tijd

In het algemeen hoor ik trouwens eerder bemerkingen op het iets traag zijn in het achterbeen van OO Sevens dan de voorbeentechniek. De draagkracht zit er vroeg in, maar de merrie moet een stukje 'electriciteit' mee brengen. Toen de nakomelingen allemaal jonkies waren werden onze paarden regelmatig uitgemaakt voor 'voorbeenzwaaiers' en 'bakslepers'. Ik heb zelfs nog eens met een man zitten praten op wedstrijd die commentaar aan het geven was op OO Sevens a la bakslepers, hij had er heel vele gezien en nog maar 1 leuke, en daarna vroeg wat voor iets ik bij had. Een OO Seven :)) Achteraf heeft hij hem nog wel eens van me proberen te kopen, blijkbaar had ik de tweede leuke te pakken :=

Een aantal leuke quotes uit het verleden:
Citaat:
ooseven x gribaldi is ook een baksleper...

het verschil tussen ooseven en voice is enkel de vader. Verder zijn ze voor ong. 75% verwant aan elkaar. Beide trage achterbenen, weinig knie, en ze zijn zwart

Citaat:
Achterbeen en Afdruk..........Dus X, Y en Ooseven zou ik gewoon thuis laten

Citaat:
Paard X geeft te veel front en geen kont en aan een front zonder een goede ''motor'' heb je niet! En ooseven heeft dat niet echt heel erg.

Citaat:
En van OOseven heb ik eerlijk gezegd weinig goede nakomelingen gezien, en ik heb er ook weinig van gehoord.. Maar het is en blijft een hengst die super interessant is gefokt, maar mogelijk gewoon minder vererft.

In your face met al meer dan 40 nakomelingen op deze jonge leeftijd Z en hoger, een groot deel van de kring- en regiokampioenen steeds en bij de eerste Nederlandse kampioenschappen subtop een reserve kampioen ZZ-Z en een 4e en 8e plaats in het ZZ-L. Reken maar dat er nog velen gaan volgen :D

Qua voorbeen wat plaatjes, zomaar op goed geluk wat gegrasduind bij de paarden die op de website staan:
http://www.ooseven.nl/winnipeg5.jpg
http://www.ooseven.nl/u2knhs2.jpg
http://www.ooseven.nl/uniseven1.JPG
http://www.ooseven.nl/wendy3.jpg
http://www.ooseven.nl/ula_mg_9536.jpg

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 13:27

Ik vond dat mijn paard wel een ietswat vlak voorbeen had. Maar mijn trainer is nu lyrisch over hoe zijn voorbeengebruik is verbeterd.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 13:40

Urielle schreef:
In your face met al meer dan 40 nakomelingen op deze jonge leeftijd Z en hoger, een groot deel van de kring- en regiokampioenen steeds en bij de eerste Nederlandse kampioenschappen subtop een reserve kampioen ZZ-Z en een 4e en 8e plaats in het ZZ-L. Reken maar dat er nog velen gaan volgen :D

En dat met relatief weinig nakomelingen ;) .

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 14:30

:))

U-jaargang:
PSG 2
ZZZ 2
ZZL 4
Z2 6
Z1 9
M2 8
M1 9
L2 5
L1 4
B 3
alleen fok: 3 keur, 6 ster, 2 geen pred. vermeld

Dat is dus incl. paarden die overleden zijn, eigenaars die ooit in 2006 of 2007 eens een uitslag hebben gestuurd en daarna nooit meer (paarden misschien verkocht, of lopen inmiddels hoger maar eigenaar stuurt niets door...)
Bijna 36% loopt nu Z1 of hoger voor zover het ooit doorgegeven is en incl. fokmerries, van de U jaargang.
Ook de V'tjes en de W'tje mogen Z maar die ga ik niet allemaal tellen :+

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 14:46

had je niks te doen riv :+ wel mooi overzicht met veel succesvolle nakomelingen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 14:50

Kijk, dat is nog eens een mooi overzichtje.

