rubiquil afstammelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FloortjeM

Re: rubiquil afstammelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:49

idd, petra, ik had een rubiquil-hengstje gekocht die uit een epony kwam. Hij had enorme gewrichten, met name in zijn benen, dus iedereen dacht dat hij wel mega zou worden. Hij heeft het twee jaar supertaai gehad en was toen echt 1.50 ofzo. Toen is hij verhuisd, groeide in een half jaar 5 centimeter en inmiddels zijn we nog weer een dik half jaar verder en is hij 1.63 en groeiend (overigens is zijn halfbroer (zelfde moeder) van nu net 1 jaar ook al 1.55, dus wie weet is de merrie door groei-omstandigheden ook niet zo groot geworden als haar genen haar hadden toebedeeld).

Wantivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:05

Heyy,

Wat leuk om nog meer nakomelingen van Rubiquil te zien. Ik heb ook een 5 jarige bruine Rubiquil merrie van 1.60 m. Ze zeggen altijd dat Rubiquil makkelijke karakters doorgeeft, maar ik denk dat hij de mijne over heeft geslagen. Ik vind mijn paard een superpaard, maar is nou niet bepaald de makkelijkste. Ze heeft op zich een koel karakter, maar heeft ook wel vaak last van spoken.

Je ziet wel dat de meeste Rubiquils een beetje hetzelfde koppie hebben. Mijn paard heeft echt precies hetzelfde hoofd als haar vader, maar dan in het bruin.

comtesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:28

Afbeelding

Afbeelding

Hier onze bijna 2 jarige dochter van Rubiquil, het karakter opzeker van dr vader.

Het is een zeer meegaand en vriendelijk paard in de omgang.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 12:49

Tja mams heeft ook een karakter en Rubiquil kan dus niet alles verbeteren hé. Radetzky's karakter was braaf, koele kikker en de showbink, Rachmaninoff was meer de macho, ook een koele kikker maar een echte knuffelkont (en dat voor een hengstveulen en zelfs nu is hij een knuffelkont) Ramona is een koele kikker maar in de box zelf is het niet zo'n handige tante. Deze moet af en toe weten wat haar plaats is. Verder braaf paard hoor.

zonneglans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 15:28

Ik heb een 4 jarige rubiquil uit een zonneglans moeder. Super dier. Alles pakt hij heel snel op. Met zadelmak maken geen kik gegeven en na 2 keer al zo los door de bak en sturen he. Wijken ook, je geeft een hulp en hij doet het. Hij lijkt verders precies zijn moeder. Zelfde aftekeningen. Hij is alleen zwart, zijn moeder bruin. Hij is thuisgekomen toen hij 3,5 was en meette toen bijna 1.63m Nu een jaar later is hij zeker 1.67 dus een beetje een laatbloeier. Het is een echte knuffel en allemansvriend. Dat was zijn moeder overigens niet. Wel een knuffel, maar geen allemansvriend. Ik ben superblij met hem

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 15:27

Junella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:14

Wat ontzettend leuk om andere Rubiquil afstammelingen te zien!
Kom ze hier in Friesland nooit tegen op de wedstrijden, erg jammer!
Ik heb ook een Rubi merrie, een 3 jarige Rubiquil X Sultan.
Heb haar als veulen gekocht, al toen ze nog in de buik zat (als ze goed ter wereld zou komen was de afspraak)
Ze kwam ter wereld en ooo wat een drama...
Alles wat scheef kon zijn, was scheef!
Maar ze had mijn hart veroverd, wat een vechter!
Door haar stand kon ze niet bij de moeder drinken en is ze groot gebracht met een drinkemmer voor kalfjes
zodat ze niet gevoerd werd uit onze hand.
Ze heeft lekker in de opfok gestaan en nu staat er een prachtige merrie van 1.67 hoog Haha!
Ze is donkerbruin met nauwelijks aftekeningen, alleen een kartelrandje op de kroonrand aan één beentje.
Ben nu begonnen met longeren en heb haar helemaal na laten kijken, ze is helemaal recht en heeft er niks aan over gehouden.
Ze heeft even extra de tijd gekregen omdat ze zo snel gegroeid was en van ver moest komen.
Het is een ontzettende knuffelkont en heel koel in haar hoofdje.
Ze kan wat drammerig zijn maar na een correctie is het gelijk klaar.
Ben benieuwd hoe ze het verder onder het zadel gaat doen.

Ben jammer genoeg nog uit het stenen tijdperk en heb geen idee hoe ik hier foto's op kan krijgen... Bloos

comtesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 23:03

hoi Junella,

wel leuk dat je zegt dat je er in Friesland nooit 1 ziet, toevallig hebben wij er twee in de opfok lopen in friesland, maar zover we het kunnen bekijken zijn het ook de enige twee Rubiquils daar.

De karakter omschrijving van jouw paard komt mij erg bekent voor, en is volgens mij ook erg duidelijk afkomstig van Rubiquil.

Jij weet mogelijk hoe de Sultan merrie in dr hoofd was en hoe die van jou nu in elkaar steekt,, ik ben erg benieuwd of Rubiquil daar volgens jou een positieve of een negatieve rol in heeft gehad.

Junella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 11:16

Wat leuk dat je je 2 Rubiquils in de opfok hebt in Friesland.
Waar staan ze in de opfok?
Die van mij heeft in de opfok gestaan in Blije.
Van al de paarden daar was de mijne de enige Rubiquil.
Zou het heel leuk vinden om er is meer te zien in de wedstrijdring maar ben bang dat ik dan moet verhuizen Bloost

De Sultan merrie was een typetje apart.
Erg eenkennig, echt een merrie die je voor je moest winnen voordat je er wat voor terug kreeg.
Eenmaal gewonnen had je er een wereld paard aan.
Wel een beetje schijterig aangelegd.
Ik denk dat Rubiquil zeker een positieve bijdrage heeft geleverd aan het karakter van mijn 3 jarige.
Ze is nu al koeler in haar hoofdje dan haar moeder was op 16 jarige leeftijd.
Het karakter van Rubiquil was ook een reden dat ik daar een veulen van wou hebben.
Ook paste deze hengst volgens ons heel goed op de merrie.
Dit is ook uitgekomen. Rubiquil heeft naar mijn mening alles gecompenseerd wat de merrie te kort had.
Toen ik voor het eerst het hoofdstel in hing stond ze bijna te slapen omdat ze het heerlijk vond dat er aan haar hoofd werd gekriebelt.
Wel heeft ze een beetje het eenkennige van haar moeder overgenomen, geloof niet dat Rubiquil dat had.
Kan natuurlijk ook zijn dat ze anderen uit probeert. Ze luistert super naar mij maar bij anderen kan ze nog wel is door drammen.
Ze vertrouwt blindelings op mij en dat is heel fijn.

comtesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 07:58

de Rubiquils staan in Grou en mogen daar lekker opgroeien.

Voorzover ik het begrijp zijn het ook daar de enige twee dus.

Het zijn volle zusters en komen uit een Ferro merrie, deze heeft een betrouwbaar karakter maar komt wel een beetje overeen met wat jij van de Sultan zegt, alleen is de Ferro merrie bijna nergens bang voor, ooit brak er tijdens een proef een brandje uit in een hooi opslag en toen moesten we dwars door het brandweer spektakel terug naar de trailer maar daar had ze eigenlijk helemaal niets van.

De Rubiquils zijn voor zover we het nu kunnen zien ,, erg aanhankelijk, leren snel, eerlijk in de omgang en zeker erg koel in hun hoofd,maar zeker geen suffe paarden erg allert zelfs. het exterieur laat tot nu toe twee verschillende paarden zien, maar over een jaar of twee weten we daar wat meer over, elke keer als je komt is er weer wat anders aan ze, de rest moet zich allemaal nog gaan laten zien maar tot nu toe hebben we er vertrouwen in.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:19

toutdesuite schreef:
hoi

Wie hier op bokt hebben ook rubiquil afstammelingen?

Ikzelf heb een 2.5 jarige rubiquil afstammeling.
Ben van plan er mee naar de hengstenkeuring te gaan, en als ie goedgekeurt wordt er zelf mee te gaan dekken.

En dit is de mijne, Buddy Haha!
Afbeelding

Afbeelding

Hee Jeffrey alles ok?

Hoe gaat het met Buddy ?
Was je nog met hem op de hengstenkeuring geweest?

TarkanIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:20

comtesse schreef:
Wij hebben een half jaar oude merrie nakomeling van Rubiquil...

Wij willen haar opfokken en als het allemaal goedgaat, er erg veel plezier van hebben in de toekomst

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Woow qua kleur lijkt deze erg op ons rubiquil ruin.