Vanaf september komt er nog één in het ZZ zwaar bij :D .

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 17:42

WOW! Wat cool dat je dat voor me hebt uitgezocht. Het probleem was ook niet de buiging in de knie of het zweefmoment, maar niet genoeg ruimte vanuit de schouder ofzoiets.... en dat schijnt iets te zijn wat Oo sevens vaker als commentaar krijgen.

Nogmaals, ik vind zelf wel meevallen maar iemand waarvan ik het idee had dat ze er wel verstand van had zei dit.

M'n mannetje heeft net z'n mannelijkheid verloren, dus ik wacht even een week tot hij weer het mannetje is en dan maak ik wel wat actiefoto's voor jullie. Kun je het even zelf beoordelen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:48

ja, altijd leuk om nog een halfbroertje te zien :j

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 09:43

Urielle schreef:
:))

U-jaargang:
PSG 2
ZZZ 2
ZZL 4

Uit het stukje in IDS over bewegingsverbeteraar Olivi ter vergelijk:

Olivi uit de U jaargang: 3x ZZ licht.

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:28

wel heel leuk, mijne is namelijk OO Seven x Kennedy x Samber, dus zowel vaders als moeders lijn komt (voor een deel) overeen met jouwe..

Mijn merrie heeft ook zeker meer dan voldoende voorbeen gebruik, en inderdaad een heel sterk achterbeen.. :)

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 15:04

@Thinka, wat een supermooie bonte Oo seven heb jij zeg! Wij hebben ook 2 bonte Oo sevens gefokt uit dezelfde Samber merrie. Eéntje dekt in Engeland nu. Kwam er laatst achter dat we ook op de Oo seven site staan vermeld met die bruin-bonte Oo seven die nu dekt... bij nieuwsberichten 2007. Wel geestig want heb geen idee hoe ze dat ontdekt hebben.

In het bonte warbloedpaarden topic heb ik wat foto's geplaatst ergens op één van de laatste pagina's. [HK] Bonte warmbloed paarden dus als je ze wilt zien.

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 16:46

ik ga gelijk kijken :D Ben erg benieuwd!

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 18:14

Ik heb ook een merrie van OO Seven. Helaas erg veel problemen gehad met haar gezondheid vanaf het moment dat ze 3 is geworden (na de keuring kwam het naar buiten) en ze is nu 6. Ga volgende week mijn eerste B proefje met haar starten. Toen ze 3 was heb ik haar wel zadelmak gemaakt, maar toen is ze eerst weer stil komen te staan door ziekte. Toen ze 4 was weer opgepakt, maar werd ze weer ziek helaas. Dus weer stil komen te staan. Daarna hebben we thuis nogal wat problemen gehad (overlijden moeder, brand op de boerderij) en hebben de paarden eigenlijk een jaar stilgestaan. Sinds maart ben ik echt fanatiek met haar bezig. Op zich dus wel aardig wat 'vertraging' opgelopen ten opzichte van leeftijdsgenootjes, maar voor haar groei is het wel goed geweest. Ze is nu zoveel meer paard als 3 jaar geleden!

Het is wel een echte merrie, met haar eigen nukken. Een onzettende schat, wil graag knuffelen, maar als haar iets niet zint dan laat ze dat zeker weten. Ook is ze wel eenkennig, mijn vriend werd eerst uit de wei gejaagd. Wat ik zo leuk aan haar vind, is dat ze ook altijd naar je toe wil komen voor een knuffel, alles wil bekijken. Absoluut niet kijkerig is en altijd wel wil lopen, wat lastiger is is dat ze ook tijdens het rijden laat blijken als haar iets niet aanstaat. Dit uit zich niet echt in gek doen of bokken ofzo, maar in stuiteren e.d.

Heb haar als kleine uk gekocht toen ze 10 maanden was en ze is nu ongeveer 1.65. Foto's staan wel in mijn profiel, het derde paard. Van toen ze nog veulen was t/m nu.