Mijne is ontzettend lief Lachen

TarkanIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:21

jolanda20 schreef:
Astor schreef:
Afbeelding

Azra is 3.5 jaar geboren op 05-05-2005, afstamming: Rubiquil X Pavarotti van de helle X world cup 1.
Ze meet 1.63 en ze heeft een sterk achterbeen en een mooie voorhand.
Voor de rest is ze erg leergierig en heeft ze een lief karakter!

Afbeelding

Nog meer foto's:
http://94.100.113.112/308850001-3089000 ... _X9DI.jpeg

http://94.100.113.159/325650001-3257000 ... _ETuL.jpeg

http://94.100.113.11/338150001-33820000 ... _gwtn.jpeg

dit paard is toch van jennifer???

Opvallend is dat ze bijna geen bles hebben die van ons ook niet. En de nakomeling zijn meestal niet erg groot

comtesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:44

TarkanIris schreef:
comtesse schreef:
Wij hebben een half jaar oude merrie nakomeling van Rubiquil...

Wij willen haar opfokken en als het allemaal goedgaat, er erg veel plezier van hebben in de toekomst

qua kleur lijkt deze erg op ons rubiquil ruin.

Mijne is ontzettend lief Lachen

Wat mij opvalt is idd ook dat de nakomelingen allemaal wel wat herkenbaars hebben vanuit Rubiquil, dit terwijl ik ook regelmatig hoor en lees, dat de hengst volgens sommige mensen niet echt een duidelijke vererver is.

Wij moeten nog even afwachten hoe groot ze gaan worden, maar eerlijk gezegd als ze rond de 1,67 zouden worden zijn wij tevreden.

De merrie waaruit ze komen is 1.72 dus !!!!! we gaan het zien

sjrimp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:13

Ik heb ook een Rubiquil. Een Z-je uit mijn Boreas x Wellington x Farn merrie.
Supereerlijk, kan wel erg heet worden bij nieuwe dingetjes. Is t dan eenmaal goed, dan is t ook goed Knipoog
Ze heeft nog niet zoveel gedaan, ze krijgt de tijd.
Pikt snel op, rijden of aan de hand, alles is leuk. Ze springt ook aardig.
Kleur precies mama (precies Boreas)
Kontje en bovenlijn èchte Rubiquil. Fijn hoofdje, bijna arabisch. Hele lange benen.
Super sensibel.
Goede gangen, maar bij stress wordt de stap al gauw wat dribbelig en kort.( zie ik ook wel bij meer Rubiquils Knipoog )
Was als veulen groot, 1.10 maar nu zal ze plm 1.63 zijn ofzo. Moet nog es meten, is nu nog aardig aan t groeien i.i.g.

Ik wil haar eerst door rijden en dan n veulentje( over een jaar of 4-5).

De Rubiquils die ik ken zijn i.i.g. gewoon leuke paarden om mee te werken. En als ik jullie berichtjes lees zijn hier de ervaringen hetzelfde.

Veel plezier met jullie Rubi-schatjes!

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:20

Ik heb de rubiquil x jazz merrie Venture van Maartje Elbers een keer bewonderd omdat wij de moeder van haar hadden gekocht en benieuwd waren naar haar nafok... dat vond ik een ongelofelijk mooi paardje, wel klein, ik geloof 1.62m ofzo (haar moeder een jazzxbelisar was ook niet groot) maar bewegen, echt super! Het was net een elastiekje, zal eens kijken of ik daar nog foto's van kan vinden... of misschien dat iemand het paardje kent? Ze is verkocht inmiddels....
Ze was donkerbruin met heel weinig aftekeningen... volgens mij heeft ze zelfs ooit hier op Bokt te koop gestaan...

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:06

Wat een leuke nakomelingen allemaal van Rubiquil! Als alles goed gaat, laat ik mijn merrie dit voorjaar dekken door Rubiquil :D
Dus ik hoop dat ik in 2010 ook een nakomeling heb van hem :D

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:59

heb 13 verzorgpaarden en we hebben al heel veel veulens van rubiquil.
er staan nu 2/3 merries van ons bij leunes van lieren. ;)
10 april,17 april en ergens in juni komer er 3veulens van rubiquil! :+:

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:51

Het is beter om een nieuw topic te openen over Rubiquil nakomelingen. Deze ligt nl al een jaar stil. Vandaar een slotje erop.